Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Veera, 27, haluaisi perheen, mutta miestä on vaikea löytää Uudeltamaalta

Vierailija
28.04.2025 |

https://yle.fi/a/74-20149547

Tuossa artikkelissa on haastateltu Kauppakorkeakoulussa loppusuoralla opiskelevaa naista, jolla on vaativa työ, kivat harrastukset ja paljon kavereita, mutta hänellä on ollut vaikeuksia löytää kumppania.

Mitä ajatuksia herättää? En yhtään ihmettele, vaikka ei olekaan kokemuksia pk-seudulla deittailusta.

Kommentit (1740)

Vierailija
1361/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jouduin/pääsin/mitä tahansa parisuhteeseen vain olemalla oma itseni. Ei siinä tarvitse tehdä mitään sirkustemppuja tai olla jotain muuta kuin on.

Tämä. Ja minusta mikä tahansa muu antaa väärän pohjan parisuhteelle. Koska jos ajatuksena on olla yhdessä loppuelämä, sinun pitää riittää sinuna. Piste. 

Tuo on vaarallinen tapa ajatella "minä nyt vain olen tällainen". Itsensä kehittäminen on jokaiselle tärkeää, enkä nyt tarkoita että pitää ruveta esittämään jotain mitä ei todellisuudessa ole.

Paras keino löytää unelmiensa puoliso on tulla itse sellaiseksi. Miettiä ihan oikeasti sitä minkälainen ihminen minä haluan olla. Siihen voi ihan oikeasti itse vaikuttaa. 

Vierailija
1362/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nauran enemmän kun oloni on taloudellisesti turvattu, eikä tarvitse miettiä rahaa. "

Suomessa pärjää tavallisella keskipalkkaisessa ammatissa oikein hyvin. Ei tarvitse valvoa öitä miettiä miten laskut saa maksettua. Vielä jos on kaksi työssäkäyvää aikuista niin aina parempi. Mediaanipalkka Suomessa on noin 3400 € / kk.

Riittääkö keskipalkka Veeralle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1363/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan kelpaa työttömät kiltit miehet?

Kenelle nyt työtön mies kelpaisi? Kuka nyt perhettä perustaisi sellaisen kanssa joka ei kykene edes itseään hoitaa?

Vierailija
1364/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi mies 40v onkin kovaa valuuttaa nainen 20v ryhmässä

Varmaan tilastoja löytyy, kuinka monessa parisuhteessa on noin iso ikäero. Sinulla on parikymppinen vaimo, mites muilla miehillä menee?

Voip joillain ollakin, mutta tuskin suomalainen vaimo.

Sauli Niinistö tulee ensimmäisenä mieleen. Kokoomuspiireistä vielä kaiken lisäksi vaimonsa bongannut. Jenni Haukio on 28 vuotta häntä nuorempi.

Vierailija
1365/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle nyt työtön mies kelpaisi? Kuka nyt perhettä perustaisi sellaisen kanssa joka ei kykene edes itseään hoitaa?

Kuka mies haluaa "perustaa perheen"?

Vierailija
1366/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jouduin/pääsin/mitä tahansa parisuhteeseen vain olemalla oma itseni. Ei siinä tarvitse tehdä mitään sirkustemppuja tai olla jotain muuta kuin on.

Tämä. Ja minusta mikä tahansa muu antaa väärän pohjan parisuhteelle. Koska jos ajatuksena on olla yhdessä loppuelämä, sinun pitää riittää sinuna. Piste. 

Tuo on vaarallinen tapa ajatella "minä nyt vain olen tällainen". Itsensä kehittäminen on jokaiselle tärkeää, enkä nyt tarkoita että pitää ruveta esittämään jotain mitä ei todellisuudessa ole.

Paras keino löytää unelmiensa puoliso on tulla itse sellaiseksi. Miettiä ihan oikeasti sitä minkälainen ihminen minä haluan olla. Siihen voi ihan oikeasti itse vaikuttaa. 

Jos on saanut elämässä kaiken sen, mitä haluaa ja tavoittelee, niin silloin ei kannata nähdä vaivaa itsensä kehittämiseen. "If it ain't broken, don't fix it". 

Mutta jos esimerkiksi kerta toisensa jälkeen epäonnistuu parisuhdemarkkinoilla, eikä kykene saamaan kumppania, niin silloin kyllä kannattaa pyrkiä tunnistamaan ne omat puutteet ja ongelmakohdat, ja päättäväisesti alkaa rakentamaan itsestään parempaa versiota. 

Vierailija
1367/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka mies haluaa "perustaa perheen"?

Halusiko isäsi perustaa perheen? Vai siittikö hän sinut vahingossa?

Vierailija
1368/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänekoskelta löytyisi mies heti, mutta ei trendikahvilaa, jossa on tuoreita croissantteja kolmesti päivässä.

Vierailija
1369/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksena on päästä panemaan vähällä vaivalla

Tarkoittanet parisuhdetta. Siitähän tässä on ollut koko ajan kyse. Ei irtoseksistä.

Sitä juuri, paria suhdetta ellei useampaakin. 

Vierailija
1370/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nauran enemmän kun oloni on taloudellisesti turvattu, eikä tarvitse miettiä rahaa. "

Suomessa pärjää tavallisella keskipalkkaisessa ammatissa oikein hyvin. Ei tarvitse valvoa öitä miettiä miten laskut saa maksettua. Vielä jos on kaksi työssäkäyvää aikuista niin aina parempi. Mediaanipalkka Suomessa on noin 3400 € / kk.

Varmaan hän tuolla koulutuksella haluaa työpaikan, jossa maksetaan tuota enemmän.

Vierailija
1371/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sen pitäisi sinun mielestäsi riittää? Aika erikoista asettaa ehdottomana vaatimuksena puolisolleen vähintään reilusti tätä suurempi palkkataso. Toki saahan sitä asettaa ehtoja rakkaudelleen jos niin haluaa. Aika kovalla kädellä joutuu vaan karsimaan vaihtoehtoja. Ehkä raha ei sittenkään ole elämässä tärkeintä? Vaikka se saattaa kokoomuskuplasta siltä näyttää.

Vierailija
1372/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matalalle kouluttautunut mies saa kyllä saman tasoisen koulutuksen hankkineen naisen. Iso osa ihmisistä on hankkinut koulutuksen noiden välissä. On höpöhöpöä väittää, että peruskouluun opiskelut jättänyt nainen saisi tohtorin, sellaista ei tapahdu.

Pelkkään peruskouluun opintonsa jättänyt ja tohtorit eivät liiku samoissa piireissä, joten heillä ei juurikaan ole tilaisuutta tutustua.

Koulutus ei aina kerro ihmisestä kaikkea. Monet jättäneet koulun peruskouluun, mutta sitten pärjänneet vaikka yritysmaailmassa. 

Monet taas ei. Pointti oli, että samoissa piireissä liikkuvia lähestytään. My Fair Lady -tarinat ovat satua. Rikkaat naivat rikkaita ja kauniita.

Vierailija
1373/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli helppoa tavallaan. Vaihtoehtoina oli naapurin Jorma ja viereisen kylän Kalle. Juhannustansseissa sitä sitten tehtiin päätös näiden väliltä. Rakastuttiin ja oltiin onnellisia. Mukuloita tuli ja avioliitossa puhallettiin yhteen hiileen.

Ei pidä paikkaansa. Ennettäin ollut tosi kamalia avioliittoja, eikä niistä voinut lähteä, koska ajateltiin, että avioliitto on pyhä asia ja se on hautaan asti.  Nykyään on hyvä asia, ettei ole painetta paritua ja siksi voi olla vaikka supernirso. Toki jos on kova vauvakuume, ja ikää alkaa olla lähes 40v, niin sitten pitää melkein ottaa heti eka jolle kelpaa.

Vierailija
1374/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti Veerakin on jossain vaiheessa elämäänsä ollut työtön. Työttömyys harvemmin on pysyvä tilanne. On ihan normaalia olla välillä hakemassa uutta työtä.

Vierailija
1375/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa aikaisemmassa oli vinha perä.

Nainen joka on perinteisellä tavalla feminiininen, hakee vastakohtaansa koska "vastakohdat täydentävät toisiaan".

Nainen joka ei ole perinteisellä tavalla feminiininen, hakee samanlaista koska "samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä".

Ja kappas. Molemmat haluavat sen saman pitkän, raamikkaan, älykkään, kunnianhimoisen, määrätietoisen, assertiivisen miehen. Jompi kumpi jää ilman.

Samaa mieltä. Minulla on ns. miehen aivot, eli en ole kovinkaan naisellinen työni tai harrastusteni puolesta. Ulkonäköni on kuitenkin mallia taskuvenus ja näin ollen valinnanvaraa oli aina. Ilman "hämäävää" ulkonäköäni minulla ei olisi ollut huomattavasti heikommat mahdollisuudet herättää kiinnostusta miehissä, kun en todellisuudessa ole persoonallisuudeltani kovinkaan feminiininen.

Veeran tulisi laihduttaa vähintään 15 - 20 kiloa, niin miehet kiinnostuisivat hänestä varmasti. Tällöin hän olisi perinteisesti feminiininen nuori nainen ainakin ulkonäöltään.

Vierailija
1376/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo vaikka mitä voi keksiä syyksi sille ettei miestä löydy mutta tämän naisen kohdalla se on 99% ulkonäkö. Ei miehiä kiinnosta naisen koulutus jos on 27-vuotiaana pallonmuotoinen tantta.

Kauneus on katsojan silmässä. Mutta mitä ihmettä miehet täällä sit valittaa, ettei naiset lähe? Kun ihan tavis miehet ei kelpaa. Jos kerran 99% arvottaa naisen puhtaasti tiettn ulkonäön perusteella.

Arvottaahan naisetkin miehen ensilähestymisen sen perusteella mitä mies tuo mukanaan. Pullo shampanjaa (ei sitä halvinta) pöytään saa ihan eri vastaanoton kuin farkuissa ja flanellipaidassa haahuileva köyhimys

Vain juntti ostaa pildeä shampanjalla

Se vain toimii.. kaikilla na

Ja saanti on kuitenkin epävarmaa.

Vierailija
1377/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tilastoja löytyy, kuinka monessa parisuhteessa on noin iso ikäero. Sinulla on parikymppinen vaimo, mites muilla miehillä menee?

Sauli Niinistö tulee ensimmäisenä mieleen. Kokoomuspiireistä vielä kaiken lisäksi vaimonsa bongannut. Jenni Haukio on 28 vuotta häntä nuorempi.

Kyseessä ei ole tavispari.

Vierailija
1378/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäköhaukkujille huomautan, että naisten talvitakit harvemmin ovat vartaloa hiveleviä. Jos takki on yhtä säkkimäinen, niin kyllä se herkästi isontaa ja piilottaa vyötärön. Moni ihminen näyttää takissa lihavammalta ia isommalta kuin ilman takkia. Veera voi näyttää ilman takkia paremmalta, mutta toisaalta ehkä on hyvä, että säkkitakki karkottaa pahimmat painokytät. Tasapaksuksi ei voi ainakaan Veeraa haukkua, hän vaikuttaa takin perusteella rintavalta.

Totta, rintavat vaikuttavat helposti lihavammilta, mutta ei se silti sitä tosiasiaa muuta, että Veera on ylipainoinen nuori nainen.

Minulla on ikää 50v ja olen aika lailla takki päällä samannäköinen mitä Veera. Se mitä meillä Veeran kanssa on eroa, että minä olin 27 vuotiaana 20 kiloa laihempi mitä nyt.

Paljonko sinul

Kiitos kysymästä, puoliso ei vielä ole ottanut minusta eroa, enkä minä hänestä. Yhdessä ainakin vielä vanhenemme ja ikävä kyllä lihomme... :)

Vierailija
1379/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli helppoa tavallaan. Vaihtoehtoina oli naapurin Jorma ja viereisen kylän Kalle. Juhannustansseissa sitä sitten tehtiin päätös näiden väliltä. Rakastuttiin ja oltiin onnellisia. Mukuloita tuli ja avioliitossa puhallettiin yhteen hiileen.

Ei pidä paikkaansa. Ennettäin ollut tosi kamalia avioliittoja, eikä niistä voinut lähteä, koska ajateltiin, että avioliitto on pyhä asia ja se on hautaan asti.  Nykyään on hyvä asia, ettei ole painetta paritua ja siksi voi olla vaikka supernirso. Toki jos on kova vauvakuume, ja ikää alkaa olla lähes 40v, niin sitten pitää melkein ottaa heti eka jolle kelpaa.

Aika huono ratkaisu sekin, ettei parisuhteita synny ollenkaan. Katsoo vaikka suomalaisten syntyvyyttä joka on suorastaan romahtanut. Ratkaisuna parisuhdeongelmiin syöksymme kohti sukupuuttoa.

Vierailija
1380/1740 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei ole tavispari.

Kyllä Jenni Haukio heidän tavatessaan oli ihan tavis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä