Voiko vauva olla ruma?
Ystäväni kuvaili erästä vauvaa rumaksi. Minua se vähän ahdisti, mutta jäin pohtimaan voiko muutkin nähdä vauvan rumana. Minusta kaikki vauvat on ihania, jotkut toki hätkähdyttävän söpöjä mutta kuitenkin
Kommentit (34)
Rumiahan ne ovat. Ikinä en ole nähnyt vauvaa, joka ei olisi ruma.
On kyllä melko härskiä, että jo kehosta asti joutuu arvostelluksi ulkonäkönsä vuoksi. Ihmiset vois vähän rajoittaa tuota ulkonäkökeskeisyyttään
Vierailija kirjoitti:
On kyllä melko härskiä, että jo kehosta asti joutuu arvostelluksi ulkonäkönsä vuoksi. Ihmiset vois vähän rajoittaa tuota ulkonäkökeskeisyyttään
kehdosta asti*
Vierailija kirjoitti:
Rumiahan ne ovat. Ikinä en ole nähnyt vauvaa, joka ei olisi ruma.
Seinfeldissä on käsitelty tuo ongelmaa:
Onhan ne ihan söpöjä myös vastasyntyneenä, mutta söpömpiä joskus 2kk eteenpäin. En minä kuitenkaan rumaksi sanoisi.
Vierailija kirjoitti:
Oon aika varma että joku geeni säätelee sitä näkeekö vauvat rumina vai söpöinä
Kissanpennut ovat aina söpöjä.
Ystäväsi kommentti kertoo enemmän ystävästä itsestään kuin vauvasta.
Kamalaa, jos vauva muistuttaa anoppia tai appiukkoa.
Vauvathan on söpöjä, että heistä huolehdittaisiin.
Joistain sikamiehiksi ehtineistä on mahdoton kuvitella, että olisivat koskaan olleet söpöjä. Jotkut on pahoja jo pienestä asti. Pahuus tekee rumaksi.
Evolutiiviselta kannalta vialliset vauvat ovat rumia. Normaalit aika ok, jos vauvoista tykkää.
Mielestäni ihmisen lapset ovat syntyessään rumia. Jopa omat, vaikka niitä rakasti ja niihin kiintyi niin ei ne mitään kaunokaisia syntyessään olleet. Vertaan nyt vaikka koiran ja kissanpentuhin. Ne aiheittavat itsessäni oikeaa ihailua ja ovat söpöjä.
Silti aina kehun vanhemmille kun tuovat vauvan näytille. Kuuluu mielestäni ihan vain hyviin tapoihin. Kehun vaikka kauniin värisiä silmiä, tuuheaa tukkaa tai söpöä nenää, jos en muuta keksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissanpennut ovat aina söpöjä.
Ei vaan koiranpennut. Kissat ovat yhtä söpön saastaisia kuin rotanpoikaset
Synnyttyään ovat aikamoisia ryppysiä irvinaamoja. Mutta kyllä ne siitä kaunistuu. Toiset on nätimpiä kuin toiset, niinkuin aikuisuisetkin. Mutta kauneus on katsojan silmässä. Nätti kuin sianporsas, sanotaan.
Muista kun lapsena nukeilla leikkiessäni ja vauvoja nähdessäni tunsin samanlaista ihastelun ja hellyyden tunnetta mitä saatan kokea nykyään eläinten poikasia nähdessäni. Teini-iässä tuo vietti katosi kun naapurissa asui ärsyttäviä lapsia.
En tuntenut sellaista edes omaa lastani kohtaan enää kun tämä oli vauva. Mikä on äärimmäisen surullista. Voi tietty olla että henkinen tasapainoni ei ollut ihan kohdillaan.
Ne kaikki näyttää rumilta vanhoilta miehiltä, mikä on kyllä aika söpöä.