Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joitain ei yhtään häiritse kodin epäesteettisyys??

Vierailija
25.04.2025 |

Niin monella näkee esim. Kylpyhuoneessa röykkiöittäin kirjavia ja epämääräisiä purnukoita tai keittiön tasoilla kaikkea sälää tiskiaineista ja roskista lähtien. En vaan käsitä miten joku jaksaa katsella sellasta. Eikö oikeasti häiritse silmää?

Kommentit (185)

Vierailija
1/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse.

Vierailija
2/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmetellyt. Niin pienellä vaivalla saa sälän kaappien ovien taakse piiloon, etten voi ymmärtää miksi keittiön ja kylppärien tasot on täynnä kaikenmoista. Ja jos ei ole riittävästi kaappeja niin tasoillekin voi ostaa vaikka laatikkoja, jotka selkeyttää näkymää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja ei. 

Tuo mainitsemasi seikka on samalla kodin tunnusmerkki. Koti on meille se jokaisen oma paikka, jonka tuntee vain ihminen itse.

Se sisustuslehtien kuvasto, jossa kaikki on aseteltuna ja kuvan alla lueteltu, mikä on zarrosta ja mikä vati ja tuoli mistäkin ulkomaanmatkalta löydetty, voi toki olla jonkun koti sekin. Mutta tuskin säilyy siinä kuvauskunnossa sekuntia kauempaa.

Vierailija
4/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus totesin meidän museohipeiksi, tänne on pelastettu kaikenlaista antiikkia  retroa, vintagea ja sukuaarteita suloiseen sekamelskaan. Siistiä on kyllä, esteettistä, ei. Ei riitä mielenkiinto siihen, harmi. Toki joku muu saisi tulla järjestelemään jos kiinnostaa, asun mielelläni esteettisesti kunhan kaikki toimii. Keittelen nisukahveet palkaksi.

Vierailija
5/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän häiritsee, mutta kun ei jaksa siivota, niin ei voi mitään ja täytyy sopeutua elämään asian kanssa. Epäsiisteys kertoo tutkitusti älykkyydestä.

Vierailija
6/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksimalisti mutta myös esteetikko. Järjestelen kamakasojani ojennukseen lähes päivittäin. Kirkkaat vaatteiden väripilkut ilahduttavat ja luon niistä vaihtelevia harmonioita.

Vierailija
7/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse, helpompi ottaa tasolta kuin kaapista

Vierailija
8/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin se on kotoisaa että asiat ei omassa kodissa niin justiinsa, niinkuin jossain hotellihuoneessa.

Vierailija
9/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää eikö ihmisiä häiritse jos on vain yksi kelmeä kattovalo. Erittäin epämiellyttävää olisi tuollaisessa kodissa

Vierailija
10/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan sotkua ja epäjärjestystä. Sukulaisten luona kävin ruokkimassa elämiä ja siellä oli tavarat levällään keittiössä ja wcssa.

Itsellä periaate. Että kun kotoa poistun niin on siistiä. Päivittäin siistin keittiön tasot ja pyyhin, olkkarin pöydältä pois ylimääräiset tavarat. 

Vierailija
11/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kenellekin epäesteettisyyttä? 

Oon aina ajatellut, että me täällä asutaan, joten koti on meidän näköinen. Tavaraa voisi kyllä vähentää, mutta tarvittaessa tästäkin saa ihan edustuskodin. Tällä hetkellä kun eletään lapsiperhearkea, koti saa olla vähän kaaos. Likaista ei ole, mutta leluja ja muuta tavaraa vähän pitkin poikin. Elämä saa näkyä.

Vierailija
12/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole niin justiinsa, jos kaikki ei ole tiptop paikoillaan. Tykkään myös väreistä, joten kaikki ei täällä varmasti viihtyisi. Joku sisustukseen epäsopiva esinekin pääsee näkyville, jos siitä itse tykkään.

Vierailija
13/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee, mutta silti katselen sotkuja joka päivä. Olen ainoa jota häiritsee, joten vaihtoehto olisi kulkea muiden perässä jatkuvasti siivoamassa jälkiään. Tai sitten nalkuttaa jatkuvasti asiasta. 

Jos siivoan vaikka keittiön tasot siisteiksi, niin viikossa on taas kaaos valmiina.

Vierailija
14/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritsee, mutta silti katselen sotkuja joka päivä. Olen ainoa jota häiritsee, joten vaihtoehto olisi kulkea muiden perässä jatkuvasti siivoamassa jälkiään. Tai sitten nalkuttaa jatkuvasti asiasta. 

Jos siivoan vaikka keittiön tasot siisteiksi, niin viikossa on taas kaaos valmiina.

Onpa jännä että viikossa tulee kaaos, jos ei tee mitään. Suorastaan poikkeuksellista!

Vierailija
15/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole samanlainen maku kuin sinulla. Yllättkö tämä asia oikeasti?

Vierailija
16/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikossa? Siisteys vastii päivittäisen ylläpitosiivouksen. Tavaroille oma paikka kaappeihin ja tasojen pyyhintä päivittäin. Ihan normaali rutiini yleensä. 

Vierailija
17/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän häiritsee, mutta kun ei jaksa siivota, niin ei voi mitään ja täytyy sopeutua elämään asian kanssa. Epäsiisteys kertoo tutkitusti älykkyydestä.

Sotkuisin koti on eräällä tuntemallani kehitysvammaisella henkilöllä. Mutta ilmeisesti hän on sittenkin huippuälykäs?

Ap

Vierailija
18/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmetellyt. Niin pienellä vaivalla saa sälän kaappien ovien taakse piiloon, etten voi ymmärtää miksi keittiön ja kylppärien tasot on täynnä kaikenmoista. Ja jos ei ole riittävästi kaappeja niin tasoillekin voi ostaa vaikka laatikkoja, jotka selkeyttää näkymää.

Älä tunge moukka toisten elämään ällistelemään. Ei saatana kuulu sulle.  👹👹👹👹

Vierailija
19/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en halua asua missään kliinisessä sisustuslehtiasunnossa. Minulle kodintunnun tuo nimenomaan se, että kaikki ei ole vimpan päälle laitettua ja kliinisen linjasta. Rönsyily ja pursuilu on kohtuuden rajoissa minulle kodikasta. 

Vierailija
20/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla joku kyselykausi taas menossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän