Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valitse 5 matkakohdetta joissa olisit kiinnostunut käymään lähivuosina jos ei rahalla/loma-ajankohdalla olisi merkitystä?

Vierailija
30.04.2025 |

Mulla olisi USA ollut ykkönen mutta Trumpin politiikan vuoksi olen laittanut sen jäihin nyt kokonaan.

Eli lähivuosille aika suurella todennäköisyydellä oikeitakin matkakohteita

- Egyptin valmiskiertomatka

- Japani kirsikankukkien aikaan jos saa sopivan mittaisen lomapätkän huhtikuulle

- Balkanin valmiskiertomatka

- Kreikan saariston hyppelyreissu omatoimisesti

- Jokin Keski-Amerikan eksoottinen lomaresortti Hollannin/Ranskan kautta

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Egyptissä paikallinen lihakauppias tuo aamulla avolava-autolla kokonaisen ruhon ja leikkelee sen siitä asiakkaille. Kauppa on pelkkä teltantapainen ilman mitään muita suojia, kärpäset pörrää ruholla eikä punnitessa käytetä mitään suojia, kaikki mätkäistään samalle alustalle. Hygieniataso on aivan olematon

Tuo valmispaketti minkä linkitin, 100 arvostelua ja keskiarvo 4,4/5 että ihme pelottelua ja heinäsirkkojen manaamista siellä päässä näyttöjä..

Johtuu varmaan siitä, että olen käynyt. Toki jos pysyttelette tiukasti turisteille varatuilla alueilla niin on varmaan vähän korkeampi taso

Vierailija
22/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islanti

Japani

Rooma

Seychellit tai joku vastaava "paratiisisaari"

Irlanti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniainen

Kirkkonummi

Sipoo

Söderkulla

Hanko

Vierailija
24/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galapagos-saaret, Namibia, Kanada, Bhutan ja Zimbabwe.

Vierailija
25/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egyptin El Gouna oli siisti, rauhallinen paikka, Hurghada kauhea läävä. Itsekin haluaisin käydä Kuninkaiden Laaksossa, muuten en tuonne lähtisi enää

Vierailija
26/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Egyptissä paikallinen lihakauppias tuo aamulla avolava-autolla kokonaisen ruhon ja leikkelee sen siitä asiakkaille. Kauppa on pelkkä teltantapainen ilman mitään muita suojia, kärpäset pörrää ruholla eikä punnitessa käytetä mitään suojia, kaikki mätkäistään samalle alustalle. Hygieniataso on aivan olematon

Tuo valmispaketti minkä linkitin, 100 arvostelua ja keskiarvo 4,4/5 että ihme pelottelua ja heinäsirkkojen manaamista siellä päässä näyttöjä..

Johtuu varmaan siitä, että olen käynyt. Toki jos pysyttelette tiukasti turisteille varatuilla alueilla niin on varmaan vähän korkeampi taso

Voihan täällä kuka vaan kertoa käyneensä missä vaan. Ehkä enemmän luotan tuollaisen ison yhtiön asiakasarviointeihin tästä tietystä reissusta kuin johonkin random nimettömään palsta mammaan kuitenkaan. Lisäksi juurihan sanoit ettei ollut edes risteilyä siinä sun matkassa niin mikälie järjestäjä siinä sitten ollut jos tapahtuikaan.

Vierailija
27/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australia, Uusi-Seelanti, USA:n osavaltioista Havaiji, Grönlanti ja Vatikaanivaltio.

Vierailija
28/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 x semmonen paikka jossa on vähintään +30 C

Vierailija
29/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus tuollainen lista. Olen jo käynyt Euroopan suurkaupunkien lisäksi New Yorkissa, Tokiossa, Pekingissä ja Rio de Janeirossa karnevaaleilla. Noista tuli jo enemmän kuin viisi.

Jäljelläolevista pitäisi vielä käydä Etelämantereen risteilyllä, Australiassa, Afrikassa safarilla ja Egyptissä Niilin risteilyllä katsomassa pyramideja. Ehkä sitten eläkkeellä, jos vain kunto kestää.

Vierailija
30/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amalfin rannikko, Italia

Salzburg, Itävalta

Porto, Portugali

Nizza, Ranska ja junamatka/ päiväretki Monacoon

Turks ja Caicos saaret

t:  ulkosuomalainen

Vierailija
31/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ei ole missään järjestyksessä, mutta suunnitelmissa on:

Yorkshire+Skotlanti-kiertomatka omin päin

Välimeren risteily Italia-Kreikka

München, josta käsin käytäisiin Legolandissa, Dachaussa ja Itävallan puolella Salzburgissa

Andalusian kaupungit Granada-Cordoba-Sevilla

Laivalla ja bussilla Liettuaan

Vierailija
32/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjäreborg oli järjestäjä

Käy katsomassa niin saat omakohtaista kokemusta

Vierailija
33/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Istanbul, lempikaupunkini

2. Englannin puutarhat

3. Loiren linnat

4. Portugalin viinireitti

5. Karibialle sukulaisiin vielä kerran

Vierailija
34/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynytkin jo osassa, monestikin, mutta Taormina Sisiliassa, cinque terren alue Italiassa, Verona Italiassa, Lago Maggiore Italiassa, Alberobello Italiassa.

Vierailija
35/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta mielenkiintoista paikkaa on näkemättä, muta tuntuu olevan sellainen elämänvaihde, jossa lomalla kaipaa rentoutumista ja helppoutta yhtä paljon kuin elämyksiä. Siksi on kiva päättää loma parempaan hotelliin.

Matkustaisin mielellään esim. Meksikoon ja siellä riittäisi nähtävää vaikka moneksi viikoksi, mutta ehkä viikko kiertelyä ja viikko rannalla olisi toimiva. Samalla idealla Kaakkois-Aasiaan Thaimaa, Vietnam jne. 

Olen myös haaveillut Englannin kiertomatkasta Agatha Christie, Jane Austen, Downton Abbey hengessä. Kartanoita, kyliä ja teetä takkatulen ääressä. 

Pitkä loma Italiassa kuuluu myös haaveisiin, talo Toscanassa, huvila Sisiliassa. 

Islantiin olisi myös hienoa päästä, mutta en tiedä tulenko koskaan valitsemaan Suomea kylmempää ilmastoa, kun vähistä rahoista alkaa reissua järjestää. Mutta jos raha ei olisi este, niin Islanti olisi ensimmäisten kohteiden joukossa. 

Vierailija
36/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä missään järjestyksessä mutta 

-Hampuri. Saksa ei muuten kiinnosta, mutta olen kerran viettänyt päivän Hampurissa ja viehätyin tunnelmasta. Hampurissa olisi monenlaista kiinnostavaa nähtävää. 

-Sveitsin kiertely junalla. Olen viettänyt Sveitsissä vuoden, jonka aikana kiertelin maata paljon. Olisi hienoa verestää muistoja. Sveitsi on huikean kaunis maa.

-Slovenia. Sloveniassa olen viettänyt neljä päivää. Se on luonnonläheinen kaunis, rauhallinen maa, jossa ihmiset ovat Euroopan mukavimpia. Paljon on sieltäkin vielä näkemättä.

-Hurtigrutten tai muu risteily Norjan rannikolla

Ennen haaveissa oli Ukraina ja siellä ennen kaikkea Lviv. Se haave on nyt tauolla. Samoin Siperian rata. Tosin kuulemma Siperian rata on maisemallisesti tylsä.

Eli sanotaan Sisilia. Että tulisi yksi lämminkin kohde mainittua. 

Vierailija
37/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaska rahtilaivalla saapuen

Kanada kokonaisuudessaan, en osaa eritellä

Yhdysvaltojen Yellowstone, Highway 1, pätkä Route 66, Neitsytsaaret, New Orleans, Portland, Chicago ja joku peräkylien läpi ajo. New York on ikuinen suosikki joka kelpaa aina.

Japanin kiertomatka kirsikka-aikaan. Sinne pääsi Siperian transwaylla Venäjän läpi, ja Kiinasta lautalla.

Iso-Britannia vanhanaikaisella junalla, jossa pellavaliinat ja omat, kauniit hyti.

Vierailija
38/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauniainen

Kirkkonummi

Sipoo

Söderkulla

Hanko

😂😂

Vierailija
39/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kap Verde

- Marokko (yleisesti ottaen)

- Seoul

- Rio de Janeiro

- Andalusia (lähinnä Sevilla ja Granada)

Vierailija
40/90 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amalfin rannikko, Italia

Salzburg, Itävalta

Porto, Portugali

Nizza, Ranska ja junamatka/ päiväretki Monacoon

Turks ja Caicos saaret

t:  ulkosuomalainen

Tämä lista miellyttää minuakin vaikka olen sisäsuomalainen