Pojan ystävän perhettä kalvaa kateus meitä kohtaan
Olen huomannut, että pojan ystävän vanhemmille tekee tiukka hyväksyä se, että meillä on rahaa enemmän kuin heillä. Asumme omakotitalossa, he rivarissa, automme on täyssähköinen, heillä diesel (rätä tätä rätä tätä), me käymme paljon ulkona syömässä ravintoloissa, joissa on kolminkertaiset pöytäliinat, he korkeintaan paikallisessa pitseriassa. Mutta todellinen pommi on se, että meillä on rahaa matkailla koko perheen kanssa ulkomailla. Ihan kevyesti. Heillä ei. Ja se risoo heitä. Siksi olen hiljaa siitä, että meillä on jo villa varattuna Funchalissa. 🤫
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Onko mies DI? Nuo kolminkertaiset pöytäliinat ovat kyllä hupaisa juttu. En ole tiennytkään moisesta.
Ap:n pitää laittaa poika englantilaiseen sisäoppilaitokseen. Siellä ne tosirikkaiden lapset ovat. Sitten vasta on muilla kadehtimisen aihetta.
Tiedättekö mitä eroa on insinöörillä ja vessapaperilla?
Noh, vessapaperi on kaksinkertainen ja insinööri on yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun Helsingissä. Melkein kaikilla paljon rahaa täällä.
Ja lisää tulee kun Orpo alentaa meidän varakkaiden veroja. Kyllä kelpaa olla Kokoomuslainen. Ja presidentilläkin on ehyet moraalisesti korkeat arvot.
Totta, aivan erilainen presidentti oli tarjolla.
Voi voi, kun sillä säästeliäästi ja hiljaa elävällä on massia vaikka miten paljon ja asunto-osakkeita ym. Tämän saimme taas kerran huomata.
Vierailija kirjoitti:
Ap:sta tulee mieleen sanonta "jotkut on niin köyhiä ettei niillä ole muuta kuin rahaa". Eihän tuollainen saa mitään nautintoa pienistä hyvistä hetkistä, aina täytyy olla jotain superhienoa (ja kallista). Surullista. Ei teitä ole mitään syytä kadehtia, pikemminkin sääliä.
Tuntematta ap:ta tarkemmin tulee tosiaan vähän outo olo joidenkin "kolminkertaisten pöytäliinojen" mainitsemisesta. Tuntuu olevan jalat tukevasti ilmassa. Lähipiirissäni on hyvä toisenlainen esimerkki perheestä, jolla on rahaa, mutta vaikka se näkyy luonnollisestikin esim. tilavana ja mukavana asumisena ja lomareissuissa ei tarvitse pihistellä, niin ihmisillä on jalat maassa ja arvostus normaaleja asioitaja muita ihmisiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Meilläpä pistetään kotonakin neljä kerrosta pöytäliinoja. On kato varaa.
Joo, mutta ap:n perheelläpä on jatkuvasti päällään ainakin viisi kerrosta vaatteita. Ovat kerrospukeutumisen aatelia.
Minua oikeasti varakkaana huvittaa suuresti se, että ap on vassarimuija joka kipuilee aamukrapuloissaan ja yrittää varakkaammat näyttämään ikäviltä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet, että jotkut kadehtii toisia? Miksi se on sinulle tärkeää?
Ihmisillä on hyvin erilaisia arvoja. Todella varakas, jolla on ns. vanhaa rahaa ei ole kiinnostunut varakkuudesta, omasta tai toisten, eikä välitä sitä näyttää, koska varakkuus on hänelle itsestäänselvyys, kuin ilma, jota hengittää.
Varakkuudella yrittävät päteä ne, joilla sitä ei vielä hirveästi ole, mutta jotka ovat nousukkaita. Heille raha on ainoa arvo, koska sivistystä heillä harvoin on.
Aina rikkaus ei myöskään näy päällepäin. Jotkut eivät ole kiinnostuneita satsaamaan ulkoisiin varakkuuden merkkeihin. Lehdistä saa joskus lukea juttuja vaatimattomissa oloissa eläneestä ihmisestä, jolta on sitten jäänyt miljoonaperintö.
Olen töissä sote-puolella. Olin huolissani yhden iäkkään asiakkaani taloudesta, yksi lasku puuttui ja sitä ei ollut tullut kuukausiin. Pelkäsin, että taloudellinen ahdinko uhkaa, kun lasku vihdoin saapuu. Kun sitten järjestelin talousasioita, paljastui satojentuhansien eurojen säästöt. Kaikissa ostoksissaan asiakkaani noudattaa äärimmäistä tarkkuutta, edullisin paperi, maito jne, vaatteeidenkin on oltava edullisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläpä pistetään kotonakin neljä kerrosta pöytäliinoja. On kato varaa.
Joo, mutta ap:n perheelläpä on jatkuvasti päällään ainakin viisi kerrosta vaatteita. Ovat kerrospukeutumisen aatelia.
Sitä minä aprikoin, että mahtaako aloittajan perheessä olla stereot, pölynimuri, kahvinkeitin, mikroaaltouuni ja videonauhuri, pakastin, televisio ja mikroprosessori sekä vesivessa?
Älä ole onneton, meillä melkein kaikki laitteet on.