Millä korvata leipä?
Yritän vähentää leivän syöntiä. Mitä sitä söisi leivän sijaan? Leipä on niin helppo tehdä jos on pieni nälkä.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Maissikakku
Tää on hyvä, mäkin syön näitä, kun leipää en voi syödä.
Kunpa miehetkin kirjoittaisivat ruokatottumuksista ja uudesta ruokavaliosta.
Miksi haluat vähentää leivän syöntiä? Jos et ole ylipainoinen niin leipä on tärkeä ravintonsa takia.
Kostuta hapankorppuja, ja anna olla yön yli. On helpompi syödä paremmalla suutuntumalla, ja niistä saa paljon rautaa ja proteiinia.
Tällä ohjeella olen tehnyt leipäni jo yli 15 vuotta: https://karppi.ninja/resepti/resepti.php?id=196
Sipsit , suklaat, kakut jätin pois vähän aikaa sitten. Olin niin sokerista, että oli paha olo ja paino nousi.
En koskaan ole tykännyt makaroneista, enkä vastaavista. Peruna on minulle herkkua.
Leipää en voi kokonaan jättää. Tosin söin jonkin aikaa proteiinileipää. En osaa sanoa vaikuttiko se.
Hiilarit muutenkin vähensin minimiin.
Jos et halua uusia ruokatottumuksia niin syö vaan leipää.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko näkkäri parempi?
Leipää se näkkärikin on :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä leipääkin voi syödä ja sitä myös suositellaan kunhan valitsee täysjyväleivän ja kiinnittää huomiota mitä siihen leivän päälle laittaa. Itse syön päivittäin 6-7 siivua leipää, leikkeleitä en syö, mutta juustoa syön aamupalalla leivän päällä ja kasviksia, levitteenä Benecol tai Alentaja ja iltapalaleivän päällä on raejuustoa. Syön enimmäkseen täysjyväruisleipää, jota myös usein paahdan leivänpaahtimessa jolloin siihen ei tarvita muuta päällystettä kuin hieman levitettä.
Ap ei halua leipää. Eikä varmaankaan sun mainostamia benecolia ja alentajia. Ap arvostaa tervettä syömistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maissikakku
Tää on hyvä, mäkin syön näitä, kun leipää en voi syödä.
Miten se eroaa leivästä?
Vierailija kirjoitti:
riisikakku
Miten se eroaa leivästä?
Perunaa. Keität ja annat jäähtyä, niin muodostuu resistenttiä tärkkelystä, mikä pitää verensokerit tasaisempana.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat vähentää leivän syöntiä? Jos et ole ylipainoinen niin leipä on tärkeä ravintonsa takia.
Mitä "tärkeää" on leivässä?
Vierailija kirjoitti:
Kostuta hapankorppuja, ja anna olla yön yli. On helpompi syödä paremmalla suutuntumalla, ja niistä saa paljon rautaa ja proteiinia.
Hapankorppu ei ole leipää kun sen kostuttaa? :)
Tuorepuuro.tee isompi satsi ja syö sitä 3-4 päivää välipalana.siihen saa upotettua kaikkea terveellistä esim. raastettua porkkanaa ja inkivääriä.
Kahvin kanssa voi ottaa palan juustoa tai lihapullan.
Kyllä sitä leipääkin voi syödä ja sitä myös suositellaan kunhan valitsee täysjyväleivän ja kiinnittää huomiota mitä siihen leivän päälle laittaa. Itse syön päivittäin 6-7 siivua leipää, leikkeleitä en syö, mutta juustoa syön aamupalalla leivän päällä ja kasviksia, levitteenä Benecol tai Alentaja ja iltapalaleivän päällä on raejuustoa. Syön enimmäkseen täysjyväruisleipää, jota myös usein paahdan leivänpaahtimessa jolloin siihen ei tarvita muuta päällystettä kuin hieman levitettä.