Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteishuoltajuuden irvikuva

Vierailija
17.03.2007 |

Erosta on yli 7 vuotta jo, suhteen alustakin vain vähän enemmän... Nuorena ja typeränä 16-kesäisenä menin ja hankkiuduin raskaaksi ihan väärän ihmisen kanssa, ja edelleen saan siitä kärsiä.

Meillä on yhteishuoltajuus. Isä ei tapaa lastaan kuin lähinnä jouluisin. Isä soittelee humalassa minulle haukkuakseen. Lähettelee solvaavia tekstiviestejä. Ei osallistu lapsensa elämään ja syyttää siitä minua. Isä ei maksa elatusmaksuja ainakaan minulle (ehkä kunnalle, en tiedä), ja silti olen saanut kuulla, että hän elättää minua.

Toisinaan lapseni puhelimeen soittaa öisin vihaisia nuoria miehiä, jotka tavoittelevat lapsen isää; ilmeisesti isä on jollain tapaa sekaantunut alamaailmaan.

En ole edes nähnyt lapseni isää kuin kerran tai kaksi vuodessa. Silti olen loppuikäni sidottu siihen ääliöön, joka katsoo oikeudekseen soittaa ja solvata silloin kun häntä huvittaa.

Hankkisin yksinhuoltajuuden, mutta en jaksa sitä prosessia henkisesti. Sitä paitsi lastenvalvoja sanoi, ettei yhteishuoltajuutta muuteta yksinhuoltajuudeksi kovin helposti, jollei vanhemmilla ole erimielisyyksiä lapsen asioista. Niitähän meillä ei ole, koska minä hoidan kaiken yksin.

Toivottavasti nykyisillä 16-vuotiailla on enemmän järkeä päässä kuin minulla silloin. *huoh*

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja odotin että ikää oli sen verran että oli hieman edes järkeä päässä.

Tsemppiä sulle!

Vierailija
2/10 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/10 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeasti noin yksinkertainen?? Eli ap saa kunnan elatusmaksun mutta ei tiedä saako kunta isältä perittyä maksuja takaisin.

Vierailija
5/10 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta maksaa minulle.

Vierailija
6/10 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä varoja, niin sitten ne jäävät kunnan saataviksi ja lopulta tappioksi. Pointti on kuitenkin se, että kunta turvaa lapselle edes vähän rahaa, vaikka isä ei mitään maksaisi.

Vierailija
7/10 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

s mielestäni mentiin hieman eri asiaan, kuin ap:llä oli tarkoitus.. ei ollut kyse kai elatusavusta/tuesta vaan siitä henkisestä puolesta, kun joutuu olemaan " kiinni" ihmisessä jossa ei todellakaan halua..?

ymmärrän sua ap, vaikkei oma tilanteeni läheskään yhtä paha ole.

:(

tsemppiä sulle!

Vierailija
8/10 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisit yksinhuoltajuuden, jos isä ei käytännössä osallistu mihinkään lapsesi asiohin, eikä juuri tapaa häntä, eiköhän tuo riittäne. ja säästä niitä solvaavia teksti vietejä, voit näyttää niitä miten hän käyttäytyy.

ei sinulla ole mitään " velvollisuutta" kuunnella hänen solvauksiaan, vaikka teillä yhteinen lapsi, älä ainakaan niistä välitä... tsemppiä :)

Vierailija
9/10 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos satut vielä tämän näkemään, onko jo lapsista tullut kavereita sulle, alkavat olla 16 v jo tukena jos tuuri käy, joju vuosi niin oikeita ystäviä eikä kakaroitqa joiden huoltajuudesta huolehditaan.

Vierailija
10/10 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea yksinhuoltajuus, niin saat hiukan enemmän etäisyyttä tuohon mieheen, eikä jatkossa tarvitse neuvotella hänen kanssaan lapsen passi/koulu/muutto/whatever asioista. Säästä saamasi ikävät viestit, voit ehkä tarvita niitä todistusaineistona myöhemmin. Sinun ei ole pakko olla yhteydessä mieheen, ja lapsen varttuessa voit jättää mahdollisen yhteydenpidon lapsen ja miehen välillä sovittavaksi asiaksi.