Minkälainen ihminen haluaa tehdä töitä nuorten kanssa?
Niin? Kyseessä yksi vaikeimmista asiakasryhmistä.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvokasta työtä tekevät. Yksikin elämän syrjään kiinni pääsevä on valtava palvelus yhteiskunnalle ja veronmaksajille, puhumattakaan läheisistä.
Ei olisi minulle sopiva työ, mutta tiedän riittävästi arvostaakseni.
Miksi mainitset ensin yhteiskunnan ja vasta toisena läheiset? Pitäisi mennä toisin päin.
Siksi, että ulkopuolisenkin on helpompi ymmärtää tuolla järjestyksellä tehdyn työn arvo.
En minä ainakaan eikä ole pakkokaan.
Vierailija kirjoitti:
Nuorisotyössä on pääosin entisiä ongelmanuoria, huumeidenkäyttäjiä, pikkurikollisia jne. Käyttävät työtä oman päänsä hoitamiseen, ymmärtävät niin vimmalla, että muita kauhistuttaa.
Pitäisikö olla keskiluokkaisia hyacentteja sinun mielestä? Hyvä että joku jaksaa sen raskaan ja tärkeän duunin tehdä
Urheiluseurat vetää ainakin pedofiilejä puoleensa.
Ei ole mitään rakettitiedettä. Ihmisyys, inhimillisyys ja itsenäiseksi kehittyvän nuoren ymmärtäminen. Joustaminen, sopiminen ja kunkin kykyjen mukainen vastuuttaminen. Rinnallakulkeminen ja välittävä rajaaminen.
- nuorisokodin ohjaaja
Vierailija kirjoitti:
Se on sellaista leikkityötä. Hengailua, tapahtumien järjestämistä ja lapsenpiikana olemista.
Populisti on hyvä ja kertoo paljon on tienannut työuran aikana? Tuliko lapset itse kasvatettua? Vai kasvattina laitos vai puoliso?
Olen peruskoulun aineenopettaja ja tykkään kyllä työskennellä nuorten kanssa! He ovat hauskoja, pääsääntöisesti mukavia ja fiksuja. Varsinkin yhdeksäsluokkalaisia on kiva opettaa. Monet ovat menossa lukioon ja heidän kanssaan voi keskustella ihan järkevästi. Toisaalta ne takapulpetin vilpertitkin ovat ihania.
Samaa tulin sanomaan. Olen erityisluokanopettaja ja pidän heistä kaikista, myös vilperteistäl. Isoja haasteita on joillakin, mutta ne johtuvat heidän vanhempiensa haasteista. Osa on aivan heitteillä, eikä kukaan välitä. Sossut ja tietyt opet osoittavat sitten välittämistä, kun vanhemmat eivät osaa tai kykene. Huoh!
Yleensä itsekin teinin tasolle jääneet, adhd-aikuiset, tai liian nuorista tytöistä tykkäävät miehet.
Vierailija kirjoitti:
Nuorisotyössä on pääosin entisiä ongelmanuoria, huumeidenkäyttäjiä, pikkurikollisia jne. Käyttävät työtä oman päänsä hoitamiseen, ymmärtävät niin vimmalla, että muita kauhistuttaa.
Sama kokemus. Arkielämässä tietämäni nuorisotyöntekijät ovat ihmisiä, joita en haluaisi edes kilometrin säteelle omista lapsistani.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä itsekin teinin tasolle jääneet, adhd-aikuiset, tai liian nuorista tytöistä tykkäävät miehet.
Rouva, kysymys sinulle,
mistäpäin nyt tulee? Miksi (tämmöinen) kommentti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rouva, kysymys sinulle,
mistäpäin nyt tulee? Miksi (tämmöinen) kommentti?
Pohjois-Suomesta.
Miksi mainitset ensin yhteiskunnan ja vasta toisena läheiset? Pitäisi mennä toisin päin.