Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joitain ei yhtään häiritse kodin epäesteettisyys??

Vierailija
25.04.2025 |

Niin monella näkee esim. Kylpyhuoneessa röykkiöittäin kirjavia ja epämääräisiä purnukoita tai keittiön tasoilla kaikkea sälää tiskiaineista ja roskista lähtien. En vaan käsitä miten joku jaksaa katsella sellasta. Eikö oikeasti häiritse silmää?

Kommentit (185)

Vierailija
121/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus on katsojan silmässä.

Serkkuni asunto on minimalististen esteetikkojen unelma. Minä möläytin heillä käydessäni kysymyksen: oletteko muuttamassa? Luulin, että suurin osa tavaroista oli jo pakattu ja vain viimeiset oli vielä siirtämättä uuteen asuntoon.

Minun silmääni asunto oli hengetön ja epäesteettinen tyhjyydessään. En sietäisi itse niin kaikuvaa kotia.

Minun esteettistä silmää hemmottelee värit, pehmeys ja runsaus. Myös tietynlainen eriparisuuden luoma rosoisuus on kaunista.

Vierailija
122/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus innostuin laittamaan kuivakaapin tarvikkeet rasioihin. Ihan siistiä hetken. Kunnes mausteita tuli ostettua lisää, eikä ne mahtuneetkaan maustelaatikkoon ja uusi pastapussi olikin edellistä isompi ja muropaketti olikin +5 % suurempi ja koko järjestelmä osoittautui järjettömäksi. Jauhot on edelleen rasioissa, mutta muut tarvikkeet on suloisessa sekamelskassa omissa paketeissaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja ei. 

Tuo mainitsemasi seikka on samalla kodin tunnusmerkki. Koti on meille se jokaisen oma paikka, jonka tuntee vain ihminen itse.

Se sisustuslehtien kuvasto, jossa kaikki on aseteltuna ja kuvan alla lueteltu, mikä on zarrosta ja mikä vati ja tuoli mistäkin ulkomaanmatkalta löydetty, voi toki olla jonkun koti sekin. Mutta tuskin säilyy siinä kuvauskunnossa sekuntia kauempaa.

Kerran päivässä kaikki sälä paikoilleen, keittiössä joka kerran kun siellä tehdään jotain.

20 min sitten söimme lounaan ja nyt on keittiö ja ruokailutila "kuvauskunnossa". Makuuhuoneet pedattiin jo aamulla, ainoa rike on yksi puoliksi käytetty paita tuolin selkänojalla ja tyttären avoin meikkipussi lipaston päällä.

Sama siisteystaso aina. 4 lasta ja 2 etätöissä, olisimme hukkuneet aikaa sitten rojuun ja sekasotkuun jos järjestystä ei ylläpidettäisi.

Rakastan siistiä kotia, niin stressitöntä!

Vierailija
124/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän häiritsee, mutta kun ei jaksa siivota, niin ei voi mitään ja täytyy sopeutua elämään asian kanssa. Epäsiisteys kertoo tutkitusti älykkyydestä.

Ihan varmasti🤣🤣🤣

Kertoo vain laiskuudesta...

Vierailija
125/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritsee, mutta silti katselen sotkuja joka päivä. Olen ainoa jota häiritsee, joten vaihtoehto olisi kulkea muiden perässä jatkuvasti siivoamassa jälkiään. Tai sitten nalkuttaa jatkuvasti asiasta. 

Jos siivoan vaikka keittiön tasot siisteiksi, niin viikossa on taas kaaos valmiina.

Tehdäänkö teillä kerran viikossa ruokaa/syödään?

Vierailija
126/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen lapsen äiti olen. Lapset on nyt aikuiset, mutta aina olen kodin siisteydestä huolehtinut. Esim keittiö on aina ruokailun jälkeen siivot

Mitali sinulle. Siivosin kyllä itsekin aika paljon lasten ollessa pieniä, mutta jälkikäteen ajatellen se ei ollut kovin hyvää ajankäyttöä.

**

Kyllä sen arvon ymmärtää viimeistään sitten kun menee kotoa muuttaneen nuoren luo käymään ja näkee että tämän koti on siisti ja hoidettu.

Tuntuvat arvostaneen viihtyisää ja siistiä kotia hkin. 

4:n äiti

Vierailija
127/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole mitään muuta sisältöä elämässä eikä harrastuksia, niin voihan sitä toki järjestellä tavaroita samanvärisiin purnukoihin. Kuluu se aika niinkin.

Se nimenomaan säästää aikaa ja helpottaa elämää, kun nurkat ei ole täynnä roinaa.

Ap

Se nimenomaan ei säästä aikaa, että siirtelee asioita purkista toiseen. Paljon vähemmän kuluu aikaa siihen, että laittaa shampoopullon sellaisenaan hyllylle kuin siihen, että avaa pullon, kaataa sisällön toiseen pulloon ja laittaa vasta sitten hyllylle. Puhumattakaan, paljonko siihen kuluu aikaa ja rahaa, kun etsii jokaiselle tuotteelle samanvärisen ja sopivan kokoisen purnukan.

t. eri

En mä ainakaan mitään siirtel

Minä kyllä valitsen tuotteet sen mukaan että ne sopii iholle ja hiuksille, purkin ulkonäkö on ihan viimeisenä kriteerilistalla. 

Niin minäkin valitsen ja useimmiten niissä on pakkauksetkin kauniimpia. Joku Elvital on kauheaa sekä hiuksille että silmille.

Ap

Vierailija
128/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hulluhan se on, mutta kaupat ovat pullollaan erilaisi säilytyspurkkeja juuri siksi, että osa ihan  tosissaan siirtää esim. jauhot ja pastat yms. niihin säilytysastioihin alkuperäispakkauksista. Tulee ap:n mainostama harmoninen näkymä, kun kaikki on identtisissä purkeissa. Dymolla sitten nimikoidaan, mitä on missäkin ja tosiaan: purkin pohjaan liimataan teippi, jossa lukee päiväys ja mahdollinen valmistusohje. Joilla on liikaa aikaa niin ehtii tuollaistakin puuhata."

En ole puhunut sanallakaan mistään säilytyspurkkeihin siirtämisestä.

Ap

Vierailija
129/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan sotkua ja epäjärjestystä. Muita perheenjäseniä ei, joten minä järjestelen paikkoja joka päivä. Meillä ei ole koskaan mitään epämääräisiä kasoja missään tasoilla tai lattioilla. Jos olemme hotellissa, pidän silloinkin huoneen siistinä ja asetan kengät nätisti. Jokainen tyylillään.

Vierailija
130/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja ei. 

Tuo mainitsemasi seikka on samalla kodin tunnusmerkki. Koti on meille se jokaisen oma paikka, jonka tuntee vain ihminen itse.

Se sisustuslehtien kuvasto, jossa kaikki on aseteltuna ja kuvan alla lueteltu, mikä on zarrosta ja mikä vati ja tuoli mistäkin ulkomaanmatkalta löydetty, voi toki olla jonkun koti sekin. Mutta tuskin säilyy siinä kuvauskunnossa sekuntia kauempaa.

Kerran päivässä kaikki sälä paikoilleen, keittiössä joka kerran kun siellä tehdään jotain.

20 min sitten söimme lounaan ja nyt on keittiö ja ruokailutila "kuvauskunnossa". Makuuhuoneet pedattiin jo aamulla, ainoa rike on yksi puoliksi käytetty paita tuolin selkänojalla ja tyttären avoin meikkipussi lipaston päällä.

Sama siisteystaso aina. 4 lasta ja 2 etätöissä, olisimme hukkuneet aikaa sitten rojuun ja sekasotkuun jos järjestystä ei ylläp

Ainoa rike?

