Kun koira piti lopettaa, sain uskomattoman kommentin "hyvä, ei niistä ole kuin riesaa"
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vihaan koiria
miksi et vaan sano, en ole koira-kissaihminen tai lemmikit ei ole mun juttu. mutta se,että käytät viha sanaa -kertoo että että kaikki ei ole ok mielenterveydessä. ymmärtäisin sen -vihan- tunteen jos joku olisi tehnyt sun lapselle niitä kaikkein pahimpia tekoja tai sulle -teho-osastolle saakka, polttanut talosi tai rattijuoppoja vihaat,mutta sentäs viatonta luontokappaletta. se,että jostan ei pidä, ravintola, maa, musakipale, näyttelijä...yms -niistä sanotaan normaalisti-ei oo mun juttu,ei makuuni... mietipä sanan viha merkitystä.
vaikka se yksittäinen sairas koira olisi raadellut sut,sitten voisin yleistyksesi ja ns vihasi. mutta jos yksi henkilö tekee sulle pahaa,sanotko, mä vihaaaaan kaikkia miehiä. yksi englantilainen oli taskuvaras,sinäkö vihaaaat kaikkia englantilaisia. mieti miltä kuulostat
"Avaa silmäsi ja katso, miten törkeästi koiranomistajat käyttäytyvät. Fleksi kilometrien päässä, koira vetää hihnaa, kusevat joka paikkaan ja pahimmillaan käyvät päälle eikä omistajia kiinnosta. Narsistista ja täysi mulkkua käytöstä.
Ihminen on kyllä planeetalle tuhoisa, mutta asiaa ei helpota se, että ihmiset minäminä-asenteella hankkivat vielä lisää luonnonvaroja tuhoavia harrastuksia (lihaa syöviä lemmikkejä) itselleen."
No tulihan se viha koiria ja omistajia kun kohtaan sieltä ihan suoraan. Sinä laitat elämiä tärkeysjärjestykseen ja uliset muiden koiran ulkoilutuksesta mutta vika on vain muissa. Kukahan siitä narsitisesta minäminä asenteesta kärsii😅
Vierailija kirjoitti:
"Avaa silmäsi ja katso, miten törkeästi koiranomistajat käyttäytyvät. Fleksi kilometrien päässä, koira vetää hihnaa, kusevat joka paikkaan ja pahimmillaan käyvät päälle eikä omistajia kiinnosta. Narsistista ja täysi mulkkua käytöstä.
Ihminen on kyllä planeetalle tuhoisa, mutta asiaa ei helpota se, että ihmiset minäminä-asenteella hankkivat vielä lisää luonnonvaroja tuhoavia harrastuksia (lihaa syöviä lemmikkejä) itselleen."
No tulihan se viha koiria ja omistajia kun kohtaan sieltä ihan suoraan. Sinä laitat elämiä tärkeysjärjestykseen ja uliset muiden koiran ulkoilutuksesta mutta vika on vain muissa. Kukahan siitä narsitisesta minäminä asenteesta kärsii😅
Kerro, mitä voin tehdä sen eteen, että koiranomistajat oppisivat käyttytymään? Mitä itsekästä siinä on, jos vaadin, ettei vieras koira hyppää rinnuksille? En vihaa koiria, se ei ole koiran vika, että omistaja ei välitä kouluttaa koiraa kunnolla. Syliin hyppimistä ei tarvitse kenenkään sietää.
Vierailija kirjoitti:
Koira oli erittäin rakastava, iloinen, leikkisä ja suojeleva. Pääsi loppuajan kivuista, ja eli pitkän elämän. Kyllä se sydämen valtasi, ja pysyy siellä loppuun saakka. Vaikeissa paikoissa lohtu ja apu, muistoina.
Varmasti. Kauniit muistot hänestä säilyvät sydämessäsi. Päästä ääliöiden möläytykset toisesta korvasta ulos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro, mitä voin tehdä sen eteen, että koiranomistajat oppisivat käyttytymään? Mitä itsekästä siinä on, jos vaadin, ettei vieras koira hyppää rinnuksille? En vihaa koiria, se ei
Miten usein sinulla sitten vieraat koirat hyppivät päälle? Missä ulkoilet, koirapuistossa? En usko että on kovin yleinen ongelma mutta ainahan voit tehdä vaikka rikosilmoituksen järjestysrikoksesta jos joku tuntematon todella päästää koiransa hyppimään päällesi ilman että itse lähestyt koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko pitkän elämäni kokemuksella voin sanoa ihan sumeilematta, että nämä koiria ja yleensä lemmikkejä vihaavat ja heidän omistajaan arvostelevat ihmiset ovat muutenkin sellaisia kovasydämisiä ja tunteettomia ihmisiä. Itse he ovat aina eri mieltä, mutta muut kyllä näkevät ja huomaavat heidän sydämettömyytensä.
Tällaiset ihmiset ovat ihmisiäkin kohtaan piittaamattomia ja töykeitä. Seuratkaapa vain, niin huomaatte kyllä.
Itse he ovat aina mielestään hyvin hyväsydämisiä ja epäitsekkäitä ja ymmärtäväisiä. Kuuluu ikään kuin "taudinkuvaan."
En ymmärrä, mistä tällainen mielikuva tulee. Välitän ihmisistä paljon ja teen vapaaehtoistyötä. En välitä niinkään eläimistä ja voin ihan rehellisesti sanoa, että huonosti koulutettu koira on vaarallinen ja todellinen riesa sivullisillekin. Hyvin koulutetut ovat ok. Tiedosta
Niinpä niin ja pälä pälä. Kukaan täällä ei ole kirjoittanut, että lemmikki on tärkeämpi kuin ihminen. Se on vain teidän oma mielikuvanne. Teette vertauksia joissa ei ole mitään mieltä.
Ihmiset ovat kaikki yksilöitä. On ihmisiä, joille vaikkapa koira, kissa tai hevonen jne. on todellakin parempi ystävä kuin joku ihminen. Sinä et sitä ymmärrä, joten älä arvostele. Maailmassa on kuule paljon muutakin ihmeellistä.
Minä kärsin lapsena ihmisten ymmärtämättömyydestä enkä saanut ystäviä vammani takia. Meille tuli kulkukauppias, joka kertoi, että edellisessä paikassa oli kaksi koiranpentua, jotka aiottiin lopettaa, kun ei löytynyt ottakaa. Isä lähti vielä yötä vasten pyörällä polkemaan sinne ja toin ne pennut meille.
Ne pelasti lapsuuteni ja osan nuoruudestanikin. Älä sinä - saakeli - tule minulle äläkä kenellekään sanomaan, ettei lemmikki voisi mennäkin ihmisten edelle. Minulle ne meni niiden ihmisten edelle, jotka suhtautui minuun nurjasti. Se, että joku edes vertaisi vaikkapa lastaan tai äitiä ja isää lemmikkieläimeen "tärkeysjärjestyksessä," on ihan sairas ajatus ja voi syntyä vain kaltaistesi ihmisten aivoissa. Nehän painii ihan eri sarjassa !!!!!
Kyllä on ihme vihamielisiä ihmisiä olemassa. Täälläkin on ollut muutama ketju, jossa ollaan äärimmäisen lapsi vihamielisiä ja toitotetaan, kuinka "minä pelastaisin tulipalosta ennemmin eläimen kuin lapsen, lällällää!"
Tulipalosta pelastetaan se, joka pystytään pelastamaan. Kuka siinä tilanteessa lähtee valintoja tekemään? Ja please, älkää vastatko tähän, kun mitään järjellistä ette pysty kuitenkaan sanomaan.
Lemmikit ja varsinkin koirat on muuten pelastaneet runsaasti ihmishenkiä. Ne ei mitä ilmeisemmin ole alkaneet tilanteessa tehdä valintoja.
Se on sitä kun kaikki pitää somettaa ,mulla katkesi kynsi yhy yyhy,minä olen lopettanut viisi koiraani ampumalla,nyt kerron sen teille en itke somessa juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Oliko läheinenkin ihminen? Hirveä kommentti
Mulle noin sanoi äitini. Lemmikkini oli 18 v kuollessaan. Kun toinen lemmikki kuoli 1,5v ekan jälkeen niin en kertonut äidilleni ollenkaan. Lapseni möläytti asian reilu puoli vuotta lopetuksen jälkeen ja äitini oli loukkaantunut kun hänelle ei oltu kerrottu asiasta 🤷
Vierailija kirjoitti:
Tuota julkkistenkin suurta surua ihmettelen jos koira/kissa kuolee. Toki se on surullista mutta he eivät oikeasta surusta tiedä mitään. Lemmikin elämä on lyhyempi kuin ihmisen, todellisuus unohtuu monelta.
Aijaa. Mitähän se oikea suru on? Olen itse menettänyt lapsen tämän ollessa 5v, vanhempani, sukulaisia, veljeni ym. Silti suren lemmikkini kuolemaa
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä kun kaikki pitää somettaa ,mulla katkesi kynsi yhy yyhy,minä olen lopettanut viisi koiraani ampumalla,nyt kerron sen teille en itke somessa juttuja.
itkethän, täällä.
On ihmisiä jotka tulevat eläinten kanssa paremmin toimeen. Ihmisiä jotka rakastavat eläimiä ja jakavat elämänsä mieluummin eläimen kanssa kuin ihmisen. Pörröinen hamsteri, kilpikonna tai muu kiva otus johon luoda turvallinen tunneside ja oppia hoitamaan on kaukana narsismista. Molemmat saa ja antaa. Käpäläterapeutista on iso apu esim jännittäjälle. Ja se kaveri kun on ikioma.
Eläin on opettanut aina jotakin uutta ollessaan minulla. Monta olen vienyt piikille, jotkut kuolleet kotiin.
Opin koiralta tiettyjä asioita ja kuinka käsittelen ne. Idea on mennä eteenpäin eikä jäädä kiinni kasojen haisteluihin tai satunnaisiin rähähdyksiin.
Koira opetti myös elämänilosta ja omista rajoista ja luonteen ominaisuuksista. Ravinto ja lepo on asioita joista ei vaan voi tinkiä.
Päikkärit koiran kanssa olikin parasta, ja se kun se näki unia ja räpsytti tassuja ja haukahteli. Vanhana kun se nousi ylös, oli sillä naama vinossa, kuono rutussa ja tyynynkuva poskessa.
Toki kun eläimen hommaa, pitää olla pelisäännöt, muttei mitään pilkuntarkkaa. Ei elämäkään ole.
Ap
Jokseenkin hauskaa, kun täällä puhutaan millaisia riesoja koirat ovat.
Meillä oli Riesa niminen koira. Olen hieman puolueellinen, mutta silti, hienompaa koiraa saa hakea. Vaikeimpia asioita omassa elämässä on ollut, kun aikanaan jouduttiin siitä aikanaanluopumaan äkillisen sairauden vuoksi. Olen kiitollinen ajasta, jonka sai elää sen kanssa ja ei ollut helppoa opetella elämään ilman sitä. Ei sillä etteikö olisi ollut muutakin kaikkea elämän kuluessa.
En edes yritä kuvata suhdetta mikä siihen oli ihmisille, jotka eivät sitä ymmärrä. Ne, jotka tietävät näistä, ymmärtävät. Turha selittää.
Turhaa on myös vertailla koiria ja ihmisiä tai vertailla rakkauden tai surun määrää.
Toisen ihmisen tunteiden arvosteleminen asiasta riippumatta on lähes tulkoon aina ala-arvoista käytöstä. Miten on mahdollista, että myötätunnosta on tullut harvinaislaatuista?
Asuttiin muuten kerrostalosta ja oli suhteellisen isokokoinen. Häiriötä tuskin aiheutti naapureille, se harvemmin haukkui muuten kuin käskystä ja eli täyttä koiran elämää asunnosta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Sinäkin tarvitsisit vahvan laumanjohtajan, ihan ensisijaisesti. Sinulle pitäisi opettaa, miten tässä maailmassa eletään. Sinun itsesi ajattelussa on jotain häiriintynyttä. Vastasit ilkeästi tuolle ihmiselle, joka kirjoitti kauniisti koirastaan ja joka kaipaa sitä. Mikä tarve sinulla siihen oli?
Hänellä on oikeus ajatella koirastaan hyvää ja kaivata sitä. Kauniissa kirjoituksessaan hän ei millään tavalla loukannut sinua
Tietysti on oikeis ajatella kauniisti koirastaan, mutta tuo kirjoitus paistaa läpi sitä, että koira on ollut lohtueläin. Se ei ole koiralle lainkaan hyväksi. Olen aidosti huolissani näiden lohtukoirien määrästä, joiden kasvatus ei pysy hallinnassa. Osaan katsos ajatella muitakin kuin itseäni, myös eläimiä.
Mitä nyt oikein yritätkään. Lohtueläin. Höpö höpö. Mulla on ollut yhdeksän koiraa. Ei ne mitään lohtueläimiä olleet vaan elämänkumppaneita, ystäviä, ihania kavereita. Minä kaipaan niitä ja ajattelen niitä usein. Toivon, että pystyin antamaan niille hyvän elämän. Kaikki oli vastavuoroista. Niin se yleisimmin koiran ja sen omistajan välillä. Yrität nyt esittää, että siinä olisi jotain epätervettä.
Ovathan ihmisystävätkin toisilleen yhtä lailla lohduttajia surussa kuin myötäeläjiä ilossa ja seurana arjessa ja yleensä elämässä.
Oletpa nyt kovasti huolissasi. Et vain ole kovin uskottava. Kirjoitit niin epäempaattisesti kuin ikinä voi toiselle ihmiselle, joka kaipasi rakasta koiraansa.
Mitä jos siirtäisit sen huolenaiheesi niihin eläimiin, ja myös ihmisiin, joita oikeasti kohdellaan huonosti.
Avaa silmäsi ja katso, miten törkeästi koiranomistajat käyttäytyvät. Fleksi kilometrien päässä, koira vetää hihnaa, kusevat joka paikkaan ja pahimmillaan käyvät päälle eikä omistajia kiinnosta. Narsistista ja täysi mulkkua käytöstä.
Ihminen on kyllä planeetalle tuhoisa, mutta asiaa ei helpota se, että ihmiset minäminä-asenteella hankkivat vielä lisää luonnonvaroja tuhoavia harrastuksia (lihaa syöviä lemmikkejä) itselleen.