Uusi kaveri paljastui hörhöksi
Mitäs nyt sitten? Tutustuin harrastuspiireissä kivan oloiseen ihmiseen, ja on käyty kahvilla ja lenkeillä ja kerran hän oli yötäkin luonani. Siis ollaan molemmat naisia ja ystävyydestä kyse. Mutta nyt hän on alkanut tykittää mulle kaikenlaista horoskooppi- ja New Age -höttöä inboxin täydeltä. Miten toimin etten loukkaisi, mutta en voi häntä enää vakavasti ottaa. Miks kaikki naiset on tuommosia?
Kommentit (10)
Itse tutustuin töissä todella kivaan ihmiseen, jonka kanssa on vilpittömän mukavaa viettää aikaa. Hänellä oli omat uskomuksensa joiden tiimoilta tuli paljon viestejä whatsappiin, ja ihan vain sanoin hänelle että nämä ei ole mun juttu. Edelleen uskotaan eri tavalla ja ystävyyttä nyt takana melkein 6 vuotta.
Jos tyyppi on muuten sellainen jota voit kutsua ystäväksi niin en heittäisi roskikseen. Ainakaan tälleen satavuotiaana ei ole mitenkään itsestään selvää että niitä uusia kavereita tulee joka ikkunasta. Eikä ainakaan kohdallani ole niin että voisin kenenkään kaverin juttuja tai näkemyksiä allekirjoittaa 100%, itse asiassa näin ei ole yhdenkään kohdalla. Ja mukaan mahtuu sellaisia joiden uskomuksia, kantoja tai näkemyksiä pidettäisiin valtavirrassa "hörhönä" tai muuten vajaana. On sinun itsesi arvioitavissa suhtaudutko häneen eri tavalla nyt kun tiedät noista jutuista, vai sanotko vain ystävällisesti että ei oo sun juttu ja jatkatte ystävyyttä muiden asioiden äärellä.
Yhden hamppu-uskovaisen tiputtelin yhteydenpitolistalta vähitellen kun hän ei lopulta halunnut puhua mistään muusta, ja itse en ole siinä tai muussa päihdemaailmassa ollenkaan.
"Ei mulle mitään tämmöistä, kiitos. En ole kiinnostunut!"
Kaikki naiset? Mä kun en tunne ketään.
Ehkä sä vaan vedät heitä puoleensa.
Eräässä julkisessa mediassa joku nainen joskus kyseli, että mistä saisi päähierontaa ilman yksisarvis-viboja, kun tuntuu että kulkee aina käsi kädessä hörhöyden kanssa.
Ehkäpä syy tiedekultin hörhövastaisuuteen johtuu siitä, ettei heillä kierrä veri siellä päässä vaan korkeimmillaan niska-hartiaseudulla.
Voi tulla yksisarviset pään verenkierron kylkiäisinä.
Ai tämä oli taas näitä "kaikki" juttuja. Jos kerran kaikki naiset on tommosia niin luulisi sun itse osaavan vastata siihen että miksi. Kun itsekin siihen joukkoon kuulut.
Minulla on yksi tuollainen ystävä. En jaksa häntä kovin usein tavata, mutta silloin tällöin menee. Lisäksi hän tietää etten ole kiinnostunut samoista asioista, joten kohteliaasti vältämme kyseiset aiheet, kuten normaaliin kanssakäymiseen ja sosiaalisiin taitoihin kuuluu.
Viestittelyihin vastaisin, etten usko tällaisiin. Luulisi lopettavan. Jos taas ei lopeta, viestittelyä eikä asioista jankkaamista, en näe syytä ystävyyden jatkolle.
Minun parhaat naispuoliset ystäväni eivät ole lapsettomia, vaan joukossa on jopa neljän naperon äiti.
Meillä ei kuitenkaan ole ollut mitään vaikeutta sovittaa kahden hyvin erilaisen naisen [velan ja perheenäidin] todellisuuksia.
Luontevasti keskustelemme aivan kaikesta sekä lapsiin liittyvästä että minua kiinnostavista aiheista. Emme kumpikaan tuputa mitään toisillemme; aiheet ikäänkuin soljuvat sopivina annoksina juuri oikealla hetkellä. Molemmilla huomattava kiinnostus lääketieteeseen sekä lisäksi holistisiin hoitomuotoihin. Näistä runsaasti mielipiteen vaihtoa.
Toisinaan koko puhelu voi pysyä hengellisessä teemassa, toisinaan hänen lapsiinsa liittyvissä.
Naisten ystävyyttä parhaimmillaan.
Välimme eivät ole etääntyneet aikana, jolloin olen ollut pois pk-seudulta. Maratonpuhelut pitää välit läheisinä.
Jos teillä synkkaa hyvin, niin katsele vielä hetki uutta kaverikanditaattia, älä vielä pois heitä! 😀
Uusin ihmisiin voi pettyä tai ajatella, että tutustun siihen mikä häntä kiinnostaa. Jos toinen on riittävän fiksu ja ymmärtää sinunkin olevan fiksu, kohtelias hänen harrastustaan kohtaan, se tykittäminen voi loppua aika nopeasti.
Jos ihminen ei vastaa juuri sellaista tyyppiä kuin sinä tahdot, niin maailmassa ei valitettavasti ole sellaisia täydellisyyksiä elämääsi. Siksi voi hetken aikaa antaa toiselle tilaa kertoa asiansa ja sen jälkeen lähteä etsimään niitä yhteisiä kiinnostavia asioita, joiden varaan ystävyytenne on järkevää rakentaa.
Niitä rajojaan ei aina kannata julistaa ja kertoa, miten minua nyt hirveästi ahdistaa/ärsyttää, vaan luottaa itseensä, että voin vetää ne rajat diplomaattisestikin. Jos sekään ei auta voi selkeämmin, mutta hyvällä, todeta, miten ei usko samaan kuin toinen. Aika näyttää kestääkö hän sen mitä sinä olet, mutta et ainakaan ole vastuussa välien rikkoutumisesta.
Hitto kun hurahtaiskin edes tuommoseen, niin olisi joku harrastus.
Kylkiäisenä pääsis kurjista ihmissuhteista eroon, kun eivät jaksa mun hörhöyttä. 😇
"Kaikki naiset" eivät ole innostuneita henkimaailman asioista eivätkä arvosta sitä, että yleistät koko sukupuolen tapaamiesi naisten perusteella. Missä harrastuksessa tapasitte? Jotkin harrastuspiirit vetävät puoleensa vaihtoehtoisempaa porukkaa, joista osa on enemmän tai vähemmän ns. hörhöjä.
Mitä tuohon viestituputukseen tulee, niin sinun ei auta kuin vastata hänelle jämptisti mutta kohteliaasti, että kunnioitat hänen elämänkatsomustaan mutta itse ajattelet asioista eri tavalla. Jos hän provosoituu tai kimpaantuu tuosta, niin silloin tiedät, ettei kaveruutta kannata enää jatkaa. Vaikka pysyisitte kavereina, niin jätä jatkossa yökylään kutsumiset ym. väliin ja vähennä tapaamisia muutenkin. Nainen todennäköisesti on alkanut pitää sinua läheisenä ystävänään, koska olette olleet niin tiiviisti tekemisissä ja siksi varmaan rohkaistunut tuomaan enemmän kiinnostuksen kohteitaan esiin. Sinun on itse laitettava tuolle pommitukselle stoppi, koska hän ei välttämättä tajua sitä, ettet ole kiinnostunut new age -jutuista, vaikka muuten hyvin juttuun olette tulleetkin.