Mielenterveys siellä oireilee. 

Vierailija
131/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne tietysti naisia häiritse kun ne ovat heidän omia purkkeja, mutta arvaas jos olisi miehen purkit kyseessä. Jo pelkät miehen likaiset sukat lattialla saa naisen pois tolaltaan.

Vierailija
132/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häiritsee, mutta silti katselen sotkuja joka päivä. Olen ainoa jota häiritsee, joten vaihtoehto olisi kulkea muiden perässä jatkuvasti siivoamassa jälkiään. Tai sitten nalkuttaa jatkuvasti asiasta. 

Jos siivoan vaikka keittiön tasot siisteiksi, niin viikossa on taas kaaos valmiina.

Mistä tällaisen käsityksen sait?

-13

Vierailija
133/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-13

Jos siivoat astiat ja keittiösotkut vain kerran viikossa?

Itse siivoan  keittiön 3-4 päivässä jo siinä vaiheessa kun valmistelen ruokaa ja astiat heti syönnin jälkeen koneeseen pois näkyvistä ja pesuun.

Vierailija
134/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa rike?

Mielenterveys siellä oireilee. 

Tarkoitin tällä kuvausvalmiuskuntoa.

Mielenterveys voi kiitos oikein hyvin! Ei tässä elämässä ja näillä urilla tyhjäpäät selviäisi:)

Vierailija
135/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole mitään muuta sisältöä elämässä eikä harrastuksia, niin voihan sitä toki järjestellä tavaroita samanvärisiin purnukoihin. Kuluu se aika niinkin.

Se nimenomaan säästää aikaa ja helpottaa elämää, kun nurkat ei ole täynnä roinaa.

Ap

Se nimenomaan ei säästä aikaa, että siirtelee asioita purkista toiseen. Paljon vähemmän kuluu aikaa siihen, että laittaa shampoopullon sellaisenaan hyllylle kuin siihen, että avaa pullon, kaataa sisällön toiseen pulloon ja laittaa vasta sitten hyllylle. Puhumattakaan, paljonko siihen kuluu aikaa ja rahaa, kun etsii jokaiselle tuotteelle samanvärisen ja sopivan kokoisen purnukan.

t. eri

Ei luoja jaksais tällaista ihmistä ja elämää.

Vierailija
136/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on paljon isompia ongelmia elämässä kun pari eriväristä purnukkaa

Vierailija
137/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin tällä kuvausvalmiuskuntoa.

Mielenterveys voi kiitos oikein hyvin! Ei tässä elämässä ja näillä urilla tyhjäpäät selviäisi:)

Ei tarvitse olla tyhjäpää ollakseen sekopää. Lastesi puolesta surettaa.

Vierailija
138/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten käytät sen säästyneen ajan?

Vierailija
139/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-13

Jos siivoat astiat ja keittiösotkut vain kerran viikossa?

Itse siivoan  keittiön 3-4 päivässä jo siinä vaiheessa kun valmistelen ruokaa ja astiat heti syönnin jälkeen koneeseen pois näkyvistä ja pesuun.

Sanoin kyllä, että astiat meillä menee suoraan koneeseen. Enkä sanonut siivoavani kerran viikossa. En siivoa toisten sotkuja niinkään usein! Meillä ruokaa tekee jokainen vuorollaan ja kuten sanoin, niin muilla tuppaa jäämään mausteet yms. pitkin tasoja, vaikka paikat kaikelle olisi olemassa.

Minun tehtävä ei ole siivota koko ajan toisten sotkuja ja siksi osittain siedän sotkua ja välillä kyllä huomautan asiasta ja patistelen laittamaan paikoilleen. Mutta kuten joku aikaisemmin kirjoitti, niin näissä asioissa joutuu tekemään kompromisseja.

-13

Vierailija
140/185 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten käytät sen säästyneen ajan?

Jeesustelen palstalla ja kiillotan sädekehääni somessa :)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan