Ystäväperheen kaukukakarat.Mikä neuvoksi?
Vanhin varsinkin on aivan mahdoton, melkein 8-vuotias. 4 lasta, yksi vielä vauva. Minkäännäköisiä käytöstapoja ei ole kotona eikä kylässäkään. Juostaan ja huudetaan koko ajan, mihinkään ei voi keskittyä puolta minuuttia kerrallaan. Äitinsä yrittää kieltää ottamasta pöydästä ennen kun on kutsuttu pöytään, mutta ei tarvitse totella. Kun istutaan pöydässä otetaan keksiä, syödään vain täyte, otetaan lisää, lisää, lisää ja aina vaan täytteet syöty. Otetaan kakkua, mutta yksi syö vain kermat, toinen ei missään tapauksessa kermaa... Lähdetään edestakaisin pöydästä pois ja tullaan taas ottamaan keksi. Äitinsä sanoo, että ei saa ottaa, mutta sanomisella ei ole mitään tehoa ja välillä sanoo, että ei saa ottaa, samantien sanoo, että ota nyt sitten. Keskustelusta vanhempien kanssa ei tule mitään, kun lapset huutaa ja juoksee. Meidän lapset ei halua nähdä ko. perheen lapsia, koska ystävien vanhín viimeksikin heitti jalkapallolla suoraan kasvoihin meidän lasta, aina jollain lailla tekee jollekin kipeää. Ystävien nuorimmat sitten "mukavasti" säestävät isosiskoa. Taitavat olla pulassa lastensa kanssa kohta, kun ei minkäänlaista kuria saada edes yhdelle koululaiselle ja muille alle kouluikäisille... Miten puuttua asiaan? Meille ei huvita kutsua kohta koko perhettä, kun meno on aivan mahdotonta. Myötähäpeää tunnen kaverin puolesta, kun ei saa kuria pidettyä. Kyllä meidänkin kakarat osaa rasittavia olla, mutta uskovat sentään, kun kielletään eivätkä terrorisoi koko vierailua. Miten keskustella kaverin kanssa? Ei sekään ole kivaa, että meidän lapset joutuu aina kärsiä, kun saavat kipeää/tavarat sotketaan/rikotaan. Mun mielestä omassa kodissaan pitäisi saada olla rauhassa... Eikä sekään ole pääasia, että verta ei tullut, kun lapsi pallosta sai...
Kommentit (5)
On kaukana ystävästä. Tuttavia voi tuolla tavalla haukkua takanapäin, mutta ei ystäviä.
Ei voi seurustella aikuisten kanssa ja samalla katsoa aukottomasti neljää lasta + teidän lapsianne.
Hommatkaa yhteinen hoitsu lastenhuoneeseen viihdyttämään lapsianne, kun aikuiset jutustelevat? Varmasti mukavaa vaihtelua. Tulee edulliseksikin, kun saatte siitä kotitalousvähennystä, jaatte kustannukset perheitten kesken (esim vuoron perään toinen kustantaa). Edullista, kun kämppännekin pysyy kunnossa täystuhoilta.
- Minä vihjaisin ystävääni katsomaan telkkarista näitä "supernanny" ohjelmia, jossa neuvotaan kasvattamaan.
- Jos meillä joku lapsi satuttaa toista, niin siitä aina keskustellaan, pyydetään anteeksi yms.
- Jos lasta on kielletty jostain ja silti tekee, niin kyllä minä uskalla vieraidenkin lapset laittamaan arestiin. Ja uskallan komentaa vieraidenkin lapsia.
- Talo elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan eli meillä on meidän perheen säännöt. Jos meidän lapset ei saa keksistä syödä vain sisuksia, niin ei saa vieraiden kaa lapset.
- En kutsuisi heitä enää kylään, eikä itse enää mentäs heille.Tapaisin ystävääni vain ilman lapsia ja miehiä.
kaikille paha mieli?