Jos tilaan ruokakaupasta kotiinkuljetuksen.. Vaikka cittarista niin
Tuleeko tavarat kerrostalossa alaovelle vai omalle ovelle? Ja tuleeko ne muovipusseissa vai pahvilaatikossa tms.?
En ole ikinä tilannut. Nyt mietin tätä vaihtoehtoa.
Kommentit (60)
Eikö teitä häiritse, että toimitusaikoja on usein todella rajoitetusti ja toimitus pitää aina sopia vähintään seuraavalle päivälle tai jopa myöhemmäksi? Lisäksi hinnat veloitetaan vasta toimituspäivän mukaan eli tilattaessa tarjouksessa olevat tuotteet voikin veloitettaessa olla normaalihintaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tuo kotiinkuljetus maksaa? Olen ymmärtänyt, että ovat aika hintavia palveluita. Onnistuukohan tilaaminen tietokoneella jos ei ole älypuhelinta käytössä?
7,90-12,90e, välillä saa kuljetuksen ilmaiseksikin, mutta tämä on varmasti kauppakohtaista. Voi tehdä tietokoneella. Tilausta voi myös muokata kuljetusta edeltävän päivän iltaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä häiritse, että toimitusaikoja on usein todella rajoitetusti ja toimitus pitää aina sopia vähintään seuraavalle päivälle tai jopa myöhemmäksi? Lisäksi hinnat veloitetaan vasta toimituspäivän mukaan eli tilattaessa tarjouksessa olevat tuotteet voikin veloitettaessa olla normaalihintaisia.
Siellä lukee tarjouksissa, mihin asti ne ovat voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tuo kotiinkuljetus maksaa? Olen ymmärtänyt, että ovat aika hintavia palveluita. Onnistuukohan tilaaminen tietokoneella jos ei ole älypuhelinta käytössä?
7,90-12,90e, välillä saa kuljetuksen ilmaiseksikin, mutta tämä on varmasti kauppakohtaista. Voi tehdä tietokoneella. Tilausta voi myös muokata kuljetusta edeltävän päivän iltaan asti.
Kiitos asiallisesta vastauksesta! Tulee halvemmaksi bussimatkat Cittariin, mutta hyvä tietää, että on mahdollista tilata myös tietokoneella :)
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelee näköjään. Mulla maksaa 0e . Hki klo 11-14 perjantaisin. Kalleinkin vaihtoehto eli aika maksaa 3,90e.
Nimenomaan tietokoneella tai tabletilla parempi ja isompi . Puhelimella huomattavasti hankalampaa, tottumiskysymys toki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelee näköjään. Mulla maksaa 0e . Hki klo 11-14 perjantaisin. Kalleinkin vaihtoehto eli aika maksaa 3,90e.
Nimenomaan tietokoneella tai tabletilla parempi ja isompi . Puhelimella huomattavasti hankalampaa, tottumiskysymys toki.
Tuo vaikuttaa noutohinnalta.
Meillä CM:n tilaukset ovat tulleet ihan sisälle saakka. Tilatessa on annettu alaoven koodi, että pääsee sisään rappukäytävään. Viimeksi tuli pari kolme pahvilaatikkoa, muovikassi, missä oli pakasteet ja sitten isompia tuotteita ihan sellaisenaan (vessapaperipaali, monipakkaus juomia jne). Jokaisessa on tarrakoodilappu (laatikoissa, muovikassissa, paaleissa jne) ja kuljettajan listassa on lueteltu ne kaikki eli kerää ne autosta mukaansa. Pakasteille on oma säilytys ja basilikalle on kai myös oma tilansa, kun se mainitaan pakkausten erittelylistassa omana ryhmänään (vaikkei sitä tilaisi)
Jos alaovi on lukossa, niin silloin varmaan joutuu itse käydä avaamassa sen, ehkä soittavat silloin.
Vierailija kirjoitti:
Niitä on ihan ilmaisesta alkaen, varmaan kallein mitä olen nähnyt, on ollut varmaan vajaat 17 euroa jossain "syrjäseudulla", missä kuljetusmatkatkin ovat pitkiä. Plussakortilla saa yleensä jokusen euron halvemmalla kuin mitä maksaisi ilman. Samoin jos valitsee suuremman aikaikkunan, voi saada halvemman kuljetuksen kuin pienemmällä aikaikkunalla. Silloin kauppa voi sijoitella tuolla suuremmalla aikaikkunalla valinneen paremmin sinne reitin sisään. Siitä tuontiajasta sitten ilmoitellaan etukäteen tarkempaan. Hinta on erilanen eri ajankohtina ja viikonpäivinä. Sitten voi olla tarjouksia, että saa ilmaiset kuljetukset, kun tilaa yli tietyllä summalla.
