Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällainen kysymys työhaastattelussa:

Vierailija
29.04.2025 |

"Mites työkavereiden kanssa, oletko tekemisissä heidän kanssaan vapaa-ajalla vai ovatko ne pysyneet työkavereina?"

Outo ja jotenkin epäammattimainen kysymys. Tuollaista ei ole koskaan kysytty. Mitäpä tuohon nyt pitäisi vastata järkevästi? Mitä se muuttaa, jos a) olen tekemisissä joidenkin kanssa myös vapaa-ajalla tai b) en ole kenenkään kanssa tekemisissä vapaa-ajalla tai c) olen yhden työkaverin kanssa tekemisissä vapaa-ajalla. 

Kommentit (42)

41/42 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

Outo kysymys.

Näin jälkiviisaana (sehän on se paras viisauden laji) kysyisin, miten tämä liittyy työnhakuun. Haastattelussa en varmaan olisi hokannut kysyä, olisin sopertanut jotain diipadaapaa.

Edit: Muistui mieleen tuttava, joka haki lähäriksi - väitti, että haastattelussa psykologi tms istui pöydän alla. Tällä ilmeisesti haettiin sitä, miten ihminen reagoi yllättäviin tilanteisiin.

Mitä se kaveri oli tehnyt? Leikkinyt ettei ole mitään outoa vai sanonut: tuunko minäkin lattialle vai oisko tuoleissa mukavampi jutella?

Oli kysynyt, että onko sulla kaikki ok, tarviitko jotain apua.

Vierailija
42/42 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastaisin, ettei mulla ole mitään periaatteita. Korostaisin, että olen aina tullut hyvin työkavereiden kanssa toimeen ja joskus on aina sitten jonkun kanssa tullut läheisemmäksi. Joskus nämä läheisemmät ovat jääneet pysyviksi kavereiksi ja joskus taas sitten hiipuneet, kun työpaikkaa on vaihtanut. 

Eli vastaisin juuri niin kuin asiat on. Ei mitään periaatetta, ettei työkaveri voi olla ystävä vapaa-ajalla, mutta en odota sitä ja pystyn kyllä elämään omaa vapaa-aikaa, vaikka työaikana hauska juttu lentääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä