Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, jotka ovat menettäneet mielenkiintonsa alkoholiin?

Vierailija
26.04.2025 |

Minä olen vierottunut alkoholista, en nauti enää siitä tunteesta, mikä tulee esim. lasillisesta viiniä tai oluesta. Mulle tulee vaan ärsyttävän pöhnäinen olo ilman positiivisia vaikutuksia. Olen 50, liittyyköhän ikään? Onko muilla vastaavaa? En ole ennenkään ollut suurkuluttaja, mutta viikonloppuisin join 2-4 lasillista viiniä ja ehkä saunaoluen. Nykyään, kun ajattelen rentoutuvani lasillisella viiniä, lopputulos on, että enpä siitä mitään iloa saanut ja yhä useammin menee viikko täysin alkoholitta.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kokonaan noin 40 vuotiaana. En nauttinut humaltumisen tunteesta, se tuntui vain pahalta.  Nyt kohta 20 vuotta ilman

Vierailija
2/17 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä  🙋 Yritin jouluna juoda lasillisen viiniä, jätin juomatta ja loppu meni muutaman viikon päästä viemäriin. Pääsiäiseksi ostin ruokapöytään kaupan 8% viiniä, kun ajattelin, että miedompi maistuisi paremmin. Mutta ei maistunut. Sairastuin kesällä vakavasti ja silloin alkoholi jäi pakostakin ja sen jälkeen en ole alkoholista syttynyt. Ennemmin juon tölkillisen pepsimaxia, kun muut juovat alkoholipitoisia juomia, eikä haittaa yhtään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin muutama vuosi sitten. Ei ole tullut ikävä vieläkään. 

Vierailija
4/17 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut viimeksi alkoholia laivalla tammikuussa 2023 pari mansikkamargarita-drinkkiä seuran vuoksi eikä kyllä ole mitenkään ikävä tullut vaikka välillä esim. risottoon tarvitsisi valkkariakin mutta en sitten ole ostanut.

En juuri juonut ennenkään, kun vertaa vaikka lapsuudenystäviini joiden kauppaostoksissa on kaljalava liki joka kerta. Mikä pakko noin paljon ottaa kun lapsiakin ja perus talo ja 2 autoa jne elämää? Eikö siinä olisi rahanmenokohteita muitakin?

Vierailija
5/17 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kn krapuloista katosi uutuudenviehätys, silloin loppui alkoholinkin käyttö.

Vierailija
6/17 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee koskaan mieli juoda kotona. Vähätkin oluet vanhentuneet ja viinipullosta en tiedä, onko vielä juotavaa. Pari kolme kertaa vuodessa tulee juotua seurassa ruuan kanssa lasi tai kaksi viiniä. Krapulaa en halua enää koskaan kokea. Harmittaa, että nuorempana tuli juotua viikonloppuisin ihan liikaa. Montakohan aivosolua siinäkin tuhoutui.

Vierailija
7/17 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuossa vuoden ilman alkoholia ja sitten vedin kännit. Ei ollut mitenkään ihmeellistä. Oli muutama päivä tosi huono olo. Taidan jatkaa tuota juomattomuutta kun se tuo enemmän hyvää oloa.

Vierailija
8/17 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä  🙋 Yritin jouluna juoda lasillisen viiniä, jätin juomatta ja loppu meni muutaman viikon päästä viemäriin. Pääsiäiseksi ostin ruokapöytään kaupan 8% viiniä, kun ajattelin, että miedompi maistuisi paremmin. Mutta ei maistunut. Sairastuin kesällä vakavasti ja silloin alkoholi jäi pakostakin ja sen jälkeen en ole alkoholista syttynyt. Ennemmin juon tölkillisen pepsimaxia, kun muut juovat alkoholipitoisia juomia, eikä haittaa yhtään. 

Joo Pepsi Max on parempaa 😀. 

Ap

Vierailija
9/17 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin joitakin vuosia sitten. Huomasin lopulta että alkoholi alkoi väsyttämään minua. Yritin olla pirteä juhlissa, mutta olinkin väsynyt ja lo oli pöhnänen. Samoin tuli pienestäkin alkoholin määrästä päänsärky. Joskus juon jonkun alkoholittoman juoman.

Vierailija
10/17 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
11/17 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan kaltaisiani paljonkin näköjään! 

Ap

Vierailija
12/17 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aina tullut alkoholista vain sekavahko, huono olo. Vuosikausia käytin sitä lääkkeenä, jonka avulla viihdyin huonossa seurassa. Ja huonossa suhteessa. Lopetettuani näin todellisuuden ja aloin elää oikeasti mielekästä elämää. 

Vierailija
13/17 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin kyllä juoda silloin tällöin, mutta yhdestäkin annoksesta seuraava yö on kamala. Kuorsausta, heräilyä, vatsakipuja. Ei vaan ole sen arvoista.

Vierailija
14/17 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin alkoholin, sillä haitat ylittivät hyödyt. Alkoholin kanssa ei ollut niin hauskaa, että olisi sen avulla kestänyt ne darrat. Lisäksi saan valtavasti kaikkia tyhmiä ideoita humalassa. Esimerkiksi saatan pitää hyvänä ajatuksena kaverien kanssa kaupungissa kävellessäni oikoa matkanteossa ja hypätä 20 metriä korkealta sillalta alas asfaltille ja kuvitella, että siinä ei käy mitään. Muutenkin se "muiden mieliksi juominen" on tyhmää.

Vierailija
15/17 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi! Odotan nyt toista lastamme ja edellisestä raskaudesta ei ole paljoa aikaa ja lisäksi välissä Imetys niin en ole juonut pisaraakaan alkoholia n. puoleentoista vuoteen. Ja olen huomannut että en kaipaa sitä yhtään. Olen oluen ystävä, mutta nykyään on niin hyviä alkoholittomia oluita, että ne toimivat tosi hyvin. En ole päättänyt että nyt ryhdyn absolutistiksi, mutta en usko että mulla on tämän raskauden ja imetyksen jälkeen mitään tarvetta tai mielenkiintoa juoda alkoholia, välttämättä ollenkaan. Ehkä joku samppanja/kuohuviini jossain juhlissa tai miksei joku vehnäolut, mutta en kaipaa yhtään alkoholin aiheuttamaa humalatilaa tai edes pientä hiprakkaa parista annoksesta. 

Vierailija
16/17 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilo ilman alkoholia on teeskentelyä, sanotaan.

Itse koen niin, että on iloa ja iloa. Hetkellinen, nousuhumalan tuottama "ilo" on jotain ihan muuta kuin se alkoholittomuuden avittama ilo yleisolotilana. Voin rehellisesti sanoa, että olen todella iloinen siitä, että jätin alkoholin - niin mukavia hetkellisiä mielialoja kuin se tarjosikin - jo pari vuotta sitten. Tämä on sitä "iloa", jota en olisi saavuttanut alkoholinkäyttöaikoinani, edes "välipäivinä".

Toivon, että jos täällä on ihmisiä, jotka miettivät, käyttävätkö kenties alkoholia liikaa, he rohkaistuisivat olemaan vaikka 2-3 viikkoa kokonaan ilman. Ottaisivat ihan vain kokeena. Olen aika varma, että sen kolmen viikon jälkeen suurin osa ajattelee, että kyllä kannatti ja alkoholi jää kokonaan pois tai ainakin se humalahakuinen juopottelu.

Vierailija
17/17 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon joka päivä illallisella lasin viiniä. Varmaan ero on siinä edellä oleviin kommentoijiin että alkoholi ei ole ongelma minulle. Suurin osa edellisistä joivat itsensä humalaan.