Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omat kokemukset tukevat tutkimusta : "Huolettoman rellestämisen seuraukset näkyvät jo kolmekymppisenä"

Vierailija
25.04.2025 |

"Nuorena ihminen voi tuntea itsensä kuolemattomaksi, eikä yön yli juopottelu ja ketjupolttaminen välttämättä kauan paina jaloissa.

Runsas alkoholinkäyttö, tupakointi ja vähäinen liikunta näkyy terveydessä viimeistään kolmenkympin puolivälissä. Seuraavina vuosikymmeninä huonojen elintapojen vaikutukset kertautuvat."

https://www.hs.fi/tiede/art-2000011191263.html

Itse laitoin korkin kiinni lopullisesti ja lopetin tupakoinnin siinä 40v tienoilla. Olin henkisesti ja fyysisesti aivan loppu. Se elämä mitä oli eletty piti yksinkertaisesti vain lopettaa. Moni ei nuorena tajua sitäkään asiaa, että alkoholi vie jopa mielenterveyden. Aika harva on kuolematon, tuskin sinäkään olet, kuten en ollut myöskään itse. Pahin virhe on ruveta lääkitsemään itseään alkoholilla, se oli minulle vihoviimeinen virhe. 

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tietää nämä kuuluisat tarinat mummoista ja papoista jotka vetivät viinaa litroittain ja röökiä ketjussa, elivät 100 vuotiaaksi. Jokaista tuollaista ihmistä kohden on kymmeniä tuhansia jotka joivat, bilettivät, tupakoivat itsensä ennenaikaiseen hautaan, tai terveys ja pata on niin jumissa että ovat aika nuorena jo melkein vihanneksia.

Niinpä. Todellisuudessa kyllä tässä 35v iässä näkee jo naamasta sen rankan elämän jäljet, ne joilla tupakkaa ja viinaa kuluu on ihan järjestään pöhöttyneitä ja lihavia, kasvoista rupsahtaneita ihan eri tavalla kuin terveellisempää elämää viettäneet. 

Vierailija
42/43 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite en ole korkkia koskaan avannut (paitsi muutama lasi jossain harvoissa pakollisissa juhlatilaisuuksissa, nykyään onneksi alkoholittomia tarjolla), tupakka ei ole maistunut ja olen liikkunut säännöllisesti. Nyt reippaasti kolmekymppisenä eivät monia kavereita kiusaavat vaivat paina ollenkaan.  Olen tietty perusterve, siitä täytyy olla kiitollinen myös.

Ei kai nyt reilu kolmekymppisellä vielä lähtökohtaisesti ole mitään vaivoja?! Ei mulla ainakaan ole eikä tuttavapiirissäkään valitella. Toki olen aina pitänyt säännöllisestä ja terveellisestä elämästä.

No ei todellakaan, mitä vaivoja? Tai no joo hampaita narskuttelee melkein kaikki tutut, kai senkin voi jonkinlaiseksi vaivaksi laskea. Ja jumissa olevat hartiat, istumatyötä tekevien perusongelma. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveriporukan kunnollisella puhkesi kaksvitosena diabetes. Oli meistä ainoa, joka otti baarissa korkeintaan pari ja lähti ensimmäisenä kotiin ennen puoltayötä. Muutenkin eli ja elää terveellisesti. 

Geenit vaikuttaa erittäin vahvasti diabeteksen ja esim korkean kolesterolin esiintymiseen, sellaiset geenit jos on niin terveelliset elintavat on todella tärkeät. Muuten on aivan raihnainen tai jo haudassa keski-ikäisenä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi