Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Veera, 27, haluaisi perheen, mutta miestä on vaikea löytää Uudeltamaalta

Vierailija
28.04.2025 |

https://yle.fi/a/74-20149547

Tuossa artikkelissa on haastateltu Kauppakorkeakoulussa loppusuoralla opiskelevaa naista, jolla on vaativa työ, kivat harrastukset ja paljon kavereita, mutta hänellä on ollut vaikeuksia löytää kumppania.

Mitä ajatuksia herättää? En yhtään ihmettele, vaikka ei olekaan kokemuksia pk-seudulla deittailusta.

Kommentit (1740)

Vierailija
1041/1740 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista miestä Veera sitten etsii? Ei kai vaan korkeasti koulutettua ja plus vielä urheilevaa miestä? Vaikka Veera itse on rupsahtaneen näköinen ikäisekseen. Voi olla, että jääkin sinkuksi.

Veera itse on korkeakoulutettu ja kuntoilee. Kuvitteletko, että tavallinen kuntoileva mies olisi kovin timmi, kyllä ne pääosin vähän plösöjä on.

Se että käy sauvakävely lenkillä, ei nyt ihan riitä mulle. M27 184 cm ja 70 kg

Eikä mulle kukkakeppi.

Vierailija
1042/1740 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

27v? Jotenkin olemukseltaan lähemmäs nelikymppinen.

Juuri näin.

+10-V luulin olevan oikean iän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1740 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veera ei ole siro eikä hoikka ja ikääkin alkaa olla liikaa. Ei miehiä kiinnosta Veeran hyvä koulutus tai rahatilanne tai mielenkiintoiset harrastukset. Miehille tärkeintä on naisen ulkonäkö ja seksuaalinen yhteensopivuus. Ja hyvät ruoanlaittotaidot ja kiltti luonne ja naisellinen olemus, pukeutuminen.

Täsmälleen näin, vaikka voimaantuneet naiset toista väittävät. Naisella hyvä ammatti ja iso palkka ovat päinvastoin turn offeja.

Näin naisena en voi olla samaa mieltä. Hyvä ammatti ja hyvät tulot on parasta, mitä nainen voi itselleen tehdä. 

Väännätte aidasta ja aidanseipäistä. Paras, mitä nainen voi itselleen tehdä, ei ole sama asia kuin paras, mitä nainen voi tehdä löytääkseen parisuhteen.

Eri

Eli täytyy valita oman parhaansa ja parisuhteen saamisen välillä? Olisi voinut kuvitella niiden olevan sama asia... (eri)

Vierailija
1044/1740 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpikohan kolahtaa Veeran kohderyhmän miehille(eli hyvätuloiset, koulutetut miehet): nätti ja naisellinen sairaanhoitaja vai kuiva ja ylipainoinen juristi. Parisuhdemarkkinat paljastavat kylmällä tavalla ihmisen tason ja jos jää yksin, se ei ole kovin korkea.

Kummasti siinä vaiheessa, kun parisuhde päättyy, miehet alkavat itkeä kun tuli otettua se pienituloinen sairaanhoitaja vaimoksi. Miehet yrittää väittää, että naisen tulotaso ei merkkaa mitään, mutta se tuntuu olevan tärkeintä. Naisen pitää kuitenkin maksaa menoista puolet vaikka hän olisi vanhempainvapaalla.

Suomalainen mies tienaa jollakin miesvaltaisella alalla kaksi kertaa niin paljon kuin naisvaltaisella alalla työskentelevä vaimonsa. Vaimo maksaa 50% yhteisistä menoista sekä kaikki lasten juo

Mies myös ruinaa anaaliseksiä, pelailee ja ryyppäilee ja naljailee naisen ulkonäöstä ja pihtaamisesta, vaikka nainen olisi juuri synnyttänyt lapsen miehelle. Mies on myös kateellinen vauvalle, eikä häntä voi jättää yksin vauvan kanssa, ettei ravistelisi tätä ihan silkkaa pahuuttaan.

Spermaviemäreiden rakkauden oikein näkee tällä palstalla. Eikä kukaan kyseenalaista näitä tekstejä, tykkäyksiä sataa.