Tilaaminen sujuu k-ruokasivuilla ihan ilman älypuhelintakin. Nykyään teen tilauksen alun puhelinsovelluksella, lisäilen alkuun ostoslistalle sovellustarjouksia/omia tarjouksia ja jaan sen sovelluksessa muille perheenjäsenille, jotka voivat tehdä omia lisäyksiään. Sitten siirrän listan ostoskoriin ja siirryn jatkamaan tietokoneella, kun isolta näytöltä on mukavampi katsella, mitä vielä tarvitseekin ja on kunnon näppäimistö tuotehakujen tekoon. Itse tilauksen teon jälkeen listaa voi muutella vielä kuljetusta edeltävään iltaan saakka. Monesti tulee lisäiltyä uusia tarjouksia listalle tai jotain, mitä huomaa tarvitsevansa.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan Cittari on paras ruuan verkkokauppa Suomessa.
Laajin ja monipuolisin valkikoima, erityisesti elintarvikkeissa.
Olemme säännöllisesti käyttäneet Cittarin verkkokauppaa, koronavuodesta 2020 alkaen.
Niin, jos bulkki riittää.
meille (tietty) supermarket tarjoaa paremmin mitä me kulutetaan.
Vierailija kirjoitti:
Meidän cittarissamme ei ole ollut noin viiteen vuoteen kotiinkuljetus.
meidän kaupungissa on kaksi cittaria, joista toisessa on kotiinkuljetusmahdollisuus
Vierailija kirjoitti:
Pahvilaatikossa tulevat. Voi pyytää muovikasseissakin, mutta hinta on sitten sama kuin pahvilaatikoissa ja muovikasseihin mahtuu vähemmän, joten joutuu maksamaan enemmän.
Ainakin S-ryhmä veloitti noudettaessa siitä pahvilaatikosta melkein euron. Pienet ostokset mahtui yhteen laatikkoon, mutta epäselväksi jäi olisiko useamman laatikon vaativan isomman tilauksen kohdalla veloitettu kaikista laatikoista erikseen? Sitähän on asiakkaana aika vaikea etukäteen arvioida kuinka monta laatikkoa tarvitaan. Tuskinpa ne muovikassit myöskään on lähes euroa kappaleelta, vai onko pakkausmateriaalin hinta aina sama pakkaustavasta riippumatta?
musitaakseni siellä netiikaupassa lukee, että voi pyytää myös muovikasseissa, mutta silti veloitetaan sama hinta kuin pahvilaastikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottavatko edellisen kerran pahvilaatikot takaisin, kun tuovat uusia tuotteita uusissa laatikoissa?
Kierrätyksen kannalta olisi hyvä jos niitä voisi käyttää uudelleen, koska laatikothan vie valtavasti tilaa taloyhtiöiden roska-/keräyspisteillä, etenkin kun monet on niin laiskoja, ettei vaivaudu litistämään niitä.
Mitä taas elintarvikehygieniaan tulee, niin ne käytetyt laatikothan on saattaneet pyöriä ties missä lattioilla tai pölyyntymässä nurkissa sekä erilaisissa lemmikkieläintalouksissa ennen palautusta, että tuskin sopivat ainakaan uudelleen käyttöön.
jep. ottavat pahvilaatikot takaisin, mutta eivät käytä uudelleen, vaan ne laitetaan sitten kaupan roskikseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran yks ruokakuski oli vähän outo. Kun laski ostokset maahan tuijotti sillei jotenkin merkitsevästi. Oli sellainen punatukkainen rillipää tyttö.
Mä olin sillee että mitä tuijotat (en tietenkään ääneen) kai sitä saa tilata mitä haluaa ja olenhan mä maksanut nuo. Tosiaan vähänihme ilme oli.
olisit avannut suusi ja sanonut "kiitos". Se merkitsee myös sitä, että palvelutilanne on asiakkaankin mielestä ohi ja asiakaspalvelija voi jatkaa eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
9,90 maksaa cittarissa, 12,90 prismassa. prismassa tosin sen verran edullisemmat hinnat ja laajemoi valikoima, niin sieltä tilaaminen tulee silti edullisemmaksi. Onnistuu tilaaminen tietokoneeltakin. Ja jos tilaa tkerralla kuukauden ruoat, niin tuleehan siitä säästöä verrattuna tilanteeseen,e ttä kävisi itse useamman kerran kaupassa kuukauden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ei häiritse: aina kun olen tilannut yhden toimituksen, laitan sisään seuraavan tilauksen. Näin voin itse tilata tuotteet haluamalleni ajankohdalle. Sitten vain täydennän tilausta tyyliin toimitusta edellisenä päivänä. Tarjousten voimassaolot näkee nettikaupan sivulta.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tuo kotiinkuljetus maksaa? Olen ymmärtänyt, että ovat aika hintavia palveluita.
Voihan se tuntua hintavalta, jos ei ole tottunut rahaa käsittelemään. Minä saan kolmen viikon elintarvikkeet kotiin 8.15 eurolla. Ennen kävin ruokakaupassa kerran viikossa bussilla, josta maksoin 11 euroa. Lisäksi keräsin ja roudasin.
Minulla on lähes puolen vuoden kokemus S-kauppojen kotiinkuljetuksista Tampereen keskustassa.
Kotiosoitteeni kuljettaa yleensä yksi MFC Prisma (alk. 9.90 €) ja useampi S-market (alk. 5.90 €), joissa on hieman erilaiset valikoima. Osuuskaupan jäsenyys (S-kortti) vaikuttaa hintoihin ja palveluihin (bonukset, suosikit, tilaushistoria, yms). Ostopaikan ohella ostokokemukseen vaikuttaa myös se, että järjestelmää kehitetään koko ajan.
Joissakin liikkeissä oletus on, että liike vaihtaa puuttuvan tuotteen, jollet erikseen kiellä. Toisissa oletus on, että puuttuva tuote jätetään pois, jollet määrittele korvaavaa tuotetta. Jos on aikaa, kannattaa tehdä tuotekohtaiset merkinnät samalla, kun tarkistaa ostoskorin ennen lopullista tilausta.
Kannattaa varata haluttu slotti tekemällä heti pieni tilaus. Muuten käy helposti niin, että slottisi menee jollekin nopeammalle ja joudut valitsemaan uuden slotin. Voit muokata ostoskoria toimituspäivän aamuun 6.00 saakka.
Kauppa tekee tilauksen yhteydessä tilillesi 0.00 € katevarauksen ja veloittaa lopulliset kustannukset juuri ennen kuin kuljetus lähtee. Kuitti tulee veloitusilmoituksen mukana sähköpostiin.
S-market ilmoittaa aamulla, kun tuotteet on pakattu, sähköpostiin tarkemman ajan (n. 30 min). Kuski soittaa alaoven summeria ja tuo kassit jääkaapin viereen keittiön pöydälle. Prisma toimii muuten samoin, paitsi, että tuotteet ja pakastekassit pakataan yleensä pahvilaatikkoon ja kuski ilmoittaa edellisestä paikasta lähtiessään tekstiviestillä, että tulossa ollaan. S-market ei kierrätä Prisman laatikoita.
Tuotteiden puuttuminen on päinvastaisista lupauksista huolimatta ongelma, jonka pystyy pienen opettelun jälkeen minimoimaan. Tuotteiden laatu on ollut pääosin OK. Kerran olen reklamoinut päiväysvanhan tuotteen, jolloin sen hinta palautettiin tilille. Ennen kuin keksin tämän, ehdin ottaa pari muuta mokaa omaan piikkiini.
Vaikka S-kauppa on kalliimpi kuin aiemmin yli 20 v. käyttämäni Lidl, paluuta entiseen ei ole, ellei Lidl aloita kotiinkuljetuksia. Hintaero tulee pääosin tarjousten puutteesta. Vaikka Lidlissä on pienempi valikoima, tarjousten ohella siellä on esimerkiksi paremmat tonnikalat ja kokolihaleikkeleet. Prisman etu taas on se, että sieltä saa muutakin tarpeellista kuin elintarvikkeita.
Yksi kotiinkuljetuksen eduista on isommat pakkaukset ja pakkauskoot, joita ei aiemmin viitsinyt raahata kotiin. Muiden ilmeisten etujen ohella on myös silmiä avaavaa listata näytölle koko valikoima alimpien vertailuhintojen mukaisessa järjestyksessä. Elntarvikkeiden tilaaminen kolmen viikon välein vaatii kotona käyttöjärjestyksen suunnittelua ja tarvittaessa pakastamista.
Ne tuodaan keittiön pöydälle saakka, jos liikkumisesi on huonoa. Maksaa noin 10e ja toimitusaika n. 3 pv. Ei sovellu pikkutilauksille, viikon kamat kerralla. Luultavasti pakasteet kerätään viime tipassa. Toimituksen kellonaika ilmoitetaan vähän ennen tuontia. Näin Raksilan Cittarissa.
Vierailija kirjoitti:
Entä miten pakasteet tuodaan? Pysyvätkö siis jäässä etc
Itse tilasin ostokset korona-aikana, ja silloin pakastetuotteita ei tuotu ollenkaan lämpimällä säällä.
Lopetin tilaamisen kun laatikon tuoja huusi ulkona, että joudunko mä v..ttu kantamaan kerrokseen sen. Lisäksi siellä laitetaan sukunimi kärryihin näkyville, kun keräävät tavarat. Vaihdoin kauppaa.