Au pairit Thaimaassa
Katso lähetysajat : Au pairit Thaimaassa - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1167)
Se oli jännä tilanne, kun Sheri mainitsi Ranjalle atleettisesta vartalosta ja "hyvästä kunnosta" ja sitten Ranja loukkaantui siitäkin ja kysyi, että mikä on muka se "kunto" jota tavoitellaan. Siinä vaiheessa Sherillä syttyi lamppu päässä, että okei ton kanssa ei voi keskustella aiheesta, koska hän on uhri ja piste - ja oli vaan että "facts facts" ja katseli maahan... Eihän tuosta aiheesta voi yleensä keskustella, jos toinen on niin defenssiivinen woke. Vain heidän näkemys on oikein ja kuka tahansa uhmaa sitä on tyyliin "kiusaaja", "foobikko" jne. Parempi olla vaan hiljaa ja antaa heidän saarnata aiheesta... Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Nyökyttelen vaan hiljaa päätäsi vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Ranjan äiti myös joku queer läskifeministi tjsp (omien sanojensa mukaan, katso ig), kirjoittanut kirjan läskeydestä ja itsekin telkkarissa ilmeisesti Sohvaperunoihin ängennyt. Hyvin on aivopessyt lapsensa ja varmaan ihan tavoitteellisesti halunnut kasvattaa läskin tyttären niin saa hänetkin uhriasemaan ja jatkamaan agendan levittämistä telkkariin ja kertomaan, miten he ovat niin uhreja tässä patriarkaalisessa riistomaailmassa... Koska kotoahan ylipainoisuus lähtee ja siitä miten sinua kasvatetaan, syötetään jne. Yle tykkää sitten kierrättää näitä woke-ihmisiä ja heidän sukulaisiaan ohjelmasta toiseen. Johan sen heidän työntekijätkin ovat myöntäneet, että Ylellä on agenda. Ja meiltä verorahoista otetaan sen paskan kustantaminen...
Mutta on kyl tekopyhää puhua maailman pelastamisesta (ja vissiin elokapinaakin tuo Ranja fanittaa tarroista päätellen), mutta sitten lennellään Thaimaahan jne. Eikä ne bussitkaan keijupölyllä
Aika karmeaa jos äiti on aktiivisesti myötävaikuttanut siihen ylipainoon. Nuoruuden koulukuvissa Ranja näytti normaalipainoiselta.
Alkaa mennä herjaamisen puolelle tämä keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Mua aidosti ärsyttää sun kaltaiset ihmiset jotka vaatii että ihmisen pitää olla täydellinen ennen kuin saa yrittää yhtään mitään.
Tiestikö, että tämä on vauva.fi-palsta? Täällä on ihmisillä eri mielipiteitä aiheista ja tv-ohjelmien hahmoista. Jos olet herkkä ja sinua ärsyttää erilaiset mielipiteet, niin ei varmaan kannata lukea täältä yhtään mitään... Suosittelen kissavideoita. Tai sitten kannattaa lukea viestit ihan kunnolla, ettei tee niistä omia vääriä johtopäätöksiä. Haleja sinulle. :)
Vierailija kirjoitti:
Ranja tekee ohjelmasta kiinnostavan, ylipainoinen vegaani ja matkustus bussilla, kun muut lensi, omalaatuinen nainen. Hyvä kun pääsi koululle töihin.
Nuori nainen ellei sairas niin miksi lihava
Mäkään en ole kertaakaan kuullut että Ranja olisi muille mitenkään tuputtanut mitään omien arvojensa pohjalta. Omia valintojaan miettii, mikä on hyvä ja mielestäni kuuluu vahvasti nuoruuteen.
Olen lukenut tätä keskustelua ennen kuin olen katsonut jaksoja ja välillä yllätyn kun etukäteen on saanut täältä kommenteista ihan eri kuvan. Tuokin, että Ranja puhuisi vain ruuasta ja kiukuttelisi jos ei saa tiettyä ruokaa jne. Ihan päinvastoin, bussimatkallakin hän iloisesti sanoi että ei haittaa vaikka ei löytänyt sopivaa ruokaa koska on eväitä ja pärjää kyllä oikein hyvin. Siinä kohtaa tuli muutenkin mieleen, että toiset saavat puhua ruuasta niin paljon kuin haluavat mutta Ranjaa heti haukutaan jos hän siitä puhuu. Vaikka melko normaali puheenaihe se on jokaiselle kun jokainen jotain syö.
Minusta Ranja on mukavan oloinen ihminen, toki varmasti monella tapaa saanut paskaa niskaansa ja haavoittunut, mutta silti tosi aikuismainen ja tärkeä tasapainottaja nelikon välisessä dynaamiikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä esim Ranjan itkua siitä "täällä on jotain paistettuja eläintenjalkoja" tms kaikkialla. Eikö se ole muka hyvä että jos eläin tapetaan niin käytetään kaikki osat? Vai kauhistuiko Ranja kun ei tiedä muusta kun siitä paketista jauhelihaa kaupassa?
Niin ettei voi vain inhottaa se kuolleiden eläinten määrä, näky ja haju? Olen itse ollut kasvissyöjä vasta pari vuotta, ja meinaan aivan tahtomattani oksentaa kaupan lihatiskin läheisyydessä siitä raadonhajusta. Aiemmin en todellakaan edes huomannut sitä, minusta siinä ei tuoksunut miltään. Ranja pärjäsi siihen nähden todella hyvin.
Minä olen myös kasvissyöjä, ollut jo 15 vuotta. En sitä sano etteikö se ällötä. Mutta jos se eläin on joittenkin mielestä pakko tappaa niin eikö se ole hyvä että siitä käytetään k
Ranja on popsinut muutakin kun kasviksia 🤣. Nuori nainen nyt terveellinen ruokavalio. Liikkua enemmän mitä kuluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Rohkeita nuoria, kivoja ihmisiä. Itse en olisi uskaltanut lähteä.
Oon ollut80- luvulla muutaman kerran eri kibbutseilla Israelissa ja menin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia sarjassa nää puhuu ikäänkuin Sherillä ja Ainolla olisi joku suhde. Eihän ne ole edes pitäneet mitään hellempää hetkeä, oli vain se joku minitreffi alussa. Näkeehän sen sokeakin ettei noin lapsellinen tyttö kuin Aino jaksa kiinnostua vakavammasta pojasta.
No olihan ne siellä vessassakin hässimässä(?) jos katsoit loppuun asti areenasta.
Sheri, minkä maalainen toinen vanhemmista? Adoptoitu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuollainen koko jo rajoittaa liikkumista, istuimetkin on Thaimaassa mitoitettu vähän pienemmille. Ranja istui matkoilla erikseen kun muut kolme olivat esimerkiksi takapenkillä. Eikö tuo häiritse jo itseäkin että tarvitsee erikoiskohtelua kokonsa vuoksi?
Varmasti häiritsee. Miksi luulet ettei häiritsisi? Ajatteletko ettei hän ole mitenkään kärsinyt painosta tai koskaan yrittänyt laihduttaa? On lihava vain siksi että se on niin mukavaa?
Kyllä hän antoi ymmärtää että juuri se nykyinen paino on hyvä. Oli kamalan närkästynyt kun ekan perheen äiti sanoi että olisi parempi jos olisi laihempi, vaikka tämä perusteli terveydellä.
Liian lihava. Luulis että laihtui Thaimaan pöperöillä
Vierailija kirjoitti:
Hieman ärsyttää Ranjan kasvisruoka alleviivaus. Ei ole mitään syötävää siellä tai täällä. Itse olen myös lakto-ovo-vegaani, ja kyllä esim hedelmillä saa nälkää siirrettyä. Thaimaassa ei muka ole vihanneksia, vähän vaikea uskoa. Bussimatkalla pysähtyivät huotsikalle syömään, niin ei muka mitään syötävää ollut. Olis ottanut vihannekset mitä on, ja hakenut lähikaupasta banaaneja vaikka. Ihan turhaa vinkumista. Jäätelökin hätätapauksessa käy.
Kasvissyöjät on niin raskaita, koko ajan pitäisi olla huomioimassa.
Ei nuo kaksi muutakaan mimmiä mitään keijukaisia ole, selvästi alkavaa paino-ongelmaa kun ottaa huomioon että nämä ovat parikymppisiä. Täysi liikunnan vieroksuminen paistaa läpi. Löysää, velttoa lihaa. Parikymppisen mimmin pitää olla vielä tiukassa kunnossa ilman mitään alleja käsivarsissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo kaksi muutakaan mimmiä mitään keijukaisia ole, selvästi alkavaa paino-ongelmaa kun ottaa huomioon että nämä ovat parikymppisiä. Täysi liikunnan vieroksuminen paistaa läpi. Löysää, velttoa lihaa. Parikymppisen mimmin pitää olla vielä tiukassa kunnossa ilman mitään alleja käsivarsissa.
Olet väärässä. Riittävä rasvaprosentti on naisilla tärkeää hedelmällisyyden kannalta, ei lihakset. Noiden kahden muun tytön bmi on silmämääräisesti jotain 21-22.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/20005244-0ef5-48b7-a671-049bc18…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Riittävä rasvaprosentti on naisilla tärkeää hedelmällisyyden kannalta, ei lihakset. Noiden kahden muun tytön bmi on silmämääräisesti jotain 21-22.
Olet väärässä, treenattu nainen on ihan eri näköinen kuin nuo kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia sarjassa nää puhuu ikäänkuin Sherillä ja Ainolla olisi joku suhde. Eihän ne ole edes pitäneet mitään hellempää hetkeä, oli vain se joku minitreffi alussa. Näkeehän sen sokeakin ettei noin lapsellinen tyttö kuin Aino jaksa kiinnostua vakavammasta pojasta.
No olihan ne siellä vessassakin hässimässä(?) jos katsoit loppuun asti areenasta.
Taitaa molemmat vanhemmat olla Intiasta.
On oma asia jos on vegaani mutta yksi perustelu ontuu. Ei haluta syödä eläimiä jotka tapetaan. Aivan kuin eläin olisi joku viaton luontokappale. Eläimet itse satuttavat ja tappavat toisiaan jopa oman lajin sisällä. Eläimet olisivat kuolleet sukupuuttoon jos ne eivät eläisi lajilleen tyypillistä elämää ja siihen liittyy tappaminen joko ravinnoksi tai muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treenattu = lihaksikas? Ei lihakset välttämättä tarkoita terveyttä etenkään naisella, monella treenatulla tulee kuukautishäiriöitä kun rasvaprosentti laskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa molemmat vanhemmat olla Intiasta.
Ei tuolla pärställä tarvita geenitestiä toteamaan että on pakistanilaiset vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sut on aivopesty kuvittelemaan että joku bikinifitness-kroppa on terve. Normaalissa naisen kehossa on riittävästi rasvaa. Ainon ja Nean vartalot ovat täysin normaalit naisvartalot.
Siis mikä sulle tuli? Ranjahan itse tuossa sanoi, että ei ajattele että on joku toisten yläpuolella oleva Jeesus, vaan haluaa itselleen sen kokemuksen että voi tehdä jonkun pienen asian. Eihän hänellä ole ollut ollenkaan sellaista ajatusmaailmaa että joka ikinen asia pitää tehdä tarkalleen noin tai näin, vaan tilanteen mukaan mennyt ja joustanut. Ei se silti tarkoita etteikö voisi miettiä asioita ja tiedostaa että on olemassa parempia ja huonompia vaihtoehtoja.
Mua aidosti ärsyttää sun kaltaiset ihmiset jotka vaatii että ihmisen pitää olla täydellinen ennen kuin saa yrittää yhtään mitään. Kaikki pitää tehdä joko pilkuntarkasti tai lyödä täysin läskiksi. Mä en usko että elät omaakaan elämääsi sillä tavalla, asioissa jotka ovat sinulle tärkeitä. Varmasti suot itsellesi joustoa. Mutta toisia haluat pilkata ja mitätöidä jos he tekevät samoin. Te kaltaisesi olette lannistavia ihmisiä, enkä mä edes näe esim tuossa sun purkauksessa muuta motiivia kuin nimenomaan halun lannistaa ihmisiä jotka haluavat tehdä EDES jotain. Turhaa mennä bussilla vaan pitäisi mennä aasilla jne. Voi Jeesus, sanon minä.