Ei ihme ettei miehiä kiinnosta enää... tuollaisia naisia pitäisi tukea elämässä ja rakastaa? Älkää naurattako

Vierailija
1045/1740 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vappunakaan ei ole yhtään miestä missään!!??

Hurjaksi on mennyt.

Vierailija
1046/1740 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisesti miehen pitää olla

- korkeakoulutettu

- vähintään yhtä vaativassa ja vähintään yhtä hyvin palkatussa työssä

- älykäs, kunnianhimoinen ja määrätietoinen

- naista selkeästi pidempi ja rotevampi

- hyvästä perheestä

- eläinrakas

- vihervasemmistolainen, mutta pyrkii korkeaan elintasoon ja pitää tykätä lentomatkustelusta

- sosiaalisesti taitava (osaa heittää nokkelia kommentteja aiheesta kuin aiheesta)

- pitää samoista asioista (tyypillisistä naisten asioista), mutta ei liiaksi

- hyväksyä, että naisella ei ole aikaa omistautua miehelle, mutta pitää olla valmis kohtelemaan naista kuin kuningatarta

- tasa-arvoinen, mutta vanhan ajan herrasmies joka maksaa treffeillä

- uniikki, koska naisella on uniikki miesmaku eikä kukaan muu pk-seudulla varmasti halua tällaista miestä

Vierailija
1047/1740 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista miestä Veera sitten etsii? Ei kai vaan korkeasti koulutettua ja plus vielä urheilevaa miestä? Vaikka Veera itse on rupsahtaneen näköinen ikäisekseen. Voi olla, että jääkin sinkuksi.

Veera itse on korkeakoulutettu ja kuntoilee. Kuvitteletko, että tavallinen kuntoileva mies olisi kovin timmi, kyllä ne pääosin vähän plösöjä on.

Eikä mulle kukkakeppi.

ihan siima.

184cm/90kg

Vierailija
1048/1740 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- korkeakoulutettu

- hyvästä perheestä

- eläinrakas

- vihervasemmistolainen, mutta pyrkii korkeaan elintasoon ja pitää tykätä lentomatkustelusta

- sosiaalisesti taitava (osaa heittää nokkelia kommentteja aiheesta kuin aiheesta)

- hyväksyä, että naisella ei ole aikaa omistautua miehelle, mutta pitää olla valmis kohtelemaan naista kuin kuningatarta

- uniikki, koska naisella on uniikki miesmaku eikä kukaan muu pk-seudulla varmasti halua tällaista miestä

Meinasin unohtaa:

- miehen pitää vain tupsahtaa eteen arjessa kauniina kesäpäivänä kuun ollessa oikeassa asennossa, koska nainen ei etsi epätoivoisesti miestä eikä arjessa ylipäätään olla pariutumassa vaan harrastamassa/tapaamassa kavereita/hoitamassa ostokset

Vierailija
1049/1740 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nonniin Kilttimiehet ja muut viiksekkäät turilaiset, ottakaapa siitä Veeran joululahjalista haltuun ja alkakaa toimittamaan! Rima on asetettu!

Millaisia kohtuuttomia vaatimuksia siellä listalla oletatte olevan? Onko samantasoinen koulutus tai ajattelukyky kuin itsellä kohtuutonta? Ei minusta. Jos se kuuluisa pituus siellä listalla olisikin, niin eikö se olisi ihan realismia? Palstamiehethän nimittävät häntä "isokokoiseksi emännäksi" tms, joten kovin pienikokoisia miehiä lienee turhaa lähestyä. Yhteiskunnallisista asioista kiinnostuneisuutta pitäisin myöskin oleellisena, mutta toki liikaa vaadittu palstapopulaatiossa, missä naisen arvo punnitaan vaa'alla.

Vierailija
1050/1740 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei Veera ota miestä sieltä omista kokoomusjugendin piireistään?

Hellman ei ota köyhiä?

Vierailija
1051/1740 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hänelle ei kelpaa poikamies Kainuun peräkylältä?

Vierailija
1052/1740 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veera ei ole siro eikä hoikka ja ikääkin alkaa olla liikaa. Ei miehiä kiinnosta Veeran hyvä koulutus tai rahatilanne tai mielenkiintoiset harrastukset. Miehille tärkeintä on naisen ulkonäkö ja seksuaalinen yhteensopivuus. Ja hyvät ruoanlaittotaidot ja kiltti luonne ja naisellinen olemus, pukeutuminen.

Näinhän se menee. Äitini osasi jo 1990 -luvulla varoitella minua siitä, että älä pilaa nuoruuttasi olemalla lihava. Painoindeksini taisi silloin olla jotain 20, mutta äitini oli kyllä oikeassa, yhtään lihavampi en olisi voinut olla tai aika huonot mahdollisuudet olisi ollut markkinoilla. Harmi, ettei Veeralla ole ollut yhtä raatorehellistä vanhempaa kertomassa miten tämä maailma pyörii.

Niin, noin on karjamarkkinoilla. Paljonko sinusta maksettiin? Toivottavasti siellä navetassa on mukavaa. Isäntä käy aamu

Vedän myös tukasta ja läpsin paljaalle pyllylle ja sinä vieläpä tykkäät siitä.

Vierailija
1053/1740 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista voi esitellä lattekahvilassa.

Vierailija
1054/1740 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä mulle kukkakeppi.

ihan siima.

184cm/90kg

Paraski puhuja

267cm/450kg

Vierailija
1055/1740 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä mulle kukkakeppi.

ihan siima.

184cm/90kg

Paraski puhuja

267cm/450kg

Amatöörit. Mulla on 32cm naisentyydytin.

Vierailija
1056/1740 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska hän on rakentanut elämänsä Helsinkiin. Niinkuin se poikamies on ehkä rakentanut elämänsä Kainuuseen. 

Vierailija
1057/1740 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä mulle kukkakeppi.

ihan siima.

184cm/90kg

Paraski puhuja

267cm/450kg

Tsemii

Vierailija
1058/1740 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska hän on rakentanut elämänsä Helsinkiin. Niinkuin se poikamies on ehkä rakentanut elämänsä Kainuuseen. 

Ei sitten pidä valittaa miehenpuutetta.

Vierailija
1059/1740 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nonniin Kilttimiehet ja muut viiksekkäät turilaiset, ottakaapa siitä Veeran joululahjalista haltuun ja alkakaa toimittamaan! Rima on asetettu!

Millaisia kohtuuttomia vaatimuksia siellä listalla oletatte olevan? Onko samantasoinen koulutus tai ajattelukyky kuin itsellä kohtuutonta? Ei minusta. Jos se kuuluisa pituus siellä listalla olisikin, niin eikö se olisi ihan realismia? Palstamiehethän nimittävät häntä "isokokoiseksi emännäksi" tms, joten kovin pienikokoisia miehiä lienee turhaa lähestyä. Yhteiskunnallisista asioista kiinnostuneisuutta pitäisin myöskin oleellisena, mutta toki liikaa vaadittu palstapopulaatiossa, missä naisen arvo punnitaan vaa'alla.

Tuossa on sellainen pulma, että pituus ja raamikkuus nostaa miehen markkina-arvoa, kun taas naiselle pituus on neutraalia asia ja isokokoisuus negatiivinen asia. Pitkät ja raamikkaat miehet menevät hoikille ja timmeille naisille.

Miehet eivät ole naisia. "Uroksen on oltava naarasta suurempi" on naisten ajattelua. Naiset ovat miehiä konservatiivisempia.

Nimenomaan pienikokoisissa miehissä on paljon sellaisia joille isompi nainen kävisi, mutta naisille tämä ei käy.

Sama pätee muihinkin piirteisiin jotka ovat nimenomaan miehessä plussaa (assertiivisuus, kunnianhimo, määrätietoisuus, korkea sosioekonominen asema).

Minulla ei ole mitään Veeraa vastaan, ja uskon, että hänestä voisi olla kiinnistunut useampikin mies. Mutta jos haku perustuu ajatteluun "mies verrattuna naiseen" konservatiivisten sukupuoliroolien pohjalta, se lisää haasteita.

Vierailija
1060/1740 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- korkeakoulutettu

- hyvästä perheestä

- eläinrakas

Meinasin

Et ole väärässä. Paitsi lentomatkustelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi