Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lääkäri tekee jo nykyisellä palkallaan nelipäiväistä viikkoa, niin mitä luulet, että mitä tekee, kun verotusta kevennetään?

Vierailija
28.04.2025 |

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreitä koulutetaan yksinkertaisesti liian vähän. Koulutus määrät tuplattava, jotta tervettä kilpailua syntyy sitten muutaman vuoden päästä.  Kun yksityiselle puolelle saadaan enemmän kapasiteettia ja sitä kautta kilpailua, tulee homma halvemmaksi ja kokoaikatyökin rupeaa kelpaamaan. "Viisas selvisi vähemmällä"

Ei koulutuksen lisääminen auta. Lääkärit pystyvät aina sumplimaan niin ettei lääkärien tarve vähene. 

Vierailija
42/49 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevät edelleen samaa osittaista työaikaa julkisella ja lisäävät ehkä muutaman ajan yksityisen puolen rahakkaaseen vastaanottoonsa. Näin se menee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin ei ole kannattanut tehdä viisipäiväsistä viikkoa, koska käteen on jäänyt jutakuinkin sama. Itselläni on sama tilanne, olen sosiaalityöntekijä. 

No miksi mun sitten pitäis työttömänä mennä kuntouttavaan ja oikeisiin töihin en pääse, enkä kyl haluakaan. En kyl kuntouttavassakaan käy. Arvaat varmaan minkä takia, koska se ei hyödytä minua millään tavoin rahallisesti? Saan sitä paitsi suihinottamalla 100 € ja koko setillä jopa 250 € tunnissa, joten ei minun ole kannattavaa mennä kuntouttavaan työtoimintaa, eikä kyllä lääkäriksikään tai sosiaalityöntekijäksi. Voin viihdyttää silloin kun haluan.

Vierailija
44/49 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, jos katsotaan tutkimuksia ja tilastoja vaikkapa ruotsista niin näemmä pidempää päivää sitten tekevät. 

Vierailija
45/49 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, jos katsotaan tutkimuksia ja tilastoja vaikkapa ruotsista niin näemmä pidempää päivää sitten tekevät. 

Viittaat mihin tutkimukseen? Tehtiinkö se tuoreistsa asuntovelallisista terkkarilääkärieistä vai lääkäreistä yleensä? Ja voiko lääkräi Ruotsissa olla töissä ja laskuttaa tunnit silti ennenkuulumattoman matalalla veroasteella listautumattoman yrityksen kautta? 

Vierailija
46/49 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persun tilasto.

Vierailija
47/49 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ei neljää päivää töitä tee nytkään, korkeintaan 4 tuntia/päivä  josta nostavat 8 tunnin palkan.

Vierailija
48/49 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoistumassa olevat nuoret lääkärit vaativilla erikoisaloilla keskus- ja yliopistosairaaloissa tekevät töitä valtavassa paineessa ja kiireessä täydellä työajalla, joka ei edes ole riittävä kaikista töistä suoriutumiseen. Lisäksi tulevat päivystykset. Usein on perhe-elämäkin sekä muita normaaliin yksityiselämään kuuluvia velvoitteita. Lääkäreiden joukko on moninainen, muistuttaisin. T. Vanhempi erikoislääkäri

Vierailija
49/49 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Olen erikoistuva lääkäri ja perustuntipalkkani on 23,80e. Olen yksinhuoltaja, maksan mm. asuntolainaa ja kuuden vuoden opintolainaa. Päivystyksiä, jolloin olen töissä ja saan 24h vuoron aikana lakisääteisen 3h lepoajan, on perustyöajan lisäksi keskimäärin kerran viikossa. Näistä toki tulee korvaus perustuntipalkan päälle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän