Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Veera, 27, haluaisi perheen, mutta miestä on vaikea löytää Uudeltamaalta

Vierailija
28.04.2025 |

https://yle.fi/a/74-20149547

Tuossa artikkelissa on haastateltu Kauppakorkeakoulussa loppusuoralla opiskelevaa naista, jolla on vaativa työ, kivat harrastukset ja paljon kavereita, mutta hänellä on ollut vaikeuksia löytää kumppania.

Mitä ajatuksia herättää? En yhtään ihmettele, vaikka ei olekaan kokemuksia pk-seudulla deittailusta.

Kommentit (1740)

Vierailija
1421/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nauran enemmän kun oloni on taloudellisesti turvattu, eikä tarvitse miettiä rahaa. "

Suomessa pärjää tavallisella keskipalkkaisessa ammatissa oikein hyvin. Ei tarvitse valvoa öitä miettiä miten laskut saa maksettua. Vielä jos on kaksi työssäkäyvää aikuista niin aina parempi. Mediaanipalkka Suomessa on noin 3400 € / kk.

Riittääkö keskipalkka Veeralle?

Mihin sen pitäisi sinun mielestäsi riittää? Aika erikoista asettaa ehdottomana vaatimuksena puolisolleen vähintään reilusti tätä suurempi palkkataso. Toki saahan sitä asettaa ehtoja rakkaudelleen jos niin haluaa. Aika kovalla kädellä joutuu vaan karsimaan vaihtoehtoja. Ehkä raha ei sittenkään ole elämässä tärkeintä? Vaikka se saattaa kokoomuskuplasta siltä näyttää.

Ei ole harvinaista, ettei miehen ego kestä vaimon korkeampaa palkkaa.

Vierailija
1422/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta edelleen voi olla liikunnallinen, kun kerran liikuntaa harrastaa.

Olen ikäni ollut iso ja ylipainoinen. Olen ikäni harrastanut liikuntaa. Lähinnä vaellusta ja pyöräilyä. Mutta siis pitkiä matkoja. Toki oon jumpannut ja pilatesta harrastanut, nuorempana fudista ja korista kavereiden kanssa ja salilla käyn edelleen. Kuvan perusteella useimmat sanois, et kannattais minunkin vähän harrastaa liikuntaa ja katsoa, mitä syön. Silti pärjään todella hyvin jopa tavoitteellista aktiiviliikuntaa harjoittaville (joillekkin, lajista riippuen). Kuva ei siis kerro kaikkea.

Kilpasyöminen ei ole vakavasti otettava urheilulaji. Vaikka pystyisit ennätysajassa tuhoamaan kymmenen lihapiirakkaa niin ei se sinusta huippu-urheilijaa tee.

Ihan haihattelua väittää kuvan naisen olevan urheilullinen. Koiran kanssa pissalenkit ei ole urheilua, eikä se tee kenestäkään sporttista jos pari kertaa kesässä käy kavereiden kanssa siideritölkki kädessä frisbeegolfaamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihinkään pitkiin komistuksiin ei Veeralla ole mitään mahdollisuuksia tuolla ulkonäöllä, mutta jos tavallisen näköinen, akateemista alaa opiskeleva mies kelpaa, niin en näe mitään estettä etteikö Veeralle mies vielä löydy. 

Samaa mieltä. Mutta jos tuohon lisää vaatimuksia kuten uramenestys ja kunnianhimo, sosiaalinen taitavuus, raamikkuus, jne...tavoitellaan niitä unelmamiehiä joista kilpailevat muutkin naiset.

Vierailija
1424/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nauran enemmän kun oloni on taloudellisesti turvattu, eikä tarvitse miettiä rahaa. "

Suomessa pärjää tavallisella keskipalkkaisessa ammatissa oikein hyvin. Ei tarvitse valvoa öitä miettiä miten laskut saa maksettua. Vielä jos on kaksi työssäkäyvää aikuista niin aina parempi. Mediaanipalkka Suomessa on noin 3400 € / kk.

Riittääkö keskipalkka Veeralle?

Mihin sen pitäisi sinun mielestäsi riittää? Aika erikoista asettaa ehdottomana vaatimuksena puolisolleen vähintään reilusti tätä suurempi palkkataso. Toki saahan sitä asettaa ehtoja rakkaudelleen jos niin haluaa. Aika kovalla kädellä joutuu vaan karsimaan vaihtoehtoja. Ehkä raha ei sittenkään ole elämässä tärkeintä? Vaikka se saattaa kokoomuskuplasta siltä näyttää.

Ei ole harvinaista, ettei miehen ego kestä vaimon korkeampaa palkkaa.

Kannattaisi tulla pois sieltä 1950 luvulta.

Vierailija
1425/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sen verran isokokonen emäntä ettei tuolla luulis olevan valinnanvaraa muutenkaa.

Naisilla on aina paljon valinnanvaraa.

ai tollasellaki tankkerilla?

Veeralla myös. Ei ole lähellekään sairaalloisen lihava, jolloin valinnanvara pienenisi.

BMI on vaikeasti lihavan tai sairaalloisen puolella. Tuohon vaatimattomaan varteen +35kg extrafättiä on liikaa

Vierailija
1426/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on sanonut, että pitäisi? Se vaan, et kaikkien mielipide ei ole sama. Toisten miesten silmiin Veera ei ole liian lihava. 

Veera harrastaa liikuntaa.

https://veerahellman.fi/wp-content/uploads/2021/03/veera-hellman_300920…

Katso nyt tuota kuvaa! Kyllä Veera on kenen tahansa silmin katsottuna lihava. Eikä tasan varmasti ole mikään sporttimimmi. Voin luvata, ettei Veera tule pururadalla aamulenkillä hölkäten vastaan. Enkä sano tätä tuomitsevana. Jokainen saa olla sellainen kuin on. Pitää kuitenkin hyväksyä tosiasiat sellaisina kuin ne on.

Olen ikäni ollut iso ja ylipainoinen. Olen ikäni harrastanut liikuntaa. Lähinnä vaellusta ja pyöräilyä. Mutta siis pitkiä

*tirsk

Tuota et usko itsekään. Mutta ihan hauskaa läppää

Vierailija
1427/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat alapeukuttaneet kommenttejani.

No mietitään asiaa näin.

Jos minä olen vaikka hyvin hoikka, timmissä kunnossa, aina laittautunut, minulla on silmää sisustukselle ja olen se empaattinen tyyppi joka osaa tukea toista. Nämähän ovat hyviä ominaisuuksia, eikö vain?

Minusta pariksi sopisi samanlainen nainen. Sellainen 170cm/55kg aina laittautunut ja kiva nauravainen sporttimimmi, ei tarvitse tienata paljoa tai olla kunnianhimoinen kun en itsekään ole.

Miltä näyttäisivät tsäänssit?

Vierailija
1428/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä olen vaikka hyvin hoikka, timmissä kunnossa, aina laittautunut, minulla on silmää sisustukselle ja olen se empaattinen tyyppi joka osaa tukea toista. Nämähän ovat hyviä ominaisuuksia, eikö vain?

Minusta pariksi sopisi samanlainen nainen. Sellainen 170cm/55kg aina laittautunut ja kiva nauravainen sporttimimmi, ei tarvitse tienata paljoa tai olla kunnianhimoinen kun en itsekään ole.

Erittäin hyvältä. Juuri sinunlaista hänen voisi kuvitella olevan etsimässä. Näistä lähtökohdista sopisitte hyvin toisillenne. Ainakin kannattaisi treffeillä käydä kokeilemassa syttyykö yhteistä kemiaa ja lähteekö orastava rakkauden kipinä hehkumaan.

Vierailija
1429/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat alapeukuttaneet kommenttejani.

No mietitään asiaa näin.

Toinen haluaa asua maalla, toinen maailmalla. Toinen haluaa lapsia, toinen ei. Naisella on oma hevonen, johon käyttää aikansa ja rahansa. Teistä tulisi hyvä pari.

Ai niin, kukaan ei voi olla aina laittautunut.

Vierailija
1430/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurissa asui erittäin hoikka nuori mies olisiko ollut 180/60. Asui avoliitossa parinkin eri nuoren naisen kanssa, joista molemmat olivat varmaan lähemmäs satakiloisia. Mieltymyksiä on monenlaisia ja jokaiselle on ottajansa. Veeran kelpuuttaisi monikin fiksu mies, mutta Veeralla taitaa olla olla tiukat kriteerit. Juristin lääkärin,  kauppatieteen maisterin tai hävittäjälentäjää hän saattaisi kelpuuttaa.

Muuten ihan hyvä viesti, mutta tuo viimeinen lause sen pilasi. Kun emme tiedä millaisia miehiä Veera on aiemmin tapaillut ja millaista miestä hän etsii, niin typerää kuvitella että hän on pelkästään statuksen perässä.

Feederpoika. Sairas yksilö. Hyi olkoon!

Vierailija
1431/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvältä. Juuri sinunlaista hänen voisi kuvitella olevan etsimässä. Näistä lähtökohdista sopisitte hyvin toisillenne. Ainakin kannattaisi treffeillä käydä kokeilemassa syttyykö yhteistä kemiaa ja lähteekö orastava rakkauden kipinä hehkumaan.

PAITSI että Veera painaa melkein 2x tuon 55kg :D

Vierailija
1432/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On surullista lukea tätä keskustelua. Millaisia ihmisiä te olettekaan ja kuinka kaikki kannatatte vihapuhetta. Ei ihme, että monella suomalaisella menee huonosti ja monella tämänkin lukijalla tulee epävarma olo itsestä. Ymmärrän, että tänne palstalle eksyy vain kun kaikki järkevä puuttuu.

Ihmettelen kuinka paha olo teillä kaikilla haukkujilla voikaan olla. Tuntuu, että tämä keskustelupalsta on inhottavan porukan hallussa. Luulisi, että moderaatroritkin tähän kunnolla muuttuisivat. 

Kannustatteko hyvät kirjoittelijat ja lukijat lapsianne tällaiseen käytökseen koulussa? Katsokaa peiliin.

Miksi tuette tällaista? Mitä ihmeen porukkaa te olette.

Vierailija
1433/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On surullista lukea tätä keskustelua. Millaisia ihmisiä te olettekaan ja kuinka kaikki kannatatte vihapuhetta. Ei ihme, että monella suomalaisella menee huonosti ja monella tämänkin lukijalla tulee epävarma olo itsestä. Ymmärrän, että tänne palstalle eksyy vain kun kaikki järkevä puuttuu.

Ihmettelen kuinka paha olo teillä kaikilla haukkujilla voikaan olla. Tuntuu, että tämä keskustelupalsta on inhottavan porukan hallussa. Luulisi, että moderaatroritkin tähän kunnolla muuttuisivat. 

Kannustatteko hyvät kirjoittelijat ja lukijat lapsianne tällaiseen käytökseen koulussa? Katsokaa peiliin.

Ota nyt Veera ihan rauhallisesti. Tämä palsta on pelkkää viihdettä ja huulenheittoa. Satunnaisesti joukkoon voi vahingossa osua joku tiedonmurunen, mutta noin lähtökohtaisesti kannattaa jättää omaan arvoonsa. Hyvä viihdyttävä keskustelu on täällä tärkeämpi tavoite kuin se onko asiat nyt aina ihan niin totuudenmukaisia. Vähän kuin kaverien kesken saunaillassa.

Vierailija
1434/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lähtisi.

Kuvauksen nainen hakisi pidempää, raamikkaampaa ja paremmin tienaavaa miestä.

Vierailija
1435/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ikäni ollut iso ja ylipainoinen. Olen ikäni harrastanut liikuntaa. Lähinnä vaellusta ja pyöräilyä. Mutta siis pitkiä matkoja. Toki oon jumpannut ja pilatesta harrastanut, nuorempana fudista ja korista kavereiden kanssa ja salilla käyn edelleen. Kuvan perusteella useimmat sanois, et kannattais minunkin vähän harrastaa liikuntaa ja katsoa, mitä syön. Silti pärjään todella hyvin jopa tavoitteellista aktiiviliikuntaa harjoittaville (joillekkin, lajista riippuen). Kuva ei siis kerro kaikkea.

Kilpasyöminen ei ole vakavasti otettava urheilulaji. Vaikka pystyisit ennätysajassa tuhoamaan kymmenen lihapiirakkaa niin ei se sinusta huippu-urheilijaa tee.

Ihan haihattelua väittää kuvan naisen olevan urheilullinen. Koiran kanssa pissalenkit ei ole urheilua, eikä se tee kenest

Eli kuvan perusteella tiedät tasan tarkkaan hänen liikkumisen määrän ja lajin?

Miksi näitä lehtijuttuja edes kirjoitetaan. Riittäis, et laitetaan vaan kuvat, ja vauvalla sitten kerrotaan sen perusteella ihmisestä kaikki. Tässähän meillä on tyyppiesimerkki siitä, ettei artikkalilla ole mitään merkitystä. Palstalaiset tietää joka tapauksessa paremmin. 

Vierailija
1436/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan haihattelua väittää kuvan naisen olevan urheilullinen. Koiran kanssa pissalenkit ei ole urheilua, eikä se tee kenest

Voi herttilei, kun oot vitsikäs. 

Vierailija
1437/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lähtisi.

Kuvauksen nainen hakisi pidempää, raamikkaampaa ja paremmin tienaavaa miestä.

Rastatukkainen vegaaninainen kyllä haluaa rastatukkaisen vegaanimiehen. He ovat hyvin hoikkia.

Vierailija
1438/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuka on sanonut, että pitäisi? Se vaan, et kaikkien mielipide ei ole sama. Toisten miesten silmiin Veera ei ole liian lihava. 

Veera harrastaa liikuntaa."

Eikä kaikki miehet ole himourheilijoita tai kehonrakentajia. Se, että ylläpitää terveyttään liikkumalla, ei kovin nopeasti vielä näy kropassa, ainakaan kaikilla.

Vierailija
1439/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota nyt Veera ihan rauhallisesti. Tämä palsta on pelkkää viihdettä ja huulenheittoa. Satunnaisesti joukkoon voi vahingossa osua joku tiedonmurunen, mutta noin lähtökohtaisesti kannattaa jättää omaan

Olipas taas harvinaisen huono aloitus.

Onneksi meidän saunailloissa ei "läppä" ole tällaista. Jos olis, en menis. Outo käsitys huumorista.

Vierailija
1440/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on sanonut, että pitäisi? Se vaan, et kaikkien mielipide ei ole sama. Toisten miesten silmiin Veera ei ole liian lihava. 

Veera harrastaa liikuntaa.

https://veerahellman.fi/wp-content/uploads/2021/03/veera-hellman_300920…

Katso nyt tuota kuvaa! Kyllä Veera on kenen tahansa silmin katsottuna lihava. Eikä tasan varmasti ole mikään sporttimimmi. Voin luvata, ettei Veera tule pururadalla aamulenkillä hölkäten vastaan. Enkä sano tätä tuomitsevana. Jokainen saa olla sellainen kuin on. Pitää kuitenkin hyväksyä tosiasiat sellaisina kuin ne on.

Olen ikäni ollut iso ja ylipainoinen. Olen ikäni harrastanut liikuntaa. Lä

"*tirsk

Tuota et usko itsekään. Mutta ihan hauskaa läppää"

Läppää? No voi elämän noinkin ajatella, et se on vain läppää. Läppää on myös se, miten jotkut luulee tietävänsä aina kaiken paremmin, mikä liittyy toisen elämään. Silloinkin, kun eivät edes tunne. En sit tiedä, onko tuollaisessa harhassa kiva elää🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän