Työttömiä jo 424 800
Uusimman työllisyyskatsauksen mukaan työttömiä oli maaliskuussa jo näin paljon, jos mukaan luetaan työvoimakoulutuksessa ja palkkatukityössä olevat. Tilastokeskus laskee kyselytutkimuksella tunninkin töitä kuukauden aikana tehneet työvoimaan, joten media haluaa aina käyttää näitä494 melkein puolet pienempiä lukuja. Hallituksen lupaamat 100 000 uutta työpaikkaa taitaa olla jo saavutettu miinusmerkkisinä aikoja sitten.
Kommentit (435)
"Nämä päätökset eivät lisää velanottoa. Talouspolitiikkamme ei ole muuttunut.
Ja ottivat juuri miljardin valtion eläkerahastosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onneksi sanna lähetti italiaan 6 mrd
Siis jotkut oikeastu traumatisoitui Sannasta. Ei tälle jankkaukselle ja nykytilanteen sokeudelle ole muuta selitystä.itsenäisen suomen historian haitallisin ja huonoin pääministeri
HAISTA V[IT]T.U JA EPÄIRONISESTI T[A.P]A ITSESI!!!
VAssu pellen kommunikoinnista näyte.
Moni ei vielä tajua jäävänsä kohta työttömäksi. Tulee kova pudotus.
Luullaan itseä korvaamattomaksi ja niin kovaksi tekijäksi, että uusi työ suorastaan imee itseensä. Voi tulla järkytyksenä, että kovempiakin osaajia kovemmillakin kannuksilla on hakenut töitä vuosia niitä saamatta.
Tuleeko nämä päätökset nyt oikeasti voimaan mitä julkaistiin?
Vierailija kirjoitti:
Luullaan itseä korvaamattomaksi ja niin kovaksi tekijäksi, että uusi työ suorastaan imee itseensä. Voi tulla järkytyksenä, että kovempiakin osaajia kovemmillakin kannuksilla on hakenut töitä vuosia niitä saamatta.
Moni vanhempi ihminen on sanonut minulle, että on tulossa pahempaa jälkeä kuin 90-luvun lamassa jolloin itse synnyin. Se ajatus pelottaa. Että juuri minun lapset kokisi saman kuin minä. Isäni oli työttömänä hyvin monia vuosia. Vasta kun olin kouluikäinen, hän sai töitä.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko nämä päätökset nyt oikeasti voimaan mitä julkaistiin?
Tietysti
Valitettavasti nämä työttömyysluvut vain rumenee. Kunnilta lähtee rahaa, mitäs se tarkoittaa? ... Eli koulutus, varhaiskasvatus, muut toimialat kunnissa...
Vierailija kirjoitti:
Tulee rumaa jälkeä, kun kartanon olohuone ja autotalli on täynnä valkoisia elefantteja. Toivottavasti on edes osa rahoista tullut laitettua tuottavaan omaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpo puolusti suurituloisten veroalea Ylellä: Saamme lääkärit tekemään taas viisipäiväistä työviikkoa
Tuo se voi osoittautua harhaluuloksi. Jos lyhyemmälläkin työviikolla elää, miksi rehkiä yhtään enempää? Kuulemma työttömätkin heittäytyy tukieläteiksi, kun tuillakin pärjää, vaikka palkka voisi tietysti olla jonkin verran isompi kuin ne tuet.
Luulen, että osoittautuukin. Itse työskentelen hammashoidon alalla ja kerran eräs hammaslääkäri kertoi vaihtavansa yksityiselle julkiselta sen vuoksi, että yksityisellä tehden hän saisi 4 päivästä saman palkan kuin julkisella 5 päivästä. Tässähän ei ole sinänsä silloin kyse edes välttämättä veroista vaan yleisesti palkoista. Palkkoja tulisi ennemmin harmonisoida
No käyn säännöllisesti samalla yksityispuolen hammaslääkärillä, joka tekee töitä vain osan vuotta. Ilmeisesti pärjää ihan mukavasti niinkin.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti nämä työttömyysluvut vain rumenee. Kunnilta lähtee rahaa, mitäs se tarkoittaa? ... Eli koulutus, varhaiskasvatus, muut toimialat kunnissa...
Vastahan hallitus päätti tosiaan yhteisöverojen laskusta. Raha on pois kunnilta. Se raha nimenomaan meni kunnille, ei valtiolle.
Riikka lähetti EUhun 15 miljardia, jotta ei jouduttaisi tarkkikselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni vanhempi ihminen on sanonut minulle, että on tulossa pahempaa jälkeä kuin 90-luvun lamassa jolloin itse synnyin. Se ajatus pelottaa. Että juuri minun lapset kokisi saman kuin minä. Isäni oli työttömänä hyvin monia vuosia. Vasta kun olin kouluikäinen, hän sai töitä.
Mun isä oli lomautettuna ja äiti valmistui koulusta juuri lamaan. Pitkäaikaistyöttömäksi jäi, vakiduunin sai reilusti päälle viisikymppisenä.
Itelle jäi traumat, järkyttävä piheys ja pelko rahojen loppumisesta. Noh, näiden ansiosta on nyt iso osakesalkku eikä tämän hetkinen työttömyys hetkauta mihinkään, vaikka työnhaun hankaluus surettaakin. Mutta taloudellista huolta ei ole, kiitoa ikuisen pihistelyn.
Kun valmistuin lähihoitajaksi v. 2013 ei minun tarvinnut juuri kilpailla työpaikoista muiden kanssa. Tällä hetkellä jos koittaa vaihtaa paikkaa, niin hakijoita saattaa olla jopa 100 johonkin ihan "perus duuniin"
Niin. Herra pääministerin mielestä herra Satonen on hoitanut ministerinpestinsä hyvin, ja siksi olisikin oikein, että herra Satonen saisi havittelemansa johtajuuden.
Vierailija kirjoitti:
Kun valmistuin lähihoitajaksi v. 2013 ei minun tarvinnut juuri kilpailla työpaikoista muiden kanssa. Tällä hetkellä jos koittaa vaihtaa paikkaa, niin hakijoita saattaa olla jopa 100 johonkin ihan "perus duuniin"
No se lähihoitajille on aina töitä juna meni jo
Vierailija kirjoitti:
Itse opiskelen markkinoinnin tradenomiksi. Olen jopa harkinnut oman markkinointiyrityksen perustamista, mutta se askel jännittää paljon.
Olisiko jonkinlainen kevytyrittäjyys mahdollista?
Miten muuten voi olla joku yleismarkkinoija ilman jonkin erityisen markkinoitavan tuotteen sisällön tuntemusta? Millaista palvelua se firmasi voisi tarjota? En siis halua väittää, että ei voisi olla, vaan tosiaan kysyn, miten se onnistuu. Kirjoitin aikaisemmin tähän ketjuun, että minulla taas yrityksen perustamista estää se, etten osaa mitenkään markkinoida. Voisiko yrityksesi esim. tarjota jotain konsultointipalvelua tuollaisessa tapauksessa, ja miten se käytännössä tapahtuisi?
Kuntavero nousee kun yhteisövero laskee.
Muuten kunnilta loppuu rahat.
Myöskään pääomatuloista ei tarvitse maksaa kuntaveroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se lähihoitajille on aina töitä juna meni jo
Vielä kymmenen vuotta sitten työkkäri suorastaan masinoi lähihoitajakoulutusta kaikille asiakkailleen. Samalla menetettiin koulutuksen arvostus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi suomalaiset köyhät voivat lähteä turviksiksi ympäri Eurooppaa.
Se että tippuu kaikkien tukien ulkopuolelle riittää siihen että voi huutaa äsäilym, Norjan rajalla. Tosin rikkaat Pohjoismaat voivat sulkea rajansa jos nälkäisiä suomalaisia alkaa saapumaan liikaa.
Parin vuoden päästä Ruotsi ja Norja sulkee rajansa, koska Suomesta tulevat nälkäiset pakolaiset tungeksivat rajalle.
Rajat tullaan sulkemaan hyvin nopeasti. Venäjälle ehkä saattaa päästä turvaan.
Nalle joskus sanoikin todella viisaan lauseen josta moni suuttui ja lopetti asiakkuuden. Nordean asiakkaista että pienituloiset ei tuo kuin hiekkaa lattialle! ja kk maksullinen pankki