Ärsyttää tuo mainos, että lihavuus ei ole valinta. Itse läskinä kyllä tasan tarkkaan tiedän, että olen syönyt ja makoillut itseni tähän
kuntoon. Ihan itse valitsin elää epäterveellisesti!
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Jotkut lihoo esim. lääkityksen takia. Sille ei pysty tekemään mitään.
Taatusti pystyy. Syö vain vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku tarkoituksella tilannut itselleen riittämättömän tahdonvoiman, ihan vain lihoakseen?
Jos on, niin lihominen on tahallista.
Miksihän kukaan lankeaa huumeisiin tai alkoholiin. Itsekurilla niistä eroon pääsee.
Itsekuria vaan
Ei päihteistäkään vieroittautuminen ole helppoa minkään tukitoimen tai lääkkeen avulla. Ihan vain ylipainoisille tiedoksi.
Väärin laihdutettu siis.
No tulihan se sieltä, eli ei se laihdutus, vaan se kuinka sen laihdutuksen tekee. Eikö niin? Ja mieluiten ei tarvitsisi laihduttaa ollenkaan, koska ketä sinä sitten katselisit nenänvarttasi pitkin.
Kun ei
Jaa no mitä olisin voinut tehdä paskalle lapsuudelle josta seurasi syvä masennus ja ahdistus ja syöminen on ollut pakotie. Liikuntaa ei masentuneena jaksa edes ajatella.
Ja kaikki se ylipaino syntyy siitä mitä niiden lääkkeiden lisäksi syö, ihan yksiselitteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painoa nostavia lääkeaineita tunnetaan satakunta, mutta niistä vain muutamat lihottavat reilusti. Jos lääkkeen sivuvaikutuksena on lihomisvaara, se mainitaan tuoteselosteessa. Silloin ainoa pätevä konsti on ruokavalion keventäminen.
Yleensä lihomisen aiheuttaa kuitenkin ruokahalun paraneminen ja liikkumisen väheneminen. Jos lääkkeen haittavaikutuksena mainitaan väsymys, pitkä lääkekuuri voi tuoda mukanaan muutaman kilon jo siksi, että se liikunta ei kiinnosta.
Noin. Nyt olen korjannut tämän harhaluulon. Saat taas jatkaa arkeasi yhtä tietoa rikkaampana. Huuda hep, jos haluat minun korjaavan jonkin toisenkin väärän tiedon maailmassa.
Itse olen hoikka ja kuntoilen joka päivä vähintään tunnin plus hyötyliikuntaa. En syö sokeria juuri yhtään. Minulle ei tuota mitään tuskaa ignoorata kaupan karkki- tai leivonnaishyllyjä. En välitä makeasta. Sitten kerran sain lääkäristä unilääkereseptin. Seuraavana aamuna halusin tyhjentää jääkaapin sisällön kitusiini ja kun menin kauppaan minulla oli hirveä himo irtokarkkeihin. Se sokerin haju, joka ei ennen tehnyt mulle mitään, sai suurinpiirtein kuolan valumaan ja ikään kuin kitalaki olisi krampannut. Olin kuin sokerinarkkari. Koko elimistö huusi sokeria. Eikä vain sokeria vaan perunalastuja. Niiden lääkkeiden sivuvaikutuksena mainittiin painonnousu ja niitä käytetään pieninä annoksina nukahtamiseen ja isoina annoksina psyykkisten sairauksien hoitoon. Huomasin pian että kun en ottanut edellisenä iltana unipilleriä tilanne normalisoitui mutta aina kun otin pillerin sain hillittömät syömishimot seuraavana päivänä. Käppäilin ympäri kämppää ja taistelin etten olisi lähtenyt kauppaan tai tilannut pitsaa. Ruoka oli koko ajan mielessäni.
En ollut ennen sitä tajunnut miksi sanotaan että psyykelääkkeet lihottaa. Itsellä tuo pieni annos, mikä oli kymmenesosa siitä mitä näille masentuneille määrätään, aiheutti sellaisen olon kuin olisin ollut vakavasti sokerinarkkari tai ruoka-addikti. Tämä Ihan vain varoituksena näistä "viattomista" unilääkkeistä. Onneksi oma tilanteeni oli sellainen että elämäni ei riippunut näistä lääkkeistä ja saatoin lopettaa ne. Toinen on joillain masentuneilla, joilla on muutenkin sairautensa takia kyky pitää huolta itsestään alentunut. Tässä heikkouden tilassa ja näillä lääkkeillä he lihovat varmasti ihan huomaamattaan kun nämä lääkkeet tekee heidän aivoistaan ruuan orjia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tusinasta vastaantulijasta yksi on lihonut lääkkeellä. Todellinen kilojen kertymisen syy on syömisen ihanuus.
Ja lääkkeen voi aina vaihtaa. Pelkän reseptin kirjoittamisen sijaan pitäisi antaa myös sitä elämäntapaneuvontaa. Elämäntapaneuvonta auttaa tiedostamaan, minkä verran mikäkin ruoka ja juoma sisältää energiaa.
Miten vaihdat kortisonin lihottamattomaan?
Kortisoni kerää nestettä ja turvottaa, se ei lisää läskiä.
Itselläni lihominen ei johdu lääkkeistä, vaan herkuttelusta. Lihottavat lääkkeet on tietenkin eri asia. T: Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko joku tarkoituksella tilannut itselleen riittämättömän tahdonvoiman, ihan vain lihoakseen?
Jos on, niin lihominen on tahallista.
Ja onko lapset valineet vanhemmat, jotka syöttävät lihottavaa ruokaa lapselleen?
Tuo tv-mainos hätkähdytti, kun sen näki ensimmäisellä kerralla. Entisenä lievästi ylipainoisena ihmisenä, mutta nykyään hoikkana huokaisin helpotuksesta, ettei tuollaisia mainoksia ollut televisiossa vuosia sitten. Lievästi ylipainoisena lapsena ja teininä olisin saanut vielä enemmän kuulla läski- ja läskimooses -huutelua. Äitini olisi takuuvarmasti aina tuon mainoksen nähdessään katsonut minuun vihaisella ja syyttävällä ilmeellä ja pakottanut syömään jotain laihdutuslääkettä. Näköjään aletaan hiljalleen siirtyä kehopositiivisuudesta kohti laihuutta ja hoikkuutta ihannoivaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Eipä näkynyt näitä luonnostaan tukevia niissä toisen maailmansodan keskitysleirikuvissa eli vähän luulen että kaikilla se syömisen määrä vaikuttaa.
Todella noloa verrata kidutettuihin ihmisiin. Taudit jylläsi, puhdasta vettä ei ollut, jatkuvasti työtä, yksipuolista ravintoa. Ei ihme että laihtuivat ja kuihtuivat. Suurempi ihme on että osa selvisi edes elossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on järkevä läski, tuossa oman vaikutusvallan ja heikkojen kohtien ymmärryksessä on avaimet terveelliseen elämään ja normaalipainoon. Se on elämäntapa, eikä hetken dieetti tai lääkekuuri.
Hirveä määrä heikkoja selityksiä täällä ja aivan höpöhöpöä.
- Halvalla saa terveellistä ruokaa, suomen tuilla todellakin voi ostaa terveelliset ruuat koko perheelle. Esim. juurekset, kaalit, palkokasvit, kana, soijarouheet ja palat, lista edullisista raaka-aineista on loputon.
- Lääke ei lihota ketään, mutta voi tehdä syömisen hallinnasta haastavampaa ja väsyttää. Harvemmat lääkkeet hidastaa aineenvaihduntaa merkittävästi, sitten täytyy opetella pudottamaan ehkä max parisataa kcal/vrk.
