Voiko uskovainen olla narsisti?
Kommentit (298)
Uskovista 98% on kilttejä, kivoja hyviä ihmisiä, nämä ovat hyvin pieni vähemmistö uskovien kesken. Tärkeää tunnistaa silti.
Olen nähnyt narsistin käyttävän vilpittömiä hellareita likaisen työn teossaan uhria kohtaan. Eivät itse tajunneet sitä että toimivat flying monkeyna. Narsisti lähetti näitä uhrin kimppuun kiristyksen ja hyväksikäytön päätteeksi.
Uhri on ties mikä pahantekijä
Voi kun TIETÄISIVÄT MITEN ASIAT ON OIKEASTI.
Flying monkey ilmiöön kannattaa tutustua. Narsisti manipuloi joukon ihmisiä uhrin kimppuun. Yleensä sen jälkeen kun ote uhrista menetetään ja kiristys sunmuu päättyy. Flying monkeyt eivät itse tajua mitä tekevät.
Tietysti voi uskovainen olla rasisti. Pientä oikomista ja omaa tulkintaa uskonopetuksista se tosin vaatii, mutta sitä samaa soveltamista tekevät uskovaiset monet muussakin asiassa. Varsinkin rehellisyyteen ja seksuaalimoraaliin liittyvissä kysymyksissä. Eikä tuo katso sitä mikä uskonto on kyseessä.
Näitä oppii lukemaan. Narsisti manipuloi ovelasti, ei edes pakosti tajua kun lähtee mukaan. Narsisti yrittää peittää jälkiään mustamaalata ja hiljentää uhrin. Lentävät apinat hyökkäilee uhrin kimppuun.
Hellareissa tapahtui.
Lentävät apinat ei itse tajua olevansa manipuloituja kätyreitä jotka narsisti lähettää uhrin kimppuun
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voi uskovainen olla rasisti. Pientä oikomista ja omaa tulkintaa uskonopetuksista se tosin vaatii, mutta sitä samaa soveltamista tekevät uskovaiset monet muussakin asiassa. Varsinkin rehellisyyteen ja seksuaalimoraaliin liittyvissä kysymyksissä. Eikä tuo katso sitä mikä uskonto on kyseessä.
Luin otsikon "rasisti", mutta kysymys olikin narsisti. My bad. Eiköhän se ole itsestään selvää, että uskovainen tai kuka hyvänsä ihminen voi olla narsisti, jos on siihen taipuvainen. Vahvasti luulen jopa niin, että uskovaisuus nimenomaan voi ruokkia narsismiin taipuvaisen ihmisen narsismia ja uskoa siihen omaan ylivertaisuuteen.
Todistin narsistin rikoksia ja valheita. Hiljaiseksi meni. Ei tunnusta silti, pyrkii väistämään.
Andre Agassi kirjoitti kirjassaan, kuinka kilpakumppani uskovainen Michael Chang kiitti voittopuheessaan Jumalaa voitostaan. Chang rukoili voittoa aina itselleen. Agassi ihmetteli, että onko Changin Jumala yksipuolinen. Entä jos Agassikin olisi rukoillut, niin miten finaaliottelussa olisi käynyt.
Sama kuvio toistunut kilpaurheilussa laajalti eri lajeissa, kun kuuntelee risti kaulassa killuvien puheita. Ei se suomalainen 400 m aitajuoksijakaan kunnioita vastustajiaan pätkän vertaa. Usein haastatteluissa käyttää tylyä kieltä. Ensin heiluttelee raamattua julkisesti ja sen jälkeen uhoaa murjovansa maanrakoon kaikki muut tulevaisuudessa. Tottakai urheilijan pitääkin tavoitella kärkipaikkaa, mutta kummasti suurimmat uhoajat ovat risti kaulassa olevia.
Pyrkii saamaan luottamuksen, jotta saa hyötyä.
Sivulauseessa mustamaalaa.
Manipuloi ihmisiä toistensa kimppuun
Valehtelee kokoajan
Pyrkii hyötymään KAIKESTA mahd tehokkaasti
Huomioita NPDsta
Näiden tunnistaminen on ÄÄRIMMÄISEN TÄRKEÄÄ. Että saadaan loppumaan näiden touhut. Jos henkilö täyttää NPD sairauden kriteerit kannattaa jättää täysin omaan arvoon koko ihminen eikä luottaa missään.
Tämä narsisti myös käytti sosiopaattia teoissaan apuna. Sairas kuvio. Sosiopaatti eroaa narsistista siten että ei janoa ihailua ja on äärimmäisen rikollinen luonne. Narsisti elää hieman lainkuuliaisemmin ja on sosiaalisesti taitava. Useat sekoittaa sosiopaatin ja narsistin. Kaksi eri asiaa. Molemmat vaarallisia, sosiopaatti ei tule toimeen kenenkään kanssa, ei kaipaa ihailua, rikollisuus verissä. Narsisti sosiaalisesti taitava ja janoaa ihailua, kateellinen luonne.
Vierailija kirjoitti:
Tämä narsisti myös käytti sosiopaattia teoissaan apuna. Sairas kuvio. Sosiopaatti eroaa narsistista siten että ei janoa ihailua ja on äärimmäisen rikollinen luonne. Narsisti elää hieman lainkuuliaisemmin ja on sosiaalisesti taitava. Useat sekoittaa sosiopaatin ja narsistin. Kaksi eri asiaa. Molemmat vaarallisia, sosiopaatti ei tule toimeen kenenkään kanssa, ei kaipaa ihailua, rikollisuus verissä. Narsisti sosiaalisesti taitava ja janoaa ihailua, kateellinen luonne.
Ei sosiopaattikaan välttämättä rikollinen ole, mutta hän ei yksinkertaisesti välitä, jos joutuu käyttämään rikollisia keinoja saadakseen haluamansa. Muut ihmiset eivät merkkaa hänelle mitään, eikä hän kaipaa kenenkään ihailua.
Rajatilasta nämä kehittyy eli rankka lapsuus johti rajatilaan joka menee joko narsismiin tai sosiopatiaan, eivät ole rajatilaansa enää yhteydessä. Pelkän rajatilan voi parantaa. Jos päälle rakentuu NPD tai antisossu niin ei voi parantua enää.
Ovat suojamuureja rajatilalle, pysyviä. Rajatila on rankka kokemus lapselle ja suoja rakentuu päälle. Itse eivät tiedosta edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Itse asiassa seurakunnissa on tutkitusti paljon työilmapiiriongelmia.
Seurakunnissa on suuri osa korkeintaan tapauskovaisia, tai jopa ateisteja.
Uudestisyntynyt, pelastavassa uskossa oleva ei voi olla narsisti, koska Pyhä Henki ohjaa uskovaa, uskovassa tapahtuu muutos kun uudestisyntyy. Narsismi on pahuutta, uskova voi olla entinen narsisti, mutta ei nykyinen.
Naurettava väite. Nostat näitä vapaiden suuntien uskovaisia jalustalle "parempina" uskovaisina. Ihan samanlaisia syntisiä ovat hekin. Meuhkaavat vaan enemmän ja pitävät muita vääräoppisina. Lopettaisitteko ji sen muiden arvioimisen ja oman tapanne ylistämisen, kiitos.
T. Luterilainen hiljainen kristitty
Nämä pitävät itseään vahvoina vaikka ovat kuin korttitaloja. Eivät yleensä ole itsetietoisia. Vahvuutta ei ole että päihteillä pysyy kasassa, väärä sanakin voi saada sekoamaan, eivät yleensä pärjää elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sosiopaattikaan välttämättä rikollinen ole, mutta hän ei yksinkertaisesti välitä, jos joutuu käyttämään rikollisia keinoja saadakseen haluamansa. Muut ihmiset eivät merkkaa hänelle mitään, eikä hän kaipaa kenenkään ihailua.
Entäs narsistinen sosiopaatti joka vielä kaiken lisäksi juoppo?
Vierailija kirjoitti:
Pyrkii saamaan luottamuksen, jotta saa hyötyä.
Sivulauseessa mustamaalaa.
Manipuloi ihmisiä toistensa kimppuun
Valehtelee kokoajan
Pyrkii hyötymään KAIKESTA mahd tehokkaasti
Huomioita NPDsta
Kuulostaa mun sekopäiseltä naapurilta. Tullut Suomeen jostain pohjois- arfikasta ja löytänyt todella naiivin yh suomalaisnaisen joka suojelee väkivaltaista miestään vaikka turpaan tulee välillä ja nimittelee joka ilta vaimoaan h...ksi jne.
Vierailija kirjoitti:
Uskovista 98% on kilttejä, kivoja hyviä ihmisiä, nämä ovat hyvin pieni vähemmistö uskovien kesken. Tärkeää tunnistaa silti.
Kilttejä tai ei. Uskova tai ei, luonteen heikkoudet ja mielen sairaudet eivät uskovaisuuden myötä katoa. Päin vastoin, voivat jäädä hämärästi piiloon kun ihminen saa eräänlaisen uskovaisuusstatuksen. Esim pedof...t voivat kätkeytyä salakavalasti uskovaisuuden kaapuun. Törmäsin tällaiseen pariskuntaan jossa uskova isäpuoli kiirehtiä naimisiin kahden tyttären yh: n kanssa koska oli niin vahvasti koettu yhdessä "Jumalan johdatuksena"..... kunnes paljastui hyväksikäyttö kaikille kauhuksi. Ero tuli heti. Mutta esimurrosikäisten lasten elämä sinetöity loppuelämäsi järkyttävällä traumalla.
Uskovainen olen minäkin mutten ole liian hyväuskoinen ja sinisilmäinen
En halua yleistää, että suurin osa noissa piireissä olisi varsinaisesti itse narsisteja. Mutta kyllä se mua äitinä hätkähdytti, kun vl-sukulaiseni totesi rauhallisesti: ”Herran antoi, Herra otti” kun menetti 2-vuotiaan lapsensa tapaturmassa, joka olisi ollut täysin estettävissä vanhempien omalla vahtimisella.No muutaman kuukauden päästä talossa oli taas uusi vauva niin mitä noita edellisiä, elossa oleviakaan lapsia jaksoi miettiä.
Nämä vanhemmat eivät saaneet mitään syytettä, asia katsottiin tapaturmaksi. Kuinkahan paljon tässäkin vaikutti vl-verkostot? Täällä päin poliisi, oikeuslaitos ja lastensuojelu on täynnä niitä.
Sydän särkyy kun mietin sitä pikkuista. Itse en varmaan olisi jaksanut enää jatkaa elämää, jos tämä tapaus olisi käynyt itselle.