Au pairit Thaimaassa
Katso lähetysajat : Au pairit Thaimaassa - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1167)
Vierailija kirjoitti:
Minkä v..n takia noi vääntää tuota englantia koko ajan. To-del-la lapsellisia osallistujia, no ehkei Sheri niinkään.
Sheri sitä englantia vasta käyttikin. Mutta noin nuoret puhuu yleisesti. Mun omat lapset samanikäisiä ja tuollaista se on. Ja juu, kyllä minua keski-ikäistä tuo kielenkäyttö häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Joku linkkasi tänne lehtijutun jossa Ranjan äiti pöyristyi kun lääkäri ehdotti hänelle laihduttamista uniapnean hoidossa. En tajua yhtään tuollaista asennetta. Jos on todettu että painon pudotus auttaa hyvin niin miksi ihmeessä neuvosta pitää suuttua ja miksi haluaa mieluummin syödä lääkkeitä?
Tämän kommentin takia etsin lehtijutun ja kuten arvelin, hän ei ole sanonut noin.
Kun Raisa itse muutama vuosi sitten sairastui uniapneaan, lääkäri antoi ainoaksi hoidoksi ohjeen laihduttaa eikä ohjannut häntä erikoissairaanhoitoon. Vasta kun Raisa protestoi kohteluaan, lääkäri kirjoitti lähetteen Uniapneapoliklinikalle ja Raisa sai sieltä hengityskatkokset estävän laitteen.
Jos ainoa ohje on laihduttaa ja muu apu jää sen vuoksi saamatta, ei se ihan inhimillistä ole. Monet meidän kaikkien säryistä ja suolisto-, nivel- ym. ongelmista ratkeaisivat jumppaamalla, ruokavaliolla ja odottelemalla, mutta ihan mielellään otamme silti akuutisti vastaan muunkin avun. Moni tupakoitsija on jossain vaiheessa sanonut, etteivät halua mennä hengityselinoireiden takia lääkäriin, kun syy on aina tupakointi ja ratkaisu sen lopetus. Jos eroperheen lapsi oireilee, se johtuu asiantuntijoiden mielestä usein erosta. Nepsyoireet johtuvat kotioloista ja struktuurin puutteesta. On ihan varmasti yhtä turhauttavaa, jos vaiva kuin vaiva johtuu vain ylipainosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun mielestäni läheiset ihmiset saavat huomauttaa lihomisesta. Itse en edes huomannut omaa lihomistani teini-ikäisenä, vaikka paino nousi 10 kg muutaman kuukauden aikana (13-vuotiaana 45 kilosta 55:een). Äitini siitä huomautti, mutta tietenkin suutuin. Eikä äitini edes sanonut asiasta rumasti vaan otti ihan asiallisesti lihomiseni puheeksi. Parempihan se on, että asiasta sanoo läheinen ihminen kuin että vieraat ihmiset alkavat ilkkua.
No täytyy olla tyhmä, jos ei itse tajua lihonneen ja ei siihen tarvita ketään sanomaan samaa asiaa. Kinka pitkä olet? Tuo 55 kg ei kuulosta pahalta laisinkaan ellet ole kitukasvuinen.
Olen 174cm pitkä (luokan pisin tyttö tuohon aikaan). En todellakaan huomannut lihomistani, koska ulkonäölliset jutut eivät ole koskaan minua kiinnostaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sheri ja Aino ei enää ole yhdessä, ei se homma toiminut Suomessa 😕
LOL, luuliko joku että ne ovat pari...ihan oikeastiko luuli???
No ei mitenkään vakiintunut pari tietenkään, koko ajanhan ne puhui että on vähän epämääräistä, mutta Suomessa siis kaikki romantiikka loppui kokonaan.
Jos miehellä on tuollainen kesto-Ben Zyscowicz-naamari päässä niin ihmettelen jos naiset menee hyytelöksi.
Ei ole kyllä hyvä ilmastoteko syödä jatkuvasti valtavasti yli kulutuksensa, vai miten muuten kasvissyöjästä voi tulla noin sairaalloisen lihava jo noin nuorena. Ja kyllä tuo lihavuudesta kritisointi näyttää ainakin Aasian maissa toimivan, siellä kun keskimääräisesti ihmiset ovat paljon hoikempia kuin länsimaissa. Ihan tottahan se perheenäiti puhui että pitäisikö muka valehdella että lihavuus on kaunista ja tervettä, se on sitä oikeaa välittämistä ettei halua toisen ihmisen syövän itseään ennenaikaiseen hautaan. Se ei ole mitään oikeaa välittämistä että vahvistaa toisen harhoja siitä että sairaalloisesti lihava olisi hyvä sellaisena kuin on eikä mitään muutoksia syömisen tai liikunnan suhteen tarvitsisi tehdä. Ja sama juttu tupakoinnin, huumeiden käytön ja alkoholin kittauksen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Atleettinen" tarkoittaa "urheilullista". Se voi viitata joko fyysisesti vahvalla ja lihaksikkaalla keholla tai yleisesti urheilulliseen ja kuntoihintokenttäiseen käytökseen.
Olen itse käynyt 10 vuotta kuntosalilla ja kuullut aina että läskifobiaa sanoa että lihava ei voi olla urhelullinen. Missä nämä lihavat harrastavat sitä urheilua? Jossain salaseurassa johon laihat eivät pääse? Koska en ole koskaan nähnyt kuntosalilla, tenniskentillä yms. lihavia ihmisiä. Uskon tuohon väitteeseen että myös lihava voi olla atleettinen kunnes omin silmin näen. Vaikea uskoa että tuollaisella vartalolla voitetaan urheilukisoja.
Ootko koskaan katsonut moukarinheittoa?
Tai sumopainia. Vaatii meinaan työtä olla läskivuoren alla lihaksikas ja hyväkunt
Heidän elinikä on tyypillisesti varsin lyhyt. Moni kuolee infarktiin
Miksi alapeukut, kun kyseessä fakta? "Sumopainijoiden keskimääräinen elinajanodote on 20 vuotta vähemmän kuin keskiverto-japanilaisella"
Tofu ei ainakaan ole mitenkään ekologista jos Suomessakin syö sitä paljon.
Lääkäri puuttui aikanaan omaan alipainooni. Se oli minusta täysin asiallista. Ikä tosin korjasi ongelman tehokkaasti. Mutta en loukkaantunut. Katson asioita tieteen ja terveyden näkökulmasta. Yritän keski-iässä pitää aktiivisesti painon kurissa, ettei lähde hallitsemattomaan nousuun. Ja tämäkin terveyden ja tieteen nimissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Atleettinen" tarkoittaa "urheilullista". Se voi viitata joko fyysisesti vahvalla ja lihaksikkaalla keholla tai yleisesti urheilulliseen ja kuntoihintokenttäiseen käytökseen.
Olen itse käynyt 10 vuotta kuntosalilla ja kuullut aina että läskifobiaa sanoa että lihava ei voi olla urhelullinen. Missä nämä lihavat harrastavat sitä urheilua? Jossain salaseurassa johon laihat eivät pääse? Koska en ole koskaan nähnyt kuntosalilla, tenniskentillä yms. lihavia ihmisiä. Uskon tuohon väitteeseen että myös lihava voi olla atleettinen kunnes omin silmin näen. Vaikea uskoa että tuollaisella vartalolla voitetaan urheilukisoja.
Ootko koskaan katsonut moukarinheittoa?
Pärjäisikö ne juoksussa? Harvemmin. Tuossa lajissa massa auttaa.
moukarinheitto on tekniikkalaji, pelkällä massalla ei pitkälle heittele
Itse arvostan lääkäriä joka sanoo vakavasti ylipainoiselle että "laihduta ja suurin osa vaivoistasi katoaa, mitään muuta lääkettä en voi kirjoittaa".
Jos totuus sattuu niin sitten sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku linkkasi tänne lehtijutun jossa Ranjan äiti pöyristyi kun lääkäri ehdotti hänelle laihduttamista uniapnean hoidossa. En tajua yhtään tuollaista asennetta. Jos on todettu että painon pudotus auttaa hyvin niin miksi ihmeessä neuvosta pitää suuttua ja miksi haluaa mieluummin syödä lääkkeitä?
Tämän kommentin takia etsin lehtijutun ja kuten arvelin, hän ei ole sanonut noin.
Kun Raisa itse muutama vuosi sitten sairastui uniapneaan, lääkäri antoi ainoaksi hoidoksi ohjeen laihduttaa eikä ohjannut häntä erikoissairaanhoitoon. Vasta kun Raisa protestoi kohteluaan, lääkäri kirjoitti lähetteen Uniapneapoliklinikalle ja Raisa sai sieltä hengityskatkokset estävän laitteen.
Jos ainoa ohje on laihduttaa ja muu apu jää sen vuoksi saamatta, ei se ihan inhimillistä ole. Monet meidän kaikkien säryistä ja suolisto-, nivel- ym. ongelmista
Ihan käypähoito-suositus että kannustetaan laihduttamaan, koska se on paras tapa päästä uniapneasta kokonaan eroon. Koska yleensä se yksinään riittää. Mutta jos mieluummin on cpap-laitteen varassa niin fine. Outoa minusta.
Vierailija kirjoitti:
Itse arvostan lääkäriä joka sanoo vakavasti ylipainoiselle että "laihduta ja suurin osa vaivoistasi katoaa, mitään muuta lääkettä en voi kirjoittaa".
Jos totuus sattuu niin sitten sattuu.
Nää jotkut ihan oikeasti loukkaantuu jos vihjataan että esim. kakkostyypin diabetekseen auttaa laihduttaminen.
Jos Ranja olisi sinut kilojensa kanssa kuten antaa ymmärtää, hän olisi ottanut naisen puheet rauhallisesti ja selittänyt asian. Sen sijaan hän loukkaantui vaikka toinen ei tarkoittanut pahaa. Kulttuurien yhteentörmäys siinä tapahtui, ei sen kummempaa.
Itse olen hyväksynyt vanhenemiseni, ja jos joku tulisi kertomaan mitä kaikkea voin tehdä rypyilleni näyttääkseni nuoremmalta, naurahtaisin ja selittäisin että en tarvitse moista opastusta, olen ihan tyytyväinen näin, kuten olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni tuo thaimaalainen nainen sanoi ihan asiallisesti Ranjan kiloista. Ei ollut mitenkään törkeästi sanottu. Tottahan tuo kaikki oli. Ranja on nuori ihminen ja jos jaksaminen jo tuossa iässä on koetuksella niin ongelmia tulee taatusti muutaman vuosikymmenen kuluttua.
Asia ei silti kuulu työnantajalle piirun vertaa.
Jos haittaa esimerkiksi lapsen vahtimista niin todellakin kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri puuttui aikanaan omaan alipainooni. Se oli minusta täysin asiallista. Ikä tosin korjasi ongelman tehokkaasti. Mutta en loukkaantunut. Katson asioita tieteen ja terveyden näkökulmasta. Yritän keski-iässä pitää aktiivisesti painon kurissa, ettei lähde hallitsemattomaan nousuun. Ja tämäkin terveyden ja tieteen nimissä.
Alipainoisen helpompi lihota kuin ylipainoisen laihtua.
Mä katsoin koko kauden. Positiivinen yllätys monen huonon kauden jälkeen. Huomioita osallistujista:
Nea ja Sheri olivat mielestäni monella tavalla fiksuja ja symppiksiä. Näyttivät hoitavan työnsä hyvin ja olivat toisille ystävällisiä. Nea oli tosi herttainen ja perhekin piti hänestä kovasti. Kummallekin toivon, että tulevaisuudessa löytävät heitä arvostavat, mukavat kumppanit. Sherin kohdalla jopa se järjestetty liitto intialaisen naisen kanssa voisi olla oikein hyvä ratkaisu. Selvästi huomasi, että Sheri arvosti perhettään ja taustaansa intialaisena. Silti hienosti perhe oli opetellut Suomea ja vietti itsenäisyyspäivää (toisin kuin esim. Ranja).
Ainon kohdalla mielipide muuttui, mitä pidemmälle kausi eteni. Alkuun vaikutti reippaalta. Ainolla oli ikävä tapa vitsailla ja ilkkua, ei ollut enää hauskaa. Eikä muistakaan, kuten Ranja sanoi. Aino oli selvästi kypsymätön monella tavalla. Minusta oli turha mennä kritisoimaan perheenisän juomista, jos Aino itse ryyppäsi oksennuskuntoon itsensä. Vähän sellainen "pata kattilaa soimaa" asia. Ainon kannattaisi opetella puhumaan ystävällisemmin ja lopettaa jatkuva kettuilu.
Ranjan kohdalla näkyi joissakin asioissa kypsyyttä ja joissakin suurta lapsekkuutta. Se oli mielestäni hieno teko, että reissasi bussilla lentomatkan sijaan. Muuten olisi voinut olla joissakin arvoissaan joustavampi ja ymmärtää, että vaikka kotona toimii tietyllä tavalla, niin reissussa voisi elää paikallisen tavan mukaan.
Aasialainen kulttuuri, joka pyörii ulkonäön ympärillä, on todella ahdistava. Suomessa ei ole niin ulkonäkökeskeistä, mikä on ihanaa. Jopa Italiassa oli jatkuvasti ihan turvenuojaolo, vaikka pukeudun siististi, meikkaan ja olin silloin tosi hoikka. Meillä Pohjolassa saa olla tosi luonnollinen. Sen merkityksen tajuaa vasta kun käy jossain muualla, jossa ulkonäkö on lähestulkoon yksi työ muiden joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tee mieli lähteä Thaimaahan lomalle kiitos tämän ohjelman. Haha. Et lähde Thaimaahan tämän ohjelman takia. Ei kannata lähteä USA:aan tai Australiaan kun katsoo true crime ohjelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alipainoisen helpompi lihota kuin ylipainoisen laihtua.
Voi hyvänen aika. Noinko ylipainoiset luulee?
Alipainoinen (bmi 16-17) , jo 20 vuoden ajan.
Asia ei silti kuulu työnantajalle piirun vertaa.