- Ulosteensiirto vaikuttaa painoon osalla, koska sen saavat vaikeista ripulitaudeista kärsivät (esim. antibiooteille resistentti toksiineja tuottava Clostridium ripuli). Kun raju r
Hienoa, että on keksitty laihdutuslääkkeitä. En todellakaan niitä vastusta! Päinvastoin. Mutta kyllä minun lihavuus on ollut minun valinta, ja olen sen ihan itse aiheuttanut. T: Ap
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on energiapitoisia pillereitä sitten. Miksi niitä ei syötetä nälkää näkeville?
Vierailija kirjoitti:
Osin totta.
MuttaOlen aikoinani laihduttanut itseni sairaalakuntoon ja siitä hormonitoimintani ja kilpirauhaseni vahingoittui lopullisesti. Jonkin aikaa pärjäsin, mutta paino alkoi nousta, niin etten voi sille itse juurikaan mitään.
Ja koska olen ( entinen) anorikko, niin kaloreiden laskeminen voi olla todella vaarallista.
Sama! Laihdutin itseni aikoinaan todella alipainoiseksi ja sain vajaatoiminnan lisäksi sappikivetkin, joten niitten takia syömistä pitää vahdata. Minultakin on kielletty laihduttaminen mutta hieman ylipainoisena tekee pahaa olla laskematta kaloreita ja inhoan peilikuvaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tusinasta vastaantulijasta yksi on lihonut lääkkeellä. Todellinen kilojen kertymisen syy on syömisen ihanuus.
Ja lääkkeen voi aina vaihtaa. Pelkän reseptin kirjoittamisen sijaan pitäisi antaa myös sitä elämäntapaneuvontaa. Elämäntapaneuvonta auttaa tiedostamaan, minkä verran mikäkin ruoka ja juoma sisältää energiaa.
Miten vaihdat kortisonin lihottamattomaan?
Kortisoni kerää nestettä ja turvottaa, se ei lisää läskiä.
Silti ulospäin ihminen näyttää lihavammalta ja painaakin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on energiapitoisia pillereitä sitten. Miksi niitä ei syötetä nälkää näkeville?
Toi on selitetty jo niin monta kertaa, että kirjottamalla noin teet itsestäsi vaan ääliön. Olet varmaan sama, joka öyhöttää keskitysleireistäkin.
"Lääkkeissä ei ole yhtään kaloria. Silti on lääkkeitä jotka oikeasti lihottaa. Se perustuu siihen, että jotkut lääkeaineet muuttavat suoliston bakteerikantaa ja elimistön metaboliikkaa."
Niin, puhutaanko nyt muutamista lisäkiloista, vai että normaalipainoiselle jysähtää kymmeniä kiloja? Ekaa en laskisi miksikään, mutta kymmenien kilojen lisäpaino on jo merkittävä ja kyllä se vaatii myös jo ylensyöntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta. Miksei voisi olla energiaa sisältäviä pillereitä? Onhan energiajuomiakin.
Ruokaa riittää nykyään jo koko maapallon väelle tarpeeksi, se ei vaan jakaudu oikein. Rikkailla on enemmän eivätkä he haluavat jakaa omastaan niille köyhimmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on selitetty jo niin monta kertaa, että kirjottamalla noin teet itsestäsi vaan ääliön. Olet varmaan sama, joka öyhöttää keskitysleireistäkin.
Noniin.
Vierailija kirjoitti:
Itsekurin puutetta.
Joidenkin pituuskasvu jää lyhyeksi, itsekurin puutetta, pitäs vaan reenata kovempaa.
Vakava masennus. +35kg alle puoli vuotta. Lopulta mitat 162cm pituus ja paino 162kg. Annapa masentuneelle itsekuria ja mene ulos ja virkisty jasyö vähemmän jne. Hyvä jos elossa pysyy ja vaan syö ja syö herkkuja kun muut ei mene suusta alas ja nälkä vaivaa. Anna itsekuria ihmiselle joka tahtoo kun...a ja nuoret huutaa perään vit... läski. Jäät sisälle ja vain syöt. Tilaten ehkä vain noutoruokaa. Kaupasta ei löydy vaatteita et jaksa mitään. Makaat ja syöt.
Rasvan kattaminen = karttaminen.