Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kenelläkään on erillistä kotinettiä kun melkein kaikissa puhelinliittymissä on nykyisin rajaton netti?

Vierailija
25.04.2025 |

Josta sen voi jakaa kotona. Eikö ole turhaa maksaa kahdesta eri liittymästä? 

Kommentit (173)

Vierailija
121/173 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta asiat on parempi hoitaa läppärillä ja kaupungin vuokratalossa on ilmainen netti. 

Kannettavalla/pöytäkoneella on paljon kätevämpi tehdä kaikkea kuin puhelimella.

Vierailija
122/173 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttöä on vähän, niin ilman muuta puhelimen netillä. Esim. omille vanhemmille olen sanonut, että älkää ihmeessä ostako jotain nettiliityymää myyjiltä.

Jos taas enemmän käyttöä, niin on epäkätevää sen kanssa pelata ja lisäksi akku kärsii/kuluu kun puhelin kuumenee tässä käytössä. Tietenkin taas jos on uusi puhelin 2 vuoden välein, niin tämä ei varmaan haittaa.

Ja tietenkin riippuu hinnasta. Jos maksaa 10€/kk, niin eri tilanne kuin jos maksaa 59€/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/173 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi juuri en kaipaa puhelimeen rajatonta nettiä eikä sellaista ole.

Vierailija
124/173 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme tyyppejä täällä kun koko ajan kiroillaan ja nimitellään muita ja olette muka aikuisia. 

Vierailija
125/173 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiössä on ilmainen netti. Kännykässä vain pre paid netti kun olen muualla kuin kotona. Halvaksi on tullut. Kesäisin kalliimpaa kun mökillä olen pre paidin varassa

Ei se ilmainen ole, se vaan maksetaan vastikkeessa tai vuokrassa

Dna:n taloyhtiönetti maksaa 2,75€/kk. Tämä sisältää jotain viihdepalveluja myös (mediapaketti), mutta en tiedä näistä, kun en omista minkäänlaista tv:tä.

Osakas

Vierailija
126/173 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaupungissa taloyhtiönetti (siitä ei irtikään pääse, siksi hinta ei relevantti) ja mökillä mokkula, jonka nettiliittymästä maksan 5€/kk. Tämä tietysti etuhinta, mutta kilpailutan vuoden välein, joten etuhinta löytyy aina. Puhelimessa tietty lisäksi rajaton netti, koska liittymä erittäin edullinen... 10€/kk.

Vierailija
127/173 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut asuu omakotitalossa. Valokuidusta voi maksaa tonneja + 30 eur kk maksut päälle. 4G kotinetin saa 15 eurolla valvomaan lämmitystä, ilmastointia, kameroita, ym jos ei ole kotona.

Vierailija
128/173 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kiinteä verkkoyhteys on nopeampi ja luotettavampi. Samoin myös kattava 10GbE / Wifi 7 sisäverkko. Haluan, että paikallisverkko on nopea ja verkkoyhteys on luotettava ja nopea. Mitään näitä ei saa matkapuhelimella. 

Vierailija
129/173 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen rajaton netti riittää mulla just yhdelle henkilölle kun käyttää sitä yhteen asiaan. Eli kun katson telkkaria kännykän netillä niin en silloin surffaile verkossa samaan aikaan missään youtubessa. Just päivitin tietokoneen ja 18tb päivitys vei 2t aikaa ladata koneelle eli lataaminen on aikaa vievää. Mulla perus 4G liittymä. Tiputin vuoden alussa Wi-Fin pois jotta voi säästää rahaa. 

Vierailija
130/173 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joka tapauksessa taloyhtiönetti, joka sisältyy vastikkeeseen. Ei ole kallis, nopeus riittää peruskäyttöön.

Vierailija
131/173 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kenelläkään on kotona sähköt? Kun akut ja hammasharjat voi ladata työpaikallakin

Vierailija
132/173 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotinetti laajakaista 37 euroa kk. Puhelimessa ei ole nettiä yleensä. Ostan joskus 30 vrk netin puhelimeen jos tarviin nettiä siinä.

Vierailija
133/173 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kenelläkään on kotona sähköt? Kun akut ja hammasharjat voi ladata työpaikallakin

Eikö se ole juuri päinvastoin on jo netti puhelimessa josta sen voi jakaa muihin laitteisiin ja ostaa erillisen sama kuin asentaisi sähkölämmityksen kaukolämpötaloon. Puhelimen netillä pärjää hyvin puhelinta voi käyttää tukiasemana.

Vierailija
134/173 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on joka tapauksessa taloyhtiönetti, joka sisältyy vastikkeeseen. Ei ole kallis, nopeus riittää peruskäyttöön.

Ei sisälly vastikkeeseen vaan laskutetaan vastikkeen yhteydessä. Sitä taloyhtiönettiä ei ole pakko maksaa jos ei halua käyttää. Jokaisen taloyhtiönetin käyttäjän pitää tehdä erikseen oma sopimus sen operaattorin kanssa.

Vierailija
135/173 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kotinetti laajakaista 37 euroa kk. Puhelimessa ei ole nettiä yleensä. Ostan joskus 30 vrk netin puhelimeen jos tarviin nettiä siinä.

Missä maassa asut?

Vierailija
136/173 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Monella on talossaan älyteknologiaa jonka haluaa olevan nettiyhteydessä 24/7.

2. Kiinteä netti toimii varmemmin koko ajan suunnilleen sillä nopeudella jolla se on myyty

3. Kiinteän netin vasteajat ovat mobiilinettiä nopeammat ja tasaisemmat. Tällä tosin on merkitystä lähinnä vain nettipelejä pelaaville

4. Kiinteä netti on sun käytössäsi heti ilman että tarvitsee huolehtia siitä että laittaa hotspotin päälle, tarvittaessa puhelimen laturiin, ja odottaa että kauanko esimerkiksi telkkarilla kestää yhdistää

5. Sä voit kotona käyttää puhelintasi vapaasti missä haluat ja mihin haluat ilman että täytyy joka välissä muistaa kiinnittää sitä uudestaan laturiin

6. Jos talossa on useampi asukas niin kuka tahansa heistä voi lähteä ja lähtiessään ottaa puhelimen mukaan ilman että muut joutuvat vaihtamaan nettiyhteydestä toiseen

Enemmän ihmiset tuhlaa siinä että suurella osalla on puhelimessaan tarpeettoman nopea ja kallis nettiyhteys kun siihen että erillinen kiinteä nettiyhteys kotiin olisi tarpeeton.

Kerrostaloissa suurin osa asuu. Miksi se puhelimesta jaettu netti olisi epävarmempi? Itsellä toiminut moitteetta vuosia.

Vierailija
137/173 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on (ainakin iltaisin) verkossa 4 puhelinta, usein 4 läppäriä, 2 televisiota ja joskus vielä printterikin, et aika kovaa ajoa ois kännykän netille tuo.

Vierailija
138/173 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on talon puolesta modeemi ja tabletti käytössä. Puhelin on näppäinpuhelin jossa ei netti toimi.

Vierailija
139/173 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiössä on ilmainen netti. Kännykässä vain pre paid netti kun olen muualla kuin kotona. Halvaksi on tullut. Kesäisin kalliimpaa kun mökillä olen pre paidin varassa

Ei se ilmainen ole, se vaan maksetaan vastikkeessa tai vuokrassa

Siis missä se oikein maksetaan? Mulla on 3 asuntoa kalliolaisessa kerrostalossa, joita vuokraan ja käsittääkseni ei sitä nettiä missään vastikkeessa ole mukana. Lisäksi en kyllä peri netistä mitään vuokraakaan. Kaksi asunnoista on airbnb-käytössä ja niihin piti erikseen ostaa nettiliittymät. Vai maksanko muka turhasta?!

Olen siis aikoinaan asunut talossa itse, mutta en sinä aikana, kun siellä on ollut jotenkin netti saatavilla. Ikinä ei ole tiedotettu asiasta sen enempää.

Meillä oli taloyhtiön netti ja kyllä se laskutettiin vastikkeessa. Pitihän se lasku maksaa. Sitten jätettiin se pois ja nyt kaikille on oma nettiyhteys.

Meillä ei ole vastikkeessa eritelty mitään nettiä. 

Vaikka teillä on netti? Mist  olette saaneet ilmaisen netin? Taloyhtiön laskut maksaa omistajat, ja kyllä kulut pitää eritellä tarkasti. 

Suomalaiset luulee että jos taloyhtiö maksaa se on ilmaista ja vastikelasku on vaan muodollisuus. Edes korkeat vastikkeet ei soita mitään hälytyskelloja.

Vierailija
140/173 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, on vissii "miksi kenelläkään enää on tietokone" -hullu on löytänyt uuden kappaleen vanhalta levyltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan