Jos jokin kaukolento on meno-paluu 1500;- ja hotelli n. 100/yö eli 2 vko reissu olisi 3000;- niin lähtisitkö?
Käyttöraha tietysti vielä päälle mutta kauanko sinulla kestäisi tuon summan säästäminen? Mulla menisi puolisen vuotta ja voisihan sitä lähteäkin jos saa tarpeeksi pitkän loman, talvella olisi ihana vaikka joku Cancun.
Kommentit (67)
"Pääsee. Meksikossa ei kysellä. 6 kk saa olla Suomen passilla. Ei siinä voi tietää milloin palaa"
Kuuleppas, Meksikossa ne ovat todella tarkkoja paluulippujen ja tuollaisten juttujen kanssa. Ihan mitä tahansa veruketta vaan että voisivat kiristää turistilta rahaa koska tietävät että heillä sitä on. Ja nykyisin eivät enää tyydy $20 dollarin seteliin passin välissä. Sen pitää olla vähintään $200.
Documents required to enter Mexico
...
Return/onward journey
Proof of return or onward journey: It is likely that as a tourist you will be asked to provide proof of your return or onward journey. This can be a plane or bus ticket, for example. This may even be a requirement to board the plane in the airport you are departing from to travel to Mexico.
https://immigrationtomexico.mx/what-are-the-documents-required-to-enter…
"Ei 100 eurolla saa kunnon hotellihuonetta tänä päivänä enää mistään päin maailmaa vaikka olisi kehitysmaa."
Aijaa, joku marriott-novotel taso ei ole kunnollinen??
Jos on tottunut suomen hotelleihin niin tuollainen on ihan erinomainen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee viikonloppumatkaan jo tonni. Tuo olisi halpaa. Meksikoon en silti lähtisi.
Perheen kanssa tavalliseen viikonloppuun tampereella menee helposti yli tonni. Pensat 100€ + loft asunto tampereen kylpylässä 2vrk 600€ + kylpylä passit 100€ + ravintolaruoat jossain vi. dun pancho villassa tms 200€ + parit koktailit illalla 50€ + jotain muita hupeja ??? €.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin kallis lento on varmaan niin pitkä, että en jaksaisi sitä. Jätän väliin.
Kallis? 1500?
Kyllä 1500 lennot on kalliit. Mihin tahansa saa paljon halvemmalla.
Riippuu minne lentää. Katoin huvikseni lennot Buenos Airesiin ensi marraskuussa ja halvin lento yhdellä pysähdyksellä oli 1554 euroa.
Todella kallis hinta Buenos Airesin lennoista. Sinne saa lentoja 1000 - 1100 euroa milloin tahansa kun vähän seuraa hintoja. Usein saa paljon halvemmallakin noin 800 euroa. Jos aikaa on niin kannattaa ostaa lennot erikseen esimerkiksi Espanjan kautta ja olla Espanjassa yötä hotellissa ennen seuraavaa lentoa. Tulee yleensä halvemmaksi kuin lentää suoraan Suomesta.
En matkusta kaukomaihin vaikka olisi ilmaista! Vihaan pitkiä lentoja. Eteläinen eurooppa riittää mulle enemmän kuin hyvin. Varsinkin kaikki aasian maat on täysin poissuljettuja. Kerran olen Thaimaassa käynyt. Mulla oli ennakoluuloja jo valmiiksi, ja ne vaan vahvistui. En enää käytä aikaa enkä rahaa matkustaakseni paikkoihin, joista jo valmiiksi epäilen etten tykkää. Italia on mulle just passeli! Sieltä löytyy kohteita ihan riittämii. Yhden elämän tarpeisiin. Talvella käyn mielelläni Lanzarotella.
Tietysti lähtisin kaukomatkalle. Pari kertaa Japanissa ollut ja 8 päivää maksoi kokonaisuudessaan 4500€ päälle käyttöraha. Tyytyväinen olin matkoihin.
Kaukolennon päässä löytyy usein miten tasokkaita edullisia majapaikkoja.