Valitse 5 matkakohdetta joissa olisit kiinnostunut käymään lähivuosina jos ei rahalla/loma-ajankohdalla olisi merkitystä?
Mulla olisi USA ollut ykkönen mutta Trumpin politiikan vuoksi olen laittanut sen jäihin nyt kokonaan.
Eli lähivuosille aika suurella todennäköisyydellä oikeitakin matkakohteita
- Egyptin valmiskiertomatka
- Japani kirsikankukkien aikaan jos saa sopivan mittaisen lomapätkän huhtikuulle
- Balkanin valmiskiertomatka
- Kreikan saariston hyppelyreissu omatoimisesti
- Jokin Keski-Amerikan eksoottinen lomaresortti Hollannin/Ranskan kautta
Kommentit (90)
Jos maailmantilanne ja rahat sallisivat niin nämä viisi reissua haluaisin toteuttaa:
- Islannin kiertomatka oman perheen kanssa vuokra-autolla 2 viikkoa
- Kuukausi Uudessa-Seelannissa perheen kanssa vuokra-autolla
- Italian kiertomatka junalla oman perheen kanssa (vain Pohjois-Italia nähty)
- Yksin tai kaverin kanssa Coast to Coast -vaellusreitti Pohjois-Englannissa, suositeltu vaellusaika noin kaksi viikkoa plus matkapäivät ja pidempi aika jossain matkan päätteeksi = 3 viikkoa
- Junalla Venäjän läpi Kiinaan, yksin tai kaverin kanssa (taidan olla haudassa ennen kuin tämä toteutuu)
Mua kiinnostaisi Islanti ja Norja, mutta sitä ennen pitäisi muuttaa asumaan jonnekin lämpimään.
Yöjuna Roomasta Sisiliaan olisi varmasti kokemus. Koko juna lastataan lauttaan.
Kreikan saarilla olisi kiva hypellä. En viihdy kovin pienissä paikoissa, mutta toisaalta tykkään rauhallisuudesta. Vaikea yhtälö. Tuossa saisi leppoisaa lomailua, mutta ei kävisi tylsäksi.
Siinä oli vasta kolme, mutta loput on sellaisia ihan sama-kohteita. Joku kiva rantakaupunki tyyliin Valencia, Nizza. Joku maailman metropoli, jossa voisin itselleni todeta, että tämä on kyllä jo liikaa vipinää.
Ai niin Puola. Siinä on maa, jota ihailen. Se pitää laittaa listalle.
Yhdysvalloissa olen ollut lukemattomia kertoja ja asunutkin vuoden. Aiemmin haaveilin joulusta New Yorksissa, mutta ainakaan Trumpika kauden loppuun ja kansakunnan vahvan jakautumisen näkyessä en aio sinne matkustaa.
Joulu Lontoossa on nyt haaveenani, asuminen jossain pienessä laadukkaassa hotellissa.
Tulin juuri Pohjois-Italiasta ja haluaisin heti takaisin. Italiassa haluaisin käydä seuraavaksi ainakin Piemontessa ja Sisiliassa. Haavematka olisi mennä laivalla Travemundeen, ajaa Saksan ja Itävallan kautta Pohjois-Italiaan, Rivieralle, Provenceen ja Lyonin & Champagnen kautta takaisin kohti Saksaa. Yöpymiset viinitiloilla ja kivoissa pikkuhotelleissa. Viime vuonna ajettiin tämäntapainen reissu Ruotsin kautta mm. Moselille, Luxembourgiin ja Champagneen.
Loiren laakso ja Bretagne autoillen olisivat myös ihania.
Japanissa olen käynyt kaksi kertaa; talvella ja kesällä. Seuraavaksi haluaisin loppusyksystä Tokioon, kun on vielä lämmintä päivisin, muttei liian kuumaa (viimeksi oli miltei koko ajan 40 C ja kansallinen hätätila kuumuuden takia. Käveltiin kuitenkin joka päivä n. 15000 askelta.)
Australiassakin olen käynyt, seuraavaksi haluaisin käydä Melbournessa ja läheisillä viinialueilla.
Ei järjestyksessä, mutta nämä 5
-Japani
-Alppien laskettelureissu
-Lappi hiihto- ja laskettelureissu
-Rooma
-Joku rauhallinen laguuni, jossa ei ole muita kuin minä ja vaimoni
Tällä hetkellä suurimpina matkahaaveina:
Sumatran kiertomatka Indonesiassa
Roadtrip ympäri Irlannin ja Skotlannin
Osaka, Japani
Paraguay
Armenia
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvalloissa olen ollut lukemattomia kertoja ja asunutkin vuoden. Aiemmin haaveilin joulusta New Yorksissa, mutta ainakaan Trumpika kauden loppuun ja kansakunnan vahvan jakautumisen näkyessä en aio sinne matkustaa.
Joulu Lontoossa on nyt haaveenani, asuminen jossain pienessä laadukkaassa hotellissa.
Tulin juuri Pohjois-Italiasta ja haluaisin heti takaisin. Italiassa haluaisin käydä seuraavaksi ainakin Piemontessa ja Sisiliassa. Haavematka olisi mennä laivalla Travemundeen, ajaa Saksan ja Itävallan kautta Pohjois-Italiaan, Rivieralle, Provenceen ja Lyonin & Champagnen kautta takaisin kohti Saksaa. Yöpymiset viinitiloilla ja kivoissa pikkuhotelleissa. Viime vuonna ajettiin tämäntapainen reissu Ruotsin kautta mm. Moselille, Luxembourgiin ja Champagneen.
Loiren laakso ja Bretagne autoillen olisivat myös ihania.Japanissa olen käynyt kaksi kertaa; talvella ja kesällä. Seuraavaksi haluaisin loppusyksystä Tokioon, ku
Tervetuloa Piemonteen, täällä on mahtavaa!
Olen tehnyt tuon Saksa-Italia-Ranska reissun eri versioina muutaman kerran ja se on todella upea. Majoitukset agriturismoissa tai viinitiloilla, 1. reissulla köyhinä mummojen luona "zimmer frei" systeemillä ja leirintäalueiden mökeissä, jopa hostelin yksityishuoneessa linnassa Saksassa
1. Italia
2. Japani
3. Yhdysvallat
4. Joku afrikkalainen maa
5. Alankomaat
Costa Rica
Argentina (Buenos Aires ja Patagonia)
Safari Keniassa
Vietnam
Kuukausi Australiassa ja Uudessa Seelannissa
Vierailija kirjoitti:
Euroopassa mikä vain syrjäinen kolkka, jossa saisin olla rauhassa ja kävellä paljon oloissani.
Bosnian metsät?
"Joulu Lontoossa on nyt haaveenani, asuminen jossain pienessä laadukkaassa hotellissa."
Kuulostaa ihanalta, mutta huippukalliilta. Eikä siinä mitään. En todellakaan arvostele. Olen vaan parhaillaan Lontoon-matkaa suunnittelemassa ja hotellien hinta-laatusuhde järkyttää. Viimeisimmän matkani tein Osloon ja yövyin tasokkaassa hotellissa. Lontoossa saa samalla hinnalla jonkun kuluneen kanikopin, joka on kuin aikamatka 80-luvun Kreikkaan. Piti hiukan nostaa budjettia :D
Ei järjestyksessä, mutta nämä:
Dublin
Vilna
Sveitsin Alpit kesällä
Toscana keväällä
Balkanin kiertomatka
Vierailija kirjoitti:
Tallinna, pattaya, torremolinos, gran canaria, hirvaskankaan huutokauppa
😂😂😂🤣🤣🤣
Jos uskomme Lonely Planetia tai Tripadvisoria, ja miksi emme uskoisi, maailman hienoin nähtävyys on Angkor Wat Kampodzassa. Itse näin sen aika tarkalleen vuosi sitten ja sinne haluaisin ehdottomasti uudestaan.
