Au pairit Thaimaassa
Katso lähetysajat : Au pairit Thaimaassa - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä esim Ranjan itkua siitä "täällä on jotain paistettuja eläintenjalkoja" tms kaikkialla. Eikö se ole muka hyvä että jos eläin tapetaan niin käytetään kaikki osat? Vai kauhistuiko Ranja kun ei tiedä muusta kun siitä paketista jauhelihaa kaupassa?
Niin ettei voi vain inhottaa se kuolleiden eläinten määrä, näky ja haju? Olen itse ollut kasvissyöjä vasta pari vuotta, ja meinaan aivan tahtomattani oksentaa kaupan lihatiskin läheisyydessä siitä raadonhajusta. Aiemmin en todellakaan edes huomannut sitä, minusta siinä ei tuoksunut miltään. Ranja pärjäsi siihen nähden todella hyvin.
Minä olen myös kasvissyöjä, ollut jo 15 vuotta. En sitä sano etteikö se ällötä. Mutta jos se eläin on joittenkin mielestä pakko tappaa niin eikö se ole hyvä että siitä käytetään k
Todellakin. Uskoakseni myös Ranjan mielestä. Siitähän ei ohjelmassa keskusteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson telkkutahtiin tätä. Fiksuin on ehdottomasti Ranja, pohdiskelee aika paljon asioita ja on tiedostava. Aino taas on aika sietämätön. 😅
Kyllä Ainokin on minusta ihana. Kun söivät kuolleen eläimen raajoja ja se hieman inhotti Ranjaa, olin varma että reaktio olisi ehtaan av-tyyliin jotakin, että mitäs tuli siihen yökkimään toisten syödessä tms. Mutta totesikin, että ei siinä ehkä tullut oman innon keskella ajateltua miltä kasvissyöjästä tuntuu. He kaikki suhtautuivat toisiinsa kivasti ja kunnoittavasti.
Miksi lihansyöjä ei saisi nauttia ateriastaan jos on vegaani lähistöllä? Esim. työpaikan pikkujouluissa tilaan aina pihvin jos mahdollista. En kotona niitä paistele juurikaan mutta ravintolassa osaavat sen tehdä niin hyvin että tulee otettua. Sitten huomaan että vegaanit vieressä katsoo naama nurinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Nostan todella hattua kaikille, jotka itsensä tässäkin ohjelmassa arvosteltavaksi altistavat. Erityisesti Ranjalle. Heti kun yrität osaltasi muuttaa maailmaa, syynätään kaikki tekemisesi ja sanomisesi, ja sinun väitetään pitävän itseäsi jotenkin muita parempana. Normaalisti ihmiset tietävät, että pienikin teko on eteenpäin, ja jo valintojensa punnitseminen on hieno juttu. Mutta osa aikuisista ihmisistä tuntuu vilpittömästi uskovan, että on typerää edes yrittää mitään, jos ei tee samalla ihan kaikkea pilkulleen oikein. Sitten niitä virheitä syynätään oikein suurennuslasin kanssa todeten, että haha, sehän söi lennätettyjä papuja, idiootti! Omaa huonommuuden tunnetta se tietysti vain on, mutta ikävää käytöstä yhtä kaikki.
Ihana kuitenkin nähdä, miten paljon fiksumpia nuoret ovat. Au pairit suhtautuivat toisiinsa hyvin, kaikilla heillä on elämässään hyviä ihmisiä. Kunpa kaikilla muillakin olisi, niin ei ehkä tarvitsis
No sen voin tottakai myöntää että olin Ranjan ikäisenä hyvin samanlainen kun hän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson telkkutahtiin tätä. Fiksuin on ehdottomasti Ranja, pohdiskelee aika paljon asioita ja on tiedostava. Aino taas on aika sietämätön. 😅
Kyllä Ainokin on minusta ihana. Kun söivät kuolleen eläimen raajoja ja se hieman inhotti Ranjaa, olin varma että reaktio olisi ehtaan av-tyyliin jotakin, että mitäs tuli siihen yökkimään toisten syödessä tms. Mutta totesikin, että ei siinä ehkä tullut oman innon keskella ajateltua miltä kasvissyöjästä tuntuu. He kaikki suhtautuivat toisiinsa kivasti ja kunnoittavasti.
Miksi lihansyöjä ei saisi nauttia ateriastaan jos on vegaani lähistöllä? Esim. työpaikan pikkujouluissa tilaan aina pihvin jos mahdollista. En kotona niitä paistele juurikaan mutta ravintolassa osaavat sen tehdä niin hyvin että tulee otettua. Sitten huomaan että vegaanit vieressä katsoo naama
Hyvä ettet kuitenkaan itse katso heitä naama nurinpäin. Annat heillekin esimerkkiä, miten kaikkia arvostetaan ruokavaliosta riippumatta.
Yle on taas valikoinut tähänkin sarjaan juuri inkluusio- ja yhdenvertaisuusohjelmaansa sopivat osallistujat; Ranja on tähän aatemaailmaan täydellinen uhri edistämään tuota agendaa. Tai sitten ei...? Edistääkö tämä monimuotoisuutta ja yhdenvertaisuutta millään tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lihansyöjä ei saisi nauttia ateriastaan jos on vegaani lähistöllä? Esim. työpaikan pikkujouluissa tilaan aina pihvin jos mahdollista. En kotona niitä paistele juurikaan mutta ravintolassa osaavat sen tehdä niin hyvin että tulee otettua. Sitten huomaan että vegaanit vieressä katsoo naama
En usko että sua kukaan katsoo naama nutturalla, kuvittelet vaan. Oon kasvissyöjä ja mua ei kiinnosta vaikka joku söis oman mummonsa. Kunhan mun ei tartte sitä syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä esim Ranjan itkua siitä "täällä on jotain paistettuja eläintenjalkoja" tms kaikkialla. Eikö se ole muka hyvä että jos eläin tapetaan niin käytetään kaikki osat? Vai kauhistuiko Ranja kun ei tiedä muusta kun siitä paketista jauhelihaa kaupassa?
Niin ettei voi vain inhottaa se kuolleiden eläinten määrä, näky ja haju? Olen itse ollut kasvissyöjä vasta pari vuotta, ja meinaan aivan tahtomattani oksentaa kaupan lihatiskin läheisyydessä siitä raadonhajusta. Aiemmin en todellakaan edes huomannut sitä, minusta siinä ei tuoksunut miltään. Ranja pärjäsi siihen nähden todella hyvin.
Minä olen myös kasvissyöjä, ollut jo 15 vuotta. En sitä sano etteikö se ällötä. Mutta jos se eläin on joittenkin mielestä pakko tappaa niin eikö se ole hyvä että siitä käytetään k
Teollisuusko heittäisi jotain roskiin? Kasva aikuiseksi. Ne osat löytyvät suikaileista, makkarasta ja leikkeleestä
Vierailija kirjoitti:
Tylsä kausi, tylsä maa. Au pairiutta vain ohjelman nimessä. Tylsä on tämä ketjukin, pelkkää Ranjan painon puimista. Joutaisi lopettaa koko sarja jo.
Tiesin jo ennen tän sarjan alkua kun näin nuo osallistujat, että kenestä tulee eniten keskustelua.Jotenkin tuntuu, että tuotanto ottanut ihan tarkoituksella ison ihmisen mukaan.
Varmasti olisi ollut normaalipainoisiakin vaikka kuinka paljon tarjolla.
Yrittääköhän Ranja laiduttaa. Kaunis nainen kasvoiltaan. Olisi upea ilmestys normaalipainoisena. Tsemppiä painonpudotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tylsä kausi, tylsä maa. Au pairiutta vain ohjelman nimessä. Tylsä on tämä ketjukin, pelkkää Ranjan painon puimista. Joutaisi lopettaa koko sarja jo.
Tiesin jo ennen tän sarjan alkua kun näin nuo osallistujat, että kenestä tulee eniten keskustelua.Jotenkin tuntuu, että tuotanto ottanut ihan tarkoituksella ison ihmisen mukaan.
Varmasti olisi ollut normaalipainoisiakin vaikka kuinka paljon tarjolla.
Juuri niin on tapahtunut. Ylen ohjelmistossa muutenkin noudatetaan jo toimintaohjeisiin siellä perustuvaa DEI-ohjelmaa, joka näkyy kyllä kaikessa ohjelmatarjonnassa vähemmistöryhmien yliedustuksena.
'Olet sisäistänyt läskifobian' sanoo Tanja hostilleen joka yrittää järkevästi keskustella liikunnan ja terveellisen ruokavalion merkityksestä.
Mitä ihmettä. Ja tottahan se on, että tuolla lihalla on varmasti tuolla helteessä väsynyt ja varmasti muutenkin.
Ja kun neiti on tullut sinne au pairiksi eikä lepäämään ja syömään vegaaniherkkuja.
Hirveä ulina järkevän keskusteluyrityksen jälkeen. Hemmoteltu länsimaisen 'vaihtoehtoihminen'
Mielenkiintoinen kausi. En oo vielä kerinnyt kattomaan kaikkia jaksoja.
Ranjan bussimatka oli naurettava. Tuolla tavalla ei asiat muutu. Ruoka on hänelle ykkös puheenaihe. Kohta Ranja on Ylellä jossain keskusteluohjelmassa tai hänen äitinsä tekee jotain reissuun liittyvää. Arvaan että jotain negaa
Oikein hyvä kausi, alku oli vähän vaikeeta. Ihan symppis porukkaa kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveän lapsellista draamaa. Syötäväksi Jumala tarkoitti maan eläimet kunhan ei tapeta kiduttamalla kuten kiinassa esim.
Ranja tekee ohjelmasta kiinnostavan, ylipainoinen vegaani ja matkustus bussilla, kun muut lensi, omalaatuinen nainen. Hyvä kun pääsi koululle töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuollainen koko jo rajoittaa liikkumista, istuimetkin on Thaimaassa mitoitettu vähän pienemmille. Ranja istui matkoilla erikseen kun muut kolme olivat esimerkiksi takapenkillä. Eikö tuo häiritse jo itseäkin että tarvitsee erikoiskohtelua kokonsa vuoksi?
Varmasti häiritsee. Miksi luulet ettei häiritsisi? Ajatteletko ettei hän ole mitenkään kärsinyt painosta tai koskaan yrittänyt laihduttaa? On lihava vain siksi että se on niin mukavaa?
Kyllä hän antoi ymmärtää että juuri se nykyinen paino on hyvä. Oli kamalan närkästynyt kun ekan perheen äiti sanoi että olisi parempi jos olisi laihempi, vaikka tämä perusteli terveydellä.
Usein ylipainoiset ihmiset vetoavat "isoon kokoonsa" jos eivät jaksa/ halua tehdä jotakin. Minun luonani kävi jokin aika sitten vieras (kutsui itsensä kylään), joka viipyi kolme päivää, keski-ikäinen naishenkilö, joka painaa n. 100 kg. Hän istui keittiön pöydän ääressä kolme vuorokautta eikä liikkunut paikoiltaan muuta kuin nukkumaan ja vessaan. Hän söi ihan älyttömät määrät ruokaa ja palvelin häntä täysipäiväisesti kolmen päivän ajan, vaikka olen häntä 20 vuotta vanhempi (olen kuitenkin normaalipainoinen). Viimeisenä vierailupäivänään hän pyysi, että soittaisin taksin, jotta hän pääsee linja-autopysäkille. En soittanut, koska olisi ollut ihan älytöntä maksaa 200 metrin kävelymatkasta. En ole koskaan kokenut vieraitani taakaksi, mutta eipä minulla ole noin lihavaa vierasta käynytkään.
Ainoa on vaikea katsoa kun karmea esitys päällä koko ajan. Lienee todella epävarma itsestään.
Ranjan tilanteesta voi syyttää hänen äitiään.
Nostan todella hattua kaikille, jotka itsensä tässäkin ohjelmassa arvosteltavaksi altistavat. Erityisesti Ranjalle. Heti kun yrität osaltasi muuttaa maailmaa, syynätään kaikki tekemisesi ja sanomisesi, ja sinun väitetään pitävän itseäsi jotenkin muita parempana. Normaalisti ihmiset tietävät, että pienikin teko on eteenpäin, ja jo valintojensa punnitseminen on hieno juttu. Mutta osa aikuisista ihmisistä tuntuu vilpittömästi uskovan, että on typerää edes yrittää mitään, jos ei tee samalla ihan kaikkea pilkulleen oikein. Sitten niitä virheitä syynätään oikein suurennuslasin kanssa todeten, että haha, sehän söi lennätettyjä papuja, idiootti! Omaa huonommuuden tunnetta se tietysti vain on, mutta ikävää käytöstä yhtä kaikki.
Ihana kuitenkin nähdä, miten paljon fiksumpia nuoret ovat. Au pairit suhtautuivat toisiinsa hyvin, kaikilla heillä on elämässään hyviä ihmisiä. Kunpa kaikilla muillakin olisi, niin ei ehkä tarvitsisi olla niin ilkeä. Toivottavasti malttavat olla lukematta näitä törkyoksennuspalstoja. Livenä kukaan tuskin uskaltaa päätään aukoa, ja hyvä niin.