Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki naiset eivät hanki kierukkaa?

Vierailija
25.04.2025 |

Jokainen toki saa päättää itse mutta tyttöystävä on ollut todella tyytyväinen. Kuukautiset ovat todella niukat ja vain pikkuhousunsuojat riittävät, ehkäisy samalla ja ei tarvitse syödä mitään pillereitä

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ällöttää ajatuskin. Hieman sivusta, haaveilen kyllä kohdunpoistosta, mutta siinäkin ajatus leikkauksesta ällöttää ja ahdistaa.

Miksi haaveilet kohdunpoistosta? Suuri leikkaus ja paljon jälkivaikutuksia ja ongelmia.

Monia syitä, mutta yleisesti kuukautiset ei ole mun juttu, mahd. myoomia (ei tutkittu), enkä tunne itseäni enää omaksi itsekseni. En toki ole edistänyt asiaa mitenkään ja pitäisi lukea aiheesta tarkemmin, enkä vähättele leikkausta, siksi aihe ahdistaakin.

Vierailija
22/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et hanki lobotomiaa ja vasektomiaa?

Tyhmä kysymys aloittajalta.Koita itse estää raskaus äläkä oleta että nainen hoitaa sen ruikku muna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ällöttää ajatuskin. Hieman sivusta, haaveilen kyllä kohdunpoistosta, mutta siinäkin ajatus leikkauksesta ällöttää ja ahdistaa.

Miksi haaveilet kohdunpoistosta? Suuri leikkaus ja paljon jälkivaikutuksia ja ongelmia.

Harvemmin kohdunpoistosta tulee ongelmia, suurimmalla osalla ei ole kuin positiivisia vaikutuksia.

Hormonikierukka oli kyllä tehokas ehkäisy. Kaikki halut hävisi samoin tein.

Vierailija
24/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki miehet eivät kasvata partaa ja pelaa biljardia?

Tämä!

Nyt puhutaan asiaa. Ei ole pakko edes pelata biljardia.

Vierailija
25/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käytössä e-pilleri. Ehkäisyteho on käytännössä 100 %. Kuukautiset on hyvin olemattomat ja niitä voi siirtää useita kuukausia. En ole huomannut mitään sivuvaikutuksia.

No mulle nuorena tärkein huomio oli, etten tullut vahingossa tai herkästi raskaaksi ja harmi, kun miesystävä huomasi saman.

Vierailija
26/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit riittää tekemään kuukautisista niin niukat, että selviää pikkuhousunsuojilla. Lisäksi kuukautisten ajankohdan saa päättää itse. Muutaman kerran vuodessa riittää.

Vierailija
27/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei voi laittaa kierukkaa.

Vierailija
28/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikki naiset ovat erilaisia, eikä kaikille sovi (hormoni)kierukka. Mulle se kyllä sopii, mutta en mene sen perusteella tekemään päätelmiä sen sopivuudesta muille.

Kuparikierukka sopii niille jotka ei siedä hormonia. Tulehdusriskien minimoimiseksi kierukkaa suositellaan vain vakisuhteissa oleville.

Vierailija
29/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo. Mieshän se tietää mikä on naiselle parasta ja mitä hänen pitää tehdä. Siihen ei edes naisen mielipidettä tarvita. 

Ja sitten miehet ihmettelevät, miksi naiset eivät halua elää parisuhteessa. 

Vierailija
30/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ap. miehenä ei hanki itselleen sterilisaatiota/vasektomiaa?

Se olisi niin kätevää ja lopullista, samoin varmempi ehkäisy, kuin kierukka. Kierukan joutuu vaihtamaan määräajoin. 

Vierailija
31/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Mieshän se tietää mikä on naiselle parasta ja mitä hänen pitää tehdä. Siihen ei edes naisen mielipidettä tarvita. 

No jonkun äärimmäisen lyhyen aikaa oli niin, että mua ei haitannut ajatus raskaudesta ja siitä seurasi, ettei mies enää ikinä halunnut käyttää ehkäisyä ja ei antanut siitä itse päättää. En todellakaan ollut sellainen, että tulisi herkäksi raskaaksi, mutta jossain vaiheessa en halunnut vahingossakaan tulla miehelle raskaaksi eli jos ei halua jollekin tulla raskaaksi ikinä, sitten on pakko olla ehkäisy, mutta eihän ihmiset välttämättä tule raskaaksi eli olisinko ikinä tullut tuolle miehelle raskaaksi? Tääkin näkökulma. Kaikki ei saa keskenään lapsia, vaikka kuinka yrittäisi ja hyvä niin. 

Vierailija
32/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jonkun äärimmäisen lyhyen aikaa oli niin, että mua ei haitannut ajatus raskaudesta ja siitä seurasi, ettei mies enää ikinä halunnut käyttää ehkäisyä ja ei antanut siitä itse päättää. En todellakaan ollut sellainen, että tulisi herkäksi raskaaksi, mutta jossain vaiheessa en halunnut vahingossakaan tulla miehelle raskaaksi eli jos ei halua jollekin tulla raskaaksi ikinä, sitten on pakko olla ehkäisy, mutta eihän ihmiset välttämättä tule raskaaksi eli olisinko ikinä tullut tuolle miehelle raskaaksi? Tääkin näkökulma. Kaikki ei saa keskenään lapsia, vaikka kuinka yrittäisi ja hyvä niin. 

Siis mulla oli mies, joka ei halunnut naisen käyttävän mitään ehkäisyä. Miettikää. Luoja, että pääsin pakoon tuota miestä eikä jäänyt mitään vauvaa kainaloon siitä. 

Vierailija
33/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E-pillerit riittää tekemään kuukautisista niin niukat, että selviää pikkuhousunsuojilla. Lisäksi kuukautisten ajankohdan saa päättää itse. Muutaman kerran vuodessa riittää.

Mullla on minipillerit eikä menkkoja lainkaan :)

Vierailija
34/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) En halua synteettisiä hormoneja elimistööni monestakin syystä.

2) En halua vierasesinettä kohtuuni.

Vierailija
35/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi. Kierukkaan painostaneelle alentuvasti ja ylimielisesti puhuneelle  lääkärillekin (mies, tottakai) sanoin, että minulla on hyvä perustelu. Koska-minä-en-halua. Pitäisi riittää sinullekin.

Vierailija
36/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nainen haluaa, että sisuksiin tungetaan metallihärveli, joka kestää pari vuotta ja sitten pitää taas jonottaa lääkärille, joka onkii sen ulos ja tunkee uuden sisään.

Oikein isokaluisen miehen penis voi osua kierukaan ja saada haavan tai leikkautua poikki. Jos kierukka pettää ja sikiö alkaa kasvaa kierukan ympärille, kierukka voi jäädä vauvaan näkyvälle paikalle (esim. kierukka otsassa näyttää pahemmalta kuin kierukka takapuolessa)

Vierailija
37/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä minun alapääni rauhaan

Vierailija
38/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miehenä havainnut kierukan estävän hyvin vahinkoraskauksia. Olen pitänyt sitä ahterissani siitä lähtien kun vihreät kertoivat biologisten miesten raskauksista.

M42

Kerro toki lisää persepanoistasi, bottom.

Vierailija
39/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olisi niin kätevää ja lopullista, samoin varmempi ehkäisy, kuin kierukka. Kierukan joutuu vaihtamaan määräajoin. 

Kierukka maksaa yli 300 + asennus viiden vuoden välein.

Vasektomia hoituu yhdellä päivystyskäynnillä. En tiedä tekeekö julkinen mutta yksityisellä hinta on 120 €.

Vierailija
40/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kierukka maksaa yli 300 + asennus viiden vuoden välein.

Vasektomia hoituu yhdellä päivystyskäynnillä. En tiedä tekeekö julkinen mutta yksityisellä hinta on 120 €.

Mutta sitä ei välttämättä pystytä onnistuneesti peruttamaan joten lapsia haluavan miehen ei sellasta kannata hankkia