Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joitain ei yhtään häiritse kodin epäesteettisyys??

Vierailija
25.04.2025 |

Niin monella näkee esim. Kylpyhuoneessa röykkiöittäin kirjavia ja epämääräisiä purnukoita tai keittiön tasoilla kaikkea sälää tiskiaineista ja roskista lähtien. En vaan käsitä miten joku jaksaa katsella sellasta. Eikö oikeasti häiritse silmää?

Kommentit (185)

Vierailija
181/185 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että se on rinnastettavissa musiikkiin, että jos ymmärtää niin ei häiritse pieni kakofonia vaikka hyvin tiedostaa olevan pielessä, mutta epämusikaalista pelkästään uuvuttaa. 

Vierailija
182/185 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse kun pakenen sekasotkua lukemiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/185 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä välillä ihmettelen, ettei joillain ole mitään silmää esim. taulujen sijoittelusta. Esim. muuten vaikka siistiä ja vähänkin tavaraa, mutta taulut katonrajassa tai kummallisesti ryhmitelty. Ja ei ole laitettu vaan olemassa oleviin nauloihin vaan itse "harkittu".

Vierailija
184/185 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän sen nyt pakko ole olla jäätelöpurnukka, jos et sellaista osta. Kyllähän sulle varmasti joskus kertyy jonkinmoisia rasioita tai lasipurkkeja sun muita, joita voi uudelleenkäyttää. Kaapit pysyvät siistimpinä, kun tavarat eivät ole hujan hajan. Enkä sitäkään tarkoittanut, että ihan jokainen asia täytyy uudelleen pakata, mutta jos koti on sekaisin, niin kyllä sen saa siistimmäksi halvallakin.

//

Jos koti on sekaisin, sen saa siistimmäksi ihan ilmaiseksi. Ei tarvitse muuta kuin siivota ja järjestellä. Yhtäkään ylimääristä hillopurkkia tms. ei  tarvita siihen, että tavarat saa laitettua järjestykseen. 

Niin, jos kotona on jo valmiiksi säilytysrasioita tai muita vastaavia, niin silloinhan homma sujuu helposti. Mutta ei tavarat pysy siistinä pelkällä siivoamisella, jos niill

Voihan sitä toki elämänsä siihenkin käyttää, että ryhmittelee tavaroita kuin mikäkin kauppias. Minulla on samassa laatikossa sulassa sovussa askarteluvälineitä, työkaluja, keittiötarvikkeita jne. eikä ole ikinä mitään ongelmaa löytää niitä. Ahdituisin siitä, jos pitäisi miettiä, että tämä on nyt askartelulaatikko enkä voi laittaa tänne esim. puukauhaa. 

eri

Itse taas ajattelen niin, että kun kerran käytän aikani siihen asioiden ryhmittelemiseen niin sitten ei tarvitse jatkossa tuhlata aikaa ja etsiä missä se kauha tällä kertaa sattuu olemaan tai että mihinkäs ne avaimet olen tällä kertaa laittanut. Tiedän tasan tarkkaan, että kauha on aina omassa lokerossaan paistinlastan vieressä ja avaimet löytyvät aina koukusta eteisestä jne.

Vierailija
185/185 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä välillä ihmettelen, ettei joillain ole mitään silmää esim. taulujen sijoittelusta. Esim. muuten vaikka siistiä ja vähänkin tavaraa, mutta taulut katonrajassa tai kummallisesti ryhmitelty. Ja ei ole laitettu vaan olemassa oleviin nauloihin vaan itse "harkittu".

Netistä löytyy paljon ohjeita miten taulut kannattaa ripustaa ja muita yksinkertaisia sisustusvinkkejä. Kannattaa katsoa muutama video ennen kuin rupeaa sisustamaan kotia, sillä on valtava vaikutus kodin viihtyisyyteen kun kiinnittää tällaisiin asioihin huomiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä