Mitenkä elämäsi muuttuisi jos saisit 3 miljoonaa?
Itse ostaisin kivan talviasuttavan järvenrantamökin, hankkisin toiseksi autoksi jonkun päheän menopelin, tarjoaisin myös veljelleni vuoden sapattivapaan töistä, josta ei pääse lähtemään koska töitä vaan ei ole tarjolla. itseni ei tarvitsisi enää stressata vähenevistä osa-aika töistä, vaan voisin rennosti tyytyä siihen mitä on tarjolla. Sitten tietenkin matkustaisin, kun ei tarvitsisi laskea joka penniä.
Kommentit (80)
Nostaisin rahat käteisenä ja jalkautuisin kadulle jakamaan seteleitä muille itseni kaltaisille köyhille.
Kävisin leipäjonoissa "kättelemässä" kaikki jonottajat, ja sujauttaisin joka iikalle setelinipun käteen.
Ottaisin yhteyttä köyhiä, asunnottomia ja muita vastaavia auttaviin organisaatioihin, ja tarjoutuisin maksamaan autettavia ihmisiä taloudellisesti jaloilleen.
Auttaisin köyhyydessä eläviä lapsia ja nuoria vaatetuksen, harrastusten ja muun kustantamisessa. Maksaisin köyhyydessä kasvaneiden ja elävien lahjakkaiden nuorten lukiokustannukset.
Itselleni hankkisin paremman vuokra-asunnon, koska nyt olisi varaa maksaa myös muuttoauto.
Pääsisin eroon narsistisesta kumppanista niin pitkälle kun pippuri kasvaa lapset mukanani.
Paljonkin! Siitä hyötyisi muutkin😊
Olisi varaa uusiin silmälaseihin ja tietokoneeseen.
Ostaisin isomman asunnon kuin nykyinen sillipurkki. Tilaisin siivoojan käymään meillä kerran viikossa. Vaihtaisin auton uudempaan, jota ei tarvitse joka kerta käynnistäessä jännittää, käynnistyykö. Tekisin jonkun reissun perheen kanssa. Muuten varmaan jatkaisin kuten nykyäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisenä menisin lääkäriin tutkituttamaan terveyteni. Sitten viettäisin pari vapaavuotta kokonaan poissa töistä, hankkisin perheen ja sitten joskus tulevaisuudessa kouluttautuisin ammattiin, joka oikeasti kiinnostaa.
Mistä hankkisit perheen?
Mitä ja milloin opiskelisit?
Elämisen laatu paranisi. Itselleni isomman asunnon hankkisin, sisustaminen yms. auton vaihtaminen. Lapsille olen jo aiemmin luvannut että jos osuu onni kohdalle ja voittaisi lotosta niin rahaa antaisin heillekin. Muistaisin niitä jotka ovat minua tukeneet ja auttaneet.
Matkoja tekisin ja tehtäisiin läheisten kanssa. Kulttuuritapahtumiin osallistuisin enemmän.
On läheisiä joita tietenkin muistaisin lahjoin. Osan sijottaisin.
Suurin muutos olisi varmasti puolikas työaika. Lisäksi hankkisin omakotitalon ja matkailuauton.
Varmasti tulisi eteen paljon muutakin muutosta, mutta nuo nyt päälimmäisenä mielessä.
Lopettaisin työnteon välittömästi.
Velaton talo jo on, samoin ympärivuotinen vapaa-ajan asunto järven rannalla.
Aikani kuluisi mainiosti ilman työntekoa.
Tuskin muuten mitenkään, paitsi auttaisin muutamaa vähävaraista taloudellisesti ja jatkaisin omaa elämääni entiseen malliin.
Tuolla elää yksi tai kaksikin ihmistä loppuelämänsä reilusti yli keskituloisena. Siihen nähden useimpien unelmat on aika vaatimattomia, uusi auto ja silmälasit. Onko kaikilla keskimäärin unelmatyö jos siinä vielä jatkaisi ihan hyvin vuoksi, vaikka sijoitukset tuottaa enemmän kuin mitä töistä edes saa?
3 miljoonaa on sen verran vähän ettei elämä muuttuisi oikeastaan mitenkään. Jos eurojackpotista saisi 120 miljoonaa niin se olisi jo toinen juttu.
Koko elämä muuttuisi täysin. Olen jäänyt kaksi kertaa työttömäksi, laitan koko jan hakemuksia enkä pääse mihinkään.
Olen köyhä ja masentunut, rahat ei enää riitä mihinkään. Eli kaikki muuttuisi. Maksaisin ensin velat pois. Sitten alkaisin etsiä jotain kivaa asuntoa, ostaisin kivoja vaatteita ja vain terveellistä ruokaa. Kävisin jossain kivoissa ravintoloissa syömässä ja ostaisin kuntolaitteita kotiin, jotta saisin parannettua omaa kuntoani. Ostaisin laadukkaan polkupyörän ja käyttäisin rahaa matkusteluun.
Lähes aina niissä lottovoittajajutuissa on, että ei elämä muutu mitenkään, uuden auton ostin ja siinä kaikki ja ärsyttää suunnattomasti lukea edes noita. Jos minä voittaisin niin tulisi kyllä ihan erilainen juttu, kaikki muuttuisi ja koko elämä saisi uuden suunnan.
Vierailija kirjoitti:
Koko elämä muuttuisi täysin. Olen jäänyt kaksi kertaa työttömäksi, laitan koko jan hakemuksia enkä pääse mihinkään.
Olen köyhä ja masentunut, rahat ei enää riitä mihinkään. Eli kaikki muuttuisi. Maksaisin ensin velat pois. Sitten alkaisin etsiä jotain kivaa asuntoa, ostaisin kivoja vaatteita ja vain terveellistä ruokaa. Kävisin jossain kivoissa ravintoloissa syömässä ja ostaisin kuntolaitteita kotiin, jotta saisin parannettua omaa kuntoani. Ostaisin laadukkaan polkupyörän ja käyttäisin rahaa matkusteluun.
Lähes aina niissä lottovoittajajutuissa on, että ei elämä muutu mitenkään, uuden auton ostin ja siinä kaikki ja ärsyttää suunnattomasti lukea edes noita. Jos minä voittaisin niin tulisi kyllä ihan erilainen juttu, kaikki muuttuisi ja koko elämä saisi uuden suunnan.
Ja sinä taas olet malliesimerkki siitä, miksi valtaosa äkkirikastuneista on muutaman vuoden päästä ihan yhtä köyhiä kuin ennen rikastumista. Kaikki luettelemasi asiat ovat vain rahan käyttöä tuottamattomiin asioihin, yksikään ei tähtää rahan tekemiseen (opiskelu, sijoittaminen, yrityksen perustaminen...).
Ostaisin oman asunnon. Siinä voisi olla kolme huonetta, sauna ja terassi. Sisustaisi mieleisekseen. Auto voisi olla sellainen, joka tulee halvimmaksi mahdolliseksi, ei mitään ökyä, missä merkki maksaa jo tankatessa ja öljynvaihdossa. Vähän matkustaisin, että näkee ne muutamat mestat jotka kiinnostaa. Ottaisin jonkun tulkiksi mukaan matkalle, kun itse en osaa kieliä. Tulkki saisi viikon lomamatkasta viis tonnia palkaksi, koska oli avuksi ja hyödyksi. Mitään suuria rahareikiä en ostaisi, niin kolmella miljoonalla pärjäisi mahdollisimman pitkään. Jos ostaisi Bugatin tai ison veneen, kolme miljoonaa menisi aika äkkiä. Tai jos rupeaisi asumaan oikein ökysti ja suureellisesti.
Kyllähän se muuttuisi. Työntekoa vähentäisin tai saattaisin harkita työpaikan vaihtoa.
Uuden auton ostaisin ja kämpän.
Sijoittaisin ja eläisin osingoilla loppuelämäni. Työt lopettaisin ja harrastaisin enemmän. Asuntovelat olen jo maksanut ja sähköhimmeleihin en enää autoani vaihda, eli senkään vaihto ei ole tarpeen.
En kävisi enää töissä ja lapset eivät kävisi enää päiväkodissa, vaan kerhossa. Paitsi isoin eskarissa tietenkin.
Luulen, että jäätäisiin tähän taloon, koska muutama vuosi sitten ostettiin uusi ja tämä on kiva. Mutta ostettaisiin hieno mökki jostain etelämpää (Suomesta) rantatontilla. Talosta toki laina maksettaisiin myös pois.
Auttaisin vanhempiani rahallisesti remppaamalla heidän vanhan talonsa.