Melkeinpä mihin vain. Oon pian menossa kahdeksanteen maahan käymään, joten nähtävää olisi vielä aika paljon :)
Mutta jos voisin ajan ja rahan puolesta mennä mihin tahansa, niin Tansania, Brasilia, Filippiinit, Uusi-Seelanti ja Seychellit.
En sano että mikään näistä ei olisi todennäköinen lähivuosina, mutta ei varmaan kaikki. Helpommin saavutettavia kohteita olisivat vaikkapa Islanti, Italia, Portugali, Ranska ja manner-Espanja. Näistä missään en ole käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä se Egypti pois, ei kannata käydä. Likainen maa ja turistikohteissa agressivisia myyjiä. Kerran tein tommosen kiertomatkan ja oli iso pettymys
Kyllä mä haluaisin ne pyramidit nähdä ja Niilin-risteilyn mutta vielä vähemmän tuonne tulee omatoimisesti lähdettyä kuin ryhmämatkalle.
Siellä pyramideilla sitten viisi pientä ryysyläistä roikkuu kiinni ja myy skarabeita, turistipoliisi jahtaa niitä minkä ehtii ja mätkii pampulla. Risteilyllä en käynyt, ei kuulunut ohjelmaan
No on mun rahat Turkissakin kauppias heittänyt lattialle kun en osannut tingata että elämys sitten tuokin.
Ai, meillä on Turkista vain hyviä kokemuksia, tosi kiva ja halpa maa, tasokkaat hotellit.
Mutta miksipä joku ei voisi haluta vaikkapa sinne Gran Canarialle? Kyllähän siellä on turistikohteiden lisäksi muutakin tekemistä ja kokemista, toki eri asia jos haluaa majoittua juuri sinne hotellialueelle ja viettää aikaansa sielläkin.
Ylipäätään ehkä ihmettelen ihmisiä, jotka matkustavat suosittuihin kohteisiin ja valittelevat sitten, kun mitään näkemistä ei ollut. Ehkä kannattaisi vuokrata auto tai vaikka pyörä, jolla voisi kierrellä muitakin paikkoja. Hotellit, paikalliset toimijat ja matkatoimistot järjestävät myös retkiä, joiden avulla paikoista saa enemmän irti helposti.
Näis haluisin käydä.
*Romanian kiertomatka kaikki ne hienot Keski-aikaiset linnat
*Visby Gotlanti
*Irlanti ja viski tehtaat ja nummet sekä muut nähtävyydet.
*Englanti ja siellä käydä kulttuurielämyksis Oopperan kummitus.
*Karibian risteily.
Siinä ne joita olen lähivuosina ajatellu. Saa nähdä toteutuuko koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se Egypti pois, ei kannata käydä. Likainen maa ja turistikohteissa agressivisia myyjiä. Kerran tein tommosen kiertomatkan ja oli iso pettymys
Itse olen käynyt Kuninkaiden laaksossa ja Luxorissa ihan paikallisen matkanjärjestäjän kanssa Marsa Alamista käsin. Oma kuski, oma auto, englanninkielinen opas ja lounas tais sisältyä hintaan. Reissu, jonka tulen muistamaan lopun elämäni. Tuli nähtyä ja koettua kaikkea, positiivisessa mielessä siis.
Vierailija kirjoitti:
Jos uskomme Lonely Planetia tai Tripadvisoria, ja miksi emme uskoisi, maailman hienoin nähtävyys on Angkor Wat Kampodzassa. Itse näin sen aika tarkalleen vuosi sitten ja sinne haluaisin ehdottomasti uudestaan.
Oma viiden kohdan Bucket listani on:
Purjehtien Atlantin yli
Rovos Rail, junamatka kapkaupunki - Dar Es Salam 15 vrk
Pääsiäissaaret
Annapurna
Sekä tietenkin Angkor Wat
Etkö ollenkaan Karnakin temppelissä tai kuninkaiden laaksossa käynyt. Entä Abydos - siellä henkii tuntematonta ja pyhää...