Mikä on sun mielestä suurituloinen?
Siinäpä se kysymys on otsikossa. Kuinka paljon pitää saada kuukausipalkkaa, jotta pidät henkilöä suurituloisena?
Kommentit (111)
TIlastojen perusteella Suomen suuurituloisimman kymmenesosan nettotulot kuukaudessa on 4100€.
Ei se nyt ihan kauheasti ole, mutta tilastojen mukaan näin on.
Se suurituloisin yksi prosentti on sitten vähän toista luokkaa jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliso tienaa yli 20 000/kk, pidän häntä suurituloisena. Mutta verottaja vie puolet, niin ei eletä mitenkään leveästi.
Mä eläisin leveästi, jos käteen jäisi 10000 euroa
Samoin! Itse saan eläkettä vuodessa reilusti alle 20 000 euroa. Ja kait se toinenkin puoliso jotain tienaa? Kun puhui meistä niin silloin lasketaan talouden molempien yhteiset tulot.
Näköjään pitää paikkaansa, että hyvätuloiset eivät yhtään tajua tosielämän realiteetteja ja millaisilla tuloilla ihmiset elävät. Säännölliset 10 000 kk ja toisen tulot päälle olisivat monelle melko leveää elämistä.
Eikä köyhät mitä kaikkia menoja meillä muilla on. Me maksamme asumisemme täysin itse. Se on vastike, laina, remont
Mäkin maksan kaiken itse, en saa mitään tukia. Asun yksin omakotitalossa ja on auto. Bruttopalkka n.2820€/kk. Sulla on todellisuudentaju kadonnut.
Tilastokeskuksella on mielestäni ihan hyvät määritelmät tuloluokille:
https://stat.fi/julkaisu/clos02x83gt6d0cvxzwid0ips
Jos taas mielipidettä kysytään, niin tuloilla ei ole suurta merkitystä, vaan kertyneellä varallisuudella. Vasta työuransa aloittaneella hyväpalkkaisella on usein vähemmän varallisuutta kuin työuransa lopettavalla perinnönsaajalla.
Ite tienaan joku 6000€/kk, progressiivisesta verotuksesta johtuen pidän suurituloisena +10ke/kk tienaavia
Vierailija kirjoitti:
Puoliso tienaa yli 20 000/kk, pidän häntä suurituloisena. Mutta verottaja vie puolet, niin ei eletä mitenkään leveästi.
Minä ansaitsen 1200e/kk ja olen vuoroviikkovanhempi. Kyllä te elätte leveästi.
Tonni tai pari nettotuloihin lisää ei tee kenestäkään suurituloista.
Progressiivisen verotuksen vuoksi Suomessa pitää tienata noin 20 000 euroa/kuussa, jotta nettotulot alkavat olla suurehkoja.
Vierailija kirjoitti:
Hahaha, teille pitäs varmaan maksaa jotain toimeentulotukea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaha, teille pitäs varmaan maksaa jotain toimeentulotukea
Joo eihän nuo muuten pärjää!
Riippuu tietenkin menoista ja onko huollettavia! Omat arvioini suurituloisten nettotuloista kuukaudessa.
Sinkku: yli 5000 e/kk
Lapseton pari: yli 10 000 e/kk
Lapsiperhe: yli 15 000 e/kk
Vierailija kirjoitti:
Saan vuokratulojen kera yli 6000€ ja pidän itseäni suurituloisena tällä seudulla. Ei täällä moni saa kuin jotain pientä lähihoitajan palkkaa
Bruttona? Oletko sinkku?
Vierailija kirjoitti:
TIlastojen perusteella Suomen suuurituloisimman kymmenesosan nettotulot kuukaudessa on 4100€.
Ei se nyt ihan kauheasti ole, mutta tilastojen mukaan näin on.
Se suurituloisin yksi prosentti on sitten vähän toista luokkaa jo.
Helvetin vähän!
Nettotulot yli miljoona vuodessa.
Mulla on ollut useamman vuoden bruttotulot +100k€, eli sen noin 9000€/kk.
En todellakaan pidä itseäni suurituloisena, hyvätuloisena kyllä, mutten suurituloisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä eläisin leveästi, jos käteen jäisi 10000 euroa
Miten eläisit? Mitä ostelisit? Ei siihen käteen lopulta niin paljon jää, kun on iso perhe, laskut ja lainanlyhennykset. Itselläni on paljon pienempi palkka. Ei ole tarvetta elellä mitenkään leveästi, säästämme tietysti myös.
Jos kuukausittain, pakollisten menojen jälkeen jää "käteen" vielä useampi tonni mitä sijoittaa tai millä reissata, illastaa tmv. on minusta suurituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi naurattaa? 10 000€ kuussa käteen on valtava summa.
Saan vuokratulojen kera yli 6000€ ja pidän itseäni suurituloisena tällä seudulla. Ei täällä moni saa kuin jotain pientä lähihoitajan palkkaa