kuinka np-ultra tehdään?
Tyhmä kysymys ja mun pitäisi tietääkin, mutten muista. Olen menossa siihen ekaan ultraan, eli niskapoimu-ultraan. Mietin tehdäänkö se vatsanpäältä vai sisäkautta?
Kommentit (11)
Mutta joskus vatsan päältä, riippuen vatsanpeitteistä. Itseltäni tehtiin vatsan päältä kun kätilö totesi, että on sen verran vähän tavaraa tuossa vatsassa, että varmaankin näkyy hyvin siitä päältä.
Rakenneultra tehdään sitten vatsan päältä.
Ekassa raskaudessa np-ultra tehtiin mulle sisäkautta. Asuttiin pikkukaupungissa missä kaupungilla vanhat/huonohkot ultrat.
Nyt toisessa tehtiin vatsan päältä. Nyt asutaan isossa kaupungissa, missä pääsin ihan uuteen ultralaitteeseen.
Ihmettelin asiaa niin ultraaja sanoi juuri rasvan määrän vatsankohdalla ja ultralaitteen tarkkuuden vaikuttavan.
Siis alakautta ja vatsanpäältä.
Ja hyvin on vatsanpäältäkin näkynyt vaikka tuota rasvakerrosta aikasta paljon onkin =/
Muistaakseni varsinaiset mittaukset tehtiin vatsan päältä ultrattaessa.
mutta vauva väärässä asennossa. Sitten alakautta eikä sittenkään onnistunut. Lopulta vatsan päältä saatiin kun vauva heräsi ja liikkui.
molemmilla kerroilla muistaakseni sitten myös vatsan päältä. Mutta ymmärsin että alakautta tehty on se yleisempi tapa.
Mulle tehtiin ensimmäistä odottaessa yksityisellä sisäkautta (rv 11)
ja toisellekin ensin sisäkautta (rv13), mutta kun VAUVAN koko oli riittävä, pystyi mittaukset tekemään myös vatsan päältä.
Ei mulle omasta rasvakerroksesta mitään puhuttu... :P
Itse kävin pari päivää sitten ja ensin katsottiin vatsan päältä, mutta ei näkynyt mitään (vaikka olenkin suht hoikka). Alakautta näkyi sitten hyvin.
Tytteli-83
Tehtiin meille sekä alakautta että vatsan päältä. Asukki liikkui sen verta reippaasti että mittoja ei oikein saatu otettua.
Ymmärsin niin, että oman rasvakerroksen lisäksi vaikuttaa myös istukan paikka. Jos istukka sattuu olemaan kohdun päällä, niin voi olla vaikea saada vatsan päältä ultrattua ihan pientä vauvaa.
Mulla tehtiin vatsan päältä. Istukka on takaseinässä ja itsekin aika laiha.
Rakenneultra sitten mahan päältä.