Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rikkaiden kannattaa muuttaa pois Suomesta.

Vierailija
26.04.2025 |

Ei täällä ole mitään korkeatasoiselle ihmiselle. Elämä menee hukkaan ollessaan täällä.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikkuli tässä, voin kyllä maksaa taas, kunhan saan pikavippiä jostakin!

Eläkerahoja on vielä 23 miljardia jäljellä. Äkkiäkös nuo laitetaan sileäksi.

Lapsenlapset iloitsee.

Tarkoititko vuoden 2024 lopussa olevia varoja, joita on n. 275 miljardia? Viime vuonna tuo määrä kasvoi mainitsemallasi luvulla, joka tuli menojen n. 37 miljardia päälle.

Vierailija
62/87 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa maissa on paljon kevyempi verotus, kuten Portugalissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nuo "rikkaat" pitäisi ajaa helvettiin Suomesta. Niin on toimittu ennenkin.

Rukoile Jeesusta niin pelastut 

Vierailija
64/87 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus oli varmasti vitsiksi tarkoitettu, mutta oikeasti tilanne alkaa olla aikalailla huolestuttava. Meilläkin muutto on noussut ihan oikeasti puheeksi, aiemmin se on ollut semmoista leikkimielistä heittoa, pelkäksi haaveeksi tarkoitettua haaveilua jne. Kuitenkin pohjimmiltaan molemmat ollaan tiedetty ettei olla lähdössä, Suomi on rakas ja suku on täällä. Mutta kyllä tämä ilmapiiri on kelkkaa kääntänyt, havahduin tähän itse juuri talvella. Alamme olla tosi kyllästyneitä ainaiseen maksajan rooliin, haukkuihin ja syyttelyyn ettei varakkaat osallistu mitenkään. Maksan 54% veroa ja mies vielä enemmän. Tarkoittaa, että teen yli puolet kuusta palkatta töitä. En tiedä mitä tällä rahalla kustannetaan, mutta kyllä tympii kun ei lääkäriin pääse julkiselle,  lapselle ei saa taaskaan neuvola-aikaa, koululaisen kirjoissa ei ole edes syksyllä ollut enää kansia ja enkussakaan ei ole edes työkirjaa. Sairasta.

Haluisin kasvattaa lapset tääll

Olisin voinut kirjoittaa tämän sanasta sanaan itse. Miehen kanssa kuukausittain päivitellään, että puolet kuusta painetaan niska limassa vaativaa duunia ilmaiseksi. Vastinetta ei rahalle tule. Lapset on pakko olla yksityisellä hoitajalla, joka on järkyttävän kallis, kun päiväkodit on niin hirveitä. Itsellä työterveys ok, mutta auta armias jos pitäisi päästä hammaslääkäriin tai saada lapselle terveydenhoitoa. Ollaan jo aloitettu työnhaku ulkomailta, ja kun tärppää, pakataan kimpsut ja kampsut ja lähdetään. Suomessa on paljon hyvää, mutta sitäkin hyvää revitään koko ajan pois - esim. Naisten oikeus omiin turvallisiin tiloihin. Heippa vaan sosialistinen Suomi! Kesäisin sitten nähdään kun nautitaan mökistä ja järvimaisemasta. Olisipa asiat vähän paremmin. Ei olisi vasurit pilanneet tätä hienoa maata.

Vierailija
65/87 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus oli varmasti vitsiksi tarkoitettu, mutta oikeasti tilanne alkaa olla aikalailla huolestuttava. Meilläkin muutto on noussut ihan oikeasti puheeksi, aiemmin se on ollut semmoista leikkimielistä heittoa, pelkäksi haaveeksi tarkoitettua haaveilua jne. Kuitenkin pohjimmiltaan molemmat ollaan tiedetty ettei olla lähdössä, Suomi on rakas ja suku on täällä. Mutta kyllä tämä ilmapiiri on kelkkaa kääntänyt, havahduin tähän itse juuri talvella. Alamme olla tosi kyllästyneitä ainaiseen maksajan rooliin, haukkuihin ja syyttelyyn ettei varakkaat osallistu mitenkään. Maksan 54% veroa ja mies vielä enemmän. Tarkoittaa, että teen yli puolet kuusta palkatta töitä. En tiedä mitä tällä rahalla kustannetaan, mutta kyllä tympii kun ei lääkäriin pääse julkiselle,  lapselle ei saa taaskaan neuvola-aikaa, koululaisen kirjoissa ei ole edes syksyllä ollut enää kansia ja enkussakaan ei ole edes työkirjaa. S

Voi reppana. Ei kannata päteä kun ei mistään mitään ymmärrä. 

Vierailija
66/87 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lääkäri-lääkäri pariskunta. Molemmat puhutaan sujuvasti ruotsia (mies suomenruotsalainen, joten kielitaito erittäin hyvä), myös englanti erinomainen. Mietinnässä mihin lähtisi. Kolme lasta on, kaikki alle 10v. Ei olla vielä perehdytty missä tutkinto on sellaisenaan ok, vai tarvitseeko jotain täydentää. Mikä toki ok. Eikä vielä perehdytty missä olisi toimivat systeemit muuten, koulut, palkka, verotus, mukava ilmapiiri, palkasta jäisi itsellekin kunnon korvaus ilman, että vastuullista työtä paiskitaan puoli kuuta orjatyötä palkatta.

Kiinnostaisi Ruotsi joiltain hyvin rajallisilta osin (koska m a mujeng it), Norja, Hollanti, Tanska, Islanti, miksei Uusi-Seelanti tai Kanadakin. UK myös, mutta brexit varmaan estää sen. En tiedä mikä näissä ei Eu-maissa on työperäisen maahanmuuton lupatilanne ja onko lääkärin ammatti eduksi siinä. 

Vierailija
67/87 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa hei. Menkää vaan niin työt riittää meille muille.

Vierailija
68/87 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa on kuin roskaa, niin mitä väliä sillä on mitä mikäkin maksaa? Mulle ainakin on ihan sama, mitä esim. bensa tai hammaslääkäri maksaa, eivät vie perikatoon, vaikka en kroisos olekaan. Narinari ja miukumauku!

Vierailija
69/87 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo muuttanut kuuman auringon ja halvan bensan maahan...suosittelen muillekin jättää se p a s k a maa

Ai sä olet niitä köyhiä, jotka kulkee halvan bensan perässä.

Vierailija
70/87 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin on täältä ilmaiseksi saatu koulutus ja lapsilisät. Ja sitten kun iskee sairaus juostaan takaisin suomeen hoitoon.

Sellaista on loisen elämä...

Vierailija
71/87 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rahaa on kuin roskaa, niin mitä väliä sillä on mitä mikäkin maksaa? Mulle ainakin on ihan sama, mitä esim. bensa tai hammaslääkäri maksaa, eivät vie perikatoon, vaikka en kroisos olekaan. Narinari ja miukumauku!

Itsekkö paikkaat hampaasi?

Vierailija
72/87 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autatteko minua tässä asiassa ja kerrotte, että missä on hyvä asua? 

Asun tällä hetkellä Ruotsissa, mun vuositulot on euroiksi käännettynä noin 65 000 euroa, yliopistokoulutus tekniikan alalta ja puhun sujuvasti ruotsia, tanskaa, englantia, saksaa, norjaa, viroa ja suomea. Ongelmana nykyisessa maassa on, että maksan perustuloveroa 42%, ja kuukaudessa menee noin 10 000kr osalta tuon 42% lisäksi ylimääräinen 20% veroihin. Lisäksi maksoin juuri 45 000 kr veromätkyt viime vuodelta kun verottaja oli sitä mieltä, että en maksa vielä tarpeeksi veroja. Asuminen on aivan kamalaa kun mitään vakautta ei ole, pommituksia kuin sisällissodassa, ruoan hinta on yksi Euroopan kalleimmista ja peruselämiseen menee ihan älyttömästi rahaa.

Haluaisin tietää, että missä maassa tai kaupungissa on turvallisempaa, maksan vähemmän veroja ja maahanmuuttajaa ilman paikallista kielitaitoa kohdeltaisiin kuin ihmistä? Saksassa asuin lähemmäs 10 vuotta, mutta meno isoissa kaupungeissa on jotain aivan käsittämätöntä, maa on konkurssin partaalla, maahanmuuttajia kohdellaan todella huonosti ja veroja maksat aivan törkeästi. Se on siis poissuljettu. Kuten myös Itävalta, jossa on äärikonservatiivista ja maahanmuuttajia kohdellaan lähes julmasti, asuin siellä jonkusen vuoden kun jäin yliopiston jälkeen sinne.

Vierailija
73/87 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon pitää omistaa? Miksi omaisuuden kerryttäminen on monelle elämän päätavoite? Vaikka omaisuutta tai varallisuutta olisi jo niin paljon, että se riittäisi monelle sukupolvelle, silti halutaan lisää, miksi?

Tämä on siis pohdintaa, koska itselleni varallisuus ei koskaan ole ollut tärkeää. Käyn töissä mutta olen kunnianhimoton. Työ- tai yhteiskunnallinen status on aina ollut minulle merkityksetöntä. Haluan tehdä työni hyvin, olen vastuuntuntoinen ja työteliäs. Minulle riittää että palkalla saan kustannettua elämiseni ja asuinkuluineen.

En myöskään koe olevani materian perään, en keräile mitään, enkä välitä shoppailusta. Mitä enemmän ikäännyn, sitä vähemmän kulutan ja yritän tehdä vastuullisia valintoja. Käyn kuitenkin mielelläni näyttelyissä, teatterissa, museoissa, konserteissa ja silloin tällöin nautin hyvästä ravintolaillallisesta.

Pidän Suomesta. Luonnosta, kulttuurista ja suomalaisu

Kuulostaa todella itsekkäältä. Ajattelet varmaan kuitenkin olevasi hyvä ihminen. Ei ole tullut mieleen, että monet kapitalistit haluavat rahaa juuri siksi, että se mahdollistaa uusien ja parempien palvelujen, tuotteiden, viihteen ja muun kulttiuurin tarjoamisen markkinoille, eli ihmisille.

Samalla syntyy työpaikkoja ja verotuloja. Jos vielä nämä tuotteet ovat niin hyviä, että niistä kiinnostutaan myös ulkomailla, saadaan verotuloja ulkomaankaupasta ja vielä enemmän työpaikkoja jne.

Onko tullut mieleen jonkun haluavan rahaa tällaisten motiivien vuoksi?

Vierailija
74/87 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin on täältä ilmaiseksi saatu koulutus ja lapsilisät. Ja sitten kun iskee sairaus juostaan takaisin suomeen hoitoon.

Sellaista on loisen elämä...

Millä nimellä kutsuisit sitten henkilöitä, jotka olisivat kyllä saaneet ilmaisen koulutuksen, mutta sössivät tyhmyyttään ja laiskuuttaan senkin ja ovat vuodesta toiseen muiden elätettäviä elämänkoululaisia? Röyhkeyden huippuja nuo nyt ainakin ovat, se on selvää. Jos kutsut hyvin tienaavaa muualle lähtevää loiseksi niin enpä tiedä yhtään painokelvollista sanaa kuvaamaan näitä todellisia loisia. 

Vierailija
75/87 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autatteko minua tässä asiassa ja kerrotte, että missä on hyvä asua? 

Asun tällä hetkellä Ruotsissa, mun vuositulot on euroiksi käännettynä noin 65 000 euroa, yliopistokoulutus tekniikan alalta ja puhun sujuvasti ruotsia, tanskaa, englantia, saksaa, norjaa, viroa ja suomea. Ongelmana nykyisessa maassa on, että maksan perustuloveroa 42%, ja kuukaudessa menee noin 10 000kr osalta tuon 42% lisäksi ylimääräinen 20% veroihin. Lisäksi maksoin juuri 45 000 kr veromätkyt viime vuodelta kun verottaja oli sitä mieltä, että en maksa vielä tarpeeksi veroja. Asuminen on aivan kamalaa kun mitään vakautta ei ole, pommituksia kuin sisällissodassa, ruoan hinta on yksi Euroopan kalleimmista ja peruselämiseen menee ihan älyttömästi rahaa.

Haluaisin tietää, että missä maassa tai kaupungissa on turvallisempaa, maksan vähemmän veroja ja maahanmuuttajaa ilman paikallista kielitaitoa kohdeltaisiin kuin ihmistä? Saksassa asuin lähemmäs 10 vuotta,

Hei kiitos tästä! Olen tuo jokunen viesti ylempänä kirjoittanut ja meillä mietinnässä juuri sopiva kohdemaa. Verot tietysti kiinnostavat ja julkinen koulu saisi olla hyvä kun lapset vielä pitkään kouluiässä. Eli Ruotsi on pois laskuista, näin vähän arvelinkin. Pitäisi selvitellä Tanskan ja Islannin tilannetta. Ja miten brexit vaikuttaa. Skotlanti olisi tosi kiinnostava vaihtoehto. Norja taitaa olla kallis, mutta palkkakin on varmaan hyvä. Virokin voisi olla vähän sellainen musta hevonen. Sieltä pääsisi nopeasti Suomeenkin käymään. Millä alalla itse olet?

Vierailija
76/87 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n äiti teki sen virheen aikoinaan että tuli asiakkaan perässä Pietarista Suomeen. 

Vierailija
77/87 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tervetuloo tantra-viikoille. Mulle saa tehdä melkeen mitä vaan. Tai siis mulle saa tehdä mitä vaan."

Ap, oman elämänsä Kummeli-hahmo

Vierailija
78/87 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Working on it already but thanks!

Vierailija
79/87 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voittaisin lotossa, muuttaisin heti pois Suomesta. Suomi on hyvin ankea maa, täällä ei ole oikeastaan mitään, mikä pitäisi rikkaat ihmiset täällä. Surkeat säät, ankeita ihmisiä, verot korkeat, ei mitään ostettavaa, koska täällä ei ole kuin halpakauppoja, ehkä Helsingissä muutama varteenotettava boutique ja Helsingin Stockmann. Täällä ei ole enää edes turvallista. Olen käynyt Monacossa muutamia kertoja, ja täytyy kyllä sanoa, että siellä vauraus näkyy, eikä kaduilla lorvi omituista porukkaa rumentamassa katukuvaa. Olen myös lomaillut Sveitsissä ja siellä vauraus näkyy katukuvassa eikä ole kehitysmaalaisia kaduilla lorvimassa ja sosiaaliturvaa kerjäämässä, siellä täytyy tehdä töitä elääkseen. 

Suomi on tehnyt täysin väärää politiikkaa suomalaisen veronmaksajan kannalta. Tänne on haalittu kehitysmaalaisia elätettäväksi, joten raha ei riitä enää suomalaiselle. Täysin väärää politiikkaa. Mielestäni valtion pitää pitää ensisijaisesti huolta omista kansalaisista, ei muiden maiden kansalaisista. 

Nainen 55-vuotta, veronmaksajana 30 vuotta

Vierailija
80/87 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin teimme ja hetkeäkään emme ole katuneet. Olosuhteet, ympäristö ja ilmasto on ihan toista kuin pimeässä syksyisessä Suomessa. Nettotulot ovat kohtuullisen paljon suuremmat asiallisen verotuksen myötä ja ostovoima on yli kaksinkertainen Suomeen verrattuna.

Suomessa on ihan kiva vierailla kuukausi pari kesäaikaan.