Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erirytmisyys puolison kanssa johtaa siihen, ettei tehdä koskaan mitään kivaa

Vierailija
28.04.2025 |

Vapaapäivinä puoliso makaa puolillepäivin. Perjantaina ollaan vielä saatettu sopia, että siivotaan yhdessä ja tehdään sitten jotain kivaa, mennään vaikka leffaan tai syömään. Kello 14 tilanne on kuitenkin se, että joko siivousta ei ole aloitettukaan tai minä olen siivonnut yksin, kun olen ollut hereillä jo seitsemästä saakka. Siinä miestä odotellessani olen myös käynyt lenkillä ja kaupassa, hoitanut pyykit ja tiskit ja maksanut laskut. Olen syönyt jo lounaan itse, kun mies vielä ryystää rauhassa akvaarion kokoisesta kahvimukistaan neljättä kupillista ja lehteilee kaikessa rauhassa sanomalehteä kalsarit jalassa nautiskellen.

Meidän toiminnan erilaiset rytmit johtaa joko siihen, että minä teen valtaosan kotitöistä tai sitten meidän yhdessäoloaika on vain sitä kotitöiden tekoa, kun ei muuta ehditä, kun hän on toimintakykyinen vasta kolmen aikaan iltapäivällä. Koska en ole mikään kotiorja, aion hankkia viikonloppuaamuihin itselleni nyt harrastuksia. En aio raataa yksin, enkä myöskään istuskella peukaloitani pyöritellen odottelemassa, koska herra viitsisi ryhtyä toimintakuntoiseksi.

Viime viikonloppu oli tästä loistava esimerkki. Meillä oli tarkoituksena käydä puutarhamyymälässä, pestä ikkunat ja pyörittää siinä ohessa vähän isommat pyykit, ja sitten illalla leffaan ja drinkille. Puutarhamyymälässä oltiin kello 16, ja ikkunanpesua ei oltu aloitettukaan. Ei menty mihinkään sinäkään iltana.

Olen ottanut asian puheeksi välillä, mutta välillä pidän suuni tietoisesti kiinni, koska jos tämä nyt sitten on miehen mielestä kivaa elämää, että raapii vapaa-ajallaan vain hanuriaan, onhan hänellä siihen oikeus. Mutta olen koittanut myös sanoa, että harmittaa, kun olisi kiva tehdä jotain hauskaa yhdessä joskus, ja se ei onnistu, kun vapaa-aika vain valuu ohi. Mies ei tajua ollenkaan, ja toisaalta sitten välillä ihmettelee, miksi meillä ei ole enää oikein mitään kipinöintiä.

Kommentit (387)

Vierailija
121/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja nämä keskustelut on käyty. T. "Ikävä ihminen" -ap"

No mitä ihmettä enää sinä hänessä sitten roikut? Et ole yhdessäkään viestissäsi kertonut miehestä mitään positiivista puolta joten tuskin nyt kauheasti menetät jos laitatta lusikat jakoon.

Ohis, mutta itse asiassa ainoa, jonka äänensävy on ikävä vaikutat olevan sinä.

Vierailija
122/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä hän tekee viikolla iltaisin kun menen nukkumaan, minä tarvin tasaisesti riittävästi unta. 

Katsoo po**oa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Viime viikonloppu oli tästä loistava esimerkki. Meillä oli tarkoituksena käydä puutarhamyymälässä, pestä ikkunat ja pyörittää siinä ohessa vähän isommat pyykit, ja sitten illalla leffaan ja drinkille. Puutarhamyymälässä oltiin kello 16, ja ikkunanpesua ei oltu aloitettukaan. Ei menty mihinkään sinäkään iltana."

Miksi tuo kaikki tekeminen pitää ahtaa yhteen viikonloppuun? En minäkään jaksaisi, että koko ajan pitäisi olla jotain tekemistä viikonloppuna. 

Vierailija
124/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni exän kanssa hermot siihen viikonloppuisin puolipäiviin makaamiseen + 3h vetkuttelu siihen päälle 'viikonloppuna kuuluu saada levätä'

Itse heräsin erityislapsen kanssa 6.30 joka hemmetin aamu, oli arki tai pyhä. Siihen ruuanlaitot, ulkoilut ym rutiinit päälle.

Jossain vaiheessa nostin kissan pöydälle ja pakotin äijän valitsemaan kumman aamuvuoron hän ottaa lapsen kanssa, valitsi lauantait. Käytännössä heräsi lapsen kanssa 6.30 joo, laittoi videot pyörimään, horrosti sohvalla ja kasin aikaan kömpi takaisin nukkkumaan ja potki mut hereille tekemään aamupalat ja muut aamutoimet. Yleensä lapsi oli käynyt jo monta kertaa siihen mennessä herättelemässä, kun isä kuorsasi sohvalla. Sitten lensi äijä ulos. 

Vierailija
125/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teilläkö kaikki kotityöt voi tehdä aamulla, kun mies nukkuu, muttei illalla kun sinä nukut? 

Vierailija
126/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos heräät seitsämältä, miksi hitossa olet tähän asti käyttänyt työpäivän verran aikaa kotitöihin? Tottakai teet silloin jotain kivaa itseksesi. Miksi teillä edes on noin paljon kotitöitä?

Minä olen aamu-uninen nainen ja ihan hyvin meillä jää aikaa tehdä yhdessä sekä kivoja juttuja, että kotitöitä. Mies ei marttyyrinä herää kukonpierun aikaan kuuraamaan taloa vaan puuhastelee omiaan.

En mä enää aio tehdäkään. Oon tehnyt pakollisia tuskastuneena, ettei menis sitten koko ilta niihin, vaan päästäis tekemään jotain kivaa. Ap

Vierailija
127/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Viime viikonloppu oli tästä loistava esimerkki. Meillä oli tarkoituksena käydä puutarhamyymälässä, pestä ikkunat ja pyörittää siinä ohessa vähän isommat pyykit, ja sitten illalla leffaan ja drinkille. Puutarhamyymälässä oltiin kello 16, ja ikkunanpesua ei oltu aloitettukaan. Ei menty mihinkään sinäkään iltana."

Miksi tuo kaikki tekeminen pitää ahtaa yhteen viikonloppuun? En minäkään jaksaisi, että koko ajan pitäisi olla jotain tekemistä viikonloppuna. 

Niin laiskat ei jaksa...

Vierailija
128/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siivoaminen ja jonkin kivan tekeminen pitää ahtaa yhteen ja samaan päivään? 

Vierailija
129/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos heräät seitsämältä, miksi hitossa olet tähän asti käyttänyt työpäivän verran aikaa kotitöihin? Tottakai teet silloin jotain kivaa itseksesi. Miksi teillä edes on noin paljon kotitöitä?

Minä olen aamu-uninen nainen ja ihan hyvin meillä jää aikaa tehdä yhdessä sekä kivoja juttuja, että kotitöitä. Mies ei marttyyrinä herää kukonpierun aikaan kuuraamaan taloa vaan puuhastelee omiaan.

En mä enää aio tehdäkään. Oon tehnyt pakollisia tuskastuneena, ettei menis sitten koko ilta niihin, vaan päästäis tekemään jotain kivaa. Ap

No miksette ole menneet tekemään jotain kivaa ja jättäneet kotitöitä myöhäisiltaan miehelle, kun sinä nukut? Eihän mies edes voi tehdä kotitöitä, jos sinä olet aina puuhastellut ne valmiiksi hänen nukkuessaan

Vierailija
130/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset itse herää aamulla myöhemmin ja myös valvo illalla myöhempään, jotta teille jää enemmän yhteistä aikaa?

Hänkään ei valvo myöhään iltaisin, haluaa vaan vedellä jotain ihme 14 tunnin unia aina viikonloppuna ihan huvikseen. Ja mä herään kuudelta töihin arkisin, en vaan pysty muuttamaan sitä rytmiä täysin viikonlopuiksi, eikä se ole terveellistäkään. Ap

On kyllä toosi romanttista se ikkunanpesu viikonloppuna. Minä naisena olisin vaan alkanut niitä itse pesemään. Jos mies tarvii palautumisaikaa viikon   työkuormituksesta, niin tarvitse. 

Vierailija
131/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin laiskat ei jaksa...

Viisas tekee vähemmän ja nauttii elämästä

Vierailija
132/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä yhdessä päätetty suunnitelma?

Koska eihän tuo ole mahdollista, jos ei viikonloppuna herää aikaisin. Tämä haisee vahvasti aamuvirkun tekemältä suunnitelmalta. Leffaan sitten torkkumaan, ja siitä suoraan nukkumaan?

Vierailija
133/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset itse herää aamulla myöhemmin ja myös valvo illalla myöhempään, jotta teille jää enemmän yhteistä aikaa?

Hänkään ei valvo myöhään iltaisin, haluaa vaan vedellä jotain ihme 14 tunnin unia aina viikonloppuna ihan huvikseen. Ja mä herään kuudelta töihin arkisin, en vaan pysty muuttamaan sitä rytmiä täysin viikonlopuiksi, eikä se ole terveellistäkään. Ap

On kyllä toosi romanttista se ikkunanpesu viikonloppuna. Minä naisena olisin vaan alkanut niitä itse pesemään. Jos mies tarvii palautumisaikaa viikon   työkuormituksesta, niin tarvitse. 

Jos toisen rakkauden kieli on palvelukset, niin ikkunoiden pesu voi olla todella romanttista ja jopa esileikki.

Vierailija
134/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on selvästi fiksaatio siitä että "työt" pitää olla tehtynä ennen kuin voi tehdä mitään kivaa tai levätä. Ymmärrän hyvin koska minullakin oli kunnes opettelin siitä pois. Lapsiperheessä oli pakko vain opetella rentoutumaan ja lepäämään vaikka kämppä ei ollut tiptop. Mitä jos tekisit oman osuutesi kotitöistä jo aamulla kun miehesi vielä vetelehtii ja kun mies saa itsensä sängystä niin teette jotain mukavaa. Mies voi sitten tehdä oman osuutensa kun se hänelle parhaiten sopii. Ehkä hän siivoaisi mieluiten illalla. Jos tämä ei toimi vaan mies ei tee sittenkään omaa osuuttaan niin miettisin vakavasti haluatko olla lopun elämääsi hänen kotiorjansa. Jos et niin sitten ero on hyvä ratkaisu.

Vierailija
135/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh, naista ärsyttää. Enpä olisi uskonut.

Ohhoh, mies sabotoi parisuhdetta ja kaataa kotityöt naisen niskaan. Enpä olisi uskonut.

Vierailija
136/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni exän kanssa hermot siihen viikonloppuisin puolipäiviin makaamiseen + 3h vetkuttelu siihen päälle 'viikonloppuna kuuluu saada levätä'

Itse heräsin erityislapsen kanssa 6.30 joka hemmetin aamu, oli arki tai pyhä. Siihen ruuanlaitot, ulkoilut ym rutiinit päälle.

Jossain vaiheessa nostin kissan pöydälle ja pakotin äijän valitsemaan kumman aamuvuoron hän ottaa lapsen kanssa, valitsi lauantait. Käytännössä heräsi lapsen kanssa 6.30 joo, laittoi videot pyörimään, horrosti sohvalla ja kasin aikaan kömpi takaisin nukkkumaan ja potki mut hereille tekemään aamupalat ja muut aamutoimet. Yleensä lapsi oli käynyt jo monta kertaa siihen mennessä herättelemässä, kun isä kuorsasi sohvalla. Sitten lensi äijä ulos. 

Et sitten tajunnut miehen erilaista rytmiä ennen lasta?

Vierailija
137/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija voi siinä ohessa pestä ikkunat. Laita miehelle tehtäväksi, jos ei hoida hommaa, näytä ovea. Mitä iloa hänestä muutenkaan on? Arvaan, että opinnot ei etene

Vierailija
138/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki itsellesi vk.loppujen aamuihin ohjelmaa kodin ulkopuolelta. Rantaudutaan kotiin sitten niihin aikoihin kun mies on ollut jo pari tuntia hereillä (lehteillyt, kahvitellut jne). Sitten teette niitä yhteisiä juttuja, joko kodin siivousta, kokkailuja tai hengailua.

Vierailija
139/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä oli aina hvyä perustelu, miksi ei voi pestä ikkunoita, tai mikä se epämiellyttävä homma kulloinkin oli. Työpäivän jälkeen arkena ei jaksa, viikonloppuna sitten. No viikonloppuna pitää saada levätä työviikon päätteeksi, lomalla sitten. Ei lomlla mitään tommosia kuulu tehdä, mulla on loma!! No, koskas sitten??

Vierailija
140/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Koko ajan"? Siis sinun mielestäsi viikonlopulle on liikaa tekemistä jos käydään kaupassa, pestään ikkunat samalla kun pyykkikone pyörii ja sitten leffa ja drinkki. Tuoko on liikaa tekemistä kahdelle ihmiselle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän