Tippaleipien maku
Mikseihän tippaleipiä ole eri makuisina? Onko se kovin vaikeahkoa maustaa taikinaa eri makuisiksi nauhoiksi?
Kommentit (21)
Kyllähän niitä on nykyään suklaakuorrutteisia yms. kaupoissa...
Ihan hyvin voisi olla. Myös terveellisempi versio ja parempi maku. Sama muissa leivonnaisissa.
Onhan niitä nykyisin vaikka minkälaisia. Itse pidän siitä perinteisestä.
Maistuuko ne muulle kuin palmuöljylle?
🇺🇦🇮🇱
Sitruunan makuinen ja appelsiinin, vadelman, mansikan, banaanin, kirsikan, suklaan, kahvin jne.
Ei kuorrutteena, vaan taikinan makuna.
Samaa olen ihmetellyt monessa muussakin. Ajatelkaa jos saisi sitruunan makuisia donitseja!
Baklavankin voisi maustaa maustetulla siirapilla, esimerkkinä granaattiomenasiirappi, sitruunasiirappi, kirsikkasiirappi, ym.
Kookoksen makuiset tippaleivät! 🤤
Mitä jos tippaleipä olisi tehty tipoista (tiptiptip) eikä pitkulainen pötkö muottiin.
Mikseihän tippaleipiä myydä toreilla ja kaduilla ympäri vuoden pikkukojuissa, sekä munkkejakin, korvapuusteja ja muitakin?
Vierailija kirjoitti:
Mikset tee ite??
No eipäs mulla ole leipomoa.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt monessa muussakin. Ajatelkaa jos saisi sitruunan makuisia donitseja!
Sitruunadonitseja on joskus ollut myynnissä, taisi jopa olla Pirkan.
Lukemalla ainesluettelon pääsee jyvälle niin tippaleipien kuin donitsien maun eli millä ne on pilattu. En osta mitään missä on palmuöljyä tai kookosöljyä. Palmuöljy on hanurista.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos tippaleipä olisi tehty tipoista (tiptiptip) eikä pitkulainen pötkö muottiin.
Niiin! Tai mitä jos? Se olisi tehty sydämen muotoiseen muottiin!
Niin rajoittuneita maamme leipomot...
Churroja saa torilta.. Ne on parempia ku munkit..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset tee ite??
No eipäs mulla ole leipomoa.
Minä olen tehnyt tippaleipiä valuttamalla taikinan nauhamaisesti munkkiöljykattilassa olevaan säilykepurkkiin, josta olin poistanut sekä kannen että pohjan ja ympäriltä paperit. Niistä tuli ihan nätit ja syötävät.
Tippaleipätaikinan voi varmasti maustaa haluamallaan tavalla. Vaihtoehtoja riittää.
No ei kun leipomaan sitten.