Mistä mielestänne johtuu, ettei minua haluta palvella kaupoissa?
Menenpä ostamaan uutta kännykkää, paistinpannua tai käsilaukkua, myyjät vaan seisoo ikävystyneen näköisenä vieressä eivätkä edes yritä myydä minulle tuotteita. Eilen kävin katsomassa uutta sänkyä huonekaluliikkeessä ja sama homma jatkui. Myyjä, joka oli nuori nainen ei edes vaivautunut vastaamaan kysymyksiini kyseisestä sängystä. Lähdin lopuksi vain kävelemään. Voiko joku myyjä vastata minulle, miksi tällaista tapahtuu? Näytänkö köyhältä, huutaako joku asia minussa, ettei tuota kannata palvella, mitä? Olen ihan tavallisen näköinen nelikymppinen nainen, en ole hirviö enkä näytä omituiselta, pukeudun normaalin tyylikkäästi, en käyttäydy ylimielisesti tai huonosti. Ironista on se, että olen keskituloinen ja voisin hyvinkin ostaa kyseistä palvelua, mutta monesti on tuote jäänut ostamatta myyjän välinpitämättömyyden ja huonon käytöksen vuoksi. Eikö tällainen asiakkaiden ignoreeraus ole huono asia näin kaupan kannalta?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Minua taas palvellaan aina, menin minne tahansa. Olen viisikymppinen, hyväntuulinen ja hyvin käyttäytyvä nainen. Nuoret myyjät ovat todella hyviä.
Täällä on 60 vuotias ja palvelua saa kun vain ystävällisesti kysyn. Oma asenne ratkaisee paljon ihan sen kaupankassan kanssakin .
Sä haiset 10 metrin päähän sissijuustolta. Siks
Sä olet hirviö, joka on jäänyt ilman äipän tissiä. Kaikki sinua kavahtaa, ei vain kaupan henkilökunta.
Minua taas palvellaan kaupoissa, koska en haise tunkkaiselle hikikomorilta, jonka äippä ei ole imettänyt sitten vuosikymmeniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taas palvellaan aina, menin minne tahansa. Olen viisikymppinen, hyväntuulinen ja hyvin käyttäytyvä nainen. Nuoret myyjät ovat todella hyviä.
Ostatko aina haluamasi tuotteen lisäksi uuden puhelinliittymän, virusturvan tai minkä tahansa kuukausimaksukylkiäisen, jota tarjotaan? Tottakai rakastavat sinua.
En. Ostan sen mitä tulin ostamaan.
En tiedä. Kyllä ainakin minä saan palvelua. Ihan parasta kun lähestyy viittäkymppiä ja ei tarvitse ajatella itse mitään kun myyjä ajattelee puolesta. Sanoo vain minkälainen idea on mielessä tai henkilö mille on ostamassa.
Vierailija kirjoitti:
Sä haiset 10 metrin päähän sissijuustolta. Siks
Sä olet keski-ikäinen mies kiusaaja
Mulla käy niin, että kun olen hakemassa jotain tiettyä enkä tarvi apua, niin sillon tungetaan auttamaan. Mutta kun tarttisin apua, ei myyjiä näy missään. Mistä tämä johtuu?
Just ajattelin samaa kun ainakin Clas Ohlsonilla oli harjoittelijoita eikä vakkarimman oloinenkaan ollut moksiskaan vaikkei ollut tarjoushintoja merkitty enkä samalla reissulla saanut H&M:lläkään ihan sitä tuotetta mitä halusin
Vika ei ole sinusssa vaan myyjissä.He eivät tajua, että juuri keski-ikäiset naiset ovat hyviä ostajia, eivätkä pelkästään katsele. On tietenkin myös kauppiaan tappiop, jos asiaka on ostotuulella, mutta myyjä ei sitä huomaa
Olen keski-iän ylittänyt nainen ja käyn silloin tällöin autotarvikeliikkeissä, joissa ei tietenkään ole minkäänlaista henkilökuntaa.
Olen alkanut kysellä paikalla olevilta miesasiakkailta kysymyksiä, joita kysyisin henkilökunnalta, jos olisi.
Ja kas, asiakkaat neuvovat minua tosi ystävällisesti ja perusteellisesti, ainakin ikäiseni miehet, joskus nuoremmatkin. Eli asiakaspalvelu on näköjään ulkoistettu asiakkaille, ja heidän kanssaan olen joskus jäänyt juttusille ihan muistakin asioista.
Kokeilkaa, naiset, tätä menetelmää.
Ostatko aina haluamasi tuotteen lisäksi uuden puhelinliittymän, virusturvan tai minkä tahansa kuukausimaksukylkiäisen, jota tarjotaan? Tottakai rakastavat sinua.