Rekrytoijien suosima kirjainlyhenne, jolla saa töitä jos se on cv:ssä?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011172425.html
Mistähän kirjainlyhenteestä tässä on kyse? Tietääkö joku?
Kommentit (105)
Rekrytoijat on siis typeriä kun tällänen temppu tepsii
OVTP (olen valmis työskentelemään palkatta).
Alkaa tämä nykyajan työnhaku olla vaikeampaa kuin ydinfysiikka..tee videoesittely, tee 4taikasanan juttu..
Vierailija kirjoitti:
STAR-kaava kuvattiin edellä. Sisäistäkää. Headhunterit ja HR etsivät ihmisiä, joilla näkyy tuo STAR CV:ssä
Ihmisiä, jotka osaa ratkoa konkreettisia ongelmia, tehdä tulosta ja hyödyttää työnantajaa.
Siis riittää että vaikka keksii jonkin kuvitteellisen esimerkin? Työpaikassa x minulla oli ongelma y. Keksin siihen ratkaisun z ja koko työpaikka nousi taputtamaan minulle! Tällaisilla tarinoilla siis jatkoon???
Missähän vaiheessa yritykset alkavat etsiä osaamista, eikä työnhaun asiantuntijoita? Niin kuin ketjusta voi vähintäänkin rivien välistä lukea, ne ovat kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
STAR-kaava kuvattiin edellä. Sisäistäkää. Headhunterit ja HR etsivät ihmisiä, joilla näkyy tuo STAR CV:ssä
Ihmisiä, jotka osaa ratkoa konkreettisia ongelmia, tehdä tulosta ja hyödyttää työnantajaa.
Siis riittää että vaikka keksii jonkin kuvitteellisen esimerkin? Työpaikassa x minulla oli ongelma y. Keksin siihen ratkaisun z ja koko työpaikka nousi taputtamaan minulle! Tällaisilla tarinoilla siis jatkoon???
Kyllä. Työnantajiahan kiinnostaisi osaaminen ja kyky maksaa reilusti omat kustannuksensa, rekryfirmojen automaatit sen sijaan arvostavat tarinankertojia ja työnhakutieteen maistereita.
Varmaan suomaLainen nimi antaa työtä
Kirjoita vain STARA. Jos ei tule töitä, rekrytoija on epäpätevä.
Vierailija kirjoitti:
KUVA. Tuokin muija sai töitä pärställään.
Myös pyrstöllään voi tehdä tiliä.
VMVP!