Jos jokin kaukolento on meno-paluu 1500;- ja hotelli n. 100/yö eli 2 vko reissu olisi 3000;- niin lähtisitkö?
Käyttöraha tietysti vielä päälle mutta kauanko sinulla kestäisi tuon summan säästäminen? Mulla menisi puolisen vuotta ja voisihan sitä lähteäkin jos saa tarpeeksi pitkän loman, talvella olisi ihana vaikka joku Cancun.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thaimaassa kuukausi jouluna, meni varmaan 6000€, parissa kolmessa kuukaudessa sen säästää. Tapana on käydä 2 kertaa vuodessa Thaimaassa 3-4 viikkoa kerralla. Rahat riittävät silti helposti muihinkin harrastuksiin.
Oliko sen arvoista? Kuuma, tavalliset maisemat ja huonoa ostettavaa. Thairuokaa saa Suomestakin, jos se siitä on kiinni. Ilman ripulia.
Kuka nyt muutenkaan menee ulkomaille sen vuoksi, että voi ostella jotain? Ei kiinnosta yhtään pyöriä lomalla shoppailemassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thaimaassa kuukausi jouluna, meni varmaan 6000€, parissa kolmessa kuukaudessa sen säästää. Tapana on käydä 2 kertaa vuodessa Thaimaassa 3-4 viikkoa kerralla. Rahat riittävät silti helposti muihinkin harrastuksiin.
Oliko sen arvoista? Kuuma, tavalliset maisemat ja huonoa ostettavaa. Thairuokaa saa Suomestakin, jos se siitä on kiinni. Ilman ripulia.
Joo, en menisi Thaimaaseen vaikka maksettais, saati että itse joutuisin maksamaan.
Meillä menee viikonloppumatkaan jo tonni. Tuo olisi halpaa. Meksikoon en silti lähtisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"talvella olisi ihana vaikka joku Cancun.!"
Menopaluu Hki-Cancun 700 e, ei 1500 e.
Itse asiassa olemme veljen kanssa menossa tuonne Cancuniin. Emme halunneet vaan 18 tunnin lentoa välilaskuineen, vaan päätimme mennä Lontoon kautta Miamiin, siellä viikko, sieltä los angenesiin viikko, sieltä lennot Mexico Cityyn ja lopulta Cancuniin. Paluuta ei ole ostettu, mutta lento Lontoosta maksoi 200 e meno Miamiin. (+istuinpaikka + ruuma jos ottaa tavaraa = 300 e). ja kestää 9 tuntia vain. Majoitukset air bnblla koko asunto, yleensä USAssa no 100 e päivä (50 e per mies), ja Meksikossa saa jo puolet halvemmalla, tai 60 eurolla koko talon uima-altaalla. Yhteensä lennot Meksiko cityyn saakka 700 e per mies. Sieltä 100 e lento Cancuniin ja paluu joskus en tiedä milloin.
SITÄ emme vaan tajunneet, että Ryanair (50 e meno) saapuu HKI-Lontoo Stansfeldiin ja Lento Miamiin
Pääsee. Meksikossa ei kysellä. 6 kk saa olla Suomen passilla. Ei siinä voi tietää milloin palaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin kallis lento on varmaan niin pitkä, että en jaksaisi sitä. Jätän väliin.
Kallis? 1500?
Kyllä 1500 lennot on kalliit. Mihin tahansa saa paljon halvemmalla.
Nuo lennot on kalliit ja hotelli taas liian halpa.
3000 menee helposti. Mutta suhde ei ole tuo.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat tuolla? Toiselle puolen maailmaa voi olla kalliit lennot, mutta majoitus siellä voi olla hyvinkin edullista. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat tuolla? Toiselle puolen maailmaa voi olla kalliit lennot, mutta majoitus siellä voi olla hyvinkin edullista. Eri
Ei 100 eurolla saa kunnon hotellihuonetta tänä päivänä enää mistään päin maailmaa vaikka olisi kehitysmaa.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin kallis lento on varmaan niin pitkä, että en jaksaisi sitä. Jätän väliin.
Kallis? 1500?
Kyllä 1500 lennot on kalliit. Mihin tahansa saa paljon halvemmalla.
Riippuu minne lentää. Katoin huvikseni lennot Buenos Airesiin ensi marraskuussa ja halvin lento yhdellä pysähdyksellä oli 1554 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Lähtöpaikka ei suinkaan ollut Helsinki jos et huomannut
Ihanaa ettei ole tuollaiseen mielitekoa, löydän kyllä helposti muutamalle tonnille parempaa käyttöä ja mistä taatusti iloa viikkoa pitempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei 100 eurolla saa kunnon hotellihuonetta tänä päivänä enää mistään päin maailmaa vaikka olisi kehitysmaa.
Eri
Olen saanut ihan hyviä huoneita Afrikan safarilla. Viimisen päälle kaikki kunnossa ja alle 100 euroa maksoi yö. Safarilla oli valittavana telttamajoitus tai majoitus, ja ehdottomasti halusin majoituksen. Huone oli aina tilava ja todella siisti sekä ennen kaikka sisustus todella upea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Olen saanut ihan hyviä huoneita Afrikan safarilla. Viimisen päälle kaikki kunnossa ja alle 100 euroa maksoi yö. Safarilla oli valittavana telttamajoitus tai majoitus, ja ehdottomasti halusin majoituksen. Huone oli aina tilava ja todella siisti sekä ennen kaikka sisustus todella upea.
Lisään vielä, että Namibian ja Botswanan safarilla oli todella hieno majoitus, mutta ei ollut kallis.
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi noin halpaan hotelliin ja lennot upgreidaisin businekseen. Matkustan harvoin, mutta silloin kun matkustan niin teen sen tyylillä.
Kerran sadassa vuodessa.😂
Ei ole kiinnostunut matkailusta joten en lähtis. Mieluummin hilloan rahat jonnekin muualle.
Ei hotellissa käydä kuin nukkumassa!
Se on sama millainen hotelli kunhan on puhdasta. Mihin päänsä kallistaa on tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Lisään vielä, että Nam
Minä taas olen ollut kolmella safarilla Afrikassa, Keniassa ja Ruandassa ja hyvä telttamajoitus maksoi 400 euroa/yö. Tuolla piti todellakin majoittua teltassa jotta kuuli yöllä savannin äänet.
"Minä taas olen ollut kolmella safarilla Afrikassa, Keniassa ja Ruandassa ja hyvä telttamajoitus maksoi 400 euroa/yö. Tuolla piti todellakin majoittua teltassa jotta kuuli yöllä savannin äänet."
Olipa kallista. Minä varasin Namibian ja Botswanan safarin paikallisesta yritykseltä ja sitten Namibian airlinesilla lensin halvalla Saksasta Namibiaan. Majoitus oli tosi hyvä. Illallinen aina syötiin yhdessä nuotiolla telttamajoituksessa olevien kanssa. Se nuotioruoka oli tosi hyvää. Meillä oli erikseen sitten yösafarit, että lähdettiin pimeällä Botswanan vesistöjä pitkin veneillä ajelemaan. Siellä Namibiassakin oltiin ihan hevonkuusessa vaikka se majoitus oli järjestetty. Se kirkas tähtitaivas on jäänyt mieleen.
Reissu oli Delta & Dune Safari ja sen järjesti wilddog-safaris.com. En tiedä onko kyseinen firma vielä pystyssä.
En lähtisi, koska 1500 eurolla ei saa bisnespaikkoja kaukolennoille, jos Suomesta lähtee.
Ei minusta ole paha hinta. Aika paljon lomaillaan omassa kakkoskodissa Thaimasssa, mutta suunnitelmissa on lähitulevaisuudessa myös Hawaiji ja Malediivit. Matkailu on ihanaa