Eikö teitä ärsytä se, että Helsingissä tuulee aina kovaa?
Kesällä saa pidellä hameesta kiinni. Aina hiukset sekaisin. Sateenvarjo kääntyy väärinpäin. Aina se hemmetin tuuli!
Kommentit (38)
Vantaallakin tuulee. Ainakin länsipuolella. Se tuli mulle yllätyksenä. Luulun, että se on tarpeeksi sisämaata mutta ei. Kovin tuulista on silti.
Eikä tuule. Asun Helsingissä ja minulla on mökki lähellä Lahtea. Ihan samalla tavalla tuulee.
Toki ihan meren rannalla tuulee joka paikassa, oli kyse Helsingistä, Turusta tai Lissabonista.
Joo. Muutan pois juuri sen tähden.
Ei ärsytä kun on ikänsä tuulisella paikalla asunut. Enemmän ärsyttää tai oudoksuttaa sisämaan tuulettomuus joka tuntuu kuin jotain puuttuisi tai jokin olisi vialla.
Vaasassakin on ilmoissa kestämistä. Talvella kovalla pakkasella kaikki on jäässä. Kaikki. Kesällä on usein hirveä kosteus ja se ei ole todellakaan isolla % hyvä asia. Henki ei silloin kulje ollenkaan.
Puut on karsittu pois asumisen tieltä, näin luotu tuulitunneleita tiiviin asumisen väleille.
Vierailija kirjoitti:
Oulussa myös. Sisämaa on vaihtoehto, jos ei ei halua asua tuulisilla merialueilla.
No ei ole kyllä sekään auta kun tänään tuuli sisämaassakin Tampereen korkeudella niin että jäi mieluummin sisälle kuin edes yrittään ulos siihen pohjoisviimaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa, siihen tottuu. Tykkään meren läheisyydestä.
No ei totu, en ainakaan minä ole tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuule paitsi meren lähellä
Jostain syystä Simonkadulla tuulee aina niin että tukka meinaa lähteä.
Minua pistää tämä ajatus nyt vihaksi.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi lähes aina tuulee lännestä idän suuntaan!
Vie mukavasti ammattiloisijoiden hajun mukanaan!
Kas, persukin osallistui.
Oma lukunsa on ns. piilotuuli. Liput, tuuliviirit ja puiden oksat roikkuvat elottomina, mutta silti voimakas viime iskee kasvoille.
Muuta sisämaahan, Ap. Et ole tiennyt, että meren äärellä tuulee? No voi voi voi voi.
Ärsyttäähän se, kun liikun paljon pyörällä. Äskenkin oli tosi kylmä viima. Mutta mikäs teet. Mun mielestä täällä oli tuulista jo kauan sitten myös, oon asunut lähes 40 vuotta Helsingissä ja Espoossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuullut näin paljon 20 v sitten. Ilmastonmuutos.
Silloinkin kyllä jo tuuli tosi tosi paljon, ainakin mun työpaikan, joka oli Annankadulla ja rautatieaseman välillä. Ihan toista kuin kymmenen kilometrin päässä Helsingistä. Onneksi tehtiin se maanalainen reitti rautatieasemalta Forumiin asti, niin pahimmat tuulet pääsi välttämään.
Eiköhän se oo kaupunkisuunnittelun vika, rakennetaan kauheita tuulitunneleita, "kaupunkibulevardeja", räjäytetään kalliot ja hakataan puut.