Käytättekö ruuanlaitossa valmiita liemikuutioita?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Käytän, käytän myös muitakin makua antavia juttuja. Makaronilaatikonkin teen dippijuustosta ja sipulikeittopussista.
Mitä tarkoittaa dippijuusto? Sipulikeiton minäkin makaronilaatikkoon laitan ja niin laittoi jopa isoäitini, joka ruokki neljän sukupolven verran porukkaa elämänsä aikana. Ei mitään paheksuttavaa siinä, ettei väkisin halua tehdä asioita vaikeimman kautta.
En ole koskaan käyttänyt liemikuutioita ruuan laitossa.
Mutta olen suolen tyhjennys operaatiossa (tähystys) juonut näistä tehtyä lientä, kaiketi kaksi kertaa elämäni aikana.
Nuorena jaksoin, vaikka lapset olivat pieniä, paahtaa luita ja keitellä liemiä! Kyllä on laiskaksi mennyt , kun lapset muuttaneet jo kotoa, aikaa olisi, mutta ei viitseliäisyyttä. Pitäisi kyllä ryhdistäytyä. Olen ostanut lihaliemet viimeaikoina, mutta totta on, että kotonakeitetty, tuore, vie voiton 6-0.
Myönnän, sama Knorrin lihaliemikuutio "joka" ruokaan. Siinä ei ole ainakaan kalaa yms ainesosia, kun lapsi kala-allerginen. Muiden valmistajien tuotteet saattaa sisältää.
Vierailija kirjoitti:
Käytän jos ei ole muuta lientä pakastimessa. Risoton teen yleensä itse keitettyyn kanaliemeen.
Mistähän niitä kanoja saisi josta sen liemen tekisi. Ei prismoissa ainakaan enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän, koska olen kmpisurkea kokki enkä Isaac tehdä itse luemiä. Pahalta ne maistuvat, se on tosiasia.
Suurin osa palstalaisista wolttaa. Eivät osaa edes limiä keitellä.
Täällä oli joitakin päiviä sitten ketju jossa kysyttiin montako kertaa teet ruokaa viikossa. Keskimäärin vastaus oli jotain kolmen luokkaa.
Mistähän ihmeestä mä täällä tuppukylässä wolttaisin? Ei täällä ole mitään wolttia tms. eikä ole monella muullakaan pienellä paikkakunnalla. Enkä kyllä usko, että suurin osa palstalaisista wolttaa.
En mäkään joka päivä ruokaa tee. Sitä ruokaa voi katsos tehdä isomman määrän kerralla ja syödä siitä useamman kerran. Mä syön yhden lämpimän ruoan päivässä ja töihin otan evääksi jotakin kevyempää.
Osaan itse maustaa ruokani, en tarvitse mitään kuutioita. Kallista suolaa ja lisäaineita.
Liemikuutioiden rasvasta valtaosa on tyydyttynyttä rasvaa, eli kovaa rasvaa, joka on haitallista sydämelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän jos ei ole muuta lientä pakastimessa. Risoton teen yleensä itse keitettyyn kanaliemeen.
Mistähän niitä kanoja saisi josta sen liemen tekisi. Ei prismoissa ainakaan enää ole.
Olet varmaan koko omasta mielestäsi koko kylän hauskin tyyppi?
Vierailija kirjoitti:
Liemikuutioiden rasvasta valtaosa on tyydyttynyttä rasvaa, eli kovaa rasvaa, joka on haitallista sydämelle
Ja HAISTASINÄVITTU!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän, koska olen kmpisurkea kokki enkä Isaac tehdä itse luemiä. Pahalta ne maistuvat, se on tosiasia.
Täällä oli joitakin päiviä sitten ketju jossa kysyttiin montako kertaa teet ruokaa viikossa. Keskimäärin vastaus oli jotain kolmen luokkaa.
Minä syön joka päivä itse tekemääni ruokaa. En kuitenkaan aina tee sitä 7 kertaa viikossa vaan syön muutamana päivänä samaa/laitan osan pakkaseen ja syön myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/6035025/kuinka-monta-kertaa-viikossa-ko…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan koko omasta mielestäsi koko kylän hauskin tyyppi?
Mitä hauskaa Kanan etsimisessä on. Oletko aineissa.
Käytän. Ei ole aikaa, eikä kiinnostusta liemien keittämiseen, saati tilaa pakastimessa säilöä niitä. Mistä johonkin lihaliemeen edes saa luut, jollei metsästä tai hae lihoja suoraan jostain tilalta?