Miten reagoisit, jos tuore seurustelukumppani käyttäytyisi näin?
Meidän piti tavata eilen, mutta hän ilmoitti aamupäivällä, että ei pääse. Sen jälkeen hän katosi kuudeksi tunniksi, eikä kertonut, että miksi ei sovikaan. Vasta illalla hän palasi keskusteluun ja ilmoitti, että hänen lapsensa oli joutunut päivystykseen ja hän oli lähtenyt mukaan. Tällä viikolla lasten piti olla äidillään. En tiedä, että mitä ajatella. Menin huolesta sekaisin kun hänestä ei kuulunut kuuteen tuntiin mitään. Kun otin asian puheeksi, mies suuttui, että oeltan hänen päivystävän puhelimella.
Kommentit (82)
Eipä tuo olisi iso vaiva ollut mieheltä, että laittaa jossain välissä viestin. Ei hän sitä lastaan kuitenkaan siellä päivystyksessä itse hoitanut, joten hyvin olisi kyllä halutessaan ehtinyt.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo olisi iso vaiva ollut mieheltä, että laittaa jossain välissä viestin. Ei hän sitä lastaan kuitenkaan siellä päivystyksessä itse hoitanut, joten hyvin olisi kyllä halutessaan ehtinyt.
Kakkosnainen otetaan kostoksi eikä tätä arvosteta.
Eikä kukaan itseään tai naiseutta kunnioittava nainen myöskään suostu kakkosnaiseksi.
Jos ryhtyy panoreiäksi perheelliselle miehelle niin sitten on vähän niinkun itse tilannut kohtalonsa.
Ap et ole nyt oikeasti tosissasi?! Et ensinnäkään sovi alkuunkaan sellaisen henkilön puolisoksi, jolla on lapsia. Jos oma lapseni olisi päivystyksessä, ei tulisi pieneen mieleen hoitaa yhtään mitään muuta asiaa, kaikki muu voi odottaa. On ihan normaalia myös olettaa, ettei sinulla ole mikään hätä vaan palaatte asiaan kun aika on taas sille hyvä. Tuo mies on aina ensin isä, sitten vasta jotain muuta. Ja sinä olet raskas ihminen.
No kyllähän tuossa pitäisi ilmoittaa sinulle missä on. Jos kerran ehtii peruakin tapaamisen niin varmaan voisi kertoa missä on. Laita ukko luiskaan, ei välitä sinusta. Mahtaako vongata eksäänsä?
Ajatteletko todellakin, että jos lapsi joutuu päivystykseen, isä ei mene mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Ap et ole nyt oikeasti tosissasi?! Et ensinnäkään sovi alkuunkaan sellaisen henkilön puolisoksi, jolla on lapsia. Jos oma lapseni olisi päivystyksessä, ei tulisi pieneen mieleen hoitaa yhtään mitään muuta asiaa, kaikki muu voi odottaa. On ihan normaalia myös olettaa, ettei sinulla ole mikään hätä vaan palaatte asiaan kun aika on taas sille hyvä. Tuo mies on aina ensin isä, sitten vasta jotain muuta. Ja sinä olet raskas ihminen.
Mitä sinä siellä päivystyksessä hoidat, oletko lääkäri? Ei liene suuri vaiva laittaa viestiä puolisolle, että "olen päivystyksessä lapsen kanssa, soittelen myöhemmin."
Vierailija kirjoitti:
Olisi voinut ja yhtä hyvin olla voimatta. Jos muuten käyttäytyy normaalisti niin ei nyt vaan ollut sopivaa hetkeä, missä olisi viestinyt ap:lle tai edes kokenut, että on tarpeen. Hänhän peruutti tapaamusen eikä tehnyt ohareita!
Saattoi olla myös työasioita hoidettavana. Saattoi ajatella, että kertoo sitten kasvotusten tai puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Näin. Seurustelen miehen kanssa, jolla on lapsi ja tällä lapsella on kaksi vanhempaa sisarusta äidin edellisestä liitosta. Tässä taannoin oli tilanne, jossa toinen miehen lapsen sisaruksista joutui sairaalaan joksikin aikaa ja suunnitelmamme menivät sen vuoksi monta kertaa uusiksi, koska mies auttoi lasten äitiä, vieraili sairaalassa ja niin edelleen. Ei tullut mieleenkään akuutteina aikoina odottaa miehen tekstailevan kanssani tai selostavan, mitä on milläkin hetkellä meneillään. Minä voin aikuisena ihmisenä odottaa, kun lapsilla on hätä.
Etkö uskaltanut soittaa miehelle?
Oletko myös näitä, jotka ei uskalla vastata puhelimeen, jos numero ei ole ennalta talletettu puhelinluetteloon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä siellä päivystyksessä hoidat, oletko lääkäri? Ei liene suuri vaiva laittaa viestiä puolisolle, että "olen päivystyksessä lapsen kanssa, soittelen myöhemmin."
Puolisolle kyllä, uudelle seurustelukumppanille ehkä, jos sattuu juolahtamaan mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänhän laittoi viestin, ettei pääse paikalle.
Viisikymppisenä en enää jaksa yhtään tuollaista ylimääräistä draamaa, että olisi pitänyt hoitaa joku asia eri tavalla. Mieshän kuitenkin hoiti asian. Sekä ennen että jälkeen.
Oletat että mies päivystää puhelimella.
Ja mitä siitä että lapset on äidillä mutta isä lähtee päivystykseen mukaan? Ehkäpä äiti ei päässyt menemään tai se lapsi nimenomaan halusi isän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisolle? Tässä puhutaan seurustelukumppanista, ei puolisosta. Toisekseen, hoidettavia asioita ja huolta voi olla niin paljon, että ei ehdi tekstailla, etenkin kun on jo ilmoittanut esteestä.
Hän perui tapaamisenne. Ja sinä valitat, vaikka oli päivystyksessä.
Mikäs hätä ja kiire sinulla oikeasti oli, aikuisella ihmisellä? Jos olisit joutunut odottamaan jossain kahvilassa ja kumppani ei ilmesty sinne, eikä viestitä, olisi aihetta närkästykseen, mutta hänhän ilmoitti sinulle, ettei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi hän ei voinut tekstata mulle sieltä päivystyksestä? Kuulemma lapsi ei saanut äitiään kiinni ja soitti hänelle niin oli pakko lähteä viemään.
Ap
Koska olet pillupano. Tärkeämpiä asioita kuin mälliämpärit elämässä.
Oma vika kun ryhdyt parittelemaan eronneen miehen kanssa.
Vau kylläpä sulla on paha olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olen sen lapseni tukena tietenkin, enkä hengaa puhelimella. Aika oletettavaa että siellä odotetaan lääkäriin pääsyä, käydään mahdollisissa kokeissa yms, odotetaan tuloksia ja kaiken tämän ajan se oma lapsi on niin kipeä, että piti tuoda päivystykseen. Siinä voi olla vaikka 5vuotiaalla jalka katki trampalla hyppimisestä tai mitä tahansa, silloin voi muut odottaa tai siirtyä elämässään eteenpäin.
Oliko lapsi hengenvaarassa? Jos oli niin sitten tuon ymmärtää, muuten ei.
Sillä hetkellä on varmasti ollut mielessä tärkeämpiäkin asioita, lapsi on voinut tarvita paljon lohtua/huomiota ja muutenki on voinut joutua olemaan keskittynyt tilanteeseen.