Jos jokin kaukolento on meno-paluu 1500;- ja hotelli n. 100/yö eli 2 vko reissu olisi 3000;- niin lähtisitkö?
Käyttöraha tietysti vielä päälle mutta kauanko sinulla kestäisi tuon summan säästäminen? Mulla menisi puolisen vuotta ja voisihan sitä lähteäkin jos saa tarpeeksi pitkän loman, talvella olisi ihana vaikka joku Cancun.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi noin halpaan hotelliin ja lennot upgreidaisin businekseen. Matkustan harvoin, mutta silloin kun matkustan niin teen sen tyylillä.
Business lento on rahojen vetämistä vessasta alas.
Ylimääräisellä 1-2 tonnilla saa paljon enemmän vastinetta matkakohteessa.
Vierailija kirjoitti:
"talvella olisi ihana vaikka joku Cancun.!"
Menopaluu Hki-Cancun 700 e, ei 1500 e.
Itse asiassa olemme veljen kanssa menossa tuonne Cancuniin. Emme halunneet vaan 18 tunnin lentoa välilaskuineen, vaan päätimme mennä Lontoon kautta Miamiin, siellä viikko, sieltä los angenesiin viikko, sieltä lennot Mexico Cityyn ja lopulta Cancuniin. Paluuta ei ole ostettu, mutta lento Lontoosta maksoi 200 e meno Miamiin. (+istuinpaikka + ruuma jos ottaa tavaraa = 300 e). ja kestää 9 tuntia vain. Majoitukset air bnblla koko asunto, yleensä USAssa no 100 e päivä (50 e per mies), ja Meksikossa saa jo puolet halvemmalla, tai 60 eurolla koko talon uima-altaalla. Yhteensä lennot Meksiko cityyn saakka 700 e per mies. Sieltä 100 e lento Cancuniin ja paluu joskus en tiedä milloin.
SITÄ emme vaan tajunneet, että Ryanair (50 e meno) saapuu HKI-Lontoo Stansfeldiin ja Lento Miamiin on Gatwickin kentältä Lontoossa, välimatka on 12
Ilman paluulippua ette välttämättä pääse meksikoon.
Vierailija kirjoitti:
Raha ei ole mulle ongelma enkä suunnittele matkoja raha edellä. Mietin mihin haluan, ja sitten katson milloin on tarpeeksi rahaa. Kaikkeahan ei tarvitse maksaa kerralla. Lennot 3kk aiemmin, hotellin maksan saapuessa ja käyttörahaa on sitten sen verran kuin on.
Seuraava matkani maksaa ilman käyttörahoja juurikin 3000 euroa, 9 päivän reissu Länsi-Euroopassa.
Mihin kohteeseen saat noin paljon rahaa laitettua? Meilläkin seuraava reissu hankittuna, Nizzaan ja 2 hlö 1200;- Ei tosin olla noin montaa yötä mutta ei niidenkään kanssa tulisi kuin 1700;- maksimissaan.
Perheellisellä menee jo perus Euroopan pitkään kaupunkilomaviikonloppuun enemmän rahaa.
Olet ap ilmeisestsi pienituloinen?
Vierailija kirjoitti:
Perheellisellä menee jo perus Euroopan pitkään kaupunkilomaviikonloppuun enemmän rahaa.
Mistä näin päättelet? Ap laittaa reissukassaan 500/kk
Eipä ole mikään erikoinen summa.
Yleensä tuolla hinnalla olen 2-3 kk kerralla matkalla.
Toki lennot saattaa olla halvemmat. Harvaan kohteeseen maksaa 1500€ tai yli.
Kehitysmaissa saa yleensä alle 100€ hyvän hotellin, mutta kyllä se 100€ alkaa lähenemään niissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä päättelin ap:n olevan pienituloinen kun ylipäätään pitää säästää tuollaista summa varten.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä päättelin ap:n olevan pienituloinen kun ylipäätään pitää säästää tuollaista summa varten.
-ohis
Mulla menee automaationa tuo summa joka palkkapäivä suoraan reissukassaan. Tällä hetkellä siellä on 4176 josta maksan huomenna kesän lentoliput ja hotellin pois (1200) eli tili elää koko ajan eikä vaadi sen kummempaa "säästämistä"
Itselläni lomat on pakko pitää lomasesonkeina, jolloin lentohinnat on tapissa. 1500€ karjaosaston lipuista on ehkä hintahaitarin yläpäässä, mutta aika normisettiä kuitenkin. Maksaisin siis. Yleensä pyrin korottamaan pisteillä bisnesluokkaan niin on vähän mukavampi yrittää nukkua. Joskus korotus onnistuu, joskus ei. Ei se nukkuminen mulla oikein tahdo bisneksessäkään onnistua, jotain torkahtelua korkeintaan, mutta on siellä pitkällä lennolla mukavampi valvoa ja paremmat tarjoilut.
Hotelleja (ainakin isoja sellaisia) vältän, niissä en viihdy. Mieluummin huoneisto tai mökki jostain perhevetoisesta pikkuhotellista tai majatalosta. Parhaimmillaan on ollut oma huvila trooppisella palmurannalla (ranta siis vain omassa käytössä), jossa koralliriutta ihan siinä nenän alla. Noita ei satasella per yö saa, mutta laatu maksaa.
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi noin halpaan hotelliin ja lennot upgreidaisin businekseen. Matkustan harvoin, mutta silloin kun matkustan niin teen sen tyylillä.
Minä taas tykkään reissata enemmän ja säästää lennoissa ja hotelleissa. Muutama tunti paikasta a paikkaan b. Molemmat pääsee perille, niin economy class kuin bisnes. Economy classiinkin saa sitä sampanjaa tilattua. Paikan päällä taas nukun hotellissa, mutta muuten minua kiinnostaa se kohde. Hotellin tärkein ominaisuus minulle on sen lokaatio siellä paikan päällä.
Toisaalta itse pidänkin kuukauden joululoman, viikon syksyllä, 1-2 viikkoa keväällä ja parisen kuukautta kesällä. Päälle pystyn vielä tekemään töitä reissussakin. Ei olisi varaa reissata, jos lentäisin bisneksessä ja nukkuisin 250 euron hotellihuoneissa. Aika paljon läheisiä kavereita maailmalla. Pystyn tekemään esim. kuukauden reissuja Ausseihin ja jenkkeihin, niin että suurimman osan reissusta nukkuu muualla kuin hotellissa.
3000 eurolla voi mennä:
- 10 kertaa kylpylään 200e
- 10 kertaa hierontaan 600e
- Suomessa 2 kertaa 3 päivän hotellilomalle 900e
- festareille vip-lipulla 450e
- oopperajuhliin vip-lipulla 250e
- 2 kertaa konserttiin 150e
- 2 kertaa ravintolaillalliselle 300e
- 2 kertaa huvipuistoon 150e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha ei ole mulle ongelma enkä suunnittele matkoja raha edellä. Mietin mihin haluan, ja sitten katson milloin on tarpeeksi rahaa. Kaikkeahan ei tarvitse maksaa kerralla. Lennot 3kk aiemmin, hotellin maksan saapuessa ja käyttörahaa on sitten sen verran kuin on.
Seuraava matkani maksaa ilman käyttörahoja juurikin 3000 euroa, 9 päivän reissu Länsi-Euroopassa.
Mihin kohteeseen saat noin paljon rahaa laitettua? Meilläkin seuraava reissu hankittuna, Nizzaan ja 2 hlö 1200;- Ei tosin olla noin montaa yötä mutta ei niidenkään kanssa tulisi kuin 1700;- maksimissaan.
Kiertelen läntisessä Euroopassa. En lähde matkoille köyhäilemään vaan nauttimaan. En toisaalta kerskakuluttamaankaan, mutta majoitun mieluiten korkeatasoisissa hotelleissa. Matkani on siihen nähden todella edullinen. Osan majoituksista olen saanut maksettua etupisteillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te lähdettekin rantalomapaikkaan. Saahan tollasia reissuja halvalla. Jos minä lähden Tukholman risteilylle, niin siihen menee tuo raha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas tykkään reissata enemmän ja säästää lennoissa ja hotelleissa. Muutama tunti paikasta a paikkaan b. Molemmat pääsee perille, niin economy class kuin bisnes. Economy classiinkin saa sitä sampanjaa tilattua. Paikan päällä taas nukun hotellissa, mutta muuten minua kiinnostaa se kohde. Hotellin tärkein ominaisuus minulle on sen lokaatio siellä paikan päällä.
Toisaalta itse pidänkin kuukauden joululoman, viikon syksyllä, 1-2 viikkoa keväällä ja parisen kuukautta kesällä. Päälle pystyn vielä tekemään töitä reissussakin. Ei olisi varaa reissata, jos lentäisin bisneksessä ja nukkuisin 250 euron hotellihuoneissa. Aika paljon läheisiä kavereita maailmalla. Pystyn tekemään esim. kuukauden reissuja Ausseihin ja jenkkeihin
Joskus nuorempana olin samanlainen, mutta vanhemmiten olen alkanut arvostaa mukavuutta aina enemmän ja enemmän. En lennä busineksessä samppanjan takia vaan siksi että siellä pystyn nukkumaan paremmin. Parin tunnin lennoilla ei toki ole mitään väliä mutta pidemmillä tarvitsen unta. Hotellit tai muu majoitus ovat samasta syystä laadukkaita eli hinnat alkaen 700 euroa/yö.
Aikaa olisi matkustaa, mutta olen nähnyt maailmaa jo tarpeeksi kaikissa seitsemässä maanosassa ja todennut että Suomi ja oma koti on paras paikka maailmassa. Max kerran vuodessa matkustan jos löytyy joku mielenkiintoinen kohde.
Tulee reissattua paljonkin ja kun 4 lasta on mukana, ei homma ole halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thaimaassa kuukausi jouluna, meni varmaan 6000€, parissa kolmessa kuukaudessa sen säästää. Tapana on käydä 2 kertaa vuodessa Thaimaassa 3-4 viikkoa kerralla. Rahat riittävät silti helposti muihinkin harrastuksiin.
Oliko sen arvoista? Kuuma, tavalliset maisemat ja huonoa ostettavaa. Thairuokaa saa Suomestakin, jos se siitä on kiinni. Ilman ripulia.
No ilmeisesti oli, jos tapana on käydä kaksi kertaa vuodessa Thaimaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Business lento on rahojen vetämistä vessasta alas.
Ylimääräisellä 1-2 tonnilla saa paljon enemmän vastinetta matkakohteessa.
Nukkuminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin ja se onnistuu hyvin vain makuuasennossa
Olin muutama vuosi sitten 2 vk matkalla, hinta 5200 e, plus käyttöraha