Kuinka paljon juot vettä päivässä?
Itse paljon. En oo mitenkään laskennut, mutta arvoisin että monta pientä vesipullollista.
Kommentit (18)
Noin 3 litraa ihan pelkkää vettä. Nesteensaantini on noin 4,5 l/vrk.
Siis ihan vettä? Noin litran päivässä. Toinen mokoma meneee kivennäisvesiä.
Jotaki 8 litraa, kusen myös kuin hevonen 🎠
Vissiin liikaa, kuten muutama muukin tässä ketjussa. Tai mikä sitten onkaan liikaa, munuaiset on ainakin ihan priimakunnossa.
Noin 7 litraa laskin joskus. Osa menee teenä, enin osa vetenä.
Riippuu monesta asiasta:
- Lämpötila
- Fyysinen aktiivisuus/hikoilu
- Ruokavalio
Älkää liikaa juoko.
Joku joi 8 litraa päivässä, joutui sairaalaan kun suolatasot laski hengenvaarallisen alas
https://www.iltalehti.fi/kamppailulajit/a/a262fe36-7c74-404a-a263-fb217…
Noin kolmisen litraa. 1,5 litraa menee aamupäivällä, puolisen litraa lounaalla, puoli litraa treenien yhteydessä ja puoli litraa illalla. Tämän lisäksi kahvi ja ruuasta saatu neste.
Syön paljon hedelmiä ja kasviksia, joten niistäkin tulee nesteitä.
Kahvia, teetä ja vettä juon yhteensä n. 1-1 litraa vuorokaudessa. Onkohan tuo liian vähän? Jano ei ole koskaan, koska olen minimoinut suolan käytön. Olen 65v pieni naishenkilö.
Pari lasillista, luultavasti ihan liian vähän.
Muutama lasi ja se on tarpeeksi. Veden lipittäminen litrakaupalla on turhaa ja vaarallistakin.
Vetenä menee n 1 litra päivässä ja sen lisäksi yrtti- ja valkoista teetä 4-5 kuppia. Kesällä juon enemmän vettä enkä niin paljoa teetä.
Muutaman lasin. Ihminen ei tarvitse mitään monia litroja vettä päivässä.
Kyllä se kroppa kertoo millon on nälkä ja jano ettei tarvitse tankata. Näillä juo litratolkulla vettä myydään vain ylikalliita vesipulloja. Stanleycup sun muut vesitonkat.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman lasin. Ihminen ei tarvitse mitään monia litroja vettä päivässä.
Miksi sitten virtsani on oranssia eli nestehukka jos en juo vähintään 4 litraa vettä päivässä?
Jonkun verran, en mäkään laske.