Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun koira piti lopettaa, sain uskomattoman kommentin "hyvä, ei niistä ole kuin riesaa"

Vierailija
26.04.2025 |

Mikä ihmistä vaivaa?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä ole kuin riesaa.

Vierailija
22/74 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiravero pitäisi palauttaa ja sen pitäisi olla vähintään 1000 euroa vuodessa per koira.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että koira on ollut alunperinkin huonosti koulutettu ja rasittava ulkopuolisen silmin. 

Vierailija
24/74 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut on oikeassa! Ne on turhakkeita, jotka turhaan kuormittavat ilmastoa ja kuluttavat pallomme resursseja. Niitä ei edes käytetä ruoaksi kuin Kiinassa ja sielläkin vain yhden juhlaviikon aikana.

Hyi olkoon, miten raakaa puuhaa koirien kanssa. Koirat eivät ole ruokaa.

Vierailija
25/74 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin minäkin sanoisin. Kun näen miten sitovia elukat on, mullakin aina lasten ja sukulaisten kissoja, koiria, kaneja. Ottasitko viikoksi.

Sanoisitko saman ihmisille, joka on menettänyt lapsensa? Että hyvä kun kuoli kun lapsista on niin paljon vaivaa..

Vierailija
26/74 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin on riesa sen vuoksi kun koiran omistaja ei ajattele muita. Itsellä on paha allergia ja astma. Tuttavapariskunta laittoi koiran ja nyt tulisivat koiran kanssa mökille koska eihän se nyt haittaa jos niin pikkuinen koira tulee kylään, sehän on niin söpökin. Sitten loukkaannutaan kun se haittaa joten minulle heidän koira on riesa.

Vierailija
27/74 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira oli erittäin rakastava, iloinen, leikkisä ja suojeleva. Pääsi loppuajan kivuista, ja eli pitkän elämän. Kyllä se sydämen valtasi, ja pysyy siellä loppuun saakka. Vaikeissa paikoissa lohtu ja apu, muistoina. 

Osanottoni. Ihmiset on mitä ovat, tämä keskustelu kertoo empatian määrästä tällä palstalla. Parempi jättää omaan arvoonsa, kommentin sanojalle en ihan äkkiä antaisi anteeksi.

Voimia sinulle suruusi!

Vierailija
28/74 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut on oikeassa! Ne on turhakkeita, jotka turhaan kuormittavat ilmastoa ja kuluttavat pallomme resursseja. Niitä ei edes käytetä ruoaksi kuin Kiinassa ja sielläkin vain yhden juhlaviikon aikana.

Hyi olkoon, miten raakaa puuhaa koirien kanssa. Koirat eivät ole ruokaa.

Miksi eivät olisi ruokaa sen enempää tai vähempää kuin porsaatkaan? Porsas on älykäs ja ihmiseen kiintyvä eläin.

Vierailija
29/74 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin minäkin sanoisin. Kun näen miten sitovia elukat on, mullakin aina lasten ja sukulaisten kissoja, koiria, kaneja. Ottasitko viikoksi.

Sanoisitko saman ihmisille, joka on menettänyt lapsensa? Että hyvä kun kuoli kun lapsista on niin paljon vaivaa..

Juurikin tästä syystä karsastan lemmikkihulluja, enkä luo ystävyyssuhteita heidän kanssaan. Ihminen, joka vertaa lemmikkiä lapseen, on päästään pahasti vialla. Lemmikit eivät ole perheenjäseniä vaan harrastus.

Vierailija
30/74 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin tästä syystä karsastan lemmikkihulluja, enkä luo ystävyyssuhteita heidän kanssaan. Ihminen, joka vertaa lemmikkiä lapseen, on päästään pahasti vialla. Lemmikit eivät ole perheenjäseniä vaan harrastus.

Voi ihminenkin olla harrastus. Asenne ratkaisee.

Vierailija
31/74 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pidän suuni kiinni kun on tilanne että lemmikit sairastuu ettei kukaan lohkaise mitään tyhmää. Jos mulle kerrotaan jotain niin kuuntelen enkä puutu kenenkään asioihin.

Vierailija
32/74 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet sairas päästäsi. Ei sua kukaan kaveriksi halua.

Vierailija
33/74 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikki on perheenjäsen ja sen kuolemaa surraan, oli se sitten vaikka undulaatti. Jää uniin ja muistoihin loppuelämäksi. 

Vierailija
34/74 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet sairas päästäsi. Ei sua kukaan kaveriksi halua.

No aika laaja ystäväpiiri kuule on, ja jokaisella ystävällä on ihan oma elämä, johon ei lemmikit mahdu mukaan. Ei sillä, että inhoaisin eläimiä, en todellakaan, vaan niiden pitäminen perheenjäseninä on yksiselitteisesti vinksahtanutta. Eläimet vertautuvat tavaroihin Suomen lainsäädännössäkin. 

Vierailija
35/74 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun arvoasteikossa ihminen on ihan eri asia kuin lemmikkieläin.  Olen kenelle vastasit.

Miten teiltä on hämärtynyt päät noiden  elukoiden kanssa?

Vierailija
36/74 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju taas opetti varomaan ihmisiä. Taas yksi syy lisää.

Vierailija
37/74 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa suruusi. Minulle lemmikkini ovat tärkeämpiä kuin kukaan ihminen, vaikka minulla on paljon todella rakkaita ystäviäkin. Jos joku sanoisi jotain tuollaista lemmikkini kuoltua, olisi vähintäänkin vakavan keskustelun paikka tai riippuen tilanteesta lopettaisin suhteen siihen. Tuollaista ei pidä kenenkään joutua kuuntelemaan suuren surun keskellä.

Vierailija
38/74 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin on riesa sen vuoksi kun koiran omistaja ei ajattele muita. Itsellä on paha allergia ja astma. Tuttavapariskunta laittoi koiran ja nyt tulisivat koiran kanssa mökille koska eihän se nyt haittaa jos niin pikkuinen koira tulee kylään, sehän on niin söpökin. Sitten loukkaannutaan kun se haittaa joten minulle heidän koira on riesa.

Sinulle se koira ei ole riesa tipan tippaa.  

Se ei asu teillä eikä tarvitse sinulta yhtään mitään.

Jos et itse saa tarpeeksi painavasti sanotuksi näille koiranomistajille, että he eivät saa tuoda koiraansa luoksesi, niin itsessäsi on vikaa.  

Minä olen allerginen kissalle, ja kun sen sanon kissanomistajille, he tietävät toimia asian kanssa oikein.  Voin mennä heille kylään, mutta kun pyydän, että kissa olisi eri huoneessa vierailuni ajan, se on sitten siellä. Ja kaikki on hyvin.  Allergiani ei ole niin paha, ettenkö voisi kissakodissa vierailla.  En vain halua, että se tulee viereeni ja kosketuksiin kanssani.  Siinä on vielä sekin vaara, että vahingossa paijaan sitä, koska olen niin eläinrakas.

En ollenkaan usko, että nämä tuttavasti väkisin toisivat koiraansa luoksesi.  Sinä nyt vain teet asiasta numeron.  

Vierailija
39/74 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle se koira ei ole riesa tipan tippaa.  

Se ei asu teillä eikä tarvitse sinulta yhtään mitään.

Jos et itse saa tarpeeksi painavasti sanotuksi näille koiranomistajille, että he eivät saa tuoda koiraansa luoksesi, niin itsessäsi on vikaa.  

Minä olen allerginen kissalle, ja kun sen sanon kissanomistajille, he tietävät toimia asian kanssa oikein.  Voin mennä heille kylään, mutta kun pyydän, että kissa olisi eri huoneessa vierailuni ajan, se on sitten siellä. Ja kaikki on hyvin.  Allergi

Tai sitten kissojen omistajilla on paljon enemmän järkeä päässä? Olen törmännyt usein tähän ilmiöön, ettei kissan omistaja tyrkytä eläintään muille toisin kuin koiran omistajat. 

Vierailija
40/74 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänestä ei ollut häiriötä ja nautti kun sai olla itsekseenkin. 

Ajattelen että vaikka mitä tapahtuu, niin tota koiraa en unohda. 

Todellakin suojelusenkeli, joka vienyt pois pahoista paikoista ja joka on nyt tähtipölyä ja aurinkotuulta. 

Yöllä puoliunessa kun ahdistun, alan itkeä. Tunnen jonkin pehmeän töytäisyn ja siinä kummarikoira on. Katsoo silmiin, antaa suukon ja köllähtää viereen. 

Koiralta voi saada hyväksyvää läsnäoloa, mitä ihmisiltä ei aina saa. 

Koiralle olet pikku jumala, ja sinä riität.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä