Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOJEN VIIKONLOPPU

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murmeli ahkerana laittanut pinon pystyyn:D eilisiä vielä tulin vilasemaan kun poika taas koneen laitto päälle!!

TIITIÄISESTÄKIN kuuli pitkästä aikaa:) just eilen mietinkin et missäs piileskelet;) välillä mullakin on päiviä jollon oon niin laiska etten jaksa tai ehdi kuin käväsemään täälä ... mutta kiva silti kuulla kaikista toukomammoista:) ja tänne on niin kiva kirjotella iloista ja suruista:)

Me tässä pojan kans odotellaan pappaa(mun isää) meille ja sitte lähetään kaupoille. mies on ollut yön veljensä luona...ei oo ajokunnossa illalla/yöllä ollut,pelailleet sielä ja " muutaman" juoneet. tiedossa siis miehen osalta tää päivä laiskottelua kunhan kotiutuu! saa kyllä luvan koota sen hoitopöydän minkä ostin...mä oon jo vauvan vaatteita vähän pessyt ja ne on kuivumassa...mulla on niin himo jo laitella hoitopöytää valmiiksi:D eilen vähän pengoin pojan huoneen kaapeista vaatteita ja löytyi kaikkia pieniä mitä en ees muistanut että sellasia meillä on;) ihania ja niin himo tuli jo saada pukea niitä pikkusia vaatteita jonku päälle:) tulis jo toukokuu:D

mut nyt jatkan pojan kans touhuilua ettei se jälleen kerran hermostu mulle. oikein ihanaa lauantaita kaikille!!!!!!

toymama TASAN 30 jihuuuu:D

Vierailija
2/27 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Treellä sataa räntää, yök!! Poika valittaa hamppuja, yöt ollu risasia ja päivät alkaneet kuudelta :( Ja tuo paineentunne ei helpota, tuolla alhalla :/ Vali vali....

Jotain positiivistakin :)

Madam mamma vastasi; tämä olisi poika ja syntyisi jo 28.4.07 ( jos näin pääsee käymään, pysyn silti toukojen pinossa, jos vaan ehdin mitään sinne kirjoittamaan )

Ja toinen ylläri viestissä oli, että meille syntyisi tyttä joulukuussa 2008! Tarkoitus ei ole kyllä noin pienellä ikäerolla kolmatta yrittää... Mutta eihän sitä koskaan tiedä ;)

Mä en nyt muista mistä olette keskustelleet, voi tätä päätä!!

Jansku on ainakin miehensä kanssa seuraavassa lehdessä, vautsi :)

Mulle se tuleekin automaattisesti, toivottavasti ehdin lukea, nyt on kaks plussa ja edellinen vauva vielä kesken...

Olisi ihana nähdä kenen kanssa täällä kuulumisia vaihtelee, 6 toukoa olenkin tavannut ihan noin kasvotusten ja muutaman kuvan nähnyt Yahoon palstalla ( silloin kun sitä vielä käytin ) Ei siinä palstassa muuta vikaa ollut, kuin se hitaus ja ne sivut ei todellakaan aina auenneet mulle :(

Noh, meidän perheen löytää osoitteesta: www.majaranta.com/viljami ( jos jotakuta nyt kiinnostaa : ) )

Heidis23; mukavaa muuttoa, toivottavsti löydät JKL:n suunnalta uusia kavereita pian! Ja sitten rauhallisesti muuton kanssa :)

Pikku-Tyypille; stempit kanssa muuttoon ( mukava, että sustakin kuului pitkästä aikaa )

Kaikille oikein mukavat voinnit!!

OP, Käpy 32+4 ja " iivari" 1v6kk

p.s masu voi hyvin ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, kun ei aina ole niin jaksava olo... monasti illalla tänne päädyn ja ajatus joko menee liiankin lujaa tai sit on tosi tiukassa niin ei tule kirjotettua (jos kirjottasin ni kukakohan siitä selvän ottas...?) mut nyt on ihan hyvä hetki taas hiukan olla mukana porukassa :)

luin eiliset läpi ja kirjotin lapulle mihin kaikkeen pitäs muistaa kommentoida, ettei ihan mene omaan napaan kaikki. toki se oma napa on lähin ja nyt erityisen kiinnostava :)

takki: siirryin talvitakista pari päivää sitten rakkaaseen ponchooni! ei purista mitään :)

kengät: oon pärjänny samoilla läpi talven ja säästyny pahoilta turvotuksilta (toistaseks?) mut nauhojen solmiminen on taitolaji! en taivu kunnolla ja noustessa hiukan supistelee... mies kyllä auttaa kun pyydän (eilen pyysin auttamaan varpaankynsien leikkaamisessa, mut sillä on joku oma systeemi joka ei tuntunu musta hyvältä... mut pärjään kai " oudoilla" kynsillä kesään asti:) mitäköhän keksisin noille säärikarvoille?)

uni: mulla on aina ollu normaalia runsaampi unentarve, mut raskausaikana se on vähentyny! mun " ensioireisiin" kuuluu, että erään parituntia normaalia aikasemmin ihan pirteänä! (näin sekä ekassa keskenmenneessä raskaudessa kuin tässäkin) no, kyllähän se siitä sit palautuu...

poikaviiva: oon kovasti odottanu josko sellane mullekin tulis kun on niin vahva poika-olo, mut eipä ole näkyny. (oon kuullu et sellanen tulis usein ekassa raskaudessa vauvan sukupuolesta huolimatta)

perhevalmennus: kutsua odotellaan... hiukan varauksella suhtaudun (mies hyvin paljon voimakkaamminkin) mut mennään kyllä katsomaan ja kokeilemaan. kutsu vaan viipyy. terkka ihmetteli jo viimeks et eikö vieläkään ja siitäkin on jo pari viikkoa...

telkkariohjelmista: meillä ei ole ollu omaa telkkaa n.4 vuoteen. ei mistään periaatteellisesta syystä, kunhan todettiin et ei tarvita. se mitä katotaan voidaan kattoa vanhempien luona. mun lemppari on gilmoren tytöt :)

( . ) vauhtia riittää! suonenvedot ja krampit jaloissa oli pahat mut magnesium auttaa :) närästys tulee ja menee... hengitys ei tunnu riittävän välillä ja kuumakin on välillä vaiks muilla ei olis. mahaa en voi nyt mitata kun mitta on hukassa, mut kirjaan sen sit myöhemmin :) " napapiirin" seuraaminen kiinnostaa kyllä :) muuten olo on ihan hyvä... hyvä vaan kun muistutitte plussien kirjaamisesta!

+kevät tulee lopultakin

+vauvanen potkii (vaikkakin välillä tosi kipeesti liitoksiin)

+söin hyvän aamupalan

kaikki kolme autoa vaan on hajalla pihassa ja rahaa korjauksiin ei olis... mummu sairaalassa, isä jäi työttömäks tosi yllättäen... mut äiti on opettanu peruspositiiviseks! " kyllä me tästäkin selvitään" tämän oppi jo viime kesänä 3v kummipoikakin :)

teille kaikille kaikkea hyvää!

Tiina ja muksunen rv 31 eli 30+1 :)

Vierailija
4/27 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys pienen hiljaiselon jälkeen.. Oon ollu niiin väsy viime viikkoina ettei oo jaksanu keskittyä kirjotteleen tänne. Öisin ei saa nukuttua kunnolla, sellasta koiranunta ja heräilyä koko ajan. Muutenki on niin aikanen herätys (04.30) töihin, ettei ihme vaikka väsyttää, vaikka aikasin meenkin nukkumaan. Nyt on aika mukavan pirteä olo :) Oon jo imuroinu (pikasesti kylläkin), käyny kaupassa ja pessy pyykkiä.. Kohta pitää lähtä koiran kans lenkille räntäsateesta huolimatta.

Töitä ois enää 1,5 viikkoa jäjellä, IHANAA!!! Tuntuu, ettei jaksais enää yhtään! No eiköhän nuo vimiset päivät mee nopeesti, on menny nuo viimiset viikotki ihmeen nopeesti. Ja sit ois se muutto Tampereelle :) Huomenna käydään taas viemässä vähän tavaraa.

Masun tossa mittasin (navan kohdaltako se mitataan?) ja lukemaksi tuli 104 cm. Sf-mitta menee yläkäyrillä mutta ei tuo mun masu nyt niin kauheen isolta näytä. Tosin meillä ei oo sellasta kokovartalopeiliä, yritän aina vessan peilistä ja saunan ovesta katella sitä :) Hirveesti siitä ei haittaakaan oo, tietty sillo ku pitää jotain kyykistellä jne. Säärinkarvojen ajoki onnistu ihan hyvin eilen ;) Nukkuessa en oikeestaan huomaa koko mahaa, tuntuu ettei sitä ookaan. Kylkeä kääntäessä vaan on välillä jotenki hankalaa. Vauva möyryää kovasti, nytkin kuplii ja maha kohoilee tossa tissien alla kivasti :)

Oon kyllä lueskellu teidän juttuja mutta en taas muista mitään kommentoitavaa.. Paitsi Jansku - ikävä kuulla, että miehesi kitarat hävis! Toivottavasti löytyvät pian! Ja täytyy tosiaan ostaa sit se toukokuun lehti ja lukea se juttu, vaikka eiköhän me siellä Tampereella sit nähä!

No niin, kone sammu, joten pyykit kuivumaan ja koiran kans ulos.. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Ai niin, ne plussat..

+ viikonloppu!!!

+ lumet on sulanu nopeasti

+ löysin kauppareissulla Jesper Juniorista muutaman kivan edullisen vaatteen vauvalle

+ tänään saa ottaa päikkärit hyvällä omalla tunnolla

Unelm@ rv 32+5 (onpa niitä jo paljon!)

Vierailija
5/27 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tosi kiva kuulla kaikista " hiljaiseloa" viettäneistäkin. :) Minä nyt hengailen täällä joka päivä, ja melkein aina kirjoittelenkin..

Onnipapunen, kävin katsomassa teidän perhettä, kivoja kuvia! Jotenki sitä on kuvitellu ihmiset ihan erinäköisiksi kun mitä ne oikeasti on! Käsitin, että siinä olitte siis sinä ja miehesi ja teidän poika..? Joka tapauksessa kivan näköisiä ootte!

Mihinkähän sitä tunkisi itsestään kuvan masuineen, että halukkaat voisi nähdä sen, oishan se kiva nähdä kaikki toukokuiset että minkä näköisiä ollaan!! :D Mulla ei ole kotisivuja eikä mitään irc-juttuja yms. olemassaan.

Masu voi hyvin, ainakin luulen niin, kun siellä käy niin kauhea mökä..:) Nyt tuntuu tosiaan jo vähän ylempänäkin nuo liikkeet.

Voikaa hyvin!

sämpylä 29+4 (ihanaa kohta 30)

Vierailija
6/27 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeltä tuli viesti, että heille syntyi viime yönä poika!!! Neljä tyttöä oli ennestään ja nyt sitten tulikin poika! =) Synnytys oli mennyt nopeasti ja kaikki on kunnossa! Ihanaa!!!!! En malta odottaa, että pääsen pientä poikaa nuuskimaan!!!

Jotenkin samalla tuli itselle vielä malttamattomampi olo, että MÄKIN HALUAN JO!!! Miks mun täytyy odottaa vielä monta viikkoa!!!? (Mies koittaa lohdutella, ettei siihen nyt enää niiiin pitkää aikaa ole, kun mekin oma nyytti saadaan. Itsestä vaan 7viikkoa tuntuu törkeen pitkältä ajalta.. vaikka nopeestihan se aika loppujen lopuksi menee... kai...)

onnipapunen: Meilläkin tehdään hampaita... tai paremminkin hammasta. Yks hammas on ollut tuloillaan jo tosi kauan ja kauan siinä on tuntunut jo sellainen pieni terävä. Mutta ei vaan ole tullut kunnolla läpi! Eilisen ja tämän aamupäivän neiti on ollut todella kiukkuisella päällä. Jos joku ei mee niin kuin hän haluaa niin kauhea huuto!!! Samoin muutamana yönä herännyt kerran. Luulisin ainakin, että siitä hampaasta johtuu.. =(

Ai niin, onnipapunen, kävin katsomassa kuvat!! Todella suloinen on teidän " iivari" !!! Oikein tomeran oloinen pikkumies!!! =)

JanskuL: Täälläkin odotellaan nyt sitten vaan entistä innokkaammin Vauva-lehteä! Missäs lehdessä jutun pitäisi olla?

Nyt miehen viereen sohvalle löhöämään!!!

-Alpukka rv32+6

Vierailija
7/27 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään onkin aamupäivä mennyt pojan kanssa keskustassa kun oltiin yhdessä tavaratalossa katsomassa muumeja sekä kävin kirjakaupassa ostamassa pojalle tarravihon sekä leikekirjan mihin ajattelin sitten pojan piirustuksia, ym muistoja liimailla. Piti vauvallekin ostaa oma vauvakirja mutta poika pisti kaupassa sellasen shown pystyyn ilmapallonsa kanssa että unohtui sitten se.. Hän siis ilmapallolla alkoi muksimaan kaikkia ihmisiä ja hihitteli päälle:) Siis sillai kiltisti mutta kuitenkin! Lopuksi ei olis halunnu lähteä sieltä kirjakaupasta pois ja heitti ittensä maahan sekä meinas pistää suuhunsa jonkun vanhan maahan litistyneen purkan! Siinä vaiheessa yritin kaikkine kasseineni sekä mahoineni laittaa pojalle takin päälle ja raahasin sen autolle onneks ihan kunnialla. Huoh..

Mä oon ihan täpinöissäni täällä kun mun siskolla olisi 2-3 vko päästä laskettu aika ja se oli eilen käynyt sairaalassa kun oli tosi kipeesti supistellu sekä limatulppaa lähtenyt paljon pois. 2 sormelle oli auki ja kanava hävinnyt kokonaan pois! Voi että kun jänskättää, kohta on taas yks vaavi suvussa lisää!

Mulla on kans kevättakkiongelma, pitää vaan laittaa villapaitaa alle sekä takki auki pitää. Toivotaan että tulis lämmin alkukevät että tarkenee. Talvitakeistakin on vaan untuvatakki sellaine mikä mahtuu eikä sitä pysty enää päällä hikoilematta pitää.

(.)Vaavi välillä potkii niin paljon kylkiin että todella sattuu! Esikoinen ei muistaakseni näin kovakouraisesti äitiään kohdellut, liikkui kylläkin yhtä paljon mutta ei tosiaan näin kovasti. Odottelen innolla sitä viimeistä ultraa (synnytystapa-arviointi) jotta tietäis minkä kokoinen jössikkä tuolla masussa köllii:)

t:minnis80 rv 29+3

Vierailija
8/27 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin sain aikaseks tulla lukemaan päivän kuulumisia..

Meillä ollu tosi vaihteleva viikko.. tiistaiyönä käytiin synnärillä lääkäriä moikkaamassa kun tuli kipeitä suppareita.. kohdunsuu oli pehmentyny supistuksista.. Lääkäri kirjotti sairaslomaa torstaille asti ja sano et jos tulee viikonaikana suppareita ni sit vaan hakee terveyskeskuksesta lisää sairaslomaa.. nooh.. suppareita tullu joka päivä koko viikon,

kävin sitte eilen terveyskeskuksen päivystyslääkärillä pyytämässä lisää sairaslomaa..

Lääkäri tsekkas samalla kohdunsuun tilannetta ja sano että kohdunkaulahan on lyhentyny huomattavasti alle sen 3cm!

Nyt on sitten kaikki siivoominen, lenkkeily ja seksi pannassa.. :(

Lääkäri sano että pitää nyt oikeen pinnistellä että vauva pysyis mahassa edes sen kolmisen viikkoa.. ni sit vois jo hyvin tullaki, eikä olis enää niin pahakaan että pärjää maailmassa jo tosi hyvin..

Onko muilla vastaavaa? että tulis kipeitä suppareita ja että vaikuttais tonne kohdunsuulle?

Mä varmaan rupeen addiktoitumaan tästä lähin tänne taas pitkän tauon jälkeen.. nyt kun en saa mitään tehdä niin istun varmaan osan ajasta koneella.. tosin pitkä istuminenki kiellettiin ku kuulemma aktivoi suppareita liikkeelle.. kökköä..

Onneks on silleen jo kaikki tavarat hankittu että sen puolesta ei oo hätiä.. sänkykin kasattiin tällä viikolla ja kaikki vaatteet ja lakanat on pesty ja viikattu kaappiin..

Tässä sitä nyt sitten yrittää pitää jalkoja ristissä ettei tuo pikkanen ihan vielä lähtis syntyilemään :D

Sussu + Timpu rv 32+0

Vierailija
9/27 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas se laittoikaan mulle siitä kissan leikkauttamisesta? Kyllä minä ajattelinkin tuon kissan sinne lääkärille raahata ennenkuin ukko sen pihalle viskaa... Meinasi nimittäin tänään tulla tähän taloon uudet lapaset! Tultiin kaupasta niin istahdin sohvalle ja siihenhän se katti oli käynyt merkkailemassa, enemmänkin kyllä torkkupeiton päälle, mutta imeytyi se sohvaankin PRKL, saamarin kangas sohva!!! Revitäänpäs plussaa tästäkin: Olen pitkään halunnut uutta sohvaa, mutta miehen mielestä on tuo vanhakin välttänyt ihan hyvin, mutta nyt vaihtui miehenkin mielipide! Ja jos vielä yrittää saada aikaa tuolle vanhalle sohvalle, niin käsken ukon mennä haistelemaan sitä ihanaa tuoksua minkä kissa sohvaan jätti :D!

Ostin tänään kaksi aivan ihanaa bodya ja yhdet puolipotkarit!! Olisin ostanut vaikka kuinka paljon, jos ei olisi ollut hirveä vessahätä. Miten se kauhea vessahätä aina iskeekin heti kun menee kauppaan! Ja sitten jos ei ole heti menossa vessaa, niin rupeaa satelemaan kauheita potkusarjoja suoraan virtsarakkoon...

Mua on ruvennut pelottamaan kauheasti vauvan perätila. Kun ihan selvästi tämä meidän pienokainen viihtyy enemmän niin päin. Vaikka kyllähän sillä vielä tilaa on sielä möyrytä ja pyöriä, niin silti tuntuu että aina palaa tuohon perätilaan... Tuntuu että mieskään ei ymmärrä mua ollenkaan, hymisee vaan kun yritän puhua sen kanssa synnytyksestä jos onkin vauva perätilassa. Ei se taida ymmärtää mitään mitä minä sille höpäjän :(! Muuten on kyllä huomioimassa ja ihmettelemässä masua ym, mutta sitten menee ihan mykäksi kun rupean puhumaan esim synnytyksestä tai muista asioista. Taitaa olla jo valmiiksi niin peloissaan tulevasta, ettei halua edes puhua siitä :D! Kyllä se kieltämättä itseäkin hieman jännittää, mutta en osaa pelätä yhtään, kun ei ole yhtään synnytystä aiemmin takana. Enemmän jännitän jotain todella tyhmiä juttuja liittyen synnytykseen, esim mitä jos mua vaikka itkettää sielä niin paljon että on jo ihan noloa... Siis jotain noin tyhmiä ja aiheettomia juttuja minä täällä panikoin :D!

Viettäkääs tytöt rentouttava ja hauska viikonloppu!

Tulen myöhemmin kertomaan oman " napapiirini" , kuhan löydän mittanauhan...

T: Mirmuska ja Vilperi 30+6

10/27 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittelen, että hengissä ollaan, vaikka ei ole kuulunutkaan hetkeen. Huomenna on keskimmäisen 7v-synttärit, ja piti siivota ja leipoa sun muuta asiaan kuuluvaa. Eikä siinä mitään, jos olis ollut huomiseen aikaa, mutta kun eskarikaverit tuli juhlimaan tänään ja suku sitten nyt illalla tai huomenna. Ainakin ne, jotka kynnelle kykenee. Äippä jumittui just päivällä sängyn ja vessan välille, kun tais iskeä se Noro-virus. Saas nähdä tuleeko se meillekin, kun lapset oli siellä eilen illalla. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta...

( .) voi hyvin, nytkin satelee iskuja, kun just syötiin. On ruvennut potkut tuntumaan oikein kunnolla, vaikka istukka vaimentaakin hurjasti.

Pitää palata hommiin, joten toivottelen hyviä viikonlopun jatkoja kaikille!

Äippä 31+6 (kait)

Vierailija
11/27 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti ennen suihkuun menoa...

Käytiin tänään hommaamassa pojulle seisomalauta. Oli pikku mies ihan innoissaan! :D Ja äiti kans... :/ Toinen myyjistä sai mut ihan myydyksi..

Ihastuin Dorjan-merkkisiin rattaisiin. Hinta " hieman" hirvittää.. (n.700¿)

Vanhat mutta toimivat rattaat löytyy,mutta. Saas nädhä.. jos sais rahat tässä kasaan niin eiköhän ne tule hommattua. ;)

Onko kenelläkään kokemusta kyseisistä vaunuista? Makuutilaa ainakin oli tarpeeks ja oli muutenkin tosi täydellisen oloset. En oo saanu niitä pois mielestäni.

Ihana kuulla, että oli toymama ikävöinyt! :D Ja sullakin kolmekymppiä paukkui, hui. Perästä tullaan hitaasti mutta varmasti! ;)

onnipapusella oli kuvia näytillä! :) Mua ainakin kiinnosti hirmusesti. Tosi nättejä kuvia oli ja poju oli oikein sulonen!

Alpukan veli oli saanut pojan, ihanaa. Hirmusen paljon onnea sinne ja voi kun pääsiskin nuuskimaan jo semmosta pikkusta... oih! <3

Niin ja myöhäiset onnittelut synttärien johdosta!!

Minniksen siskolla on jännät paikat... Kohtahan alkaa meilläkin (teilläkin ;D, kun täällä jälkipäässä ollaan..) olla jännät paikat! :)

Kiva kuulla Sussusta! Toivotaan nyt, että vauveli jaksaa odottaa sen 3vk ainakin. :)

Mukavia synttäreitä 3xäipälle!

( .) : Ei taaskaan kummempia. Iltasin/öisin alkaa tuntea itsensä jo aika paksuksi ja raihnaseksi. ;) Sopivaa asentoa ei meinaa löytää millään.

Ja kuorsaus jatkuu.... :D

+ on viikonloppu! :)

+ Uusien vaunujen haaveilu saa ilosen mielen. ;)

+ Pakkasessa olis jätskiä " iltapalaks" !

Ja nyt suihkuun...

Voikaahan hyvin ja PAKSUSTI! :)

t:tiitiäinen, poika 2v3kk ja Oiva rv 29+4

Vierailija
12/27 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... taas tämä netti teki minulle ikävät ja hukkasi tekstini.

Muutenkin on karmea päivä. Olo on ankea, ihan kuin joku olisi työntänyt sateenvarjon persuksiini ja koettaisi nyt avata sitä. Närästää, oksettaa, väsyttää, itkettää, alapäätä vihloo enkä edes jaksa miettiä, miksi.

Mies, kun oli lähdössä töihin, iski ihan kauhea itkunpuuska. Siinä se seisoi ovella tietämättä, mitä tehdä ja minä koetin pärskiä, että mene vaan, kyllä tämä tästä. Sitten sain päähäni, että sillä on suhde. Tiedän kyllä, ettei taatusti ole mutta pitipäs ruveta silläkin ajatuksella leikkimään.

ONNIPAPUNEN: Nyt sorruin siihen Tiramisu-suklaaseen, jonka näytit Sokoksella. Ja niinhän siinä kävi, että koko levy meni...

Laitatko sen ennustajan yhteystiedot tänne. Mäkin haluan ihan leikkimielellä kokeilla, mitä hän sanoo.

Kivat sivut teillä! hauska nähdä muidenkin perheenjäsenten kasvot! Varsinkin, kun Tampereen toukomammat ovat nähneet tulevan jäsenenne pippelinkin jo! ;D

ALPUKKA: En tiedä varmaksi mutta luulen, että lärvimme komeilevat toukokuun Vauvassa. Ilmoittelen, kun tiedän varmasti. Kai se toimittaja Jussia infoaa.

SUSSU_89: Kurjaa, että vauvanne jo nyt koettaa tulla katsomaan, miltä äiti näyttää ulkoapäin! Koetahan vielä ainakin se maagiseen rv35 asti olla polvet ristissä käsilläseisonnassa! Onneksi kuitenkin nyt ollaan jo suht turvallisilla vesillä!

ÄITE82: Onkos sulla siskoa? Tapasin kauneushoitolassa tytön, joka oli mielestäni tosi samannäköinen kuin sinä. Ja olemuksessakin oli samaa hiukan ujonoloista lempeyttä.

MIRMUSKA: Tsemppiä kissan kanssa! Yleensähän kiima kestää noin viikon ja sitten on vaihtelevan pituinen tauko. Toivottavasti ehditte leikata tytön sen tauon aikana. Meillä pikkuneiti hiljeni öisin hetkeksi sillä, kun sen otti viereen nukkumaan. Eihän se tietenkään kauaa hiljaa pysynyt mutta kiimaisen kissan kanssa jokainen hiljainen hetki on arvokas.

Älä vielä perätilasta murehdi. Meitin jättiläisvauva on myös kankut tulosuuntaan ja pitää hauskaa äitinsä sisuskalujen kanssa niin, että olen ihan tuskissani. Neuvolan täti sanoi, että odotellaan nyt tuonne rv 36, että josko hän kääntyisi. Monesti kuulemma kääntyvät vasta viimeisillä viikoilla.

Te, jotka olette jo äitejä: Minua pelottaa alituinen huolehtimiseni. Mieskin sanoo, että hänen käy minua surku, kun en ehdi huolehtimiseltani nauttia raskaudestani. Miten voin oppia ottamaan asiat rauhallisesti sitten vauvan kanssa ja luottamaan itseeni, äidinvaistooni ja ennenkaikkea mieheeni?

Oloja tulikin jo hiukan tilitettyä. Koko raskauden aikana en ole ollut näin uupunut ja huonovointinen, joten plussat ovat hiukan kiven alla:

+vauva on eloisa ja liikkuu hyvin

+taas saatiin uusi rv käyntiin

+jääkaapissa on suklaata ja kohta saa mennä nukkumaan

Iloisempaa mieltä teille!

valivali-Jansku tasan 32

Vierailija
13/27 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

a)Siis tulin just baarista

b)Heräsin katsomaan formuloita

c)Ruokatorven ruplatus vei unet..no hei tää on se varmasti väärä vastaus..TAAS

Kirjoittelen vähän myöhemmin, mikä saattaa tietenkin olla normiväestölle aikaisin :) sadattelen hetken kadonneen tekstini perään.

Vierailija
14/27 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uupuneina ollaan ylhäällä, herätty jo ennen kuutta kun poika näin päätti:) Eilinen ilta oli pojan kanssa muutenkin aivan hirvee, pojan uhma vaan pahenee ja eilen laittoi ihan kaikissa asioissa vastaan niinkun tossa lauantain tekstissä jo tilitinkin. Illalla se vaan paheni ja laitoin siis pojan mahdollisimman aikaisin nukkumaan sillä seurauksella että aikaisemmin heräs.

Toivottavasti Janskulin olo on tänään parempi! Olit huolissasi tuosta äidiksi tulemisesta, voin omasta kokemuksesta sanoa että mulle ainakin " äidinvaisto" heräs ihan luonnostaan kun poika syntyi! Ja aluksi tietty vauvan hoito ym on ihan hakusessa jos ei oo kokemusta lastenhoidosta, ja se on ihan luonnollista. Mutta kyllä se vaan huomaamatta alkaa sujumaan ja opit varmasti luottamaan itseesi. Ja mä ainakin pienimmästäkin vauvaan liittyvästä huolesta soitin neuvolaan ja kysyin sieltä aina. Ja aina olivat avuliaita ja kehottivat soittaa heti jos joku arvelluttaa. Kyllä sinusta varmaan tulee hyvä äiti, sehän jo kertoo jotain että olet huolissasi moisesta ennen kun lapsi on edes syntynyt! Ja varmasti yllätyt siitä miten hyvin miehesikin sitten osallistuu vauvan hoitoon ym Minä ainakin luulin mieheni olevan aivan tumpelo vauvan kanssa mutta mitä vielä. Joskus mies sai paremmin vauvan rauhoittumaan itkulta kun minä, esim rokotustilanteissa kun vauva itki piikin pistoa, niin annoin aina mieheni syliin hänet ja heti vaavi rauhoittui! Kyllä se siitä:)

Jaaha, on tulossa näköjään ihan nätti aurinkoinen päivä joten lykkään pojan pihalle jotta sais sit taas hyvin hänet päikkäreille! Ja sitten niitä plussia:

+Mulla on juustonaksuja ja cocista kaapissa

+vaavi jakselee loistavasti ja ilmoittelee olemassaolostaan!

+oma oloni on hyvä

t:minnis80 rv 29+4

Vierailija
15/27 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas 6lta heränneitä...meillä myös poika jo nejättä vai viidettä aamua herää vähän yli6!mies jo eilen sanoi et johtuu mukamas siitä kun jätettiin se iltamaitopullo antamatta sänkyyn,mut äh en usko!! pojalla on vaan sisäinen kello kääntynyt jo kesäaikaan:) eilenki laitettiin nukkumaan jo 7jälkeen ja nukahti heti...kyllä se tästä taas kun kelloja siirretään(toivottavasti) vaikka ei mua niin haittaa...ulkona on jo niin ihanan valosaa kuudeltakin;)

Kiva oli kuulla myös UNELM@STA ja SUSSUSTA...ja olikohan muita jotka ei hetkeen ollu kirjottanut?kuitenkin kiva kuulla kaikista:D

ja niiku ONNIPAPUNEN toteskin et kiva nähäkkin kenen kans kirjottelee:) IHANIA kuvia oli ONNIPAPUSELLA!!!mä oon joitain nähnyt myös sielä yahoon listalla ja itelläni sielä on pari kuvaa. Teitä tamperelaisia onkin aika iso porukka täälä:) kateellisena täälä pohdin et voikun itsekkin asuis sielä,pääsis treffeille;) olis mukava sellasiin osallistua:)

ALPUKAN veljen perheeseen oli poika syntynyt:) onnea kovasti ja toivottavasti pian pääsen nuuskimaan pientä vauvaa:)

Meilläkin muuten hampaita ilmeisesti poika tekee....sormi suussa kaiken aikaa ja kuolan määräkin on taas valtava!!kiukusta puhumattakaan:(

JANSKUL;ootpas sä ajattelevainen:) älä murehdi tuota huolehtimisasiaa vai mitenhän sen nyt ilmaisitkaan:) on kyllä mahtavan kuulosta,jos noin huolehtivainen oot ja kyllähän lapsi tarvii PALJON huolenpitoa ym. mutta tulet kyllä varmasti pärjäämään hienosti!!:D eikai lapsi voi liikaa saada huolenpitoa,rakkautta ym. ? tosin se oma jaksaminen ja miehestäkin " huolehtiminen " vie voimia:) hih ainakin meillä;) välillä tulee kausia et miten jaksaa kun on niin kova työ lapsessa ja kodinhoidossa:) mutta kyllä me äidit vaan kummasti kaikkeen totutaan ja se äitiyshän kasvaa vuosien varrella.. ainakin omalla kohdalla siltä tuntuu :D

voi nyt haiskahtaa poika siihen malliin et pyllypesulle mentävä....

AURINKOISTA SUNNUNTAITA KAIKILLE!!!toivottavasti se aurinko sieltä paistais...

niin ja plussia

+söin eilen karkkia,nam

+hyvä olo:)

+kivan näkönen päivä(vaikka lunta vähän oli satanutkin..)

+vauva potkii kovasti<3

toymama 30+1

Vierailija
16/27 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojan flunssa näyttää pahenevan :( Pärskii ja yskii ( tosi kumea yskä :( ) Ja kova rohina, kuumetta ei ole, epäilen kurkunpääntulehdusta.

Janskulle tsempitykset; muistan, että olin ennen pojan syntymää samanlainen. Pelkäsin, että en osaa hoitaa vauvaa, mutta se tunne unohtui kun vauva nostettiin rinnalleni synnytyssalissa. Kaikki meni hyvin, en rikkonut tai tipputtanut lastani :) Ukkokin osasi hoitaa lasta ( kummallakaan ei ole suvussa ollut pieniä lapsia ) ja meilläkin kävi niin, että ukko sai pojan rauhoittumaan paremmin kuin minä :)

Hyvin kaikki menee!!

Ja se osoite on: madam.mamma@luukku.com

vastaus tuli ainakin mulle parin päivän päästä, ihan hauska kuulla noita ennustuksia :)

Ja pahoittelut varastetuista kitaroista! Ihmiset on kyllä törkeitä!! :(

Ihanaa kuulla susta sussu_89 tooooosii pitkästä aikaa!!! :) Toivotaan, että masuasukki pysyy vielä masussa muutaman viikon.

Oon montakertaa miettinyt mitähän sulle kuuluu :)

Olikos se 3xäippä jolla oli synttärit tulossa, onnittelut ja mukavaa synttäriä!

Kaunis kiitos kaikille kuvien kehumisista, nyt on tuota kaksoisleukaa tullut, joten näky ei ole ihan sama kuin tuolla kotisivuilla :)

Yksi paikka mihin voi kuvansa netissa laittaa on www.aijaa.com, sinne voi ladata kuvansa, olis siistiä nähdä muitakin toukoja ja kenties niitä masujakin ( niistä kun on niin kamala polemiikki ollut :) )

Mitähän muuta oli...

Missä muuten Daim piilottelee??

Te jotka olette koukussa herkkuihin, maistakaapa Ainon mustikkapiirakkajätskiä, ai että!!! :) samoin jaksan hehkuttaa vielä sitä Marabon digestive-suklaata!!

Nyt muuten saa ihania klementtejä kaupoista ;)

Plussat;

+ Taas ihana aurinkoinen ilma

+ Poika nukkui jopa yli seitsemään :)

+ Tänään tehdään pizzaa ja kaapista löytyy Colaa :)

Oikein mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille mammoille!! :)

-OP, Käpy 32+5 ja " Iivari" 1v6kk

Vierailija
17/27 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aurinkoinen sunnuntai aamu. :) Meillä poju heräili pitkin yötä.. näki kai pahoja unia, kun huus ihan kauhuissaan ja tuli meidän huoneeseen. =/

No onneks rauhottu takas unille heti kun pääsi vaan takas sänkyyn.

Kokeilin laittaa pojasta kuvan nettiin.. itsestänikin voin laittaa, kunhan löydän julkasukelposen. :D Pitää siirtää kameralta koneelle jotain masukuvia. :)

http://www.aijaa.com/v.php?i=381320.jpg Tuolta voi tirkistellä miltä meidän poju näyttää! :)

Nyt äänestämään ja nauttimaan auringosta..

t:tiitiäinen, poika 2v3kk ja Oiva rv 29+5

Vierailija
18/27 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JANSKUL: Mulla ei ole siskoa, mutta serkku on jota aina luullaan mun siskoks, se on mua vuotta nuorempi. Missä kauneushoitolassa kävit? Perjantaina ainakin serkku kävi jossain värjäyttämässä hiuksensa.

Oon käyny täälä lukemassa pinoja, mutta laiskuus taas vaivaa ja ei jaksa kirjotella. Monella tuntuu olevan samoja vaivoja kun täälä päin. Mulla karmeempia vaivoina on noi suonenvedot, jotka on tällä viikolla kiusannu moneen kertaan.

Eilen oltiin miehen kanssa elokuvissa, kyllä sielä selkä väsy kun joutu istuun pari tuntia yhteen menoon, parempi ehkä olla enään menemättä sinne. Popcorneja tuli ahmittua sit pari litraa..kyllä oli vähä huono olo sen jälkeen, ahneella on p..kanen loppu :-D

Vauva myllää masussa hienosti, kovat potkut on vähentyny, mutta mylläämistä ja ja jalkojen siirtelyä vatsaa vasten kyllä riittää. Yhtenä päivänä mahassa oli komee pieni kumpu (kantapää?) josta sai otettua kii :-)

Nyt täytyy mennä laittaa pojalle aamupalaa, herättiin vasta ysiltä, mikä on aika ihme kun pikkumies nukahti illalla jo ennen kaheksaa.

Äite rv 32+5 + pikkujäbä 2v8kk

Vierailija
19/27 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin orpona täällä kotosalla, kun mies lähti eilen aamulla tyttöjen kanssa mummolaan Kainuuseen. Olin vielä viime viikolla lähdössä mukaan, mut torstaina päätin et jään kotiin huilimaan :) Mies kyllä oli todella innoissaan, kun " pääsi" ensimmäista kertaa yksin tyttöjen kanssa reissuun =D Hyvin oli pitkä matka mennyt ja hauskaa kuuluu olevan!

En tosiaan ole reiluun kolmeen vuoteen juurikaan yksin ollut. Kakkosta synnärillä tekemässä ja yhden yön muuten poissa kotoa. Kirjastosta hain pinkan kirjoja ja vauvan tavaroita olen ajatellut laittaa valmiiksi :) Oli minulla aluksi suuria suunnitelmia, et mitä kaikke pitää saada tehdyksi, mut taidan vaan lepäillä ja mennä tunteen mukaan.

Eniten huoletti tuossa reissussa paluumatka ja sen jälkeen paluu tavalliseen arkeen. On nimittäin välillä aika raskasta kahden vauhtihirmun kanssa päivät touhuta! Kaikki sukulaiset ja melkein kaikki ystävätkin asuu kainuussa, joten ei hirveesti ole täällä apuja saatavilla.

Nyt jo huomaa omassa olotilassaan virkistymisen merkkejä ja ei niin liitoksetkaan ole kipeät =D Kyllä mä olen niin tyytyväinen, et päätin jäädä reissusta pois, mut harmittaa, kun ei nyt itse näe sukulaisia&kavereita...

Ajattelin tänään lähteä asuntoesittelyja kiertämään =D Tai no, kahdessa käydä. Asutaan nyt kolmiossa, mut ei oikein olla päätöstä isomman laittamisesta tehty, kun elätellään toiveita toisesta ulkomaankomennuksesta =D

Mut nyt pitää syödä jotain ja lähtee ajelee!

Arinkoista päivän jatkoja täältä Lahdesta!

reemis 33+4 ja tytöt 11/03 09/05

Vierailija
20/27 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän oli tosi moni noussu aikasin :p

Mie heräsin vasta 10 aikoihi ku mies nous ylös..

JANSKUL: Voimia sulle, nyt lepäilet ja koitat vaa rentouttaa oloas <3

Ja kyllä ihan varmasti pärjäät äitinä! Jokainen äiti on paras äiti omalle lapselleen <3

MINNIS80: Paljon energiaa sinne pojan uhman keskelle, ei varmasti oo helppoa! sit ku vielä ison mahan kanssa yrittää saada toista ojennukseen niin varmasti on voimat välillä tiukilla.

ONNIPAPUNEN: toivottavasti teidän poitsun flunssa pääsis helpottamaan <3

TIITIÄINEN: Aivan mielettömän suloinen tuo teidän pikkuherra! ihan syötävän suloinen ^^

REEMIS: koita nauttia kun saat nyt ihan omaa aikaa, kummasti se tuo voimia kun saa ihan omassa rauhassa viettää aikaa ;)

( . ): Suppareita tulee joka päivä..kökköä..

kohta mie oon varmaan tuolla vuodeosastolla jos ne ei rauhotu.

Inhottavaa ku vaikka ei edes tee mitään niin silti niitä tulee *argh*

Vauva onneks liikkuu ihan normaalisti.. puskee minkä kerkeää :D

+ nukuin viimeyön hyvin

+ AURINKO PAISTAA JA ON KEVÄT

+ joka lisäpäivä on hyvä tässä tilanteessa :D

Sussu + Timpu rv 32+1