Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**MARRASmasujen viikonloppu**

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana viikonloppu kun ei ole mitään kummempaa ohjelmaa! Heräsin puoli seitsemältä ja aloin siivota. Pian pitäisi mennä tyttöjen kanssa ulos. Raskausoireet ovat edelleen olemattomat mutta " onneksi" vähän voimistumaan päin; jonkun verran huimausta ja rinnat aavistuksen verran arat. Eilen illalla palelsi niin että makasin sohvalla täysissä pukeissa torkkuhuovan alla ja palelsin niin että mies toi minulle vielä paksun peiton päälle. Meni vielä ainakin puoli tuntia ennenkuin aloin lämmetä! Kahden tuulimunaraskauden jälkeen pelkään pahinta taas ja sen vuoksi olen onnellinen jos raskausoireita on mahdollisimman paljon.

Eräs kummallinen oire on kylkipistos oikealla puolella. Siis semmonen joka tulee yleensä silloin kun urheilee liian pian syömisen jälkeen. Olen tällä viikolla käynyt kolme kertaa kävelylenkillä (en ruokailun jälkeen) a kylkipistos on ollut niin kova että on ollut pakko kävellä tosi hitaasti! Tosi kurjaa sillä olen harrastanut reippaita kävelylenkkejä jo pidemmän aikaa ja nyt lenkkeily ei oikein houkuta. Onko kellään muulla ollut vastaavaa?

Mukavaa viikonloppua kaikille Marrasmasuille toivottaa

GeddyLee

Vierailija
2/21 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, toivottavasti ketään ei haittaa kun päätin aloittaa tään viikonloppupinon..

Täälläkään ei oireita pahemmin oo, vähän rintojen arkuutta, painn tunnetta alamahalla ja turvotusta..Mietin et millonkahan tällä kertaa ihmiset huomaa asian laidan. Viimeksikin turvotusta oli aika reippaasti masun kohdalla etenkin jo ennen ekaa neuvolaa, et jotkut sukulaiset katselivat vähän..

Hyvää viikonloppua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on pahasti sellainen olo, että en oikein tiedä edes kuulunko tänne marraskuisiin:( Nimittäin ultra takana, mutta mitään ei näkynyt kohdussa (eikä kyllä onneksi missään muuallakaan esim. munatorvessa kuten viimeksi). Toivon kovasti että ei näkynyt sen takia, että on niin aluillaan, viikkoja noin viisi ja risat! Kun raskaustesti kuitenkin plussaa ja raskausoireitakin on ollut.

No, uusi ultra-aika on jo sovittuna, joten sitä odotellessa seuraan teidän muiden raskauden edistymistä.

Kaikille oikein hyviä vointeja ja pitäkää pienet matkassa mukana!

-epätietoinen huua-tepe

Vierailija
4/21 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein eilen positiivisen raskaustestin :). Meillä poika 2/05 ja jos kaikki menee nyt hyvin, saa sisaruksen laskurin mukaan noin 23.11. En tiedä miten paljon ehdin enää palstailemaan, mutta ehkä silloin tällöin.

Vierailija
5/21 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki,

Täällä on yksi pelokas ja epävarma. Pelkään totisesti, että tämä raskaus menee kesken. Minulla on 2,5v poika ja hänen raskaudessaan en kokenut mitään vastaavaa...

Minulla on menossa rv 5+1. Muutamana päivänä alkuviikolla pikkupöksyihin tuli ihan vähän aivan vaaleanruskeaa vuotoa (siis joitakin tippoja). Mitään kipuja ei ollut.

Tänään aamulla huomasin kauhukseni, että vessapaperiin jäi selkeästi kirkkaanpunaista verta. Pikkuhousuihin ei ole kuitenkaan tullut tämän pyyhkimisen jälkeen muuta kuin hiukan sitä vaalenruskeaa vuotoa. Mitään kipuja ei ole missään.

Mitä luulette? Onko toivoa, ettei tämä olisi km? Olen menossa lääkärille tarkistuttamaan itseni tietysti joka tapauksessa. Pitäisikö mennä nyt heti? Vai odotanko maanantaihin? Raskausoireina minulla on ollut pahoinvointia ja väsymystä (ja koko ajan kylmä?). Nämä oireet ovat edelleenkin. Rinnat eivät ole kovin aristavat olleet missään vaiheessa.

Voi miten kurjaa on tämä epätietoisuus. Yritän ajatella positiivisesti, mutta vaikeaa tämä on.

Hyvää viikonloppua.

t. huvis rv5+1

Vierailija
6/21 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko km viimeks tiputteluvuodolla ilman kipuja. Pari päivää tiputteli ja sit alko runsas vuoto ja kipu oli aivan kauhea. Rv sillon 7+4. Lääkäriin menin vasta kun keskenmeno oli jo tapahtunut. Tiputtelu nimittäin alko perjantaina ja viikonlopun yli ajattelin silloin sitä seurata. Km tulikin sit su-ma yönä ja ma aamulla menin sit lääkäriin.

Mut toisaalta alkuraskauden vuotelu on tosi tavallista ja voi johtua monista asioista. Pienestä vuodosta ei mun mielestä kannata vielä huolestua. Tiedän kokemuksesta, että sun tilanteessa voi olla vaikee olla rauhallinen. Soittele vaik neuvolaan mitä mieltä he ovat asiasta. Älä huolestu vielä.

Vierailija
7/21 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvikumpulainen ->Jos et jaksa maanantaihin odotella, ni soittele vaan päivystykseen. Kyllä se tilannetta saattaa helpottaa.

Vierailija
8/21 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut enää mitään vuotoa eikä kipuja. Koitan ajatella positiivisesti ja menen joka tapauksessa yksityiselle ultraan heti maanantaina. Saa sitten mielenrauhaa. Kurjaa tämä epätietoisuus on. Ensimmäinen raskaus oli niin helppo ja huoleton. Ekasta tärppäsi ja niin myös tämä toinenkin tärppäsi ekasta kierrosta kun annoimme mahdollisuuden. Kumpa kaikki menisi hyvin.

Vierailija
9/21 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvikumpulainen; Toivotaan ettei se oo mitään vakavampaa, oon kans lukenut että alkuraskaudes voi vuotelua olla, ja kaikki menis silti hyvin..

Mulla on tänään ollut ties millaisia tuntoja alamahalla..välillä on vähän nipistellyt ja välillä vähän menkkakipujakin, tosin ylempänä kuin normaalisti..jospa ne ois vaan niitä kohdunkasvukipuja tms..rv nyt 5+4.

Väsyttänyt on kans, en tiiä voiko se väsymys tulla näin yhtä-äkkiä vai oonko muuten vaan nukkunut huonommin.

Vierailija
10/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hiljaiselta näyttänyt muutaman päivän.. no eipä nyt oo itsekään tullut kirjoiteltua, ei vaan ole jaksanut, kun väsyttänyt niin kovasti.

HUUA-TEPE: kuulemani mukaan sikiö alkaa näkymään ultrassa vasta joskus viikoilla 6+jotain. Näin olen ainakin kullut monesti, 100%varmaa tietoa en kyllä osaa antaa. Jospa se vauveli jo polskii siellä iloisesti seuraavassa ultrassa :)

MAUKU: tervetuloa joukkoon!

HUVIKUMPULAINEN: toivottavasti vuoto ei ole lisääntynyt tai tullut kipuja! toivottavasti kyseessä oli normaalia alkuraskauden tuhruttelua! kerrohan sitten ultrassa käytyäsi oliko kaikki kunnossa!

Omaa napaa:Oon ihmeissäni, taisi viime yönä iskeä oikea kunnon raskauspahoin vointi :p minulle joka olen ihmetellyt mitä se oikein on. yöllä heräsin kahden aikaan kun oli niin kumma olo. ehdin jo säikähtää kun nipisteli niin kovasti masussa, siinäolikin pakko lähteä vessaan. hyvä kun vessaan ehdin kun koko päivän eväät tyhjenivät lavuaariin. Olikin ihana siivota se, yök :/ sen jälkeen kuitenkin oli ihan hyvä olo, eikä aamullakaan ollut pahoin vointia :)

kahvi on ruvennut ällöttämään. pystyn kyllä juomaan sitä, mutta erittäin hitaasti ja mahdollisimman kuumana. mitä haaleampaa, sen kuvottavampaa! himojakin on ollut, koko eilisen pivän teki mieli mäkkärin ranskalaisia. välillä tuntui, että kohta tulee itku kun halutti saada niitä niin kovasti. Ja voi sitä onnea kun illalla pääsi mäkkäriin :D

Mies raukka säälittää. Parina päivän fiilikset heitellyt niin pahasti. Aivan uskomatonta, saatan räjähtää ihan ilman syytä ja mököttää miehelle kun on tuhahtanut väärällä äänensävyllä tms yhtä järkevää. Ja yhtäkkiä naurattaakin koko juttu. Hetken päästä oma kiukuttelu saattaakin itkettää, tai oikeastaan mikä tahansa. esimerkkinä Idols, mua vaan alkoi itkettää aivan kamalasti kun katsottiin sitä, se kun on niiin liikuttava ohjelma ;P Jos samanalaisena pysyn koko 9 kk, niin saan olla onnellinen jos oon vielä naimisissa vauvan synnyttyä. Olen oikea malli esimerkki mielealan vaihteluista :D ei se kyllä oo yhtään kivaa oikeasti.

turvotus on pysynyt entisellään. ja ala vatsaa ei saa kunnolla enää vedettyä sisään. kädellä tuntee jo selvästi pikkuriikkisen kummun :)

tulipas tekstiä... ja varmaankin aika sekavaa myös, pahoittelen :)

nyt suihkuun!

-ebba- 5+5 (muistaakseni)

Vierailija
11/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin oon ollu niin väsy etten koneellakaan ole jaksanu olla. Eilen nukuin päikkärit joka on niin harvinaista miulle, jotenkaan en vaan osaa nukkuu päivällä, no nyt olin sitten niin väsyny että oli ihan pakko, muuten olisin vaan kiukutellu miehelle.

Toissapäivänä päätin luopuu kahvin juonnista, vaikka se vielä maistuiskin, eikä ole mitään " vierotus oireita" ollu. Luulin että olis hirvee päänsärky, mut ei ihme kumma.

Nyt on rv6 ja täällä oottelen että alkaakohan se pahoinvointi kohta, ensimmäistä odotellessa tais alkaa näihin aikoihin.

Jotenkin pää on nyt ihan tyhjä, ei keksis mitää kirjotettavaa. Olkkarissa oottaa iso kasa pahvilaatikoita, pitäis mennä pakkaamaan, muutto edessä viikon päästä. Ostettiin oma kerrostalo kolmio. Ihan innoissani oon kun pääsee muuttamaan ja sisustamaan.

Mukavaa sunnuntai iltaa teille!

Edvina83 rv6

Vierailija
12/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys! Kirjoittelin äsken tuonne toiseen keskusteluun, ennen kuin huomasin, että täältä löytyy tarkalleen samassa tilanteessa olevia. Itselläni on kaksi poikaa (6 ja 3) ja kolmas on tulossa (5+6). Edellisten raskauksien aikana en näillä palstoilla vieraillut, mutta nyt on hirveä tarve jaakaa ajatuksia, sillä jostain syystä pelottaa niin pirusti! Kaksi aikaisempaa raskautta alkoivat " laakista" . Tällä kertaa kuukautiset tulivat kaksi kertaa ja jo se sai pään pyörälle. Oli kuin vuoristoradassa olisi ollut ja se tunne on jatkunut myös plussan jälkeen.

Tänään sain hepulin, kun huomasin vessassa pyyhkiessäni paperissa liman seassa punaisia rihmoja, joita on tullut ennen kuukautisia. Lisäksi tajusin, että kuumottava, kuiva alapää kärsii mitä todennäköisemmin hiivasienitulehduksesta. Kuulostaako tutulta?

Vierailija
13/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Kirjoittelen ensimmäistä kertaa... mulla nyt 5+5. En olke uskaltanutkirjoitella minnekään kun pelottaa niin oireeton olo. Toivottavasti masuasukilla kaikki hyvin. Ihmeellistä tuo mielialan vaihtelu, tänään itkeskellyt pitkin päivää ja ihan turhista asioista. vielä puolitoista viikkoa ja eka ultra. Toivottavasti siellä kuuluu jotain niin voi elää hieman paremmin mielin.

Millaisia ajatuksia teissä on raskaus herättänyt? Minä kun ajattelen koko ajan että mitäs jos se menee kesken tai siellä ei ole mitään. Olen jo epätoivoissani kolme testiäkin tehnyt. Tottakai haluan kaiken olevan hyvin, mutta oireettomuus pelottaa.

Vierailija
14/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kaksi oonistunutta raskautta takana ja kuten kirjoitin, niin pelottaa ihan älyttömästi, että nyt ei kaikki mene kunnolla. On todella epäuskoinen olo ja jotain elonmerkkejä kaipais ja varmistusta siitä, että kaikki tapahtuu oikeassa osoitteessa. Mieliala vaihtelee viiden minuutin välein yltiö toiveikkaasta täysin epätoivoiseen. Huh!

Vierailija
15/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelinkin jo yleisesti omasta tilanteestani. (5+6) ja tänään limaisen vuodon seassa punaisia viiruja pyyhkiessä, ei mitään housuihin asti. Eiköhän sovita, että tällaista vuotoa esiintyy tyypillisesti tässä vaiheessa!

Vierailija
16/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ilmoittaudun joukkoon, laitoinkin perustietoja jo tuonne toiseen marrasmasujen ketjuun.

Minulla oli ekassa raskaudessa aika paljonkin vuotoa, ensin joskus näillä alkuviikoilla ja ja sitten myöhemmin noin rv 20 uudestaan. Toisessa ultrassa selvisi, että minulla oli ollut alussa eteisistukka - siis kohdunsuun päälle oli alkanut istukka kasvaa - ja vuoto johtui sen siirtymisestä ylemmäs. Ihan hyvin kaikki meni, toivoa on siis vaikka tiputtelisikin.

t. tuitun_äiti

Vierailija
17/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvikumpulainen-> toivottavasti masuasukilla on kaikki ok. Ei tuo ainakaan hälyyttävältä kuulosta.=) Mut huomenna tiiät jo, ei tarvii arvailla.

Voi tätä väsymystä.. Odotan kovasti että jaksan taas valvoa ees sinne iltakymmeneen.. Nytkin nukahtaisin heti, jos pitkälleen pääsisin..

Rintojen arkuus on jo multa helpottanut huomattavasti. On ne vieläkin kipeet, mutta ei sillee, et hipaisu sattuis.

Lumi-83 rv7+2

Vierailija
18/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oliko siellä yksi uusi, muisti kun on hieman hatara, mutta joka tapauksessa kiva kun porukka kasvaa!

(.) Vielä ollaan elävien kirjoissa, nippa nappa... En oo onneks joutunu oksenteleen, mutta muuten olo tosi kurja. Tänään on jopa pystyny tekeenkin jotain kun on ottanu kahdet päikkärit, syöny koko ajan ja käyny välillä pihalla haukkaan happea:( Saas nähdä kuinka käy huomenna töissä, vai pitäiskö hakea suorilta saikkua... Mitä ootte mieltä? Onko perusteltua olla sairaslomalla raskauspahoinvoinnin takia?? Jotenkin on ihan lintsari olo, vaikka tiedän ettei mun työnteosta tuu mitään kun olo on mitä on, ja vielä asiakaspalvelutyötä...

Keskiviikkona on ultra, vähän alkaa jo jännittään=D Täytyy vaan ajatella positiivisesti, että siellä on kyllä kaikki kunnossa:)

Koskas teillä muilla oli ultria? Kuinka moni käy näin aikaisin?

Toivon, että teillä on kaikki kunnossa ja vaavit mahassa jotka vuotoja jännittelitte:)

katya ja iitu rv7

Vierailija
19/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun kuulostaa tutulta nuo teidän jutut..Mielialanvaihtelut ja itkuherkkyys, pelko ja jännitys siitä, onko masussa ees elämää tai onko se asukki kunnossa/oikeessa paikassa yms.

Miekin voisin vaan todeta, et voi mies parkaa mitä se joutuu kestämään..Saatan ihan yhtäkkiä tiuskaista jotain, just vaikka miehen äänensävystä ja pian sit naurattaa tai itkettää..ikinä ei tiiä.

Mulla on tänäänkin ollut kumma olo mahassa, on ollut ties millaista kipua ja painetta..ei kovaa,mut semmosta nipistelyä yms. Tuntuu ihan kuin ois vähän tullut kovempi kohta tuonne ihan alamahaan..? Rinnat on mulla vielä kans kipeät ja tänään meinasin nukahtaa väkisinkin, ja istualleen viel, onneks ei oo pahaa oloa(vielä) tullut, pelkään et sekin viel yllättää..Ruuan kans saa pitkään miettiä,mitä tekee mieli ja mitä ei..Niin ja tuntuu kans et pissalla saa juosta normaalia useemmin( eli, jee, mullekin on tullut vähän lisää oireita:) )

No,nyt yrittää nukkumaan..

Milenna rv 5+5

Vierailija
20/21 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pe iltana haalean-vaalea plussa ja la samanmoinen...

Huomenissa tarkoitus soitella neuvolaan josko pääsisi tarkastustestiin..=) Ihan tajutonta...

Jos tää nyt totta on niin eipä sitten käy luottaminen minipillereihin joita tässä olen syönyt....=P

Ennestään on poika-04 sekä tyttö-05

Tämän yllärin edellisistä menkoista laskettu la olis 16.11.2007

Minny 5+2 (kait?)