Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valitse 5 matkakohdetta joissa olisit kiinnostunut käymään lähivuosina jos ei rahalla/loma-ajankohdalla olisi merkitystä?

Vierailija
30.04.2025 |

Mulla olisi USA ollut ykkönen mutta Trumpin politiikan vuoksi olen laittanut sen jäihin nyt kokonaan.

Eli lähivuosille aika suurella todennäköisyydellä oikeitakin matkakohteita

- Egyptin valmiskiertomatka

- Japani kirsikankukkien aikaan jos saa sopivan mittaisen lomapätkän huhtikuulle

- Balkanin valmiskiertomatka

- Kreikan saariston hyppelyreissu omatoimisesti

- Jokin Keski-Amerikan eksoottinen lomaresortti Hollannin/Ranskan kautta

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä se Egypti pois, ei kannata käydä. Likainen maa ja turistikohteissa agressivisia myyjiä. Kerran tein tommosen kiertomatkan ja oli iso pettymys

Kyllä mä haluaisin ne pyramidit nähdä ja Niilin-risteilyn mutta vielä vähemmän tuonne tulee omatoimisesti lähdettyä kuin ryhmämatkalle.

Siellä pyramideilla sitten viisi pientä ryysyläistä roikkuu kiinni ja myy skarabeita, turistipoliisi jahtaa niitä minkä ehtii ja mätkii pampulla. Risteilyllä en käynyt, ei kuulunut ohjelmaan

No on mun rahat Turkissakin kauppias heittänyt lattialle kun en osannut tingata että elämys sitten tuokin.

Ai, meillä on Turkista vain hyviä kokemuksia, tosi kiva ja halpa maa, tasokkaat

Satuin huomaamaan kommenttisi. Niin, tämä rahanheittelijä oli Belekin luxusresortien viereisessä "kauppakeskuksessa", ei edes mikään basaari kyseessä.

Vierailija
62/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos uskomme Lonely Planetia tai Tripadvisoria, ja miksi emme uskoisi, maailman hienoin nähtävyys on Angkor Wat Kampodzassa. Itse näin sen aika tarkalleen vuosi sitten ja sinne haluaisin ehdottomasti uudestaan. 

Harmi kun on muuttunut jo ihan turistirysäksi. Upeimmistakin kohteista menee kyllä se taika pilalle, kun sen äärellä on 20 bussilastillista turisteja tunkemassa ottamaan instagram kuvia. 

Olin talvella Thaimaan samantyyppisessä kohteessa, Ayutthayan raunio kaupungissa ja se oli upeaa, kun kierteli polkupyörällä niiden tunnetuimpien sijaan kaikki pienet syrjäiset rauniotemppelit. Ihan mieletön fiilis, kun vähän selvitteli mistä niitä pienempiä tietäjät tietää paikkoja löytää ja sitten jostain lintuja ja varaaneja kuhisevasta syrjäisestä puistosta löytyy 1000 vuotta vanha korkea kivinen temppelin torni. Muita ihmisiä ei missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lentelisi ympäri maailmaa viiteen paikkaan, jotain rajaa hiilijalanjäljelläkin. Kreikan saarilla voisin käydä. Teoriassa Uusi-Seelanti olis kiva kohde, mutta tuskin lähtisin niin kauas. 

Vierailija
64/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lentelisi ympäri maailmaa viiteen paikkaan, jotain rajaa hiilijalanjäljelläkin. Kreikan saarilla voisin käydä. Teoriassa Uusi-Seelanti olis kiva kohde, mutta tuskin lähtisin niin kauas. 

Jos nämä nyt vielä suostuvat ottamaan turisteja vastaan, toisin kuin espanjalaiset. 

Vierailija
65/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroatia, USAssa Kalifornia, Las Vegas, New York, Sveitsi, Gardajärvi. Sanon kuusi sillä Kalifornian ja Vegasin laittaisin samaan reisuun.

Vierailija
66/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kiina: Kiinan muuri ja terrakottasotilaat

- Peru: Machu Picchu

- Australia: Sydneyn oopperatalo, Fraser Island, Ayers Rock

- Japani: Fuji-vuori, Hiroshiman rauhanpuisto, Tokio

- Yhdysvallat: Grand Canyon

Vierailija
67/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos uskomme Lonely Planetia tai Tripadvisoria, ja miksi emme uskoisi, maailman hienoin nähtävyys on Angkor Wat Kampodzassa. Itse näin sen aika tarkalleen vuosi sitten ja sinne haluaisin ehdottomasti uudestaan. 

Harmi kun on muuttunut jo ihan turistirysäksi. Upeimmistakin kohteista menee kyllä se taika pilalle, kun sen äärellä on 20 bussilastillista turisteja tunkemassa ottamaan instagram kuvia. 

Olin talvella Thaimaan samantyyppisessä kohteessa, Ayutthayan raunio kaupungissa ja se oli upeaa, kun kierteli polkupyörällä niiden tunnetuimpien sijaan kaikki pienet syrjäiset rauniotemppelit. Ihan mieletön fiilis, kun vähän selvitteli mistä niitä pienempiä tietäjät tietää paikkoja löytää ja sitten jostain lintuja ja varaaneja kuhisevasta syrjäisestä puistosta löytyy 1000 vuotta vanha korkea kivinen temppelin torni. Muita ihmisiä ei missään.

Angkor Wat ei ole ollenkaan turistirysä. Sinne on suhteellisen vaikea päästä, joka karsii turisteja tehokkaasti. 

Vierailija
68/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon ois vielä  paikkoja näkemättä, mutta nämä olisi listassani, ei järjestyksessä.

Cook island

Tahiti

Bhutan

Saint Helenan saari

Socotran saari, Jemen

Vierailija
69/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Angkor Wat ei ole ollenkaan turistirysä. Sinne on suhteellisen vaikea päästä, joka karsii turisteja tehokkaasti. 

Ei Angkor Watiin ole mitenkään vaikea päästä. Se on kyllä laaja alue, joten siellä turistiryhmät ei ole yhdessä mytyssä. 

Vierailija
70/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Egyptissä paikallinen lihakauppias tuo aamulla avolava-autolla kokonaisen ruhon ja leikkelee sen siitä asiakkaille. Kauppa on pelkkä teltantapainen ilman mitään muita suojia, kärpäset pörrää ruholla eikä punnitessa käytetä mitään suojia, kaikki mätkäistään samalle alustalle. Hygieniataso on aivan olematon

Eli itsekin menit, mutta nyt "kiellät" muita menemästä. Ihan kuin ennen sinun matkaasi et olisi saanut selville, että siellä on likaista ja kerjäläisiä. Silti menit.

Vierailija
71/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seychellit, safari Botswanassa, Sveitsin Alpit, Japani ja Montreal Kanadassa 

Vierailija
72/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunisia, Karibia, Savonlinnan Oopperajuhlat

Vierailija
73/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näis haluisin käydä. 

*Romanian kiertomatka kaikki ne hienot Keski-aikaiset linnat

*Visby Gotlanti

*Irlanti ja viski tehtaat ja nummet sekä muut nähtävyydet.

*Englanti ja siellä käydä kulttuurielämyksis Oopperan kummitus.

*Karibian risteily.

Siinä ne joita olen lähivuosina ajatellu. Saa nähdä toteutuuko koskaan. 

Romania on ihana maa, kaunis ja täynnä historiaa. Nuo linnat on upeita

Oopperan kummitus käytiin katsomassa 5v sitten Lontoossa, oli elämys!

Vierailija
74/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon ois vielä  paikkoja näkemättä, mutta nämä olisi listassani, ei järjestyksessä.

Cook island

Tahiti

Bhutan

Saint Helenan saari

Socotran saari, Jemen

Saint Helenan saari on ollut mun listallani lapsuudesta saakka kun pelattiin Afrikan tähteä.

Toinen Carcassonnen linna Ranskassa - 60-luvulla oli muropaketin kyljessä kuva ja ihastuin

Vierailija
75/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australian kiertomatka, Safari Tansania/Kenia, Englanti Cotswald ja Downton Abbey, USA Yellowstone, Chile Etelä-Amerikka ja sitten ehkä käynti Rio de Janeiron Jeesuspatsaalla, niin saataisi kaikki maailman 7 uutta ihmettä käytyä ;)

Vierailija
76/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu Lontoossa on nyt haaveenani, asuminen jossain pienessä laadukkaassa hotellissa.

Kuulostaa kivalta. Kannattaa vain ottaa huomioon (no, ehkä tiedätkin), että juhlapyhien aikaan kaikki paikat eivät ole auki. Mutta sehän ei haittaa, jos tavoitteena on lähinnä vain fiilistellä joulutunnelmaa eikä shoppailla tms. 

Vierailija
77/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Australia, Uusi-Seelanti, USA:n osavaltioista Havaiji, Grönlanti ja Vatikaanivaltio.

Hmm... tuon voi lukea muutamallakin tavalla...

Vierailija
78/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia joku alapeukuttaa toisten haaveita? 

Vierailija
79/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Australia, Uusi-Seelanti, USA:n osavaltioista Havaiji, Grönlanti ja Vatikaanivaltio.

Hmm... tuon voi lukea muutamallakin tavalla...

En ole tuo jolle vastasit, mutta miten sinä sitten luet tuon? 

Oon itse vain lukenut ketjua ja ajatellut että onpa ihmisillä hienoja bucket listejä. En kehtaa omaani tähän edes kirjoittaa, kun ovat ihan vaan "tavallisia" maita enkä ole sen kummemmin ajatellut, mitä kaikkea niistä haluaisin nähdä tai kauanko haluaisin olla.

Vierailija
80/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi-Seelanti (Australiassa vois poiketa matkan varrella myös)

Huippuvuoret

Japani kirsikankukkien aikaan

Kilimanjarolle kiipeämään ja safari

Tyynenmeren saarien hyppely

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi