Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oudoin asia, mistä joku ollut kateellinen?

Vierailija
29.04.2025 |

Sinulle tai jollekin muulle?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekin kun käy ravintoloissa maksamatta on näitä kateus syntitautisia älä varasta käskyn rikkojat. 

Vierailija
42/57 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri on kateellinen minun ja mieheni hauskanpidosta, ja myös siitä kun vietän aikaa kavereideni kanssa. Jos laitan someen jonkun yhteiskuvan esim. minusta ja miehestäni vaikka festareilla, alkaa heti molempien yksityisviestit täyttyä minua solvaavista viesteistä. Miehelleni nimittää minua narsistiseksi v a ja kk i so siopa atiksi ja kertoo miten paljon tykkää miehestäni, minulle laittaa viestin ettei ymmärrä miten kukaan voi viettää aikaa kanssani ja miksi minulla on niin paljon kavereita.

Hän itse on aika pahasti alkoholisoitunut ja avioliittonsa on tiensä päässä, mutta minun vikani se ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
44/57 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun helposta elämästäni. T. Valis 

Vierailija
45/57 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolison veli (elämäntapatyötön ja kaikin puolin laiska, keksii aivan absurdeja tekosyitä tekemättömyydelleen) on kateellinen kaikesta mitä puolisoni saa aikaan, auton osto, talon rakennus, koulutus, työpaikka ym ym. Selittää kaikille kuinka puolisoni on saanut nuo suhteilla ja helpolla. Unihtaa tyystin ruuhkavuosien aikaan opiskelum, työharjoittelun ja muun sosiaalisen elämän myötä hankitut verkostot jne. Ilmeisesti hänelle olisi pitänyt järjestää kaikki sama kotiin ilman omaa panostusta.

Idiootti se on, ei siitä pääse mihinkään.

Onko nämä mielestäsi outoja kadehtimisen kohteita? Minusta hyvin tavallisia. Vai halusitko päästä vain haukkumaan puolisosi veljeä?

On ne sinänsä outoja kadehtimisen kohteita, että tuolla puolison veljellä olisi itsellään tasan samat mahdollisuudet elämässään mutta ei laiskuuttaan edes yritä. Muiden pitäisi antaa hänelle kaikki ilmaiseksi. Ei välitä siitä, että ei ne asiat helpolla ole puolisollenikaan tullut vaan kaikki on vaatinut pitkäjänteistä ponnistelua.

Jokainen ON oman onnensa seppä.

Vierailija
46/57 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolison veli (elämäntapatyötön ja kaikin puolin laiska, keksii aivan absurdeja tekosyitä tekemättömyydelleen) on kateellinen kaikesta mitä puolisoni saa aikaan, auton osto, talon rakennus, koulutus, työpaikka ym ym. Selittää kaikille kuinka puolisoni on saanut nuo suhteilla ja helpolla. Unihtaa tyystin ruuhkavuosien aikaan opiskelum, työharjoittelun ja muun sosiaalisen elämän myötä hankitut verkostot jne. Ilmeisesti hänelle olisi pitänyt järjestää kaikki sama kotiin ilman omaa panostusta.

Onko nämä mielestäsi outoja kadehtimisen kohteita? Minusta hyvin tavallisia. Vai halusitko päästä vain haukkumaan puolisosi veljeä?

On ne sinänsä outoja kadehtimisen kohteita, että tuolla puolison veljellä olisi itsellään tasan samat mahdollisuudet elämäs

Ei kenelläkään ole tasan samoja mahdollisuuksia eikä ihminen ole "oman onnensa seppä". Uskomatonta puhetta!

Vierailija
47/57 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ne sinänsä outoja kadehtimisen kohteita, että tuolla puolison veljellä o

No kyllä on tasan samat mahdollisuudet ollut näillä samassa perheessä eläneillä SISARUKSILLA.!!!

Tätä kotona makaavaa on tosin tuettu enemmän muun muassa sukulaisten toimesta sen jälkeen kun on jäänyt laiskottelemaan. Saman kasvatuksen ovat saaneet ja kyllä tässä tapauksessa kyse on vaan tuon kateellisen veljen omien valintojensa seurauksena epäonnistuneen asenteesta.

Vierailija
48/57 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä kun osaan leipoa sämpylöitä... lapsen kaverin äiti siis suuttui kun lapsensa oli kehunut leipomiani sämpylöitä, kun hän ei kuulemma kykene leipomaan yhtään mitään. 

Tämä kiteyttää koko kateuskeskustelun. Kateus on irrationaalinen tunne. Ei siinä ole mitään järkeä.

Kaikki kateus on outoa.

Aika tavallista on, että joku kadehtii jotain, mihin se toinen ihminen on käyttänyt valtavasti vaivaa. Sanotaan nyt vaikka joku upea kesämökin puutarha. Mitä järkeä sellaista on kadehtia, kun ei itse ole viitsinyt vaivautua?

Vierailija
49/57 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ne sinänsä outoja kade

No kyllä on tasan samat mahdollisuudet ollut näillä samassa perheessä eläneillä SISARUKSILLA.!!!

Tätä kotona makaavaa on tosin tuettu enemmän muun muassa sukulaisten toimesta sen jälkeen kun on jäänyt laiskottelemaan. Saman kasvatuksen ovat saaneet ja kyllä tässä tapauksessa kyse on vaan tuon kateellisen veljen omien valintojensa seurauksena epäonnistuneen asenteesta.

Ei ole edes identtisillä kaksosilla samoja mahdollisuuksia, koska he ovat kaksi eri ihmistä, joilla on eri ominaisuudet ja kokemukset elämästä.

Vierailija
50/57 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ne sinänsä outoja kadehtimisen kohteita, että tuolla puolison veljellä o

Ymmärrätkö tahallaan väärin?

Vierailija
51/57 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sieltä oudosta päästä.

Minulla on tapana pitää kaapeissa, jääkaapissa ja pakastimessa ruokaa. Siis jauhoja, säilykkeitä, mausteita, pastaa, papuja, öljyjä, teetä, lihaa, kalaa, riistaa, sieniä, viiniä, suklaata jne. Näitä on isossa keittiössä ihan kunnolla, koska en halua käydä joka päivä kaupassa. Astioitakin on aika paljon.

Anopilla on taas aika lailla tyhjät kaapit, ja hän ilmeisesti ostaa aina kerralla sen minkä syö. Ei harrasta sienestystä eikä pahemmin marjastusta, eikä hänellä ole hyötypuutarhaa. 

No, anoppi suorastaan suuttui kun näki meidän varastot. Keksi sitten urputtaa siitä, että kaapissa on vanhaa ruokaa. Kaipa hän itsekin tajusi, että reaktio oli niin kummallinen, että jotenkin se piti peittää.

Minusta on ihan ok, jos joku tykkää ostaa vain sen minkä syö. Ei kuulu minulle mitenkään.

Vierailija
52/57 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin perhekerhossa, että meillä on keittiössä pieni telkkari. Eräs äiti pahoitti mielensä niin, ettei puhunut minulle mitääm moneen viikkoon. Se telkkari maksoi muistaakseni pari sataa, niin mistään ökyilystä ei ollut kysymys. 

Vierailija
53/57 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on absurdia, että saman perheen sisaruksista toinen on nähnyt vaivaa, opiskellut, rakentanut taloa, tehnyt töitä, luonut verkostoja ja sinnitellyt.

Toinen sisarus on mennyt sieltä mistä aita on matalin, helpoimman kautta. Töihin ei ole mennyt vaikka paikkoja on tarjottu ja asuu kotona äitinsä kanssa valmiiden patojen äärellä, äiti pesee pyykitja siivoaa jne.

Sitten tämä jälkimmäinen kateuttaan inisee kuinka muut pääsevät helpommalla kun ovat "saaneet asioita". Äly hoi! Mikään ei ole tullut muillekaan tarjottimella mutta tämän inisijän oma ASENNE on estänyt asioiden edistämisen ja tavoitteelliset pyrkimykset.

Vierailija
54/57 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä parisuhteesta, terveistä lapsista, omistusasunnosta, ulkonäöstä.

Vierailija
55/57 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittainen halvaus. Toimintakyky oli huono, suoraan sanottuna elämä oli yhtä helvettiä leikkausta odotellessa. Laihduin langanlaihaksi ja kaveri oli siitä kateellinen.

Vierailija
56/57 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vanhempiani kaupassa pari kertaa viikossa. Heillä ei enää ole ajokorttia eivätkä pääse muutoin kuin taksilla kaupalle. Siskoni soitti ensin vanhemmilleni etteivät he saa ostaa minulle mitään ja sitten minulle siitä kuinka vanhempani ostavat kaiken ruoan meille. Sanoin etteivät todellakaan osta ja voit mennä itse heitä kuskaamaan jos haluat niin minun ei tarvitse. Tämähän ei käynyt missään nimessä.

Vierailija
57/57 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 yhdensuuntaista taksimatkaa, minimisairaseläke parikymppisenä ja säännöllinen fysioterapia ovat herättäneet yllättävän paljon kateutta sekä jopa vihaa lähipiirissäni.