Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En käynyt lukiota ja aina vappuisin on ollut ulkopuolinen olo, kun kaikilla kavereilla on ylioppilaslakit. Siksi ostin kirpparilta lakin

Vierailija
30.04.2025 |

En käynyt lukiota ja aina vappuisin on ollut ulkopuolinen olo, kun kaikilla kavereilla on ylioppilaslakit. Siksi ostin kirpparilta lakin ja larppaan vaput lukiosta valmistunutta.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa

Vierailija
2/50 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu on työväenjuhla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, unohdin laittaa , että tämä on lainaus

https://www.ts.fi/teemat/6620949

Mitä ajattelette tällaisesta?

Ap

Vierailija
4/50 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen käyttänyt viimeisen noin puolen vuosisadan aikana ylioppilaslakkiani noin kolme kertaa.

Vierailija
5/50 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös melkein joka tutkinnosta amikset mukaan lukien saa tänä päivänä jonkun lakin. Itse en tosin ole ylioppilaslakkiani koskaan vappuna (tai muutenkaan ylioppilasjuhlan jälkeen) käyttänyt. Vappua voi hyvin mielin viettää ilmankin.  

Vierailija
6/50 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän 2 maailmansodan aikaista sotilaskypärää vappuna.

Vierailija
7/50 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään kiinnosta onko sulla lakki vai ei

Vierailija
8/50 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vietä vappua. Ei ole ongelmiakaan.

Vierailija
9/50 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin lakkia ehkä parina vappuna valmistumisen jälkeen. Sitten heitin sen pois, kun oli niin pieni. En koe mitään hienoa sen pitämisessä.😅

Vierailija
10/50 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin iltalukion. Samaa suosittelen. - Lukion arvostustahan saatiin nostettua huomattavasti jokunen vuosi sitten kun "riittävän hyvät" arvosanat kirjoittamalla voi saada suoraan opiskelupaikan korkeakoulusta tai yliopistosta. - Muistan, että omana aikanani ylioppilaaksi kirjoitti ainakin yksi yli 56 vuotias joka myös haki ja pääsi jatkamaan opintojaan yliopistolla, Mitäkö tarkoitan? -Tarkoitan, että iltalukioon menemällä voi saada paitsi "lakin käyttöoikeuden"  muuta myös opinnälkä voi kasvaa ja nousta. 

Mutta toisaalta onhan lukio ja ylioppilaskirjoituksien arvosanat Suomessa merkittävin koulutus, Kuinka monta kertaa onkaan julkisuudessa jaksettu jauhaa ja alleviivata kuinka presidentti Stubb aikanaan sai hylätyn ylioppilas reaalsissa tosin kuin vaikka valtiotieiden ylioppilas Haavisto. - Vähemmälle huomiolle on jätetty se, että Stubb ei moisen antanut estää pyrkimsät ja yrittämästä eteenpäin ja niinpä hän on tänään oppiarvoltaan tohttori. - Josta oppiarvosta tietysti täällä tiedetään kertoa, että se on tarkistettu väärässä paikassa ja sen tehnyt väärä henkikö, joka on lähes yhtä suuri virheitä kuin PS: Jussi Halla-ahon joka on myös ollut väärä henkilö tekemään väitöksen,  joka sitäpaitsi on tehty väärältä alalta kun siinä ei esimerkiks ratkaista ilmastonmuutoksesta aiheutuvia ongelmaa tai Suomen talous ongelmaa,  

Vierailija
11/50 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vanhemmiten viisastuttuani olen tullut siihen tulokseen, että valkolakkiperinne on hyvin tärkeä yhtenäiskulttuurin luoja. 

Vierailija
12/50 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tekee sinut iloiseksi, ihan vapaasti. Itse annoin omani pois. En ole tupsulakkiakaan käyttänyt kuin kerran, teekkarikasteessa ekan opiskeluvuoden keväällä.

Vierailija
13/50 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun nykyään on niitä ammattilakkeja, koko idea mennyt.

Vierailija
14/50 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli valehtelet yo-tutkinnon, wuhuu.

Vierailija
15/50 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää kokea huonommuutta? Nyt nokka ylös ja katse eteenpäin ilman lakkia, kuten niin moni muukin. Eivät kaikki ole ylioppilaita eikä lääkäreitäkään. Silti ollaan elämässä mukana niinkuin muutkin. Itsetuntoa!!

Vierailija
16/50 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytin lakkia ehkä parina vappuna valmistumisen jälkeen. Sitten heitin sen pois, kun oli niin pieni. En koe mitään hienoa sen pitämisessä.😅

Miksi heitit pois, käytetystä saa parikymppiä jos on hyvässä kunnossa 

Vierailija
17/50 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
18/50 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on Vapun kohokohta kun saa laittaa Yo-lakin päähänsä! Tänään vasta klo 18 eli en  viitsi lähteä kaupungille pariksi tunniksi mutta huomenna pyörin siellä koko päivän, jee!

Vierailija
19/50 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein lakin alumiinifoliosta

Vierailija
20/50 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Paitsi tietysti se että on surkeaa jos joku oikeasti on näin hukassa. 

t. maisteri, ei lakkia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi